Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Hybrid 136 GT: GTi με κατανάλωση 5 lt/100km

Το 208 μας συστήνεται εκ νέου και με τον υβριδισμό ως άσσο στο μανίκι του κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις, ενώ στην ισχυρότερη έκδοση των 136 ίππων ξυπνά μνήμες από το θρυλικό παρελθόν της μάρκας στην κατηγορία των hot-hatch.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)104,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Peugeot 208 Hybrid στην κορυφαία του έκδοση από πλευράς απόδοσης και εξοπλισμού συνδυάζει το χρυσό παρελθόν της μάρκας στα σπορ supermini με την αποδοτικότητα που χαρίζει η υβριδική τεχνολογία σήμερα.

Από τη στιγμή που εμφανίστηκε η νεότερη γενιά του Peugeot 208 είναι λες και το παιχνίδι ήταν… «στημένο». Κι αυτό γιατί έγινε ανάρπαστο, με το κοινό να το αναδεικνύει ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά και θελκτικά supermini της αγοράς. Η πρόσφατη ανανέωση που δέχθηκε φροντίζει ώστε να διατηρήσει αυτή τη θέση στα μάτια του αγοραστικού κοινού, ενώ σήμερα έχει βαλθεί να κερδίσει ακόμη και τους «ορκισμένους εχθρούς» του. Με την προσθήκη δύο εξαιρετικών ήπια υβριδικών συνόλων που προσφέρουν κορυφαία απόδοση και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση έρχεται να ταράξει εκ νέου τα νερά στην κατηγορία. Ουσιαστικά, συμπληρώνουν το κενό που δημιούργησε η έξοδος της πετρελαιοκίνητη έκδοσης από την αγορά και απ’ ότι φαίνεται τα καταφέρνουν περίφημα. Το μικρότερο Hybrid 100 μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, προσφέροντας ιδανική ισορροπία απόδοσης, οικονομίας και κόστους κτήσης. Το κορυφαίο στη θερμική γκάμα, Hybrid 136 στην έκδοση GT έρχεται για να δώσει το κάτι παραπάνω, θέλοντας να αναβιώσει θρύλους του παρελθόντος στο υβριδικό και βιώσιμο «σήμερα».

1

Προσοχή δαγκώνει

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχει υποστεί το νέο 208 έχουν καταφέρει να το ανανεώσουν. Πρόκειται για ένα διακριτικό πακέτο που κατάφερε με μικρές και στοχευμένες διαφοροποιήσεις να φρεσκάρει τον μικρό λέοντα από κάθε γωνία. Μπροστά τον πρώτο λόγο έχει η νέα φωτεινή υπογραφή των φώτων ημέρας που έρχεται κατευθείαν από τους αγώνες και το 9Χ8 Hypercar, ενώ πίσω έχουμε μία αντίστοιχης φύσης αλλαγή, με τις τρεις κάθετες γραμμές εντός των φωτιστικών σωμάτων να γυρνούν στον οριζόντιο άξονα. Το κορυφαίο υβριδικό σύνολο διατίθεται μόνο με το πλουσιότερο πακέτο εξοπλισμού GT, κάτι που σημαίνει πως φέρει και όλες τις αντίστοιχες σχεδιαστικές πινελιές που αναδεικνύουν τη σπορ πλευρά του χαρακτήρα του. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται οι μαύροι θόλοι που πλαισιώνουν τις νέας σχεδίασης ζάντες των 17 ιντσών και δένουν άψογα με τους μαύρους γυαλιστερούς καθρέπτες, αλλά και την μαύρη οροφή. Αυτές οι σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, όταν συνδυάζονται με ένα τόσο εντυπωσιακό χρώμα όσο το Jaune Agueda (όπως ονομάζει αυτό το ανοιχτό κίτρινο η Peugeot) τότε δημιουργούν ένα άκρως επιβλητικό supermini που καταφέρνει να μαγνητίσει τα βλέμματα, με άνεση που θυμίζει πολύ ακριβότερες και σπανιότερες κατασκευές.

