Δοκιμή Opel Frontera 1.2 PureTech 145 PS Hybrid: C-SUV σε προδιαγραφές, B-SUV σε τιμή

Η Opel, με το νέο Frontera, κατάφερε να συνδυάσει τις αρετές ενός C-SUV στην τιμή πώλησης ενός B-SUV…

  • -
  • -

Πολλά χρόνια πριν και συγκεκριμένα το 1991, η Opel (υπό τη σκέπη τότε του αμερικανικού κολοσσού GM) είχε προχωρήσει σε μια έξυπνη κίνηση για την εποχή, παρουσιάζοντας το Frontera. Ένα μεσαίου μεγέθους τετρακίνητο όχημα, που είχε αναπτυχθεί σε συνεργασία με την εταίρο της γερμανικής φίρμας, την Isuzu. Και που όπως υποστήριζε τότε η εταιρεία, ήταν το πρώτο 4x4 «all around» μοντέλο της αγοράς… Στην πραγματικότητα βέβαια η Opel, είχε παρουσιάσει δυο αυτοκίνητα: Το δίθυρο Frontera Sport, με τη σκληρή οροφή (hard top) και το κοντό μεταξόνιο, που ήταν περισσότερο SUV όπως θα το ερμηνεύαμε σήμερα, και το πεντάθυρο Frontera, με το μακρύ μεταξόνιο που ήταν ουσιαστικά, ένα ευρύχωρο, οικογενειακό, σκληροτράχηλο, εκτός δρόμου όχημα.

Το Frontera δεν διακρίνονταν για την ποιότητα κατασκευής του. Ήταν όμως ανθεκτικό, αξιόπιστο, αξιόλογο στο χώμα και το κυριότερο, πωλούνταν σε πολύ καλή τιμή. Διέθετε επίσης ανεξάρτητο πλαίσιο τύπου σκάλας, σύστημα τετρακίνησης με «κοντές» και «μακριές» σχέσεις  μετάδοσης και ένα πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ως προαιρετική επιλογή. Για να μην μακρηγορώ, το Frontera, ειδικά δυο σερί χρονιές (1993-1994), σάρωσε τα πάντα στο πέρασμα του. Ήταν για την ακρίβεια, το off road με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη (320.000 οχήματα), με τη Γερμανία συγκεκριμένα, να αναδεικνύεται η καλύτερη του αγορά! 34 χρόνια μετά, η Opel επιστρέφει στις ρίζες της επαναφέροντας στο προσκήνιο το Frontera. Τίποτα βέβαια δε θυμίζει το μακρινό παρελθόν. Εκτός από το ονοματεπώνυμο στην ταυτότητα του μοντέλου και ένα ακόμη βασικό στοιχείο: Ότι και η νέα γενιά καλύπτει στο maximum τις οικογενειακές ανάγκες.

Bold & Pure

 

Το νέο Frontera παρότι τοποθετείται στην κλάση των C-SUV, θα μπορούσε εύκολα κανείς να το «δει» και στο άνω άκρο των B-SUV χάρη στις compact διαστάσεις του (Μ/Π/Υ: 4.385/1.795/1.635 mm και μεταξόνιο 2.670 mm). Ανεξάρτητα πάντως από το που τοποθετείται ή σε ποια κατηγορία εντάσσεται, το Frontera, έχει μοντέρνα εμφάνιση, αποπνέει στιβαρότητα, οι αναλογίες του δείχνουν άψογες, ενώ οι πολλές ξεχωριστές πινελιές στη σχεδίαση του, προσθέτουν αυτή τη ιδιαίτερη πινελιά που αναζητεί ο σύγχρονος αγοραστής.

Το νέο έμβλημα «Opel Blitz» κάνει πρεμιέρα στο brand new SUV της γερμανικής φίρμας και τοποθετείται στο κέντρο του «Opel Vizor». Το μαύρο Vizor προσδίδει με τη σειρά του στο «βλέμμα» του Frontera μια ξεχωριστή ταυτότητα, ενσωματώνοντας άψογα και τους προβολείς Eco LED. Τα δε χαρακτηριστικά φώτα ημέρας της Opel σε σχήμα «φτερού» είναι επίσης ελαφρώς ανασχεδιασμένα και φέρουν πλέον τρία φωτιστικά μπλοκ, τα οποία διαχωρίζονται με ένθετα στο χρώμα του αμαξώματος. Σε γενικές γραμμές και όσο υποκειμενικό κι αν είναι το θέμα της εμφάνισης, θεωρώ, ότι το νέο Frontera είναι από τις πιο «φρέσκιες» και ξεχωριστές προτάσεις στην κλάση των compact SUV. Τηρεί κατά γράμμα την σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας και διαφέρει από τον ανταγωνισμό, σε μια εποχή που πολλά μοντέλα μεγάλων ομίλων μοιάζουν τόσο ίδια μεταξύ τους...

