Ford S-Max 2.0 Ecoboost (203ps)

Πολλαπλή προσωπικότητα

  • -
  • -
Ισχύς203 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,5 sec
Μέση κατανάλωση8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2189 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με εφόδια τον δίλιτρο κινητήρα turbo κι ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η Ford ρίχνει στη μάχη των μεγάλων πολυμορφικών τον καλύτερο πρεσβευτή της με επταθέσια διάταξη και σπορ διαπιστευτήρια.

γλυκά
  • Τεράστιοι χώροι
  • Δύναμη κινητήρα
  • Ομαλές αλλαγές κιβωτίου
  • Ηχομόνωση καμπίνας
  • Χαμηλό κατώφλι πορτμπαγκάζ
ξυνά
  • Κατανάλωση
  • Υψηλά τέλη-ασφάλιστρα
  • Τιμή αγοράς
απόψεις

Σχεδίαση και οδηγικά χαρακτηριστικά σπορ αυτοκινήτου συνδυασμένα με χώρους και πρακτικότητα μεγάλου MPV: Αυτό είναι το χαρακτηριστικό που κάνει το S-MAX το καλύτερο, για μένα, πολυμορφικό της αγοράς. Ειδικά σε αυτήν εδώ την έκδοση, που οι επιδόσεις του 2λιτρου Ecoboost συνδυάζονται με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου Powershift. Μου αρέσει επίσης που στη γρήγορη οδήγηση δειχνει κόμπακτ και μόνο όταν χρειαστεί να το φορτώσεις με οικογένεια και συμπράγκαλα βλέπεις πόσο τεράστιο είναι μέσα.

Γιάννης Λημναίος

Η πολλαπλή προσωπικότητα του S-Max είναι το μεγάλο ατού της Ford για να εντυπωσιάσει τον τρίτεκνο που λόγω των μεγαλύτερων αναγκών, θα κοιτάξει στα πολυμορφικά για να βρει τη λύση στις μετακινήσεις του. Η πελατεία της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτός από τις ανάγκες σε πρακτικά θέματα όπως επάρκεια χώρων, άνεσης κλπ ζητά το κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο που κοστίζει περί τα 35000 ευρώ και αυτό έχει να κάνει και με την οδηγική ευχαρίστηση. Εκεί λοιπόν η Ford στηρίζει και τις ελπίδες για να κερδίσει τη μάχη στα σημεία αφού η περίσσεια δύναμης σε όλο σχεδόν το εύρος του στροφομέτρου και η άψογη λειτουργία του κιβωτίου Powershift κάνουν τα πράγματα εύκολα για το S-Max.

 

Εκτός

Η ιδιαίτερη φόρμα του μοντέλου καμουφλάρει επιμελώς τον όγκο του, όμως τα 4,77 μέτρα μήκους του S-Max δεν κρύβονται και στην πράξη σημαίνουν σχεδόν 6 μέτρα κενού χώρου για να σταθμεύσει αν ο οδηγός επιθυμεί να ανοίξει το τεράστιο πορτμπαγκάζ. Οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες, δημιουργούν μια πραγματικά ευχάριστη αίσθηση για όλους τους επιβάτες και οι ψηλά τοποθετημένες θέσεις συνεπικουρούν στον τομέα αυτό.

Το S-Max απέκτησε νέο εμπρός καπό και προφυλακτήρα και τα φανάρια πλέον έχουν τη Led πινελιά με φώτα ημέρας που χαρακτηρίζει κάθε σύγχρονο facelift που σέβεται το κοινό του. Στο πίσω μέρος πάλι τα φώτα τεχνολογίας LED κάνουν τη διαφορά, ενώ οι λεπτομέρειες από χρώμιο στη γρίλια του ψυγείου και στο περίγραμμα των παραθύρων δίνουν ένα δυναμικό τόνο στο σύνολο.

 

