Δοκιμή MINI Cooper S: Ο έρωτας των 30.000 ευρώ

Ελάχιστα αυτοκίνητα είναι ικανά να προσφέρουν με τέτοια ένταση τη χαρά της οδήγησης, να ενεργοποιήσουν σε υψηλότερο βαθμό τις αισθήσεις του οδηγού και να του μεταδώσουν μια εμβυθιστική εμπειρία. Το MINI Cooper S είναι αναμφίβολα ένα από αυτά.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)136,0 gr/km
με μια ματιά

Όλα σε αυτό το Cooper S είναι πιο πολιτισμένα, πιο εύκολα και απλά. Μην περιμένεις σκασίματα, ούτε τραντάγματα στα σωθικά σου σε κάθε βύθισμα του ποδιού στο γκάζι. Ούτε καν paddles πίσω από το τιμόνι. Κι όμως αυτό το MINI θα σε κάνει να το ερωτευτείς από το πρώτο χιλιόμετρο. Κι εμπρός στον έρωτα, τη αξία έχουν 30.850 ευρώ.

Η νέα γενιά του τρίθυρου Cooper S διαθέτει τις τυπικές αναλογίες ενός MINI. Οι κοντοί πρόβολοι και το περιορισμένο μήκος του καπό δημιουργούν αντίθεση με το μακρύ μεταξόνιο, οι τροχοί είναι όσο το δυνατόν πιο «κολλημένοι» στις γωνίες του αμαξώματος και το κέντρο βάρους τόσο χαμηλά όσο ακριβώς απαιτείται σε ένα καθαρόαιμο hot hatch.

Το εμπρός τμήμα είναι κλασικό MINI, με τους σχεδιαστές της βρετανικής φίρμας να έχουν τοποθετήσει φιλιγκράν περιγράμματα στην οκταγωνική μάσκα, προκειμένου να αναδείξουν περαιτέρω την ξεχωριστή προσωπικότητα του νέου Cooper S. Τα παραδοσιακά στρογγυλά LED φώτα συμβολίζουν την απλότητα, σε αντίθεση με τα πλήρως ανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά σώματα τύπου matrix που δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στη χαρισματική μορφή του μοντέλου.

mini

Όταν πέφτει το σκοτάδι, το νέο MINI Cooper S θαρρείς και ζωντανεύει πάνω στην άσφαλτο χάρη στις τρεις επιλέξιμες φωτεινές υπογραφές που ξεκινούν και ολοκληρώνονται με ένα ειδικά ενορχηστρωμένο animation καλωσορίσματος ή αποχαιρετισμού, το οποίο εντυπωσιάζει αισθητικά.

Ψηφιακή εμπειρία υψηλού βαθμού

Η νέα εμμονή του σύγχρονου marketing που ένα προϊόν – ακόμα και τεσσάρων τροχών – για να θεωρηθεί επιτυχημένο θα πρέπει να προσφέρει οπωσδήποτε μια ψηφιακή εμπειρία, φαίνεται να ανοίγει ένα πεδίον δόξης λαμπρόν για τους κατασκευαστές.

mini

Στην περίπτωση του νέου MINI, η εμβληματική βρετανική μάρκα υπό την καθοδήγηση του BMW Group πέτυχε διάνα, δημιουργώντας έναν από τους πιο σύγχρονους εσωτερικούς χώρους. Ανοίγοντας την πόρτα του Cooper S, αντικρίζεις δίπλα στο νέο τιμόνι τη μεγάλη στρογγυλή οθόνη LED με τα εντυπωσιακά γραφικά. Η οθόνη είναι κορυφαίας ποιότητας και εξαιρετικά λεπτή. Η φιλοσοφία λειτουργία της είναι παρόμοια με εκείνη ενός smartphone και ελέγχεται διαισθητικά μέσω αφής.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Στυλ εσωτερικού
  • Ψηφιακή οθόνη
  • Τεχνολογίες-Συστήματα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Πλαίσιο
  • Ανάρτηση 
ξινά
  • Έλλειψη paddles
  • Περιορισμένος χώρος πίσω επιβατών

Όλες οι πληροφορίες παρέχοντας με αξιοθαύμαστη ευκρίνεια. Στο επάνω τμήμα της οθόνης εμφανίζονται τα στοιχεία διαδρομής, η κατανάλωση και η ένδειξη της αυτονομίας. Κάτω τα στοιχεία του μενού «Πλοήγηση», «Μέσα ενημέρωσης», «Τηλέφωνο» και «Κλιματισμός», ενώ στο κύριο μενού, υπάρχουν επιπλέον λειτουργίες τοποθετημένες οριζόντια ως widgets και μπορούν να επιλεγούν κάνοντας swipe και πατώντας το σχετικό εικονίδιο.

