
Δοκιμή Subaru Forester e-Boxer: Icon!
Το Subaru Forester δημιούργησε κάτι παραπάνω από μία μόδα και στην 6η γενιά του έπρεπε να εκμοντερνιστεί, χωρίς όμως να χάσει μέρος της γοητείας του.
- -
- -
με μια ματιά
Με τη νέα, 6η γενιά, το Forester έχει στόχο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του, αποτελώντας αναμφίβολα το δημοφιλέστερο SUV της μάρκας και το τρίτο πιο πετυχημένο από πλευράς πωλήσεων μοντέλο της Subaru στην Ευρώπη.
Στα τέλη δεκαετίας του ’90 η Subaru είχε ήδη χτίσει ένα μύθο γύρω από το όνομα της, μεσουρανώντας στις ειδικές διαδρομές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Όμως, στη δημιουργία του θρύλου που χτίστηκε στο της μάρκας που έγινε συνώνυμο με τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες των μοντέλων της, τεράστια συμβολή είχε και το Forester. Όταν αποκαλύφθηκε το 1997 ήταν ένα εντυπωσιακό SUV με περιπετειώδη χαρακτήρα και ουσιαστικές ικανότητες μακριά από την άσφαλτο. Όταν ο ανταγωνισμός της εποχής, όπως το RAV4, έδιναν έμφαση στο στιλ, το Forester διέθετε κοντά διαφορικά… Αυτή η φιλοσοφία, σε συνδυασμό με την ιαπωνική αξιοπιστία, την ευρυχωρία και την άνεση που το διέκρινε, του χάρισαν σημαντική αναγνώριση, με αποτέλεσμα να είναι το τρίτο σε πωλήσεις μοντέλο στην ιστορία της Subaru! Τα χρόνια πέρασαν και το Forester παρέμεινε στο προσκήνιο. Ίσως όχι με τον πρωταγωνιστικό ρόλο του παρελθόντος, αλλά σίγουρα προτάσσοντας απέναντι στον εξευγενισμένο ανταγωνισμό, τον εκτός δρόμου προσανατολισμό του. Η 6η και νεότερη γενιά εκμοντερνίστηκε προσπαθώντας να έρθει πιο… κοντά στις σύγχρονες προτάσεις της κατηγορίας, αλλά χωρίς να χάσει μέρος του old school χαρακτήρα του.
Bigger is better!
Δεν είναι υπερβολή, πως τα τελευταία χρόνια το Forester στόχευσε περισσότερο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, σημειώνοντας σημαντική επιτυχία στην αμερικανική αγορά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και τη… μετάλλαξη του με την πάροδο του χρόνου. Η τετράγωνη λογική στη σχεδίαση διατηρήθηκε, αλλά οι διαστάσεις του μεγάλωναν με κάθε γενιά. Η 6η και νεότερη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ιδιαίτερα εκτενές facelift σε κάθε επίπεδο! Καταρχήν, μεγάλωσε ακόμα περισσότερο. Το μήκος αυξήθηκε κατά 30 mm φτάνοντας τα 4.670 mm (όταν στην πρώτη γενιά ήταν 4.450 mm), ενώ μεγαλύτερο κατά 15 mm είναι το πλάτος του. Οι Ιάπωνες της Subaru αναφέρουν πως προσπάθησαν να το φέρουν πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα, αλλά η πραγματικότητα είναι πως με τη νέα μάσκα και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα περισσότερο φέρνει στα αμερικανικά SUV που βλέπεις στους αυτοκινητόδρομους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Ακόμα και έτσι, όμως, η τετράγωνη σχεδιαστική προσέγγιση διατηρεί τους δεσμούς με το παρελθόν, μοιάζοντας με μία εκμοντερνισμένη εκδοχή του αρχέγονου μοντέλου. Σήμα κατατεθέν οι πολύ μεγάλοι θόλοι με τις έντονες γωνίες, οι οποίοι μάλιστα κάνουν τους τροχούς των 17 ιντσών να δείχνουν… μικροί στο εσωτερικό τους! Οι ράγες οροφής, τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα προσθέτουν το απαραίτητο off-road στοιχείο, το οποίο κορυφώνεται με την απόσταση των 220 mm από το έδαφος.
Ιαπωνική αύρα και παράδοση
Στοιχεία όπως η ποιότητα, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία είναι άμεσα συνυφασμένα με το Forester, και στη νεότερη γενιά διατηρούνται ακέραια. Η σχεδιαστική προσέγγιση της καμπίνας συνδυάζει στοιχεία από… την παράδοση, εμπλουτισμένα με το απαραίτητο σήμερα ψηφιακό στοιχείο. Έτσι, ο καλοδεχούμενος και με δόσεις… νοσταλγίας αναλογικός πίνακας οργάνων, συνδυάζεται με μία μεγάλη σε διαστάσεις οθόνη αφής 11,6 ιντσών. Οι Ιάπωνες έχουν επιλέξει μαλακά υλικά για το πάνω μέρος του ταμπλό, τα οποία συνδυάζονται με σκληρά στα χαμηλότερα τμήματα, με τη συναρμογή τους να μαρτυρά την εξαιρετική ποιότητα της κατασκευής.
