
Δοκιμή KGM Torres 1.5T 2WD: Αγαθός γίγαντας
H KGM μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των D-SUV ποντάροντας με το νέο Torres στο στοιχείο της διαφορετικότητας, προσφέροντας παράλληλα περισσότερα από όσα ζητάει.
- -
- -
με μια ματιά
Με το Torres η KGM στοχεύει σε ένα κοινό που αναζητά άνεση, χώρους και πλούσιο εξοπλισμό χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψει μία περιουσία. Οδηγούμε την έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα των 163 ίππων, λίγο πριν έρθει στη χώρα μας και η υβριδική εκδοχή.
Πόσο συχνά παρατηρείς ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί να σταθείς, να το κοιτάξεις λίγο περισσότερο και να αναρωτηθείς: «Αυτό τι είναι;» Το KGM Torres αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, συνεχίζοντας με τον χαρακτήρα και την αίσθηση πίσω από το τιμόνι του και καταλήγοντας στην τιμή του, το κορεατικό SUV αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση. Το Torres δείχνει πιο μεγάλο απ’ ό,τι είναι, κι αυτό το αναφέρουμε ως κομπλιμέντο. Η τετράγωνη λογική με έντονες ακμές και γωνίες, η επιθετική μπροστινή μάσκα, οι κατακόρυφες φωτιστικές υπογραφές και οι τονισμένοι θόλοι, το κάνουν να μοιάζει με off-roader, ακόμα και στην απλή δικίνητη έκδοση. Είναι κάτι που δεν βλέπεις συχνά σε SUV με τιμή που ξεκινά λίγο πάνω από τα 30.000 ευρώ. Η σχεδίαση είναι φρέσκια και ταυτόχρονα φέρει αυτό το «ρετρό-μοντέρνο» στοιχείο που τραβάει τα βλέμματα, κυρίως από όσους έχουν βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια. Δεν είναι υπερβολή, πως όταν το οδηγείς πολλές φορές θα δεχθείς ερωτήματα για την… προέλευση και την ταυτότητα του.
Ανάμεσα στο πρακτικό και το premium
Περνώντας στο εσωτερικό, η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Όχι, γιατί θα εντυπωσιαστείς από τον αέρα πολυτέλειας, αλλά επειδή το Torres έχει σχεδιαστεί με έξυπνο τρόπο. Η εργονομία είναι πολύ καλή, η οθόνη αφής των 12,3 ιντσών είναι τοποθετημένη σε σωστό σημείο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, επίσης 12,3 ιντσών, είναι ευανάγνωστος και το πιο σημαντικό, οι φυσικοί διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους. Με εξαίρεση το τιμόνι, στο οποίο ο αριθμός τους κρίνεται… υπερβολικός, δεν συναντάμε πουθενά αλλού στην καμπίνα.
Στοιχείο που αφαιρεί πόντους εργονομίας, αλλά σίγουρα του χαρίζει μία ιδιαίτερη μινιμαλιστική προσέγγιση. Όσο για τα υλικά, σε κάποια σημεία έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, αλλά με τη συναρμογή τους να είναι εξαιρετική, αφού δεν τρίζουν και δεν σου δίνουν της αίσθηση μίας «φθηνής» κατασκευής. Το Torres καταφέρνει αξιοπρεπώς να συνδυάσει τη λειτουργικότητα με την όμορφη αισθητική.
Ο τομέας που το KGM Torres δίνει… ρέστα είναι αυτός της ευρυχωρίας. Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί για την κατηγορία, με πέντε ενήλικες να μπορούν να βολευτούν πολύ άνετα στο εσωτερικό του, απολαμβάνοντας άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Το πορτ-μπαγκάζ ξεκινά από τα 703 lt και φτάνει έως 1.662 lt στην περίπτωση που ρίξουμε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Χωρίς υπερβολή, κουβαλάς τις βαλίτσες όλης της οικογένειας και περισσεύει χώρος. Οι θήκες και οι έξυπνες λύσεις, όπως ο χώρος αποθήκευσης κάτω από το υποβραχιόνιο και οι ποτηροθήκες με το σωστό μέγεθος για πολλών ειδών μπουκαλάκια και ποτήρια, προσθέτουν πόντους πρακτικότητας.