2

Εντός της καμπίνας, οι αλλαγές είναι αντίστοιχα περιορισμένες σε σχέση με το pre-facelift 208, με την έκδοση GT να βάζει τη δική της ενδιαφέρουσα πινελιά. Η φουτουριστική εικόνα με το εντυπωσιακό Peugeot i-Cockpit των 10 ιντσών έχει διατηρηθεί ακέραια, ενώ πλέον διατίθενται νέες επενδύσεις με alcantara. Αυτές δένουν άψογα με τις piano black επιφάνειες, αλλά και την κίτρινη ραφή στα καθίσματα. Παράλληλα, η οθόνη των 10 ιντσών για το infotainment είναι πλέον στάνταρ για όλη την γκάμα. Οι χώροι που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.540 mm δεν… άλλαξαν ως διά μαγείας, που σημαίνει ότι αν βολευόσουν στο προηγούμενο 208, το ίδιο θα κάνεις και εδώ. Αν πάλι το ύψος σου ξεπερνά το 1,75 και θέλεις να κάτσεις πίσω, τότε και πάλι θα δυσκολευτείς, τουλάχιστον όσον αφορά το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα. Μπροστά τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά το θέμα με τη θέση του οδηγού και τον πίνακα οργάνων που έχει την τάση να κρύβεται πίσω από το τιμόνι, παραμένει. Ο χώρος αποσκευών των 352 lt βρίσκεται στο μέσο της κατηγορίας, ενώ αν δεν σου φτάνει μπορείς να ρίξεις τα καθίσματα και να φτάσεις τα 1.163 lt.

3

Παραπάνω αλατοπίπερο

Η λογική που κρύβεται πίσω από το νέο υβριδικό σύνολο κατάφερε να δώσει νέα πνοή σε ένα γνώριμο μοτέρ βενζίνης με κορυφαία χαρακτηριστικά οικονομίας. Και στην προκειμένη περίπτωση περισσότερο μπρίο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των Γάλλων, τα Hybrid 100 και Hybrid 136 φέρουν έναν νέο 3κυλίνδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1,2 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, e-DCS6. Εντός του κιβωτίου τώρα, βρίσκουμε έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm ροπής. Αυτός τροφοδοτείται από μία μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432 kWh και είναι ο λόγος που το κατά τ’ άλλα ήπια υβριδικό 208 έχει τη δυνατότητα να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας; Επιπλέον ροπή χαμηλά και μειωμένες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση κατά 15%. Πώς; Χάρη στην υποβοήθηση του θερμικού μοτέρ από τον ηλεκτροκινητήρα όταν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις για επιτάχυνση και χάρη στην εντυπωσιακή τάση του συνόλου να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Μάλιστα μιλάμε για ποσοστό που εντός πόλης ισοδυναμεί τουλάχιστον με το 50% των διαδρομών.

4

Στην πράξη τώρα, η έκδοση Hybrid 136 διακρίνεται για όλα τα στοιχεία που μας ενθουσίασαν στο 100άρι και παράλληλα προσθέτει το κάτι παραπάνω από πλευράς επιδόσεων. Πώς μεταφράζεται αυτό στα χαρτιά; 136 ίπποι, 230 Nm ροπή, 8,1 sec για το 0-100 km/h και 210 km/h τελική. Ικανοποιητικά νούμερα, τα οποία όμως κερδίζουν ακόμα περισσότερο σεβασμό, όταν συνδυάζονται με μέση κατανάλωση που σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 lt/100km. Αλλά και εκπομπές CO2 που φτάνουν τα 104 g/km, χαρίζοντας στο ταχύτερο 208 μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το No1 SUV στην Ελλάδα το 2024 - Ξεκινάει από 24.500 ευρώ

Από εκεί και πέρα, το σύνολο εντός αστικού κύκλου, αλλά και σε συνθήκες coasting στον αυτοκινητόδρομο, παραπέμπει σε πλήρως υβριδικό μοντέλο, χάρη στην συνεχή του τάση να απενεργοποιεί το θερμικό μοτέρ και να κινείται ηλεκτρικά. Η τιμή κατανάλωσης που βλέπετε παραπάνω προέκυψε μετά από πολύ προσπάθεια… να την αυξήσουμε. Κι αυτό, γιατί το αυτοκίνητο κινήθηκε σε κάθε είδους συνθήκη, πάντα με σβέλτο έως και αρκετά γρήγορο ρυθμό, με το air-condition ενεργοποιημένο και με μηδενική σύνεση στο πεντάλ του γκαζιού. Και παρόλα αυτά, το 208 Hybrid 136 αν και ικανοποιούσε με τις επιδόσεις τους, αρνούνταν πεισματικά να κάψει! Μάλιστα μέσα στην πόλη, σε διαδρομές χωρίς το άγχος: «Θα αργήσω στη δουλειά», το trip computer κινούταν με άνεση στα 4-5 lt/100km. Στον αυτοκινητόδρομο με 130-140 km/h και το A/C πάντα στο Auto, η ένδειξη δύσκολα θα γράψει πάνω από 5,5lt/100km.

