Δοκιμή MG eHS PHEV+: Με 272 ίππους και κατανάλωση 1,1 lt/100 km!

Το οπτικό και τεχνολογικό άλμα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, είναι μόνο ένα μικρό μέρος της ιστορίας. Και αυτό γιατί το νέο MG eHS στην Plug-In Hybrid εκδοχή των 272 PS, είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα υβριδικά C-SUV.

  • -
  • -
Ισχύς339 PS
Ροπή365 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας21,80 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)0,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)14,0 gr/km
με μια ματιά

Η νεότερη γενιά του HS έχει αναβαθμιστεί ολιστικά, και μάλιστα σε όλους τους τομείς, ενώ πλέον με τη χρήση plug-in τεχνολογίας προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία 100 km και πολύ καλές επιδόσεις που εγγυώνται οι 272 ίπποι.

Η MG Motor ήταν η πρώτη κινέζικη μάρκα αυτοκινήτων που ήρθε επίσημα στην ελληνική αγορά, καταγράφοντας πολύ γρήγορα υψηλό ενδιαφέρον από τον κόσμο. Οι λόγοι ήταν αρκετοί, όπως για παράδειγμα η πλήρης γκάμα, οι καλύψεις από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία (7ετής εγγύηση κλπ) και βέβαια, ο ανταγωνιστικός τιμοκατάλογος. Το MG HS ήταν το C-SUV της μάρκας, με alter-ego το eHS, την Plug-In Hybrid εκδοχή του μοντέλου, μια δυάδα που τα κατάφερνε πολύ καλά, όμως ήταν πολύ κοντά στο τέλος «ζωής» της. Η νεότερη γενιά έχει αναβαθμιστεί ολιστικά, σε τομείς όπως το design, την τεχνολογία, την αίσθηση προσεγμένης κατασκευής στο εσωτερικό και το υβριδικό σύστημα, το οποίο πλέον αποδίδει 272 PS και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει ακόμη και τα 100 km, σε πραγματικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και επαρκείς επιδόσεις για τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Ομόρφυνε, πολύ

Το προηγούμενο MG eHS ακολουθούσε μια μάλλον συντηρητική προσέγγιση, σε ό,τι αφορά το αισθητικό στοιχείο. Μάλιστα, ενώ το μοντέλο είχε δεχθεί facelift στις μη υβριδικές εκδόσεις του, αυτή η ανανέωση δεν είχε περάσει στο PHEV. Το νέο, έχει αλλάξει ριζικά, υιοθετώντας μια πιο δυναμική προσέγγιση. Αιχμηρές γραμμές, επιθετικά φωτιστικά σώματα που εκτείνονται μέχρι τα φτερά και μια μεγάλη μάσκα με τις εισαγωγές αέρα που χρειάζονται για να ψυχθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Το μπόλικο χρώμιο είναι «γαρνιτούρα» στο σύνολο, όπως και οι 19άρες ζάντες αλουμινίου που παραμένουν μέρος του εξοπλισμού ανεξαρτήτως έκδοσης. Σημειώστε ότι οι διαστάσεις ακουμπούν το άνω άκρο της κατηγορίας των C-SUV και οριακά, τοποθετούν το MG HS στην επόμενη κλάση, με μήκος 4,67 m, πλάτος 1,89 m και ύψος 1,66 m. Άξιο αναφοράς είναι και το μεταξόνιο, που με 2,76 m είναι ένα από τα μεγαλύτερα που θα συναντήσει κάποιος μεταξύ των C-SUV.

Προσεγμένο περιβάλλον

Στην καμπίνα του MG eHS, ο οδηγός γρήγορα θα βρει τη σωστή θέση οδήγησης και θα βολευτεί στο κάθισμά του. Οι χώροι ικανοποιούν και με το παραπάνω για τη φιλοξενία τεσσάρων, ακόμη και πέντε ενηλίκων, με τα δεδομένα για το πορτμπαγκάζ όμως να μην είναι τόσο ενθαρρυντικά αφού περιορίζεται στα 441 lt, ένα νούμερο μέτριο για την κατηγορία. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, με καλή συναρμογή και σωστά υλικά. Υπάρχει συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, όπως και μπόλικη επένδυση τεχνητού δέρματος που βελτιώνουν την αίσθηση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες. Μοναδικό σημείο που επιδέχεται αρνητική κριτική στο εσωτερικό, είναι η περίπλοκη εργονομία, αφού όλα ρυθμίζονται μέσα από την οθόνη και οι διακόπτες συντομεύσεων (πχ για τον κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης, τη διαχείριση του υβριδικού συστήματος κλπ) είναι λίγοι. Αυτό ίσως να μην ήταν πρόβλημα αν η κεντρική οθόνη ήταν πιο γρήγορη στις αντιδράσεις της, όμως η μονάδα εμφανίζει μικρή υστέρηση στη χρήση.