Αν και compact σε διαστάσεις, η πρακτικότητα στο νέο MINI έχει βελτιωθεί σημαντικά. Το χειρόφρενο, ο επιλογέας ταχυτήτων, το μπουτόν start/stop και οι διακόπτες εναλλαγής των Experience Modes και ρύθμισης της έντασης του ήχου, είναι άμεσα προσβάσιμες μέσω της χαρακτηριστικής μπάρας ΜΙΝΙ. Για την ασύρματη φόρτιση των κινητών τηλεφώνων υπάρχει ειδική θέση στην κεντρική κονσόλα, δίχως να επηρεάζει τον χώρο.

mini

Οι καθαρές γραμμές στις επιφάνειες και η μινιμαλιστική σχεδιαστική προσέγγιση στο σαλόνι, αναδεικνύουν το νεωτεριστικό προφίλ του αυτοκινήτου, με τα MINI Experience Modes που ελέγχεις από την κονσόλα και εκπέμπουν διάφορα φωτιζόμενα γραφικά στο ταμπλό, να συνεισφέρουν στη γενική ατμόσφαιρα.

Όσο για τους χώρους, ας είμαστε ειλικρινείς. Δεν είναι από τα πλεονεκτήματα του Cooper S. Δύο άτομα εμπρός δεν έχουν πρόβλημα. Πίσω όμως, τα πράγματα δυσκολεύουν αν δεν πρόκειται για παιδιά. Το πορτμπαγκάζ χωράει αποσκευές όγκου έως 210 lt, εκτός αν αναδιπλώσεις το πίσω κάθισμα, ανεβάζοντας την ευρυχωρία στα 800 lt.

Στον δρόμο με το Cooper S

Μόλις γυρίσεις τον διακόπτη στο κάτω μέρος του ταμπλό με την ένδειξη power αντιλαμβάνεσαι από τον ήχο πως έχεις να κάνεις με έναν παραδοσιακό βενζινοκινητήρα. Ένα μοτέρ με βαλβίδες, πιστόνια, υπερσυμπιεστή και σύστημα ψεκασμού, που καίει βενζίνη και όχι ηλεκτρική ενέργεια. Στην περίπτωση του νέου Cooper S, τον δίλιτρο turbo των 204 ίππων, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων. Η ροπή των 300 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη, κινώντας με αξιοθαύμαστη σβελτάδα το αυτοκίνητο των 1.360 kg.

mini

Το μοτέρ έχει δύναμη από χαμηλά, αλλά ξεδιπλώνει τη δυναμική του κυρίως στις μεσαίες στροφές, προσφέροντας επιταχύνσεις που αρμόζουν στην κλάση του. Τα πρώτα 100 km/h από στάση επιτυγχάνονται σε ιδανικές συνθήκες σε 6,6 sec και η ψηφιακή βελόνα του κοντέρ τερματίζει στα 242 km/h, νούμερα που σαφώς θα ικανοποιήσουν τον οδηγό.

Τα χαρακτηριστικά του δεν είναι εκρηκτικά όπως θα περίμενε κανείς, ωστόσο, ο κινητήρας δείχνει πιο εύστροφος και γραμμικός από όσο θα περίμενες. Οι δομικές αλλαγές στα ενδότερα, προσδίδουν επιπλέον ακρίβεια πάνω στο γκάζι, γεγονός που το αντιλαμβάνεσαι στον τρόπο που η δύναμη του υπερτροφοδοτούμενου θερμικού συνόλου μεταφέρεται στο οδόστρωμα.

mini

Την ίδια στιγμή, τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα διαχειρίζονται άψογα όλες τις πληροφορίες που αντλούνται από τους 12 αισθητήρες υπερήχων που κρύβονται στην οριζόντια μπάρα μεταξύ των αεραγωγών, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση.

Το άκαμπτο πλαίσιο επιτρέπεις να κινηθείς με υψηλές ταχύτητες στον δρόμο, ωστόσο εκεί που θα απολαύσεις το αυτοκίνητο είναι σε διαδρομές με συνεχόμενα στροφιλίκια. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή αλλά δεν παρουσιάζει τις ξερές αντιδράσεις της προηγούμενης γενιάς. Έχει προφανώς σπορ χαρακτηριστικά αλλά με μια εκλεπτυσμένη άνεση, η οποία στους ελληνικούς δρόμους είναι εξόχως καλοδεχούμενη.

mini

Το τιμόνι έχει υπέροχη αίσθηση… είναι χοντρό… με ιδανικό βάρος. Σημαδεύεις, πατάς το γκάζι και στρίβεις με χειρουργική ακρίβεια. Οι τροχοί 18 ιντσών με το 40άρι προφίλ «βιδώνουν» στην άσφαλτο, με τον ήχο σε κάθε κατέβασμα να σε παρακινεί προκειμένου να συνεχίσεις κι άλλο, έως ότου ο δείκτης της βενζίνης να ανάψει κόκκινο. Κι αφού μιλάμε για κατανάλωση, ρεαλιστικά καίει γύρω στα 8 με 9 lt ανά 100 km. Αν το παρακάνεις με το δεξί πεντάλ, εκτοξεύεται πάνω από 11 lt/100 km με τις ίδιες ταχύτητες που μαζεύει και τα χιλιόμετρα.  

