BMW 320i Cabrio

Η οδηγοκεντρική σειρά 3 κεντρίζει το ενδιαφέρον στο αστερισμό των coupe cabrio.

  • -
  • -
Ισχύς170 PS
Ροπή210 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση7,3 lt/100km
Εκπομπές CO2169 gr/km
με μια ματιά
Η cabrio εκδοχή της σειράς 3 με σκληρή πτυσσόμενη οροφή και διπλή προσωπικότητα.

 

γλυκά
  • Σπορ αισθητική
  • Πολυτέλεια
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμόνι
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξυνά
  • Κατανάλωση
  • Βάρος
  • Τιμή
  • Χώροι μικροαντικειμένων
απόψεις

Η κομψή cabrio 3άρα BMW αποτελεί μια τις καλύτερες εφαρμογές, ενός 4θέσιου cabrio με μεταλλική οροφή. Απολαμβάνεις  μαγευτικά τη λογική 2 σε 1, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς, σε ποιότητα κύλισης και δυναμικά χαρακτηριστικά. Στο σήμερα όμως, η δίλιτρη καρδιά της βασικής έκδοσης, η δίψα του πλαισίου για περισσότερα κυβικά και άλογα, σε συνάρτηση με τον τιμοκατάλογο της BMW, την βγάζουν πλέον στα όρια της ελληνικής πραγματικότητας.

Δημήτρης Παππάς

Αν η απλή σειρά 3 και προεκτείνοντας στην γκάμα η Coupe, παραμένει ο θεσμός της οδηγικής απόλαυσης στην κατηγορία, τότε η Cabrio της σειράς εκπροσωπεί την συγκεκριμένη έννοια προσθέτοντας την ανέμελη αίσθηση του αέρα όταν χαϊδεύει τα μαλλιά και τα πρόσωπα των επιβατών. Η ανανέωση της γκάμας ένα χρόνο πριν έγινε ουσιαστικά για να φρεσκάρει το ενδιαφέρον και να διατηρήσει την επαφή της με την επικαιρότητα και την κυρίαρχη θέση της στο «μεσαίο» γίγνεσθαι. Οι άνθρωποι της BMW, πέρα από το σύνηθες ρετούς σε μάσκα,προφυλακτήρες, φανάρια πήγαν την ιδέα του τετραθέσιου ανοιχτού cabrio ένα βήμα παραπέρα, υιοθετώντας την σκληρή μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Η ύπαρξη της κλασικής έκδοσης coupe και η παρουσία της νέας cabrio, πλέον καλύπτει και τα πιο απαιτητικά γούστα.

 

Διπλή προσωπικότητα

Με κυριότερες αισθητές αλλαγές στην εξωτερική της προσωπικότητα να εστιάζονται στους προφυλακτήρες και στο περίγραμμα των φώτων εμπρός και πίσω, η Cabrio παραμένει ξεχωριστή σχεδιαστικά και διαφοροποιείται από την ιδιαίτερα κομψή αλλά πιο κλασική και σπορ Coupe. Μπορεί να μην διαθέτει τους χώρους της δεύτερης και να έχει πάρει μερικά έξτρα κιλά συνέπεια του συνδυασμού μηχανισμών και σερβομηχανισμών καθώς και ενισχύσεων στο αμάξωμα(παραπάνω απο 150kg), όμως διατηρεί μια κομψή σιλουέτα που χαίρεσαι να την βλέπεις είτε κλειστή είτε ανοιχτή. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η σηκωμένη στο πίσω τμήμα οροφή(σε σχέση με την Coupe), όχι μόνο δεν αλλοιώνει τον όμορφο σχεδιασμό, αλλά εξυπηρετεί τους χώρους και την ορατότητα των πίσω επιβατών. Στο εσωτερικό τα χαρακτηριστικά της σειράς 3 παραμένουν αναλλοίωτα, με τον ακριβό πρόσθετο εξοπλισμό να προσδίδει επιπλέον στοιχεία πολυτέλειας στην συνολική ποιότητα του αυτοκινήτου. Αν σε κάτι περιμέναμε βελτίωση θα ήταν στους επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα, όμως η βαυαρική φίρμα έδωσε μεγαλύτερη προτεραιότητα σε τομείς που συνηθίζει όπως ποιότητα, φινέτσα και σεμνή πολυτέλεια χωρίς φανφάρες. Η σκληρή αναδιπλούμενη σε τρία τμήματα οροφή, λειτουργεί υποδειγματικά και σφραγίζει κυριολεκτικά τον εσωτερικό κόσμο της 320i από τους εξωτερικούς ήχους. Χρειάζεται κάτι παραπάνω από 20 δευτερόλεπτα για να αποκαλυφθεί και να εκπληρώσει αρχοντικά τον όρο που υποστηρίζει. Στα θετικά της υπόθεσης είναι η προσφορά μιας πραγματικά τετραθέσιας καμπίνας που μπορεί να φιλοξενεί ενήλικους επιβάτες στην δεύτερη σειρά, είτε ανοιχτή είτε κλειστή. Καμιά παραχώρηση σε γόνατα και κεφάλι, ενώ η γωνίες του καθίσματος τοποθετούν το σώμα αναπαυτικά για πολύωρα ταξίδια, χωρίς κούραση και γκρίνια για τις ιδιότροπες πίσω θέσεις που συνηθίζεται στον κόσμο των CC. Φυσικά ο χώρος αποσκευών όπως συνηθίζεται σε αυτοκίνητα της κατηγορίας επαρκεί για τις αποσκευές τετραμελούς πληρώματος, μόνο με την οροφή κλειστή. Διαφορετικά τα 140 lt που καταλαμβάνει η αποθήκευσή της, περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο στα 210 lt.