Εδώ να πούμε ότι έχουμε δύο ψηφιακές οθόνες, αμφότερες στις 12,3 ίντσες, με τη μία να αναλαμβάνει «χρέη» πίνακα οργάνων. Οι επιλογές διαμόρφωσης της τελευταίας είναι αρκετές και οι πληροφορίες που προβάλλει, βοηθούν τον οδηγό. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει αρκετά widgets που απλοποιούν σε μεγάλο βαθμό τα πράγματα, υποστηρίζει σύνδεση με Apple CarPlay, όμως όχι ασύρματα, κάτι που πλέον θεωρούμε δεδομένο στα μοντέλα της κατηγορίας. Κατά τα λοιπά ο εξοπλισμός της έκδοσης Luxury που οδηγήσαμε, είναι πλήρης σε κάθε επίπεδο. Προσφέρει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερες 360 μοιρών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηλεκτρικά καθίσματα με μνήμες, θερμαινόμενα καθίσματα και σουίτα 13 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), τα οποία πάντως είναι αρκετά παρεμβατικά και θα εκτιμούσαμε αν υπήρχε μια συντόμευση που θα επέτρεπε στον οδηγό να διαμορφώσει την προσωπική του ρύθμιση.

Δείτε ακόμη: Αποκάλυψη για το MG ZS06! 

Αποστολή εξετελέσθη

Ο πυρήνας του MG eHS είναι το νέο υβριδικό σύστημα που υιοθετεί, το οποίο αποτελείται από έναν turbo τετρακύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα με 143 PS που λειτουργεί σε κύκλο Miller, έναν ηλεκτροκινητήρα των 184 PS και μια LFP μπαταρία των 21,4 kWh. Το σύνολο αποδίδει 272 PS και 340 Nm, που περνούν στον δρόμο μέσω των εμπρός τροχών. Το αυτόματο κιβώτιο έχει δύο σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και αυτό συμβαίνει καθώς το μοτέρ συνήθως αναλαμβάνει χρέη φόρτισης της μπαταρίας, με τον ηλεκτροκινητήρα να κινεί τελικά τους τροχούς. Σε υψηλότερες ταχύτητες όμως, ο κινητήρας βενζίνης εμπλέκεται στην κίνηση του οχήματος, άρα για αυτό υπάρχουν και οι δύο σχέσεις του σασμάν. Σχετικά με τη λειτουργία του PHEV συστήματος, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν θέλει το αυτοκίνητο να λειτουργεί σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή ή σε υβριδική, με την τελευταία να επιλέγει αρκετά εύστοχα ποιον κινητήρα θα χρησιμοποιήσει. Για παράδειγμα, σε σταθερή πορεία με υψηλότερες ταχύτητες, ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα καθώς η κατανάλωση καυσίμου θα είναι χαμηλή, ενώ εντός πόλης λειτουργεί κυρίως με τον ηλεκτροκινητήρα, περιορίζοντας σημαντικά την εμπλοκή του θερμικού.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Χώροι επιβατών
  • Τεχνολογία
  • Ορατότητα
  • Άνεση καθισμάτων
  • Εγγύηση
ξινά
  • Εργονομία
  • Παρεμβατικότητα ADAS
  • Μέτριο πορτμπαγκάζ
  • Αίσθηση τιμονιού

Με το EV Mode ενεργοποιημένο και την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, καλύπτεις αποστάσεις κοντά στα 100 km εντός πόλης χωρίς να χρειαστεί η βοήθεια του μοτέρ βενζίνης. Η φόρτιση γίνεται με ταχύτητα έως 7 kW, με τη μάρκα να ανακοινώνει 3,3 ώρες για ένα πλήρες «γέμισμα» σε wallbox. Αναφορικά με την κατανάλωση βενζίνης, μπορεί να κυμανθεί από… τίποτα (περίπου 0,5-1,5 lt ανά 100 km) αν φορτίζεις συχνά, μέχρι περίπου 5 lt ανά 100 km, αν η μπαταρία είναι άδεια. Αυτά τα νούμερα αφορούν εντός πόλης χρήση. Στο ταξίδι, υπολογίστε κοντά στα 7 lt ανά 100 km, με φυσιολογικές ταχύτητες κίνησης (120-140 km/h). Για το τέλος, αφήσαμε τις επιδόσεις. Παρά τους 272 PS, η επιτάχυνση του MG eHS δεν ενθουσιάζει. Το τράβηγμα είναι θετικό, το ταχύμετρο ανεβάζει σβέλτα τις ενδείξεις του, αλλά ως εκεί. Φυσικά δεν τίθεται θέμα ανεπάρκειας στο επαρχιακό δίκτυο, αφού οι προσπεράσεις ολοκληρώνονται γρήγορα και χωρίς να προβληματίζουν τον οδηγό. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, έχουμε 0-100 km/h σε 6,8 sec και τελική ταχύτητα στα 190 km/h, νούμερα επαρκέστατα για τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Όσα λέει, τα κάνει