5

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ανάρτηση
  • Κινητήριο σύνολο
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Χώροι
  • Τιμή

Ότι κοντινότερο σε συνεχιστή κληρονομιάς

Η Peugeot έχει καταφέρει μέσα στα χρόνια να χτίσει ένα αξιοζήλευτο ιστορικό από θρυλικά μοντέλα που άφησαν εποχή με τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά τους. Το σήμα GTi μπορεί να θεωρηθεί οριακά «ιερό», η απουσία ενός καθαρόαιμου σύγχρονου εκπρόσωπου αυτής της κληρονομιάς, είναι δύσκολο χάπι για τους φανατικούς φίλους της μάρκας. Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν εκδόσεις που εν μέρει μας… το χρυσώνουν. Με υπόβαθρο το -επιβεβαιωμένα- ευχάριστο οδηγικό προφίλ του 208, η έκδοση Hybrid 136 με τα διακριτικά GT κάνει ότι μπορεί για να κρατήσει το λάβαρο της Peugeot Sport όσο ψηλότερα γίνεται. Χάρη στην υβριδική του τεχνολογία, το κινητήριο σύνολο εκτός από την σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, έχει και την απαραίτητη ζωηράδα. Ο ηλεκτροκινητήρας γεμίζει τα κενά στο γράφημα της ροπής του 3κύλινδρου, με αποτέλεσμα τη μεστή αίσθηση ισχύος που αντιλαμβάνεται ο οδηγός με κάθε βύθισμα του γκαζιού. Στις ενδιάμεσες ρεπρίζ το σύνολο διακρίνεται για την αμεσότητα του, ενώ η χειροκίνητη λειτουργία του εξαιρετικά γρήγορου κιβωτίου χαρίζει και την απαραίτητη δόση συμμετοχικότητας.  Η ανάκτηση ενέργειας που πραγματοποιείται κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι επιβραδύνει το αυτοκίνητο σημαντικά, περισσότερο από ανάλογα συστήματα του ανταγωνισμού, μειώνοντας έτσι το χρόνο που χρειάζεται να περάσει ο οδηγός φρενάροντας. Εάν δεν είναι μεγάλες οι απαιτήσεις επιτάχυνσης, στο 80-90% των περιπτώσεων θα ξεκινήσει με το στροφόμετρο να γράφει μηδέν, ακόμη και αν ο δρόμος έχει ελαφρώς ανηφορική κλίση. Εάν πάλι στόχος είναι οι επιδόσεις, η συνεργασία του θερμικού με το ηλεκτρικό μοτέρ κάνει το 208 να μοιάζει ισχυρότερο απ’ ότι είναι και αυτό ισχύει και στις επιταχύνσεις σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου.

6

Ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε στο 100άρι ήταν η άνεση που προσέφερε η ανάρτηση χωρίς συμβιβασμούς στην οδική συμπεριφορά. Στην έκδοση GT οι μεγαλύτεροι τροχοί και η ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση φοβηθήκαμε πως θα χαλάσει αυτή την τέλεια ισορροπία, αλλά οι μηχανικοί της Peugeot μας διέψευσαν. Το 136άρι συνεχίζει να αποσβένει υποδειγματικά την οποιαδήποτε ανωμαλία, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται ακόμη πιο άμεσο και ευχάριστο πλησιάζοντας στο όριο.  Η ανάλαφρη αίσθηση που χαρίζει το πλαίσιο είναι απολαυστική σε μία ορεινή διαδρομή, ενώ η αυξημένη ισχύς από το μοτέρ φροντίζει ώστε το χαμόγελο να παραμένει και στις ευθείες. Βέβαια, η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών συνεχίζει να δίνει ισχυρό «παρών», αφήνοντας λίγα περιθώρια για παιχνίδι με την ούρα. Συνετή επιλογή που θα επιτρέψει μεν μία μικρή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην είσοδο της στροφής, κάνοντας το παράλληλα πιο εύκολα αξιοποιήσιμο και πιο ευχάριστο για μια πιο ευρεία γκάμα οδηγών.

συμπέρασμα

Το υβριδικό 208 δεν έχει πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό. Είναι εμφανίσιμο, ποιοτικό, οδηγικά ευχάριστο, αποδοτικό, οικονομικό και άνετο. Μιλάμε για το απόλυτο flush royal, το οποίο όμως χάλασε στο... τελευταίο φύλλο. Κι αυτό γιατί όταν έρθει η ώρα να περάσεις από το ταμείο, τα 31.500 € είναι ένα σημαντικό ποσό. Σίγουρα, η Peugeot έκανε ότι μπορούσε ώστε το 208 Hybrid 136 να αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ, οπότε από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του ενδιαφερόμενου. Εάν θέλει τις παραπάνω επιδόσεις, τότε το εν λόγω μοντέλο είναι η απάντηση. Αν τώρα αναζητά την απόλυτη ισορροπία με ελάχιστες παραχωρήσεις, μία μεσαία έκδοση εξοπλισμού του Hybrid 100 μοιάζει εξαιρετική και με σημαντικά χαμηλότερη τιμή!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
7

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...