Volvo S60 2.0T

Η νέα εποχή της Volvo εκφράζεται μέσα από τα μάτια του αναγεννημένου S60.

  • -
  • -
Ισχύς203 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,7 sec
Μέση κατανάλωση7,9 lt/100km
Εκπομπές CO2184 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μεσαίο premium sedan της Volvo, βρίσκεται σε συμφωνία με τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα υλικών και κατασκευής
  • Φινετσάτος διάκοσμος
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
ξυνά
  • Μικρός χώρος αποσκευών
απόψεις

Δείχνει σα να βγήκε λάθος εποχή. Ίσως αυτό να είχαν στο μυαλό τους να κατασκευάσουν οι μηχανικοί της Volvo μερικά χρόνια όταν προσπάθησαν για πρώτη φορά να κατεβάσουν το μέσο όρο της ηλικίας της μάρκας. Το S60 οδηγείται με την ευκολία ενός μικρομεσαίου, έχει το σουλούπι ενός coupe και σου φτιάχνει ευχάριστα τη διάθεση πίσω από το τιμόνι ακόμη και στις απλές καθημερινές μετακινήσεις. Δύσκολα βρίσκεις ψεγάδι.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Το τεχνολογικό καλάθι

City Safety: Ακινητοποιεί ακόμη και πλήρως το αυτοκίνητο σε ταχύτητες έως 30 km/h, όταν δεν αντιδρά ο οδηγός σε ενδεχόμενο φρενάρισμα του προπορευόμενου. Το ίδιο συμβαίνει όταν προσεγγίζετε ένα σταθερό αντικείμενο(π.χ ακινητοποιημένο όχημα).

Pedestrian Detection: Πάλι σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού, ανιχνεύει πεζούς και ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο με ταχύτητες κάτω από 35 km/h. Σε υψηλότερες ταχύτητες, μειώνει τις πιθανότητες θανατηφόρου δυστυχήματος από 20 έως 85%.

Adaptive Cruise Control: Διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, ακόμα και μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση( του προπορευόμενου αυτοκινήτου).

DAC: Σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού  σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων

BLIS: Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων

LDW: Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας. Το σύστημα λειτουργεί πάνω από τα 65 km/h

Ένα μεγάλο αντίο στον συντηρητισμό του παρελθόντος αποτελεί το νέο S60 και με την πρώτη ματιά το οφείλει στο κομψό και καλαίσθητο στιλ που εμπνέεται από κουπέ γραμμές. Το αθλητικό πνεύμα που θέλει να περάσει η Volvo στα μεγαλύτερα κλιμάκια των sedan προτάσεων είναι ξεκάθαρο σε επίπεδο σχεδίασης, όμως οι Σουηδοί δεν συμβιβάζονται μόνο με την εικόνα, αλλά ανεβάζουν τον πήχη τόσο σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς, όσο και σε κοσμοπολίτικες ανέσεις.

 

Γοητεία και ταχύτητα

Το νέο S60 δεν κάνει απλά τα κεφάλια να γυρίσουν προς το μέρος του, αλλά εκπέμπει τον δραστήριο χαρακτήρα που συναντά κανείς όχι μόνο στα μεσαία premium sedan που ζει και βασιλεύει το Volvo, αλλά και σε νεανικότερα σχήματα άλλων κατηγοριών. Μπορεί να προκαλούν δέος τα 4.6 μέτρα μήκους, όμως η σχεδιαστική πένα είχε κέφια και οι γενναιόδωρες διαστάσεις καμουφλάρονται περίτεχνα με hot spots τις χυτές γραμμές την απουσία γωνιών και την έντονη κλίση του καπό που συμβάλλουν εκτός από την περίφημη αεροδυναμική του 0,28, στην σημασία προστασίας των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης. Ταυτόχρονα η κουπέ ψευδαίσθηση στο τετράθυρο αμάξωμα δίνει την αίσθηση της ταχύτητας ακόμα και όταν το S60 είναι παρκαρισμένο στο πλάι του δρόμου. Παρόμοια δυναμική αλλά και αριστοκρατική εικόνα απόλυτα εναρμονισμένη με την εξωτερική σχεδίαση δημιουργεί και η ματιά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Μοντέρνο και λιτό σχεδιαστικά, αλλά με γενναιόδωρη πολυτέλεια και ποιοτικά μαλακά υλικά το εσωτερικό του S60 σε κερδίζει με το καλημέρα. O σύγχρονος, πλήρης και minimal πίνακας οργάνων που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και η στάνταρ έγχρωμη οθόνη στην κορυφή της κονσόλας για τις πληροφορίες των πολυμέσων (ηχοσύστημα, Navigation, κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδίου) δημιουργούν μια upper class εικόνα ουσίας στα μάτια των τυχερών που βρίσκονται στο σαλόνι του S60. Βασισμένο στην πλατφόρμα του XC60 και με μεταξόνιο 2.776 mm, το νέο S60 διαθέτει ένα καλό υπόβαθρο για αξιοποίηση των χώρων και αυτό αποδεικνύεται από την άνετη φιλοξενία ενηλίκων επιβατών στο ποιοτικό σαλόνι του. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν την παραμονή, την εργονομία και την φινετσάτη αισθητική όπου και να γυρίσουν το βλέμμα τους, την στιγμή που οι πίσω βιώνουν ανέσεις λιμουζίνας με εξαιρετική ορατότητα και επάρκεια χώρου τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Η μόνη θυσία αφορά τον χώρο αποσκευών που μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τα 380 λίτρα του σε σχέση με ανταγωνιστικές προτάσεις, τουλάχιστον όμως προσφέρει αξιοποιήσιμο χώρο χωρίς «νεκρές» περιοχές. Σε επίπεδο εξοπλισμού είναι πλήρες ακόμα και από την βασική Kinetic που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σύστημα City Safety, ABS, DSTC, 6 αερόσακους,, ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα 6 ηχείων με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control και ζάντες αλουμινίου.