Στον δρόμο, το MG eHS κινείται με άνετο, ποιοτικό τρόπο, εξυπηρετώντας πλήρως τους οικογενειακούς σκοπούς του. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, απορροφά καλά τις κακοτεχνίες και σπάνια θα αστοχήσει, ενώ η ηχομόνωση είναι προσεγμένη, με διπλά κρύσταλλα και μπόλικο ηχοαπορροφητικό υλικό να φρενάρουν το βουητό του αέρα και της κύλισης. Διατηρεί εύκολα ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και ταξιδεύει χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Στο επαρχιακό δίκτυο έχει την ίδια, καλή συμπεριφορά. Η ρύθμιση δεν είναι ούτε μαλακή, ούτε σκληρή, πετυχαίνοντας αυτό που λέμε «μέση λύση». Όμως, αν ο οδηγός προσπαθήσει να κινηθεί πιο γρήγορα, το C-SUV της MG γρήγορα θα βάλει τα όριά του. Δεν έχει φτιαχτεί για δυναμική οδήγηση, ούτε υποστηρίζει ένα τέτοιο προφίλ οδηγού. Εκεί, το τιμόνι αποδεικνύεται ελαφρύ, η πληροφόρηση μέτρια και μόνο η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης καταφέρνει να διατηρήσει ένα καλό επίπεδο.

Η ανάρτηση επιτρέπει κλίσεις και η υποστροφή σύντομα θα εμφανιστεί, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να κόβουν κάθε τάση αποσταθεροποίησης. Πάντως αίσθηση από το πεντάλ των φρένων είναι καλή και προοδευτική, κάτι που εκτιμάς σε ένα PHEV, αφού τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας συχνά αστοχούν στο συγκεκριμένο σημείο. Αν και οι γρήγοροι ρυθμοί δεν είναι στο μενού του, το MG eHS διαπρέπει στην κίνηση εντός πόλης. Οι διαστάσεις του δεν είναι μικρές αλλά το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, το αρκετό «κόψιμο» των κατευθυντήριων τροχών και η ησυχία από τον ηλεκτροκινητήρα, που χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο στις χαμηλές ταχύτητες, συνθέτουν ένα αυτοκίνητο πολύ βολικό στην καθημερινότητα. Εδώ, στα συν έρχεται να προστεθεί η πολύ καλή ορατότητα που εξασφαλίζει η ψηλή θέση οδήγησης, όπως και τα άνετα καθίσματα, που δεν ταλαιπωρούν το κορμί του οδηγού και των επιβατών, ακόμη και σε πολύωρες μετακινήσεις εντός της «πηγμένης» από κίνηση Αθήνας.

συμπέρασμα

Το νέο MG eHS είναι ένα αυτοκίνητο που σε κερδίζει με την οικονομία που προσφέρει στην καθημερινότητα, τον πολύ καλό εξοπλισμό, το δυναμικό design του και την προσεγμένη εικόνα στο εσωτερικό, το οποίο σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πραγματικά φροντισμένο περιβάλλον. Όλα τα παραπάνω μάλιστα, σερβίρονται σε ένα πολύ καλό επίπεδο τιμής, για τα δεδομένα των οικογενειακών C-SUV με Plug-In Hybrid τεχνολογία. Σημειώστε ότι η βασική έκδοση Exclusive, τιμάται στα 37.900 ευρώ και προσφέρει προβολείς Full LED, 19άρες ζάντες αλουμινίου, φιμέ παράθυρα πίσω, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, διπλή οθόνη 12,3 ιντσών με Android Auto και Apple CarPlay, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού 6 κατευθύνσεων, σουίτα iSMART Lite και MG Pilot με 13 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Η πλουσιότερη έκδοση Luxury προσθέτει επιπλέον τις κάμερες 360 μοιρών, τη σουίτα iSMART Full, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, δερμάτινα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ασύρματη φόρτιση smartphone και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, έναντι 39.900 ευρώ. Τέλος, να αναφερθεί ότι όλα τα χρώματα πλην του βασικού μπλε που είναι δωρεάν, (υπάρχουν επίσης άσπρο, μαύρο, κόκκινο, ασημί, γκρι) χρεώνονται 600 ευρώ, ενώ στάνταρ είναι η εγγύηση 7 χρόνων.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...