Δοκιμή Renault Symbioz E-Tech 145: Το γαλλικό κλειδί

H Renault με το νέο Symbioz, κατάφερε να συνδυάσει τις αρετές ενός compact SUV μοντέλου με αυτές, ενός πολυμορφικού οχήματος.

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)106,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Αποκλειστικά διαθέσιμο με την τεχνολογία full hybrid E-TECH της Renault, το νέο Symbioz, είναι ένα compact SUV με πλήθος πολυμορφικών χαρακτηριστικών στην καμπίνα του.

H Renault, από τη στιγμή που ανέλαβε τις τύχες της ο μπαρουτοκαπνισμένος Ιταλός CEO, Luca di Meo, μοιάζει όχι μόνο να έχει ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια αλλά να διάγει, την πιο δημιουργική της περίοδο. Ο πολυμήχανος μάνατζερ, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την πλούσια ιστορία της φίρμας, αναβιώνοντας μοντέλα που έγραψαν με χρυσά γράμματα το όνομα τους στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Renault 5, Renault 4 και οσονούπω, Renault Twingo. Με το τελευταίο μάλιστα, όταν από το 2026 πατήσει και επίσημα τους τροχούς του στις ευρωπαϊκές αγορές, να εκκινεί από τα 20.000 ευρώ! Όλα τα μοντέλα που προανέφερα βέβαια, μπαίνουν ή θα μπουν όπως στην περίπτωση του επερχόμενου Twingo, αποκλειστικά στην πρίζα. Αυτό όμως δε σημαίνει πως οι Γάλλοι κάνουν «all in» στην ηλεκτροκίνηση. Τουναντίον. Πιστεύουν πολύ και στην υβριδική τους τεχνολογία με το νέο Symbioz, να αποδεικνύει του λόγου το αληθές…

Το 6ο SUV στη γκάμα της Renault

Αυτή τη στιγμή εάν ρίξει κανείς μια ματιά στο «χαρτοφυλάκιο» της γαλλικής φίρμας, θα διαπιστώσει πως η γκάμα των μοντέλων της Renault, αποτελείται κατά βάση, από SUV προτάσεις. Πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε: Captur, Austral, Quatrelle (το «4άρι» δηλαδή), Arkana και Rafale. Εάν δε στην «παλέτα» αυτή προσθέσω και το Megane E-TECH, που πολλοί το χαρακτηρίζουν ως crossover/SUV, τότε μένει μόνο το Renault 5 και το Clio να κρατούν ψηλά τη σημαία των χάτσμπακ προτάσεων. Σε αυτήν λοιπόν τη σχεδόν… «χωμάτινη» γκάμα επιβατικών οχημάτων των Γάλλων, προστίθεται ένα ακόμη ελευθέρου χρόνου όχημα. Ανάμεσα στα Captur και Austral. Το άρτι αφιχθέν επί ελληνικού εδάφους, Symbioz.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur 100 ECO-G LPG

Μόνο που η Renault δεν πρόσθεσε ένα ακόμη SUV μοντέλο στο παλμαρέ της, αποκλειστικά, για εμπορικούς σκοπούς. Το νέο Symbioz με μήκος μόλις 4,4 m (πλάτος 1,7 m, ύψος 1,5 m, μεταξόνιο 2,6 m και ) και τιμή εκκίνησης τα 28.900 ευρώ, είναι 3.500 ευρώ ακριβότερο από το full hybrid Captur (και 174 mm μακρύτερο) και 5.000 ευρώ φθηνότερο από τη βασική, mild hybrid έκδοση του Austral. Κι αν σε σχέση με το τελευταίο, το ποσό που απαιτείται «ξεφεύγει» του budget σας, σε ευθεία αντιπαράθεση με το Captur, υπάρχει θέλοντας και μη… δίλημμα. Όχι γιατί τα 3.000 -επιπλέον- ευρώ που απαιτούνται είναι κάποια αμελητέα οικονομική «ποσότητα», αλλά κυρίως, γιατί το νέο Symbioz όσο κι αν «μοιάζει» σε εικόνα και ουσία με το Captur, προσφέρει πολλά περισσότερα από αυτό στον τομέα της πρακτικότητας.

