Subaru Trezia 1.3

Η Subaru ψάχνει για θησαυρό στις μικρότερες κατηγορίες με το Trezia

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή125 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,3 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η προσέγγιση της Subaru στα κόμπατ MPV, με μανιέρα το Toyota Verso S.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Λειτουργικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού μόνο στην έκδοση Sport
  • Θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες
απόψεις

Προσωπικά, το Trezia με εντυπωσίασε στο δρόμο. Είναι άνετο και στρίβει με ασφάλεια, ενώ ο κινητήρας του τραβάει με προθυμία από τις πολύ χαμηλές στροφές – ότι καλύτερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Αν στα παραπάνω προσθέσεις την ευρυχωρία και την πρακτικότητα, το αποτέλεσμα είναι ένα καλό μικρό MPV και μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική στα μικρομεσαία. Τι θα ήθελα παραπάνω; Λίγο περισσότερη διαφοροποίηση από το Verso S.

Γιάννης Λημναίος

 

Για κάποιους, Subaru χωρίς τετρακίνηση και επίπεδο κινητήρα είναι σαν ρυζόγαλο χωρίς κανέλα, όμως κάτι οι περιβαλλοντικές και οικονομικές εξελίξεις, κάτι η αποχώρηση του ιαπωνικού κολοσσού από το WRC, έδωσαν την ευκαιρία για νέα αποφασιστικά πατήματα σε άγνωστες μεν, αλλά προσοδοφόρες περιοχές. Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, η Subaru χρόνια τώρα είχε στην φαρέτρα της ένα μικρό, supermini συνήθως, όμως ελάχιστη ήταν η λάμψη δημοσιότητας αλλά και η εξωστρέφεια της ίδιας της εταιρείας για το βασικό μοντέλο της γκάμας. Τελευταίο δικό της προτζεκτ ήταν το Justy της δεκαετίας του ΄80, ενώ έκτοτε περιοριζόταν σε συνεργασίες άλλοτε με την Suzuki και πιο πρόσφατα με την Daihatsu, μόνο και μόνο για την συμμετοχή στην μικρή κατηγορία. Αυτή την φορά πήρε πιο ζεστά το μήνυμα της εκπροσώπησης διατηρώντας φυσικά την λογική της συνεργασίας, όμως ο ρόλος της Subaru τώρα είναι πιο ενεργός και πιο φιλόδοξος. Η νέα συμφωνία ήρθε με την Toyota και η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι η Subaru έχει ενεργό ρόλο στην δημιουργία ενός φρέσκου και επίκαιρου κόμπακτ MPV σε διαστάσεις της κατηγορίας B, και δεν περιορίστηκε μόνο σε υπογραφές συμφωνιών με τον συνεργάτη και συνοδοιπόρο.

 

Κάπου ανάμεσα

Οποιαδήποτε ομοιότητα του Trezia με το Toyota Verso-S μόνο τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται. Τα δύο μοντέλα δανείζονται την γραμμή παραγωγής και στο τέλος ο κάθε κατασκευαστής βάζει τις πινελιές διαφοροποίησης. Ο ενεργός ρόλος της Subaru έχει να κάνει με την εξέλιξη της κατασκευής, όπου πάνω από 100 μηχανολόγοι της εταιρείας έδωσαν τα φώτα τους στην δημιουργία του προτζεκτ.