Δείτε ακόμη: Παγκόσμια πρωτιά για τη Subaru - Τι κατασκεύασαν οι Ιάπωνες
Οι αυξημένες διαστάσεις, σε συνδυασμό με το μεταξόνιο που διατηρείται στα 2.670 mm, επιτρέπουν στο Forester να τοποθετείται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας στον τομέα της ευρυχωρίας. Το ιαπωνικό SUV είναι εξαιρετικά άνετο και πέντε άτομα θα ταξιδέψουν εύκολα εκτός πόλης χωρίς να κουραστούν. Αντίστοιχα, πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 508 lt, με ηλεκτρικό άνοιγμα παρακαλώ, που μπορεί να φτάσει έως τα 1.720 lt αν πέσουν τα πίσω καθίσματα, χαρίζοντας έτσι στο Forester μεταφορικές δυνατότητες μικρού van… Επίσης, όπως αρμόζει σε ένα SUV, στην καμπίνα υπάρχουν πολλές πρακτικές θήκες, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.
γλυκά
- Ευρυχωρία
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
- Εκτός δρόμου ικανότητες
- Χαρακτήρας
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ισχύς κινητήρα
- Κατανάλωση
- Τιμή
Επιστρέφοντας στο topic των τεχνολογιών, η οθόνη των 11,6’’ ιντσών φιλοξενεί το νέο σύστημα πολυμέσων της Subaru, το οποίο υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και αποδεικνύεται αρκετά εύκολο στη χρήση. Η απόκριση του είναι σχετικά γρήγορη, ενώ σχεδόν αμέσως θα βρεις αυτό που θέλεις μέσα από το μενού. Ευχάριστη πινελιά είναι η σειρά με τις συντομεύσεις στο πάνω μέρος της οθόνης, ενώ η παρουσία φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα κάνουν εύκολη την πρόσβαση σε δύο από τις… βασικότερες λειτουργίες που αναζητούμε μόλις περάσουμε στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Παράλληλα, βολικό αποδεικνύεται και το intelligent facial recognition της Subaru, το οποίο αναγνωρίζει τον οδηγό και μόλις περάσει πίσω από το τιμόνι επιλέγει τη θέση οδήγησης και τις ρυθμίσεις που έχει διαλέξει! Το υψηλό τεχνολογικό του προφίλ αποδεικνύεται επιπλέον από τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που φιλοξενούνται κάτω από την ομπρέλα EyeSight Driver Assist, τα οποία είναι επτά περισσότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αγγίζοντας συνολικά τα 23!
Ο boxer ζει εξηλεκτρισμένος!
Το Forester βασίζεται στη πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform), η οποία έχει βελτιωθεί σε επίπεδο δομής, με αποτέλεσμα να έχει μειωμένο βάρος, αλλά και αυξημένη κατά 10% στρεπτική ακαμψία. Βέβαια, το σημαντικό στοιχείο είναι πως κάτω από το καπό του ιαπωνικού SUV εξακολουθεί να… «ζει και να βασιλεύει» ο boxer κινητήρας. Ο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας έχει αρωγό έναν ηλεκτροκινητήρα στο Lineatronic CVT αυτόματο κιβώτιο, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο τον υβριδικό του χαρακτήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, η απόδοση του μηχανικού συνόλου έχει μειωθεί από τους 150 στους 136 ίππους με τη ροπή να έχει μειωθεί από τα 194 στα 182 Nm. Aυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι επιδόσεις να είναι ελαφρώς χειρότερες, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 12,2 sec.
Βέβαια, το δεύτερο σήμα κατατεθέν του Forester εκτός του boxer κινητήρα, εξακολουθεί να κρύβεται κάτω από το επιβλητικό του αμάξωμα. Ο λόγος για το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive, το οποίο έβαλε και αυτό από τη μεριά του ένα σημαντικό λιθαράκι στη δημιουργία της παράδοσης της Subaru, αναφορικά με τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Το αναβαθμισμένο X-MODE είναι αυτό που φροντίζει να κατανείμει τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση, ενώ διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα, και συγκεκριμένα τα Normal, Snow/Dirt και Deep Snow/Mud. Σε κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής είναι 60-40 εμπρός πίσω, ενώ μπορεί να φτάσει και στο 50-50 μέσα από το ActiveTorque Split. Η εκτός δρόμου υπεροχή του, ενισχύεται τόσο με την παρουσία του Hill Descent Control, όσο και με τις εξαιρετικές για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20,4/20,9/25,7 μοίρες).
