Δοκιμή CUPRA Terramar 1.5 eTSI: Ακέραιος χαρακτήρας!

Με την εισαγωγική έκδοση των 150 ίππων του Terramar, η CUPRA αποδεικνύει πως το DNA της μάρκας μπορεί να διατηρηθεί αναλλοίωτο, ανεξαρτήτως ισχύoς του κινητήρα…

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)139,0 gr/km
με μια ματιά

Η ευρυχωρία και η πρακτικότητα, σε συνδυασμό με το εντυπωσιακό design, είναι τα στοιχεία που διακρίνουν το CUPRA Terramar. Στην έκδοση των 150 ίππων, το ερώτημα που γεννάται είναι κατά πόσο η μικρή έκδοση διατηρεί τα σπορ χαρακτηριστικά που διακρίνουν το μεσαίο SUV της μάρκας στις ισχυρότερες εκδοχές του.

Η γκάμα της CUPRA μοιάζει με ένα μεγάλο παζλ, στο οποίο προστίθενται όλο και περισσότερα κομμάτια. Η ισπανική μάρκα με τη μικρή ιστορία, αλλά το εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο στο αγοραστικό κοινό, διευρύνει ολοένα και περισσότερο τη γκάμα της, ισχυροποιώντας την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Εξάλλου, σήμερα αποτελεί πάγια τακτική των εταιρειών να προσφέρουν όλο και περισσότερες επιλογές στο αγοραστικό κοινό, διεκδικώντας μερίδιο από κάθε κατηγορία. Στην περίπτωση της CUPRA, η… παλέτα με τις δημιουργίες ενισχύθηκε με το νέο Terramar.

Ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις SUV από το Formentor, το οποίο τοποθετείται στο άνω άκρο των C-SUV και εστιάζει στην ακόμα μεγαλύτερη ευρυχωρία και πρακτικότητα. Στοιχεία που αναζητά ο σύγχρονος οικογενειάρχης. Μέχρι σήμερα, είχαμε δοκιμάσει την ισχυρότερη εκδοχή της σειράς με τον κωδικό VZ, η οποία εφοδιάζεται με το υβριδικό σύνολο των 272 ίππων και ουσιαστικά ταιριάζει απόλυτα με το σπορ προφίλ της CUPRΑ. Αυτή τη φορά, στη διάθεση μας είχαμε την εισαγωγική εκδοχή του Terramar με τον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Group, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπή. Και υπόσχεται πως διατηρεί ακέραιο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και το DNA της μάρκας.

Η παραμικρή διαφορά…

Με την αποκάλυψη του Formentor, του πρώτου μοντέλου που σχεδιάστηκε αποκλειστικά από την CUPRA, η ισπανική μάρκα έκανε μία ηχηρή και ισχυρή δήλωση. Ο δυναμισμός, η σπορ αισθητική και η επιθετική στιλιστική προσέγγιση αποτελούν μέρος του DNA της μάρκας. Και το Terramar ακολουθεί πιστά αυτή τη λογική, ξεχωρίζοντας ανάμεσα στις περισσότερο… συντηρητικές και πρακτικές προτάσεις της κατηγορίας. Ακόμα και η μικρότερη εκδοχή της σειράς, δεν διαφοροποιείται σχεδόν σε τίποτα συγκριτικά με τις ισχυρότερες. Παραμένει το ίδιο επιθετικό και mucho, με το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος που ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «η μύτη του καρχαρία» να αποτελεί σήμα κατατεθέν.

Δείτε ακόμη: Έρχεται το μικρό SUV της CUPRA

Δεν είναι υπερβολή πως το αμάξωμα κρύβει πληθώρα σχεδιαστικών λεπτομερειών, όπως τα νεύρα στο καπό, τα ανάγλυφα στο πλάι, οι τονισμένοι θόλοι, αλλά και οι προφυλακτήρες με τα ασημένια πλαίσια, που συνθέτουν ένα σύνολο που «φωνάζει» πως απέχει από οτιδήποτε συντηρητικό. Ακόμα και οι full LED προβολείς με το τριγωνικό μοτίβο, είναι ένα στοιχείο που δένει απόλυτα με το σύνολο, δημιουργώντας την εικόνα ενός μοντέλου που δεν ακολουθεί την πεπατημένη. Και μάλιστα, διατηρώντας μία σικάτη αισθητική, που παραπέμπει σε premium κατασκευή. 

