VW Polo GTI 1.4 TSI DSG7

Κυνηγός επικηρυγμένων

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Δυνατό κοκτέιλ επιδόσεων με ανταγωνιστική τιμή. Ο 1.4 TSI στα καλύτερα του, τιθασεύεται ιδανικά από το μετά-μοντέρνο 7άρι DSG… σε ένα όμως ακόμα κοινότυπο δημιούργημα του VW Group.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας-Επιδόσεις
  • Κιβώτιο DSG
  • Εξοπλισμός-Τιμή
ξυνά
  • Έντονη παρέμβαση ESP
απόψεις

Η ιστορία των GTI βασίζεται σε μια ερωτική σχέση ανθρώπου και μηχανής, που προκύπτει από το πικάντικο μίγμα επιδόσεων, ξέφρενης συμπεριφοράς και συμμετοχικότητας του ψαγμένου στο εγχειρίδιο της οδήγησης. Έπρεπε να είσαι «μάστορας» για να τα εκφράσεις όλα αυτά με αρμονία στον δρόμο, αλλά αυτά αφορούσαν αξίες μιας άλλης εποχής. Σήμερα δεν απαιτούν κάτι παραπάνω από συγκροτημένο μυαλό και γνώση στο παιχνίδι εισόδου στην στροφή. Στο καλάθι της τεχνολογίας η VW ήταν γενναιόδωρη για την προίκα του ταχύτερου Polo. Μοτέρ με supercharger και turbo, κιβώτιο 7άρι με διπλό συμπλέκτη και «αυτιά» στο τιμόνι για τις αλλαγές, ηλεκτρονικό διαφορικό XDS που προσομοιώνει λειτουργία μπλοκέ και ένα στιβαρό πλαίσιο με ανάλογης φιλοσοφίας ανάρτηση, είναι τα συστατικά που συνθέτουν μια εκρηκτική οδηγική μολότοφ! Ξεχνάμε όμως την υπερπροστατευτικότητα των ηλεκτρονικών που δε σε αφήνουν να κάνεις ρούπι πέρα από την ιδανική γραμμή που θα χαράξεις και πλέον τον δυναμισμό των GTI δεν χρειάζεται να είσαι επιδέξιος για να τον απολαύσεις. Με αυτή την λογική πορεύεται το Polo GTI, όπως και πλήθος της παρέας των σύγχρονων δυναμιτών. Διαπρέπει σε αποτελεσματικότητα, ταχύτητα και ασφάλεια όμως λείπει η πικάντικη γεύση που την αναζητάς ξανά και ξανά…

 

Γιάννης Τσιγκρής

 

Φαινόμενο της εποχής ή εξέλιξη των ειδών; To σημερινό Polo GTI στέκεται αγέρωχο απέναντι στα γερασμένα πλέον μικρά GTI της περασμένης 10ετίας. Mε κάμποσα χιλιόμετρα στην πλάτη τους, επιστημονικές μελέτες φαναρτζήδων και τα «γιατροσόφια» διαφόρων μηχανικών στα σπλάχνα τους εκπροσωπούν την περασμένη γενιά. Πετυχαίνοντας κάποιο από αυτά στο φανάρι, ξεκουράζεις το αριστερό σου πόδι και χαμογελάς, αφού με επιδόσεις supercar της δεκαετίας του 80’, μάλλον έχεις το πάνω χέρι αντικρίζοντας το πράσινο. Όμως, η πεμπτουσία κάθε τετράτροχου πίσω από το τιμόνι δεν μετριέται μόνο στην ευθεία. Αυτό μάλλον είναι το μεγάλο στοίχημα του Polo GTI, αλλά και κάθε μοντέλου που διατυμπανίζει το λογότυπο GTI με την παρουσία του.

 

Δηλωμένο GTI

Η εμφάνιση του κορυφαίου Polo δηλώνει εξαρχής το χαρακτήρα της έκδοσης. Η αύρα του Golf είναι πλέον γνωστή σε κάθε Polo, οπότε εδώ έχουμε να κάνουμε με αισθητικά στοιχεία εμφυτευμένα απευθείας από το Golf GTI. Η μάσκα, ο εμπρός προφυλακτήρας, τα περιμετρικά αεροδυναμικά βοηθήματα και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, συνοδεύονται από τις ζάντες του Golf GTI MkV.  Για τους «πεθερόπληκτους» ή τους λάτρεις της πρακτικότητας πάντως οι Γερμανοί προσφέρουν το κορυφαίο Polo και σε 5θυρη έκδοση. Στο εσωτερικό η γνώριμη εικόνα με τα μαλακά ποιοτικά πλαστικά και την σωστή κατά βάση εργονομία αποτελεί ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου. Η έκδοση GTI βέβαια διαφοροποιείται, με τις κλασσικές πλέον καρό επενδύσεις, το δερμάτινο τιμόνι και τον δερμάτινο επιλογέα του DSG κιβωτίου, να αναλαμβάνουν να αναβαθμίσουν την εικόνα. Πόλος έλξης του εσωτερικού ο σχετικά πλούσιος εξοπλισμός, ο οποίος συνδυάζεται ιδανικά με μια πλήρως ρυθμιζόμενη και σωστή θέση οδήγησης.