Καμουφλαρισμένο «αγρίμι»
Η ψηλή θέση οδήγησης και η εξαιρετική ορατότητα είναι αντίστοιχες με αυτές που περιμένεις από ένα off-road μοντέλο, αλλά σε μία εξαιρετική πολιτισμένη ατμόσφαιρα. Τα νέα καθίσματα είναι άνετα και εύκολα θα βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, με το τιμόνι που έρχεται πολύ κοντά στον οδηγό να συμβάλλει σε αυτό. Ένας από τους τομείς που εστίασαν την προσοχή τους οι τεχνικοί της Subaru είναι η ηχομόνωση της καμπίνας. Και η αλήθεια είναι πως το επίπεδο θορύβου έχει μειωθεί σημαντικά. Το χαρακτηριστικό γουργουρητό του boxer εξακολουθεί να πλημμυρίζει την καμπίνα των επιβατών, αλλά προκαλώντας ευχάριστη αίσθηση και χωρίς να ενοχλεί. Μοναδική παραφωνία οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που κάνουν την εμφάνιση τους με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h, χωρίς να ενοχλούν σε μεγάλο βαθμό.
Δείτε ακόμη: Ο άνθρωπος που λάτρεψε τα Subaru!
Στην καλή ποιότητα κύλισης συμβάλλει και η ομαλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου Lineartronic με τις επτά προεπιλεγμένες σχέσεις, που προσφέρει μάλιστα τη δυνατότητα αλλαγής με paddles πίσω από το τιμόνι. Με αυτό τον τρόπο έχει αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό το ενοχλητικό πατινάρισμα που χαρακτηρίζει τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Φυσικά, στο πολύ καλό επίπεδο άνεσης σημαντική είναι η συνεισφορά και της ανάρτησης. Με γόνατα ΜκαΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια, έχει ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο ώστε να ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία που θα βρεθεί στο δρόμο του. Δεν συζητάμε για τις κακοτεχνίες των πόλεων, που μοιάζουν με.. βούτυρο στο ψωμί του, αλλά ακόμα και νεροφαγώματα ή ότι βρεθεί μπροστά του εκτός ασφάλτου. Η τετρακίνηση, το X Mode και η απόσταση από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί σε μονοπάτια που η συντριπτική πλειοψηφία των SUV δεν θα διανοούταν να πλησιάσει.
Βέβαια, η ρύθμιση της ανάρτησης και τα αμορτισέρ με τη μεγάλη διαδρομή, έχουν ανάλογο αντίκτυπο σε γρήγορο ρυθμό. Το βαρύ αμάξωμα των 1,7 τόνων θα πάρει έντονες κλίσεις στις στροφές, με τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς να φροντίζει για τη διατήρηση της γραμμής που έχεις επιλέξει. Στην υπερβολή θα υποστρέψει, αλλά ο έλεγχος είναι σχετικά εύκολος με το βελτιωμένο σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Δεν έχει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τη σπορ οδική συμπεριφορά της δεύτερης γενιάς, αλλά σίγουρα είναι φιλικό και απόλυτα ασφαλές σε κάθε είδους συνθήκη. Επιπλέον, είναι και ο δίλιτρος boxer κινητήρας που δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Η ισχύς του μοιάζει λίγη για το Forester και σίγουρα είναι στιγμές που νιώθεις ότι του λείπει η δύναμη. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα των 12,3 kW δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή, με το υβριδικό σύστημα να σου επιτρέπει να κάνεις coastingκαι να κινηθείς με πολύ χαμηλές ταχύτητες χωρίς τη συνδρομή του θερμικού μοτέρ, απλά «χαϊδεύοντας» το γκάζι. Αυτό σημαίνει πως η κατανάλωση εξακολουθεί να παραμένει υψηλή με μία μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά 9,5 lt/100 km. Νούμερο που εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 11 lt αν έχεις πιο «βαρύ» πόδι.
συμπέρασμα
Όλα τα SUV «διαφημίζουν» πως μπορούν να κινηθούν με άνεση στην πόλη, αλλά και εκτός δρόμου. Η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική, αφού ουσιαστικά αυτό που καταφέρνουν είναι απλά να… μετακινηθούν. Το Forester είναι ένα SUV με πραγματικές εκτός δρόμου ικανότητες και off-road χαρακτήρα, που θα περάσει από σημεία που δεν θα σκεφτόσουν να πλησιάσεις με μοντέλα της κατηγορίας. Στη νεότερη γενιά του είναι ακόμα πιο σύγχρονο, με πληθώρα τεχνολογιών και μοντέρνα σχεδίαση. Διατηρώντας φυσικά την κορυφαία ευρυχωρία και ποιότητα που το διακρίνει από την πρώτη γενιά. Βέβαια, η τιμή του δεν είναι χαμηλή, αφού η τιμή εκκίνησης έχει τεθεί στα 45.920 €. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάς πως πρόκειται για ένα SUV με τεράστιες δυνατότητες και χαρακτήρα που δεν συναντάς στα μοντέλα του ανταγωνισμού.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