Η ίδια φιλοσοφία όμως, ακολουθείτε και στο εσωτερικό. Τα φαρδιά οριζόντια διακοσμητικά στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες διευρύνουν και οπτικά την αίσθηση ευρυχωρίας που βιώνεις στην καμπίνα. Το πλήρως ψηφιακό cockpit της Opel, το Pure Panel, με τις δύο οθόνες των 10 ιντσών και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Multimedia, είναι ελαφρώς στραμμένο προς τη μεριά του οδηγού και ακολουθεί με συνέπεια τη φιλοσοφία του «Detox», προσφέροντας άνεση και ελάχιστη απόσπαση της προσοχής!

Το δε σύστημα infotainment, χωρίς φανφάρες και περιττές εφαρμογές, προσφέρει όλα όσα χρειάζεται το πλήρωμα στους τομείς της ενημέρωσης, της διασύνδεσης και της ψυχαγωγίας. Είναι εύκολο στο χειρισμό του, γρήγορο σε απόκριση κι αν διέθετε και καλύτερα γραφικά, θα ήταν από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς. Επιπλέον, η Opel φέρνει στο νέο Frontera και τα πατενταρισμένα «Intelli-Seat». Τα μπροστινά καθίσματα (σχετικά ψηλά τοποθετημένα) ντύνονται με βιώσιμα - ανακυκλωμένα υλικά, και χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό τους, εξασφαλίζουν εξαιρετική άνεση και στήριξη στο κάτω τμήμα της σπονδυλικής στήλης κάτι που θα καταλάβει στην πράξη ο οδηγός του μοντέλου όχι μόνο σε κάποιο μακρινό ταξίδι αλλά και σε καθημερινή χρήση, σε αστικό περιβάλλον.

Δείτε ακόμη: Το νέο plug-in της Opel με 196 ίππους - Τιμή Ελλάδα! 

Υπάρχουν επίσης διάσπαρτοι στην καμπίνα πολλοί εργονομικοί και προπάντων πρακτικοί χώροι για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων, θύρες USB (δύο θύρες είναι διαθέσιμες στο μπροστινό μέρος και άλλες δύο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων) και ένας εύκαμπτος ιμάντας που συγκρατεί στη θέση τους, μεγαλύτερες συσκευές, όπως tablet. Ποιοτικά, η συναρμογή και το φινίρισμα δείχνουν προσεγμένα χωρίς χτυπητές αδυναμίες, με το σύνολο της καμπίνας βέβαια να φέρει σκληρά πλαστικά που στην όψη ξεγελούν το μάτι δίνοντας σου την αίσθηση ότι θα μπορούσαν να είναι και αφρώδη! Μέχρι όμως να τα ακουμπήσεις και να διαπιστώσεις στην πράξη… ότι τα φαινόμενα, προφανώς, απατούν.  Εκεί όπου είναι αδύνατο να «εξαπατηθεί» κανείς είναι στον τομέα των διαθέσιμων χώρων.

Η καμπίνα είναι πράγματι «huge». Προσφέρει «πλούσιο» αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών, με το χώρο φόρτωσης (με διπλό πάτωμα) να «διαθέτει» 460 lt αποθηκευτικού όγκου, ο οποίος δύναται σε περίπτωση που οι πίσω θέσεις αναδιπλωθούν, να εκτοξευτεί στα 1.600 lt. Επιπλέον, εάν κάποιος χρειάζεται να μεταφέρει περισσότερες αποσκευές, μπορεί να επιλέξει από τον έξτρα όμως εξοπλισμό, τις ράγες οροφής και να φορτώσει και εκεί, έως 200 kg αποσκευών. Εάν και μετά απ’ όλα αυτά υπάρχουν αποσκευές που δεν έχουν τοποθετηθεί στο όχημα, τότε μάλλον, το Frontera δεν είναι το αυτοκίνητο που αναζητάτε για την κάλυψη των μεταφορικών σας αναγκών.

Με τη γνωστή συνταγή

Το νέο Frontera εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα οφέλη της μεγάλης οικογένειας του ομίλου Stellantis όπου και ανήκει. Οι άνθρωποι της Opel, πήραν την πλατφόρμα «Smart Car» ώστε το νέο τους δημιούργημα να μπορεί να κυκλοφορήσει τόσο ως θερμικό όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό και κατόπιν, επέλεξαν τον γνωστό τοις πάσι πλέον, 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα συνδυάζοντας τον με ένα 48βολτο σύστημα. Το τρικύλινδρο μοτέρ, λειτουργεί σε θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» και φέρει έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 21 kW/29 PS με 55 Nm ροπής. Το compact ηλεκτρομοτέρ, «κουπώνει» ουσιαστικά ανάμεσα στον κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6 σχέσεων) και παίρνει «ζωή» από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, ενεργειακής χωρητικότητας 0,43 kWh. Συνδυαστικά, αποδίδει 145 PS/5.500 rpm με 230 Nm/1.750 rpm.