 

GTIμε γεύση TSI

Γνωστή ιστορία πλέον ο δυνατός TSI των 1,4 λίτρων. Ο ευτυχής κάτοχος του απολαμβάνει 180 ίππους και 250 Nm ροπής. Πνιγμένος στην υπερτροφοδότηση (supercharger και turbo), διαθέτει τη μεστή λειτουργία κάθε TSI μοτέρ του VW Group, χωρίς να μουδιάζει με το στροφόμετρο στα ύψη και τα σχεδόν 1200 kg του αμαξώματος. Πολύτιμος αρωγός για το αποτέλεσμα δυναμίτη, το 7άρι DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μαζί σαν σύνολο κάνουν κάθε απόσταση να μοιάζει μια τουφεκιά δρόμος και αυτό φαίνεται και από τις εργοστασιακές τιμές των επιδόσεων. Τα 0-100 km/h σε 6,9’’ και η τελική των 229 km/h αποκαλύπτουν την εκρηκτικότητα του συνδυασμού στην πράξη. Σε μικτό ρυθμό η κατανάλωση φλερτάρει με τα 11 lt/100km. Αν ξεριζώσεις λίγο το πόδι σου από το γκάζι –μια κουβέντα είναι και αυτό- χαλαρώσεις με την ενασχόληση σου με τo DSG, βλέπεις άνετα πιο χαμηλά νούμερα.

 

Ηλεκτρονική γιορτή

Αν ψάχνεις μια δικαιολογία για να παρανομήσεις στο δρόμο, το Polo GTI σου προσφέρεται απλόχερα. Ο πληθωρικός κινητήρας ξεκλειδώνει κατευθείαν τις επιθετικές διαθέσεις κάθε οδηγού και το ταλαντούχο DSG ενισχύει το πολεμικό κλίμα. Ευπρόσδεκτη η πλούσια ροπή, εντυπωσιακές οι μεστές αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι ή τον επιλογέα. Για τους γρήγορους που βάζουν στην άκρη τη σειριακή λειτουργία υπάρχει και το πρόγραμμα Sport του κιβωτίου. Στα περίεργα του συνδυασμού TSI με DSG, η ήρεμη οδήγηση. Προβληματίζεσαι να  βρεις ισορροπία με σταθερό γκάζι και πάντα οδηγείσαι  προς την παρανομία  χωρίς απαραίτητα να το θέλεις. Επιπλέον, ακόμα και στη χειροκίνητη επιλογή το παιχνίδι της εναλλαγής των σχέσεων δεν είναι απολύτως στην επιλογή του οδηγού και αυτό μπορεί στο όριο να σου χαλάσει κάπως τα σχέδια. Ειδικά αν δεν έχεις αποκτήσει μεγάλη τριβή με το όχημα και έχεις το πεντάλ του γκαζιού πατημένο στο τέρμα. Στο ταξίδι, η επιλογή της μακριάς 7ης σχέσης μεταφράζεται σε ησυχία στην καμπίνα και μειωμένη κινητικότητα του δείκτη καυσίμου.

Εξερευνώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Polo, δεν αποκαλύπτεις χρυσάφι. Το σίγουρο πάτημα και τα σωστά φρένα, σε βοηθούν να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Δεν ξεχνά την άνεση και αυτό ίσως το κάνει εν τέλει να κερδίζει τη συμπάθεια επιπλέον κοινού. Υπό πίεση λοιπόν και τις κλίσεις θα νιώσεις και την –αν και εύκολα ελεγχόμενη- υποστροφή θα αντιμετωπίσεις. Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί σωστά, δεν συγκλονίζει από αίσθηση, αλλά ακολουθεί ιδανικά το συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου. Στο «on» το ESP κάνει πανηγύρι, ενώ πατώντας το σχετικό διακόπτη κερδίζεις λίγα δευτερόλεπτα στο «off», αλλά αυτό δεν είμαι σίγουρος ότι σε κάνει να πας πιο γρήγορα σε δημόσιο δρόμο. Πιο ουσιαστική κρίνεται η παρουσία από το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης XDS το οποίο δουλεύει σωστά και βοηθά ειδικά στα γλιστερά κλειστά κομμάτια.

συμπέρασμα

Ιδανικό σαν σύνολο, ικανοποιεί εξαιρετικά την εξίσωση επιδόσεων – κόστους. Σίγουρα λείπει το στοιχείο του έρωτα στο δρόμο, αλλά αν ζητάς αποτελεσματικότητα και επιδόσεις θα σε ανταμείψει και με το παραπάνω. Σαν  σύγχρονο hot-hatch στέκει, ξεφεύγοντας σαν παρουσία στο δρόμο από το Golf GTI, αποτελεί την πιο πετυχημένη γρήγορη εκδοχή οποιουδήποτε Polo.  Σαν πραγματικό GTI όμως δύσκολα βρίσκεις τα καπρίτσια στη συμπεριφορά του εν κινήσει ώστε να το ψάξεις και να το ξεχωρίσεις ανάμεσα στην στρατιά των TSI προτάσεων…

VW Polo GTI

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...