Δείτε ακόμη: Όλα τα μοντέλα της KGM και οι τιμές τους στην Ελλάδα!
Πολιτισμένο και με δικό του στυλ
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 1.500 ccμε τους 163 ίππους και τη ροπή των 260 Nm συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Κάτι που δεν συναντάμε συχνά σε SUV σήμερα. Το κιβώτιο έχει καλή αίσθηση, ενώ το πεντάλ του συμπλέκτη είναι ελαφρύ, οπότε δεν κουράζει στην πόλη. Ο κινητήρας αποδεικνύεται πολιτισμένος, χωρίς σημαντική υστέρηση στις χαμηλές στροφές. Από τις 2.000 rpmαποδίδει γραμμικά, και μέχρι τις 5.500 rpm επιταχύνει με ικανοποιητικό ρυθμό για το μέγεθος του αμαξώματος. Στην πράξη, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται περίπου σε 10,5 sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 194 km/h. Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι πως το Torres οδηγείται ευχάριστα. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση χωρίς να «πλέει», ενώ που απορροφά λακκούβες και σαμαράκια άκρως αποτελεσματικά.
γλυκά
- Εμφάνιση
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- Εγγύηση
ξινά
- Κατανάλωση
- Σκληρά πλαστικά
Είναι προσανατολισμένη στην άνεση, κάτι που θα εκτιμήσεις στην καθημερινή χρήση. Στον επαρχιακό δρόμο, θα διαπιστώσεις πως θα εμφανίσει μικρές κλίσεις, κάτι που είναι αναμενόμενο, αλλά παραμένει ασφαλές και προβλέψιμο, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει μέτρια πληροφόρηση και ικανοποιητική αίσθηση. Η κατανάλωση σε μικτό κύκλο κυμαίνεται ανάμεσα στα 8,5 και 9,0 lt/100 km, ανάλογα με τη χρήση και το… βάρος του δεξιού ποδιού. Αν το πιέσεις στον αυτοκινητόδρομο ή ταξιδέψεις με φορτίο, θα ξεπεράσει τα 9 lt/100 km, αλλά στην πόλη ή με ήπιο ρυθμό απαιτεί κοντά στα 8 lt. Νούμερα αναμενόμενα για ένα SUV με βάρος 1,5 τόνου και με κινητήρα που δεν έχει ίχνος εξηλεκτρισμού.
Το KGM Torres προσφέρει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ακόμα και adaptive cruise control (με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων). Η παθητική ασφάλεια περιλαμβάνει 6 αερόσακους και ενισχυμένο πλαίσιο, ενώ στις δοκιμές πρόσκρουσης έχει αποσπάσει καλές βαθμολογίες. Η τιμή εκκίνησης για το KGM Torres 1.5T 2WD με χειροκίνητο κιβώτιο είναι 32.390 ευρώ, νούμερο που το καθιστά μία από τις πιο ανταγωνιστικές προτάσεις για το μέγεθος και τον εξοπλισμό που προσφέρει. Το βασικό πακέτο είναι πλούσιο, ενώ η εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 km (ό,τι έρθει πρώτο) είναι μεγάλη σε διάρκεια και προσφέρει ξεγνοιασιά.
συμπέρασμα
Το Torres έχει τον δικό του χαρακτήρα. Δεν είναι «premium», αλλά έχει στιλ. Δεν είναι «σπορ», αλλά οδηγείται ευχάριστα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρακτικότητα και εξοπλισμό που στοιχίζει μερικές χιλιάδες ευρώ επιπλέον σε άλλες μάρκες. Για όποιον αναζητά ένα SUV που δεν μοιάζει με τα υπόλοιπα, προσφέρει χώρους, αξιοπιστία και μοναδική εμφάνιση – ενώ ταυτόχρονα έχει λογότυπο που οι περισσότεροι ακόμα δεν αναγνωρίζουν – τότε το Torres αξίζει μια ματιά από κοντά.