Εντός

Παρά το γεγονός ότι η Ford προβάλει δικαίως το δυναμικό χαρακτήρα του S-Max, ο πελάτης θα επιλέξει με βασικό κριτήριο τις πρακτικές λύσεις όπως άλλωστε είναι και το πολιτικά ορθό. Οι δύο θέσεις της τρίτης σειράς κοστίζουν επιπλέον 850 ευρώ σε σύγκριση με την πενταθέσια διάταξη και χάρη στο σύστημα Fold Flat αναδιπλώνονται στο πάτωμα δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης. Είναι όπως και στις περισσότερες των περιπτώσεων για μικρού αναστήματος επιβάτες αφού εκ των άλλων και η πρόσβαση σε αυτές απαιτεί ευλύγιστα κορμιά ή διάθεση για στρίμωγμα. Τα καθίσματα της μεσαία σειράς από την άλλη είναι αυτοκρατορικών διαστάσεων, όλα ανεξάρτητα μεταξύ τους, μπορούν να αναδιπλώνονται με ευκολία και να σύρονται, ενώ για μεγαλύτερη άνεση ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους. Ο χώρος αποσκευών με τις επτά θέσεις πλήρως ανεπτυγμένες φτάνει τα 285 λίτρα, όσα δηλαδή ενός Fiesta, όμως όσο μαζεύονται οι θέσεις τα λίτρα εκτοξεύονται: 755 λίτρα ως πενταθέσιο και 2000 λίτρα με θέσεις για οδηγό και συνοδηγό. Το πολύ χαμηλό κατώφλι διευκολύνει στη φόρτωση βαριών αποσκευών όμως εκ των πραγμάτων η πίσω πόρτα φτάνει πολύ χαμηλά οπότε σε περίπτωση μικροτρακαρίσματος με τον πίσω, θα προκληθούν δαπανηρές ζημιές.

Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι διάσπαρτες σε πόρτες, στο πάτωμα της 2ης σειράς, στην κεντρική κονσόλα και στην κονσόλα της οροφής. Τα υλικά του ταμπλό είναι πλέον μαλακά σε αφή και ποιοτικότερα σε συναρμογή και την αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων Convers+ και οι πλαφονιέρες Led στην οροφή.

 

Και επί ...Ecoboost

Η κατάργηση του εκρηκτικού μοτέρ των 2,5 λίτρων turbo ήταν αναγκαίο κακό λόγω ρύπων και τη σκυτάλη πήρε η νέα γενιά EcoBoost με άμεσο ψεκασμό, υπερτροφοδότη χαμηλής αδράνειας και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής. Ο δίλιτρος turbo με απόδοση 203 ίππους φαντάζει πως είναι ιδανική επιλογή για τα δεδομένα του αμαξώματος με τα 1600+ κιλά απόβαρο. Η υστέρηση της τουρμπίνας είναι ανεπαίσθητη και από τις 1750rpm μέχρι και τις 4500rpm ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 300Nm ροπής με το 90% να είναι διαθέσιμα ήδη από τις 1.400rpm. Το 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία, βοηθά στα γρήγορα ανεβάσματα και στις απαιτητικές επιταχύνσεις που εκτοξεύουν το S-Max σε ταχύτητες αυτοφώρου, όμως το πολύ γκάζι έχει και το ανάλογο τίμημα. Η μέση κατανάλωση δύσκολα πέφτει κάτω από τα 12l/100km και αυτό δεν οφείλεται στο sportive τρόπο οδήγησης, όσο στα 2.000 κ.εκ. που ούτως ή άλλως χρειάζονται βενζίνη για να μένουν παραγωγικά. Από την άλλη το στήσιμο του αυτοκινήτου και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι υπέρ της άνεσης και των υψηλών μουαγιέ που ζητά ένας οικογενειάρχης ώστε να μη βαρεθεί τη ζωή του στο ταξίδι, ενώ οι σβέλτες ρεπρίζ για ασφαλείς προσπεράσεις είναι το αλάτι της καθημερινής οδήγησης.

Με τη γλώσσα της λογικής του ΔΝΤ, η συγκεκριμένη δίλιτρη έκδοση των 203 ίππων (πολλώ δε αυτής των 240 ίππων) μοιάζει εκτός της ελληνικής πραγματικότητας αφού ο 1.6T EcoBoost είναι διαθέσιμος με 5000 ευρώ λιγότερα και σε βγάζει από το στόχαστρο της εφορίας και το μάτι του γείτονα που έχει συνδέσει τα 2000 κ.εκ. με τη φοροδιαφυγή.

 

συμπέρασμα

Το συγκεκριμένο S-Max δείχνει να αποτελεί ένα «ειδικό» αυτοκίνητο το οποίο λόγω του κυβισμού και της υψηλής τιμής αγοράς απευθύνεται σε ένα μικρό σχετικά κοινό το οποίο θα το εκτιμήσει ως ένα οικογενειακό «πολυεργαλείο» με ζωηρές διαθέσεις για όλες τις χρήσεις. Μοιραία η λίστα επιλογής πάει στις ολοκαίνουριες εκδόσεις του EcoΒoost των 1.6Τ που είναι πιο προσιτές αλλά και πιο κοντά στις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Ford S-Max 2010

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...