Στην πράξη, ο κινητήρας έχει αξιοπρεπέστατη ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και αισθάνεται σαφώς καλύτερα στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του (από τις 2.200 rpm έως τις 4.000 rpm). Για μικρού κυβισμού μοτέρ (1.199 cc) και με τρεις κυλίνδρους, η απόδοση αλλά και η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πάρα πολύ καλή και μόνο το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» του συνόλου όσο ανεβαίνουν οι στροφές σου υπενθυμίζει την ταπεινή καταγωγή του. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την ομολογουμένως ευχάριστη αίσθηση που βιώνεις από το σύστημα, παίζει αναμφίβολα και ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος δίνει την απαραίτητη χείρα βοηθείας στις χαμηλές στροφές, συνδράμοντας καθοριστικά και στη διαδικασία της επιτάχυνσης εν κινήσει. Δεν πρόκειται βέβαια για μια ηλεκτρική «λύση» που θα κινήσει το Frontera αμιγώς με την μπαταρία του στην πόλη. Το βοηθά όμως πολύ και σε αυτό το πεδίο δράσης, ώστε να συγκρατήσει την κατανάλωση καυσίμου σε όσο το δυνατόν πιο «λογικά» επίπεδα. Κάποιες φορές έδειξε να τα καταφέρνει, κάποιες άλλες όχι. Θέλει βασικά τρόπο στο γκάζι και σίγουρα, πρέπει να αποφύγει κανείς τις απότομες αυξομειώσεις στην ταχύτητα του. Έχετε πάντως κατά νου ότι μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 7 – 7,5 lt/100 km είναι απολύτως εφικτή σε αστικό περιβάλλον, ενώ σε ένα μικτό κύκλο, υπολογίστε κοντά στα 8,5 lt/100 km και έχετε μια πλήρη εικόνα των ενεργειακών απαιτήσεων του Frontera.

Δείτε ακόμη: Πότε έρχεται Ελλάδα το 7θέσιο Opel Frontera; 

Πίσω από το τιμόνι

Το νέο SUV της Opel χάρη στις compact διαστάσεις του και το ελαφρύ αλλά συνάμα «κοφτερό» τιμόνι του, ελίσσεται με χαρακτηριστική ευκολία στην πόλη. Συγκρατεί επίσης μακριά από την καμπίνα του ενοχλητικούς θορύβους και σπουδαίο ρόλο σε αυτό, «παίζει» πέραν της εξαιρετικής ηχομόνωσης της καμπίνας και η ρύθμιση της ανάρτησης. Παρότι σχετικά σφιχτή, δε μεταφέρει κραδασμούς ή θορύβους στο εσωτερικό και μόνο στην περίπτωση κατά την οποία ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας περάσει πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, τότε μόνο, υπάρχει περίπτωση να αισθανθείτε μια «μικρή» αναπήδηση του πίσω άξονα. Το ίδιο ευχάριστο όμως αποδεικνύεται το Frontera και πέραν των τειχών της πόλης. Πατάει «σταθερά» στο δρόμο εμπνέοντας σιγουριά, έχει μικρή κλίση το αμάξωμά του υπό πίεση και έναν ουδέτερο εν τέλει χαρακτήρα που θα μπορούσε με ένα καλύτερο σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, να προσθέσει και λίγο περισσότερο αλατοπίπερο στην οδήγηση. Γιατί ο κινητήρας θα κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.270 kg, το κιβώτιο χωρίς να είναι απόλυτα ακριβές στις αλλαγές του στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, με το πλαίσιο και τα φρένα, να ανταποκρίνονται με χαρακτηριστική ευκολία ακόμα, και σε ρυθμούς οδήγησης που δε συνάδουν τόσο με τον οικογενειακό χαρακτήρα της κατασκευής…

Εν κατακλείδι, η Opel κατάφερε με το νέο Frontera, όχι μόνο να επαναφέρει στο προσκήνιο ένα σημαντικό γι’ αυτήν «όνομα-μοντέλο», με ότι αυτό συνεπάγεται στη συνείδηση του κοινού που γνωρίζει και θυμάται το ένδοξο παρελθόν της φίρμας αλλά και να αντικαταστήσει επάξια τον προηγούμενο εκπρόσωπο της στην κλάση, το Crossland, με ένα νέο προϊόν το οποίο έχει τα φόντα να προσελκύσει το κοινό που έχει ανάγκη η γερμανική φίρμα για να επανέλθει στο δρόμο των επιτυχιών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...