Σε προδιαθέτει ευχάριστα!

Αυτή η πρόταση αντικατοπτρίζει απόλυτα την αίσθηση που σου δημιουργείται μόλις περάσεις στην καμπίνα των επιβατών. Η μινιμαλιστική οδηγοκεντρική σχεδίαση της καμπίνας ξεφεύγει και αυτή με τη σειρά της από τα τετριμμένα, αποπνέοντας έναν αέρα δυναμισμού, αλλά και την αύρα που συναντάς σε premium μοντέλα. Αυτό οφείλεται στην πολύ καλή και προσεκτική επιλογή των υλικών, με μαλακά πλαστικά να καλύπτουν το πάνω μέρος της κονσόλας, αλλά και όμορφες λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού στην καμπίνα. Ακόμα και το flat bottom τιμόνι, με τα δύο στρογγυλά κουμπιά για την εκκίνηση και το προφίλ οδήγησης CUPRA, σου προκαλούν… σπορ διάθεση.

Βεβαίως, το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, με τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 12,9 ιντσών να περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Όπως και ο τριζωνικός κλιματισμός με ξεχωριστό πίνακα ελέγχου για τους πίσω επιβάτες, η ασύρματη θέση φόρτισης, το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, το adaptive cruise control, οι αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά άλλα. Συνυπολογίζοντας την πλήρη ομπρέλα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, διαπιστώνεις πως το Terramar διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, προσφέροντας στοιχεία που σε άλλες περιπτώσεις θα τα χρεωθείς επιπλέον… Τέλος, η μικρή mild hybrid έκδοση έχει ισχυρό άσσο στο μανίκι της τη μεγαλύτερη ευρυχωρία. Μπορεί οι χώροι για τους επιβάτες να είναι το ίδιο πληθωρικοί με αυτούς της plug-in hybrid εκδοχής, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μεγαλύτερος. Με τη βοήθεια του συρόμενου πίσω καθίσματος κυμαίνεται από τα 540 lt έως τα 642 lt, νούμερο που σίγουρα θα εκτιμήσουν όσοι με μεγάλες χωροταξικές ανάγκες.

Δείτε ακόμη: Ποιο μοντέλο της CUPRA κατασκευάζεται μαζί με το Audi Q3; 

Όσο χρειάζεται…

Ο δυναμισμός που αποπνέει το αμάξωμα, σε συνδυασμό με την οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες πίσω από το τιμόνι του Terramar. Βέβαια, στην περίπτωση της εισαγωγικής έκδοσης του ισπανικού SUV, κάτω από το εντυπωσιακό καπό με τα έντονα νεύρα, κρύβεται ο κινητήρας-πασπαρτού του Group των 1.500 cc, τεχνολογίας eTSI. Χρησιμοποιείται κατά κόρων σε μοντέλα των Volkswagen, Audi, SEAT, Cupra και Skoda, με κύριο χαρακτηριστικό τη χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, που συνδυάζονται με υψηλές τιμές απόδοσης και καλές επιδόσεις. Ο θερμικός 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενους κινητήρας υψηλού ψεκασμού, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και το γνωστό σύστημα ενεργής διαχείρισης των κυλίνδρων. Το οικολογικό του φρόνημα φροντίζει να αυξήσει η παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 18 ίππων και 56 Nm ροπή, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που ανανεώνει την ενέργεια της μέσω του συστήματος πέδησης. Η συνδυαστική απόδοση είναι 150 ίπποι, αλλά με σχετικά αυξημένη ροπή που αγγίζει τα 250 Nm, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από τις 1.500 rpm.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Καμπίνα
  • Ευρυχωρία
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χαμηλό προφίλ ελαστικών
  • Τιμή