Το πίσω κάθισμα του έχει σχεδιαστεί ώστε να μετακινείται πάνω σε μια διαδρομή 16 cm, αφήνοντας 221 mm χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ανάλογα με τη θέση του, διαμορφώνεται και ο χώρος φόρτωσης. Ο οποίος για τις διαστάσεις του αμαξώματος είναι «huge» πραγματικά, φθάνοντας υπό κανονικές συνθήκες τα 492 λίτρα, με «τέρμα» μπροστά τα καθίσματα αυξάνεται στα 624 λίτρα και κορυφώνεται στα 1.582 λίτρα όταν οι πίσω θέσεις αναδιπλωθούν πλήρως. Όπου σημειωτέων, δημιουργούν κι έναν εντελώς «φλατ» χώρο που σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, βοηθούν σημαντικά στη φόρτωση πιο μεγάλων αντικειμένων! Επίσης, δείγμα του πόσο… «πολυχρηστικά» δουλεμένο είναι το Symbioz, φαίνεται και από έναν ακόμη τομέα. Ότι μέσα στην καμπίνα του υπάρχουν επιπλέον 25 λίτρα αποθηκευτικών χώρων, συν 7 ακόμη, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Από κει και πέρα, η εικόνα στα ενδότερα, είναι γνώριμη. Είναι βασικά, καρμπόν… Captur. Υπάρχει ο όμορφος ψηφιακός πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό, ο οποίος ανάλογα με την έκδοση εκτείνεται από 7 έως 10 ίντσες, με την κεντρική οθόνη πάντως του συστήματος πολυμέσων, να έχει στάνταρντ διαγώνιο 10,4’’.  Το Symbioz σε όλες τις εκδόσεις του (Techno, Esprit Alpine & Iconic) φέρει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google (50 ή περισσότερες ανάλογα με τη χώρα και την έκδοση) και λογισμικό Android Automotive 12. Είναι γρήγορο σε απόκριση, με όμορφα γραφικά και εύκολη περιήγηση στην πληθώρα ενημερώσεων του και…  υπερ-δικτυωμένο, με συνεχείς αναβαθμίσεις - ενημερώσεις.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το νέο Renault 5 E-Tech

Τα πάντα βασικά είναι προσβάσιμα από την οθόνη αφής ή από το πλήκτρο στο τιμόνι, ενώ υπάρχει η δυνατότητα, ο οδηγός του Symbioz, να επιλέξει και μεταξύ τεσσάρων τύπων εμφάνισης της οθόνης, πέντε widget και οκτώ χρωμάτων φωτισμού στον πίνακα οργάνων. Η καμπίνα του Symbioz βέβαια δεν είναι όμως μόνο προηγμένη τεχνολογικά ή πρακτική. Είναι και ποιοτική. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι στην πλειονότητά τους αφρώδη και με σωστή συναρμογή, ενώ οι μικρές ατέλειες που υπάρχουν στο φινίρισμα ορισμένων, «κρυφών» είναι η αλήθεια τμημάτων, δεν είναι ικανές να «αλλοιώσουν» την πολύ προσεγμένη κατασκευαστικά εικόνα στο εσωτερικό.

Για να είμαι ειλικρινής, εάν μπορούσα να διορθώσω κάτι δε θα ήταν αυτές οι μικροατέλειες στο φινίρισμα αλλά τα σκληρά πλαστικά στις πόρτες. Βέβαια, είναι απολύτως κατανοητό ότι θα ήταν ασύμφορο τόσο για τη Renault όσο και για τους καταναλωτές, να χρησιμοποιηθούν και εκεί τα αφρώδη υλικά όπως αυτά που ντύνουν το ταμπλό. Υπάρχουν επίσης ορισμένες πολύ φινετσάτες λεπτομέρειες στο διάκοσμο, όπως ο κομψός επιλογέας ταχυτήτων, οι ραφές σε πολλά σημεία στην καμπίνα σε αποχρώσεις της γαλλικής σημαίας και προαιρετικά, το ηχοσύστημα hi-fi της Harman Kardon που εξελίχθηκε με τη συνεργασία του Jean-Michel Jarre και η γυάλινη πανοραμική οροφή Solarbay, με τεχνολογία «AmpliSky». Χωροταξικά, εάν ποτέ έχετε βρεθεί μέσα στην καμπίνα του Captur, τότε έχετε μια άριστη εικόνα για τις μεταφορικές ικανότητες και του Symbioz. Για όσους δε γνωρίζουν, αυτό σημαίνει ότι τέσσερις ενήλικες με ανάστημα 1,8 m, θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα του νέου γαλλικού compact SUV…

Γνώριμο σε εικόνα και ουσία 

Κοιτώντας το νέο Symbioz είναι κάτι παραπάνω από εμφανές, ότι σχεδιαστικά θυμίζει πολύ… Captur. Ειδικά το ντιζάιν του εμπρόσθιου μέρους. Κάθε άλλο βέβαια παρά αρνητικό είναι αυτό, από τη στιγμή που όλη η νέα γενιά θερμικών οχημάτων της Renault υιοθετεί τη «φρέσκια» σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας. Tο πίσω μέρος όμως του Symbioz έχει τη δική του ξεχωριστή αισθητική ταυτότητα, που εάν κρίνω και από τις αντιδράσεις του κοινού, μοιάζει να αρέσει πολύ… Και η αίσθηση πάντως πίσω από το τιμόνι, θυμίζει έντονα Captur. Ίδια θέση οδήγησης. ίδια συμπεριφορά. Ίδιο σύστημα κίνησης. Το φοιυλ Hybrid E-TECH με τους 145 ίππους  (θα ακολουθήσει σύντομα και το 160άρι) και τη σοφιστικέ ή πολύπλοκη εάν προτιμάτε λειτουργία.