 

Δύναμη και ανάλαφρο πάτημα

Με όπλο του τον σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο GTDI με άμεσο ψεκασμό (Gasoline Turbocharged Direct Injection), το S60 εισβάλει στα προνόμια των Ecoboost. Προσφέρεται και με τον μικρότερο υπερτροφοδοτούμενο της οικογένειας σε εκδόσεις 150 και 180 ίππων, όμως κορωνίδα απόδοσης αποτελεί ο 2λιτρος της δοκιμής με τους 203 ίππους και τα 300 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.900 και για ένα εύρος 3.800rpm – έως τις 6.700rpm. Οι απλωμένες σχέσεις στο εξαιρετικής αίσθησης 6άρι κιβώτιο, ελάχιστα επηρεάζουν την πληθωρική απόδοση του κινητήρα, που διαπρέπει σε πολιτισμένη λειτουργία προσφέροντας γενναίες ποσότητες γραμμικής και ήρεμης δύναμης με απουσία ξεσπάσματος και σημάδια υστέρησης. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μεστές και ουσιαστικές επιταχύνσεις, χωρίς να αναλώνεται σε περιττά σπιναρίσματα και απώλεια πρόσφυσης, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να ταξιδεύει σε ταχύτητες που διεγείρουν τα ραντάρ της τροχαίας, διατηρώντας χαμηλά τις στροφές στο κινητήρα. Παρά τα σχεδόν 1.700 κιλά του, οι επιδόσεις είναι στα φόρτε του S60, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται σε 7,7’’ και την τελική ταχύτητα των 235 km/h να αποτελούν την καλύτερη απόδειξη. Χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2: 184 gr/km και ομοίως εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ, ως δείγμα συνεργασίας της σωστής κλιμάκωσης και της γεμάτης απόδοσης, ενώ συγκρατημένες είναι και οι τιμές κατανάλωσης με την μέση εργοστασιακή τιμή να οριοθετείται στα 7,9 λίτρα/100 km, που στην πράξη μεταφράζονται σε λίγο παραπάνω από τα 9 λίτρα.

Πίσω από το τιμόνι το S60 προσφέρει μια πρωτόγνωρη οδηγική αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν του. Η αποκομμένη εικόνα που είχε ο οδηγός στο προγενέστερο, ήταν το στοίχημα των τεχνικών της Volvo για την νέα γενιά και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Πλέον κάθεσαι χαμηλά, αναπαυτικά και με ξεκούραστες γωνίες που βολεύουν τόσο σε καθημερινή, ταξιδιωτική όσο και σε επιθετική οδήγηση. Νιώθεις το τιμόνι συνεργάσιμο, με σωστό βάρος και με αίσθηση που ικανοποιεί και απολαμβάνεις την στιβαρότητα του πλαισίου και την αποτελεσματικότητα μιας ανάρτησης που πληροφορεί και ταυτόχρονα δεν προσβάλει την άνεση. Η εξελιγμένη ανάρτηση (McPherson εμπρός και πολλαπλοί συνδέσμοι πίσω), διαθέτει στο αυτοκίνητο δοκιμής το προαιρετικό FOUR-C, που ελέγχει τον ρυθμό απόσβεσης (Comfort - Sport - Advanced), αλλά και το Corner Traction Control, που ελέγχει και μοιράζει ανάλογα την ροπή στους κινητήριους τροχούς. Η ακλόνητη αίσθηση στις ευθείες και η αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης αποτελούν σήμα κατατεθέν του S60, την στιγμή που εμπνέει τον οδηγό του όταν το παιχνίδι περιλαμβάνει συνεχές στροφιλίκι. Αντιμετωπίζει με ροή την διαδρομή χωρίς να χρειαστεί να συμβιβάσει τον ρυθμό του, ενώ τα ακλόνητα και άμεσα σε απόδοση φρένα εξασφαλίζουν το καθυστερημένο και συνεχές φρενάρισμα χωρίς πτώσεις στην απόδοση. Γενικά σε εμπνέει να απολαύσεις οδήγηση ψάχνοντας τα υψηλά του όρια, αλλά ακόμα και αν το παρακάνεις το προηγμένο σύστημα ευστάθειας DSTC επαναφέρει την τάξη με διακριτικότητα και ουσία.

συμπέρασμα

Η Volvo έκανε το θαύμα της στον χώρο των μεσαίων παντρεύοντας το αθλητικό στιλ με την κοσμοπολίτικη αισθητική και τον δυναμισμό στην συμπεριφορά, με την αριστοκρατικές ανέσεις. Η νέα φιλοσοφία της Volvo καθρεφτίζεται μέσα από το S60 και το κουπέ στιλ στο sedan αμάξωμα εκπέμπει διάθεση για εξωστρέφεια, αλλά και μια συνολική πρόθεση να κουνήσει το δάχτυλο στον γερμανοτραφή ανταγωνισμό. Η ουσία είναι ότι το S60 έχει όλα τα χαρίσματα για να επιβληθεί σε μια δύσκολη κλάση και να προσπεράσει σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στριμώχνοντας στην γωνία τους συνήθεις ύποπτους.

Volvo S60

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...