 

Διεγερτική και αεράτη

Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και το ενισχυμένο πλαίσιο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της οδηγοκεντρικής συμπεριφοράς που εκπροσωπεί η 320i cabrio. Σε σχέση με την αδελφή coupe, παρουσιάζεται πιο βαριά, με αισθητά μαλακότερες ρυθμίσεις στην ανάρτησης, δίνοντας στην ανοιχτή έκδοση ένα πιο χαλαρό και ανέμελο στιλ μετακίνησης. Τα φρένα εξυπηρετούν απόλυτα την αποστολή τους, παρά το έξτρα βάρος και επιβραδύνουν απροβλημάτιστα την 320i Cabrio σε κάθε περίπτωση. Το σύστημα διεύθυνσης με το προαιρετικό Active Steering προσφέρει μεστή πληροφορία και απλοποιεί τις κινήσεις των χεριών, όταν αποφασίσει ο οδηγός να φερθεί επιθετικά στις στροφές που βρει στο διάβα του, ενώ ο ηλεκτρονικός φύλακας που ακούσει στο όνομα DSC επεμβαίνει διακριτικά όπου πραγματικά χρειάζεται. Φυσικά σου παρέχει την δυνατότητα να καταστείλεις εντελώς την λειτουργία του και να απολαύσεις την 320i Cabrio σαν καλοζυγισμένο πισωκίνητο που είναι, όμως με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, η διάθεση σύντομα γαληνεύει. Παράλληλα ο φιλότιμος δίλιτρος αδυνατεί να υπερκεράσει τις δυνατότητες πλαισίου ανάρτησης και να πλαγιολισθήσεις την 320i όποτε σου κάνει κέφι. Συνολικά η cabrio έκδοση είναι λιγότερο σπορτίφ από την coupe η οποία εστιάζει περισσότερο στην δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο. Ο οδηγός απολαμβάνει φυσικά την εξαιρετική θέση οδήγησης και την αντίστοιχη εργονομία που παραδοσιακά δείχνει την προσοχή της η εταιρία, όμως σε επίπεδο επιδόσεων ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός δύσκολα θα τρομάξει τα 1.700 κιλά της. Παρόλα αυτά οι 170 ίπποι στις 6.700 σ.α.λ. και τα 210 Nm ροπής στις 4.250 προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις ακόμα και όταν περιλαμβάνει το επιπλέον βάρος οδηγού και του γεμάτου ρεζερβουάρ. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,8’’ km/h, ενώ η τελική ταχύτητα των 226 km/h εξασφαλίζει γρήγορο ταξίδι, κάτι που πραγματοποιεί την ποιοτική της κύλιση και την λογική κατανάλωση για τον κυβισμό και το βάρος της. Τα 7,3 lt/100 km μικτής κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μεταφράζονται στην πράξη και με ελαφρύ πόδι σε κάτι λιγότερο από 9 lt/100 km, που στο χαλαρό ταξίδι μπορεί να περιοριστεί ελαφρώς, ενώ φυσικά με το πόδι στην μοκέτα η κατανάλωση ξεπερνά εύκολα τα 11 λίτρα. Λογική για τα δεδομένα της, αλλά όχι χαμηλή για να αποσπάσει θετικό πρόσημο. Συμβάλει στις τσιμπημένες τιμές και το αυτόματο 6άρι που όμως είναι γλυκό και ουσιαστικό στις αλλαγές του όσο ο ρυθμός διατηρείται στο σβέλτο και γρήγορο και όχι στο επιθετικό στιλ οδήγησης. Η στιβαρότητα του πλαισίου επιβεβαιώνεται είτε κλειστή είτε ανοιχτή, ενώ στην δεύτερη περίπτωση διαπιστώνει κανείς την σωστή διαχείριση της ροής του αέρα, που δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες. Εν κατακλείδι η 320i Cabrio είναι απολαυστική πίσω από το τιμόνι της και ελκυστική σε εικόνα και καθολική ποιότητα προσφοράς, αν κρίνει κανείς ότι αξίζει να αντέξει το επιπλέον κόστος που της επιβάλει στην τιμή ο φόρος πολυτελείας που φοριέται στις μέρες μας.

συμπέρασμα

Σίγουρα με την φοροεισπρακτική ρετσινιά του δίλιτρου κινητήρα και με την τιμή στα ύψη, η 320i Cabrio δεν ελπίζει σε εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων, όμως συνοπτικά αποτελεί υπόδειγμα στην κλάση του. Με κομψό σχεδιαστικό στιλ και δυναμικό προφίλ ταιριάζει σε premium επιθυμίες, όσο και σε χαρακτήρες που το οδηγικό σπορ αποτελεί προτεραιότητα. Οι παραδοσιακές αξίες μιας σειράς 3 σε συσκευασία coupe και cabrio ταυτόχρονα, αποτελούν έναν καλό πονοκέφαλο για τον ανταγωνισμό τουλάχιστον σε επίπεδο συνολικής ποιότητας απόδοσης και άριστης ερμηνείας της διπλής της προσωπικότητας.

VIDEOS

BMW 3 series Cabrio 2010

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...