γλυκά

• Άνεση

• πρακτικότητα

• Εξοπλισμός

• Κατανάλωση

ξινά

• Αίσθηση κινητήρα

• Ποιότητα υλικών στις πόρτες

Για την τεχνολογία Full Hybrid E-Tech η Renault έχει καταθέσει πάνω από 150 πατέντες, με τη «φιλοσοφία» του συστήματος να πηγάζει ουσιαστικά από την εμπειρία και την τεχνογνωσία της φίρμας στους αγώνες της Formula 1. Ιδίως στο κομμάτι της ανάκτησης και αναγέννησης της ενέργειας. Η παράλληλη λοιπόν, εν σειρά υβριδική αρχιτεκτονική, συνδυάζει έναν 4κύλινδρο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα (95 PS), μια μπαταρία (1,26 kWh) και δυο ηλεκτροκινητήρες. Έναν «μικρό», 20 PS, που λειτουργεί ως μίζα γεννήτρια και το «βασικό» των 49 PS  που ελέγχει το ρομποτικό κιβώτιο με τις τέσσερις σχέσεις για το θερμικό μοτέρ, τις 2 για τον ηλεκτροκινητήρα και τους 14 διαφορετικούς συνδυασμούς. Ακούγεται όντως περίπλοκο και ενδεχομένως να μπερδεύει πολλούς η «λογική» του, ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να κρατήσει κανείς ως «πληροφορία» είναι ότι το σύστημα λειτουργεί πάντα με γνώμονα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη μέγιστη απόδοση του συστήματος.

Δείτε ακόμη: Αυτή είναι η μοναδική εταιρεία που κοντράρει την Toyota στα υβριδικά! 

Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, το Symbioz ξεκινά πάντα ηλεκτρικά, με τη Renault να υποστηρίζει ότι μπορεί να κινηθεί μόνο με ρεύμα έως και το 80% του χρόνου στην πόλη, με εξοικονόμηση καυσίμου, έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα σε αστικό κύκλο. Η αλήθεια είναι ότι Symbioz κινείται αρκετά ηλεκτρικά σε αστικό περιβάλλον αρκεί η ταχύτητά κίνησης του οχήματος να μη ξεπερνά τα 40 km/h. Το 80% που υποστηρίζει η Renault δεν είναι άπιαστος στόχος, αλλά θέλει τρόπο. Η ταχύτητα σας να είναι συγκεκριμένη, όπως προανέφερα και οι διαδρομές σας στο κλεινόν άστυ να μην υπερβαίνουν τα 40 km ημερησίως. Σε αυτό το περιβάλλον, το νέο compact SUV των Γάλλων, αποδεικνύεται όντως πολύ οικονομικό καθώς, δε θα κάψει περισσότερα από 4,5 lt/100 km! Τιμή εξαιρετική για αυτοκίνητο του είδους.

Το μοτέρ βέβαια δεν εντυπωσιάζει. Του λείπει το τσαγανό ή πιο σωστά «φωνάζει» ότι έχει σχεδιαστεί κυρίως για οικονομία, θυσιάζοντας τις επιδόσεις και την όποια ευχαρίστηση προκύπτει από αυτές. Υπάρχει μια υστέρηση στην απόκριση του, με την κατάσταση να βελτιώνεται αρκετά στο Sport Mode. To ρομποτικό κιβώτιο πάντως σε kickdown, αποκρίνεται καλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν και με λιγότερο θόρυβο. Λογικά, η 160άρα έκδοση θα προσθέτει αυτή τη σπιρτάδα στο Symbioz, γιατί το αυτοκίνητο, μπορεί να υποστηρίξει και πιο… up tempo ρυθμούς οδήγησης. Εάν εξαιρέσω το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι και το πεντάλ του φρένου που θέλει λίγο χρόνο παραπάνω έως ότου συνηθίσεις την μικρή διαδρομή, η ανάρτηση, έχει πολύ καλό ζύγισμα και κοντρόλ του αμαξώματος, με το πλαίσιο να δείχνει στιβαρό ακόμα και έπειτα από πιεστική χρήση. Ως σύνολο όμως το entry level Symbioz σου ξεκαθαρίζει μέσες άκρες πως αισθάνεται πιο άνετα στην πόλη ή σε κάποιο ταξίδι. Σε ανοιχτό δρόμο. Εκεί όπου η άνεση και το «ανάλαφρο» πάτημα του αυτοκινήτου δε θα αφήσουν παραπονεμένο κανέναν από τους τέσσερις επιβάτες του μοντέλου.

συμπέρασμα

Όσοι λοιπόν, αναζητάτε ένα πιο πρακτικό Captur για την κάλυψη των οικογενειακών σας αναγκών, το νέο Symbioz είναι το μοντέλο που ψάχνετε από τη γκάμα της Renault. Ένα compact SUV δηλαδή με πολλά στοιχεία στην καμπίνα του από MPV μοντέλα. Το Symbioz δεν είναι ένα καθαρόαιμο μικρομεσαίο SUV αλλά ουσιαστικά ένα μεγάλο B-SUV, οικονομικό σε κατανάλωση, ευρύχωρο, τεχνολογικά προηγμένο αλλά κυρίως πρακτικό, τόσο, που να θυμίζει MPV!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...