Το Trezia συμπληρώνει το κενό μεταξύ Justy και Impreza ως μια ενδιαφέρουσα πρόταση για την νεοσύστατη αστική οικογένεια και με την …πλούσια ονομασία του έρχεται αισιόδοξο τόσο σε όψη όσο και σε δυνατότητες και προθέσεις. Με μήκος λίγο κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3.990 mm), πλάτος 1.695 mm και ύψος 1.595 mm, το Trezia προσφέρεται ως η κόμπακτ, μυώδης αλλά και βολική μίνι MPV λύση που δεν θα αρνηθεί την καθημερινότητα της σύγχρονης οικογένειας, ούτε θα δυσκολέψει την ζωή του οδηγού με τις διαστάσεις του. Το πλήρως εκμεταλλευόμενο, χάρις και στους ακροβολισμένους τροχούς, μεταξόνιο των 2.550 mm εξασφαλίζουν χωροταξικά μια ευρύχωρη καμπίνα, εμπνευσμένη με λειτουργικές και πολυμορφικές λύσεις. Στο εργονομικά νοικοκυρεμένο και πλήρες ταμπλό, η πληροφόρηση και η φιλικότητα των πρακτικών χειριστηρίων σε κάνει να αισθάνεσαι σπίτι σου, ενώ το ποιοτικό αποτέλεσμα είναι πειστικό τόσο για την διατήρησή του στον χρόνο όσο και για την φινέτσα που αναζητά κανείς από ένα ευρύχωρο καθημερινό αυτοκίνητο. Μπορεί τα πλαστικά να είναι σκληρά, όμως είναι σωστά φινιρισμένα δημιουργώντας μια σύγχρονη εικόνα που υποστηρίζεται χωρίς σχεδιαστικές φανφάρες και με γνώμονα την πρακτικότητα και την ευκολία ζωής. Πλήθος αποθηκευτικών χώρων θα βολέψουν τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ κρυφές εσοχές και έξτρα αποθηκευτικό χώρο θα βρείτε και στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.

Η καμπίνα εξασφαλίζει μεγάλους και άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και φυσικά εκπληρώνει τα δεδομένα της κατηγορίας τόσο στις επιβατικές του ανέσεις όσο και στον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές. Τα 429 λίτρα είναι εξαιρετικά για τις καθημερινές ανάγκες, ενώ αρκεί μια κίνηση από τον χώρο αποσκευών για την πλήρη αναδίπλωση και βύθιση της δεύτερης σειράς καθισμάτων ώστε να κερδίσετε ένα απόλυτα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.388 λίτρων!

Το Trezia προσφέρεται σε δυο εκδόσεις (1.3i και 1.3i Sport) με εντυπωσιακό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική, που περιλαμβάνει στάνταρ VDC, επτά αερόσακους (μετωπικούς-πλευρικούς-οροφής και γονάτων οδηγού), κλιματισμό, ραδιοCd με MP3 και είσοδο για εξωτερικές πηγές, ηλεκτρικά παράθυρα/ κλειδαριές/ καθρέφτες και υπολογιστή ταξιδίου. Η έκδοση Sport εξωτερικά ξεχωρίζει κυρίως από τους τροχούς ελαφρού κράματος 16’’, τους προβολείς ομίχλης και κάποιες λεπτομέρειες χρωμίου. Στο εσωτερικό οι διαφορές εστιάζονται στα δυο επιπλέον ηχεία στο ηχοσύστημα (6 συνολικά), στην τηλεσκοπική ρύθμιση στο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα, στην δερμάτινη επένδυση του επιλογέα ταχυτήτων, ενώ εκτός από τα χρωμιωμένα χερούλια στις πόρτες, η πλουσιότερη έκδοση διαθέτει το σύστημα διαμόρφωσης χώρου δυο επιπέδων στο πορτ μπαγκάζ.

 

Πολυεργαλείο

Με διαστάσεις supermini μπορεί κάνεις να απολαμβάνει τις αστικές μετακινήσεις χωρίς να κουβαλάει τα έξτρα μέτρα μιας MPV κατασκευής που δυσκολεύει σε ελιγμούς και παρκάρισμα. Την ίδια στιγμή, η σοφή διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα πρακτικότητας που αναζητά η οικογένεια και όλα αυτά σερβίρονται με χαμηλές οικονομικοτεχνικές απαιτήσεις. Λογικά πάγια ετήσια έξοδα και χαμηλή κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη θυσία στην απόδοση.