Το ήπια υβριδικό σύστημα συμβάλλει στις χαμηλές στροφές περιστροφής του θερμικού μοτέρ, αλλά και στη βέλτιστη λειτουργία του start & stop, ενώ το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Στα χαρτιά, η Cupra αναφέρει πως 9,3 sec είναι αρκετά για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αριθμός ικανοποιητικός για ένα μεγάλο σε διαστάσεις SUV. Στο δρόμο, ο κινητήρας σε κερδίζει με την ελαστικότητα που το διακρίνει. Η απόκριση στις χαμηλές στροφές είναι πολύ καλή, ενώ ζωντάνια του χαρίζει η σφικτή κλιμάκωση του κιβωτίου, κρύβοντας ως ένα βαθμό το αυξημένο βάρος των 1.630 kg. Η απόδοση του είναι γραμμική στο μεγαλύτερο εύρος στροφών και ουσιαστικά σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα. Το αυτόματο κιβώτιο αποδεικνύεται άνετο στην πόλη, ενώ υπάρχει και χειροκίνητη επιλογή με paddles πίσω από το τιμόνι. Σε γρήγορο ρυθμό, θα θέλαμε να είχε ταχύτερη απόκριση, ειδικά στα κατεβάσματα, αφού πολλές φορές «αρνείται» την επιλογή μικρότερης σχέσης.

Η σημαντική διαφορά του ισπανικού SUV σε σχέση με τον ανταγωνισμό γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις πίσω από το τιμόνι του. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με την πληθώρα επιλογών, του επιτρέπει να ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Είναι τόσο σφικτό όσο χρειάζεται για να διαχειρίζεται τις αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά παράλληλα καταφέρνει να κρατήσει εκτός καμπίνας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Θα λέγαμε πως πρόκειται για τη χρυσή τομή, αν και την εικόνα χαλάνε εν μέρει οι χαμηλοπρόφιλες ζάντες των 20 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής (18 στη βασική). Σε κάθε περίπτωση τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και το Terramar σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και το μειωμένο βάρος σε σχέση με την plug-in έκδοση του χαρίζουν βελτιωμένη ακρίβεια και αίσθηση στην απότομη αλλαγή πορείας. Στη διαχείριση όλων των παραπάνω σύμμαχος είναι το καλό σε πληροφόρηση τιμόνι, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα με την πολύ καλή αίσθηση. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή επηρεάζεται σε αρκετά μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης. Σε συνθήκες πίεσης μπορεί να φτάσει και τα 11 lt/100 km, ενώ σε χαλαρούς ρυθμούς μπορεί να πέσει κοντά στα 7 lt. Μία μέση τιμή στα 8,3 lt/100 km είναι εφικτή, χωρίς να είσαι συνέχεια με το… «αυγό» στο πεντάλ του γκαζιού.

συμπέρασμα

Το CUPRA Terramar θέλει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και το καταφέρνει με τον τρόπο του. Απευθύνεται σε ένα «ανήσυχο» κοινό, που θέλει να ξεχωρίζει και δίνει έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά την ίδια ώρα δεν μπορεί να κάνει συμβιβασμούς σε επίπεδο άνεσης, πρακτικότητας και ευρυχωρίας. Η εισαγωγική έκδοση του ισπανικού SUV καλύπτει όλα τα παραπάνω, παρά το γεγονός ότι η ισχύς του κινητήρα δεν προκαλεί… ενθουσιασμό. Και αυτό, διότι και καταφέρνει να διατηρήσει ακέραιο το DNA που διακρίνει όλα τα μοντέλα της μάρκας. Σίγουρα, με τιμή εκκίνησης τα 39.990 ευρώ δεν είναι φθηνό, αλλά συνοδεύεται από πλήρη εξοπλισμό που εν μέρει δικαιολογεί την αυξημένη τιμή του.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...