Μα που πήγαν τα paddles;

Ο συνδυασμός κινητήρας, τιμόνι, ανάρτηση, πλαίσιο, αποτελούν το μυστικό της επιτυχίας του νέου τρίθυρου Cooper S. Οι άνθρωποι της MINI έφτιαξαν ένα fun to drive αυτοκίνητο, που χαίρεσαι κάθε στιγμή χωμένος στο ημιμπάκετ κάθισμα.

Υπολείπεται στην απόλυτη αίσθηση των παλαιοτέρων γενεών, δεν είναι τόσο απόλυτο, ούτε τόσο σκληρό. Με βεβαιότητα αναφέρουμε πως σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και σεταρίστικε ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό σε έναν μη μυημένο οδηγό, ακόμη και στην κομψή κυρία που επιζητεί κάτι εκλεκτό για να μετακινείται καθημερινά.  

mini

Εφοδιάζεται με πόλυάριθμες τεχνολογίες, μετατρέποντας τις βόλτες σε όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς απολαύσεις. Για παράδειγμα, η στάνταρ λειτουργία Safe Exit παρακολουθεί την περιοχή γύρω από το σταθμευμένο όχημα και προειδοποιεί τους άλλους χρήστες του δρόμου που πλησιάζουν πριν ανοίξει η πόρτα. Η λειτουργία όχι μόνο καθυστερεί το ξεκλείδωμα των θυρών, αλλά χρησιμοποιεί επίσης φωτεινά σήματα έξω από το όχημα για να προειδοποιήσει για πιθανή σύγκρουση.

Δείτε εδώ τη δοκιμή του νέου Δοκιμή MINI Countryman JCW 4LL

Το MINI Navigation παρέχει υποστήριξη με τρισδιάστατη απεικόνιση και Augmented View, εμφανίζει την τρέχουσα κατάσταση της κυκλοφορίας, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιλογές στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών ψηφιακής πληρωμής, και πολλά άλλα. Οι λειτουργίες υποβοήθησης που βασίζονται σε κάμερες και ραντάρ αυξάνουν την ασφάλεια, επεμβαίνοντας στο τιμόνι και διατηρώντας το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας ως μέρος του ολοκληρωμένου πακέτου Driving Assistant Plus, ενώ το MINI Digital Key Plus μετατρέπει το smartphone σε κλειδί του αυτοκινήτου μέσω του MINI App.

mini

Δεκτά όλα τα παραπάνω, ωστόσο, από ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν μπορεί να λείπουν τα paddles. Η MINI για κάποιον λόγο που δεν κατανοούμε, επέλεξε να μην τοποθετήσει τους μοχλοδιακόπτες από το τιμόνι, αφαιρώντας ένα μεγάλο κομμάτι της συμμετοχικότητας του οδηγού. Ας όψεται. Η αίσθηση που λαμβάνεις όταν ανοίγεις την πόρτα, χαμηλώνεις τα πόδια για να εισέλθεις, νιώθεις το κορμί να γίνεται ένα με τα υπέροχα καθίσματα, δένεις τη ζώνη, γυρνάς τον διακόπτη και ακούς το γουργουρητό του θερμικού κινητήρα, είναι κάτι που πραγματικά θα λατρέψεις στο Cooper S. Και ας μην υπάρχουν τα paddles.

συμπέρασμα

Το Cooper S παρότι πιο πολιτισμένο, είναι αυτό ακριβώς που επιθυμείς αν αναζητείς ένα αυτοκίνητο που θα σε κάνει να χαμογελάς κάθε λεπτό της οδήγησης. Μετά από τόσα χρόνια εξέλιξης παραμένει πιστό στη δοκιμασμένη συνταγή του αρχικού Mini (με μικρά γράμματα), όντας καλοστημένο, γρήγορο, διασκεδαστικό και ιδιαιτέρως στιλάτο. Σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός από την πρώτη στιγμή που θα πιάσεις το κλειδί στο χέρι, η κομψότητα του εσωτερικού έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, όπως και η ψηφιοποίηση. Για τους χώρους, θα αρκεστείς στα βασικά, αλλά αν πραγματικά ψάχνεις ένα αυτοκίνητο που προσφέρει σοβαρές συγκινήσεις για τον οδηγό, τότε το νέο MINI Cooper S δεν μπορεί να λείπει από τη λίστα σου. Παραμένει μια λαμπρή κατασκευή.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...