Το ελαφρύ αλλά στιβαρό για τα δεδομένα της κατηγορίας αμάξωμα δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά και ο γνωστός 1.300άρης Dual VVT-i της Toyota, με 99 ίππους στις 6.000rpm και 125 Nm ροπής στις 4.000rpm, προσφέρει την σπιρτόζικη διάθεση που αναζητά κανείς στις καθημερινές του μετακινήσεις. Τα 170 km/h τελικής ταχύτητας και τα 13,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση ίσως να μην προσφέρουν κάτι το εντυπωσιακό, όμως υπερεπαρκούν για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η σωστή κλιμάκωση στο 6άρι κιβώτιο εξυπηρετεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Άμεσος σε απόκριση ο κινητήρας των 1,3 ατμοσφαιρικών λίτρων, προσφέρει δύναμη σε όλο το εύρος στροφών, τόσο στις χαμηλομεσαίες όσο και πλησιάζοντας προς τα κόκκινα, και ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία και την ησυχία του, όσο η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 140 km/h. Το Trezia ταξιδεύει εύκολα και ευχάριστα με το κοντέρ στα 140-150 km/h, ενώ στις παρατεταμένες ευθείες της εθνικής δεν θα διστάσει να διατηρήσει τα χιλιόμετρα τελικής του, με τίμημα το επίπεδο θορύβου που αυξάνεται και λόγο της τετράγωνης σχεδίασης.

Ταυτόχρονα συνδυάζει την σπιρτόζικη διάθεση με οικονομικό και καθαρό προφίλ, κάτι που ερμηνεύεται από τα 5,5 lt/100km και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (127 gr/km). Οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης φυσικά δεν επιβεβαιώνονται σε συνθήκες γρήγορου ταξιδίου, αλλά ούτε στην καθημερινότητα. Παρόλα αυτά, το Trezia κρίνεται οικονομικό με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται από 7 ως 9 λίτρα/100 km, με ελαφρύ και βαρύ πόδι αντίστοιχα.

Πίσω από το τιμόνι απολαμβάνεις αμφιθεατρική θέση οδήγησης με εξαιρετική ορατότητα γύρω γύρω και ευκολία χειρισμών. Ως στενός συγγενής του Toyota Verso-S, μοιράζεται εκτός του κινητήρα και την αρχιτεκτονική ανάρτησης (γόνατα McPherson, ημιάκαμπτος), που λειτουργεί αποτελεσματικά προσφέροντας ουσία και άνεση. Η φιλικότητά του είναι εξασφαλισμένη ενώ ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό ακολουθεί με συνέπεια στον βαθμό που του επιτρέπει η φιλοσοφία κατασκευής του. Συνολικά πείθει για σβέλτες μετακινήσεις και μπορεί να μην προσφέρει την σπορ λογική που μας έχουν συνηθίσει πιο εξειδικευμένες προτάσεις της Subaru, όμως αποτελεί ένα αξιόλογο καθημερινό σύνολο με έμφαση στην ουσία και στο αποτέλεσμα.

συμπέρασμα

Χωρίς να λείπει η Subaru από τα χαμηλά κλιμάκια μεγέθους, ουσιαστικά ήταν άφαντη εμπορικά και τώρα με το Trezia βρίσκει ένα καλό τρόπο να δείξει ότι υπάρχει. Χωρίς φυσικά τις παραδοσιακές αξίες του boxer και της τετρακίνησης, αλλά με ένα συγκροτημένο πακέτο που αναζητά ο ενδιαφερόμενος του προσιτού, οικονομικού και αποδοτικού κόμπακτ MPV. Με όπλα του την  φιλικότητα, την πρακτική καμπίνα του και την φειδωλή διάθεση για καύσιμο, το Trezia αποτελεί την ενδιαφέρουσα πρόταση για την νεοσύστατη αστική οικογένεια. Εκπληρώνει τις απαιτήσεις του σύγχρονου αγοραστή, που θα βρει στο πλευρό του τον ιδανικό κουβαλητή, ταξιδευτή και σύντροφο της καθημερινότητας.

Subaru Trezia

POLL

Ποιο θα επιλέγατε για Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020;

  • BMW Σειρά 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla
72
GOCAR Magazine #72

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...