Δοκιμή Peugeot 208 1.2 Hybrid 100: Understatement!

Το 208 ανανεώθηκε θέλοντας να συνεχίσει να σαγηνεύει με την εμφάνιση και το στιλ του, ενώ πλέον ο υβριδισμός έρχεται για να προσθέσει ακόμη μία πλευρά στο χαρακτήρα του θελκτικού supermini.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)102,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Το Peugeot 208 γίνεται ήπια υβριδικό και παραδίδει μαθήματα αποδοτικότητας ακόμη και σε πλήρως υβριδικά μοντέλα, ενώ συνεχίζει να σαγηνεύει με την εμφάνιση του.

Από τότε που το Peugeot 208 παρουσιάστηκε με την αναζωογονημένη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, έπιασε ολόκληρη την κατηγορία των supermini «στον ύπνο». Η μοντέρνα και στιλάτη εμφάνιση του έφερε έναν ασυναγώνιστο αέρα φρεσκάδας που οι υπόλοιποι κατασκευαστές δυσκολεύτηκαν να φτάσουν. Και εκεί που πολλοί θεώρησαν πως τα κατάφεραν, έρχονται οι Γάλλοι για να τους… πάρουν τη μπουκιά από το στόμα, παρουσιάζοντας το ανανεωμένο 208.

1

Το απαραίτητο facelift φροντίζει για την διατήρηση του ενδιαφέροντος ως προς την εμφάνιση, αλλά η Peugeot θέλησε να μην βασίσει την επιτυχία του νέου μοντέλου μόνο σε αυτό. Αντιθέτως, προχώρησε σε αναβαθμίσεις και προσθήκες που χαρίζουν βαθύτερη ουσία και πιθανότατα θα το βοηθήσουν να αναπτύξει ακόμη περισσότερο το προβάδισμα στα μάτια του κοινού. Έχοντας ήδη γνωριστεί με την ισχυρότερη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, E208, τώρα σειρά έχει ίσως η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή, στην εμπλουτισμένη γκάμα του γαλλικού μικρού. Η νέα ήπια υβριδική έκδοση με τους 100 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων E-DCS6.

2

Pretty, prettier, prettiest

Όταν κάτι χαρακτηρίζεται ως τέλειο, η λογική αναφέρει πως δεν το διαφοροποιείς,  γιατί μπορεί να το χαλάσεις. Μάλλον, δεν την είχαν ακούσει ποτέ αυτή τη φράση οι σχεδιαστές τις Peugeot… αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν χρειαζόταν κιόλας. Γιατί αν το pre-facelift 208 ήταν πανέμορφο, η ανανεωμένη του εκδοχή χάρη σε διακριτικές παρεμβάσεις κατάφερε να πάει ακόμη ένα βήμα πιο πέρα. Όπως είδαμε και στην ηλεκτρική του εκδοχή, πατά στις ίδιες αρχές και αναλογίες, φέρνοντας όμως τη σχεδιαστική ταυτότητα στο σήμερα. Αυτό που βλέπουμε είναι το γαλλικό supermini να επηρεάζεται ακόμη και από τους αγώνες, με τη νέα φωτεινή υπογραφή εμπνευσμένη από το 9Χ8 Hypercar, το αυτοκίνητο με το οποίο συμμετέχει η Peugeot στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Κάπως έτσι τη θέση των χαρακτηριστικών χαυλιοδόντων στην εμπρός μάσκα πήραν οι τρεις νυχιές, ενώ στο πίσω μέρος οι τρεις κάθετες γραμμές εντός των φωτιστικών σωμάτων γύρισαν στον οριζόντιο άξονα. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε και την προσθήκη του σήματος «Hybrid» στη θύρα του χώρου αποσκευών, με τους νέας σχεδίασης τροχούς των 16 και 17 ιντσών να πλαισιώνουν την εξωτερική εμφάνιση.

3

Εντός της καμπίνας ο διάκοσμός είναι γνώριμος, με ακόμη λιγότερες αλλαγές, χωρίς αυτό βέβαια να συγκαταλέγεται στα αρνητικά. Αντιθέτως, το εσωτερικό του 208 αποτελούσε ούτως ή άλλως, από τα πιο φουτουριστικά και μοντέρνα cockpit, με premium υπόσταση και πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο. Το εντυπωσιακό Peugeot i-Cockpit των 10 ιντσών είναι το πρώτο που τραβά για ακόμη μία φορά το ενδιαφέρον, ενώ σήμερα στο κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού GT διατίθενται νέες επενδύσεις με alcantara. Αυτό που παρατηρείται σε όλη τη γκάμα εκδόσεων είναι η οθόνη των 10 ιντσών για το infotainment. Στο διάκτινο τιμόνι συναντάμε το νέο σήμα της μάρκας, όπως συμβαίνει άλλωστε και με την εμπρός μάσκα, ενώ στη 5η θύρα ξεχωρίζει το όνομα της εταιρείας ολογράφως και με νέα γραμματοσειρά.

 5

Οι χώροι που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.540 mm έχουν μείνει απαράλλαχτοι. Τι σημαίνει αυτό; Μπροστά ο ψηλός οδηγός θα δυσκολευτεί ελαφρώς να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, κατά την οποία το τιμόνι δεν θα του κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων. Στη δεύτερη σειρά αν οι επιβάτες ξεπερνούν το 1,75 m θα στριμωχτούν κυρίως όσον αφορά το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα τους. Από πλευράς ποιότητας, το νέο 208 βρίσκεται στο άνω άκρο του segment, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε. Με τα μαλακά υλικά, τις piano black επιφάνειες και τους εντυπωσιακούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα (νέος είναι και αυτός του αυτόματου κιβωτίου), το γαλλικό supermini αποπνέει μία αίσθηση στιβαρότητας. Η εξαιρετική συναρμογή και η έλλειψη τριγμών σε συνδυασμό με την σημαντικά πιο ήσυχη λειτουργία του νέου υβριδικού συνόλου και την πολύ καλή ηχομόνωση, αναβαθμίζουν την όλη εμπειρία από πλευράς άνεσης και κύλισης. Ο χώρος αποσκευών των 352 lt το τοποθετεί κοντά στο μέσο όρο, ενώ με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων διπλωμένη αγγίζει τα 1.163 lt.

6

Μήπως πρόκειται για τυπογραφικό;

Περνώντας στη νέα «καρδιά» του λιονταριού, ας πιάσουμε για αρχή τις δηλώσεις της Peugeot για το νέο σύνολο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των Γάλλων λοιπόν, τα 208 Hybrid 100 και Hybrid 136 φέρουν έναν νέο 3κυλίνδρο βενζινοκινητήρα PureTech 1,2 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, e-DCS6. Το ενδιαφέρον κομμάτι είναι πως εντός του κιβωτίου υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 28 ίππους και 55 Nm ροπή. Αυτός τροφοδοτείται από μία μπαταρία 0,9 kWh και είναι ο λόγος που το κατά τ’ άλλα ήπια υβριδικό 208 έχει τη δυνατότητα να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας; Επιπλέον ροπή χαμηλά και μειωμένες εκπομπές CO2 και χαμηλότερη κατανάλωση κατά 15%. Μάλιστα σύμφωνα με την Peugeot το υβριδικό 208, ασχέτως ιπποδύναμης, μπορεί να κινείται σε πάνω από το 50% των διαδρομών που θα κάνει, αμιγώς ηλεκτρικά. Πολλά υποσχόμενες οι δηλώσεις, αλλά θα μάθουμε αν αληθεύουν λίγο παρακάτω.

7

Για το τυπικό της υπόθεσης, να αναφέρουμε ότι η έκδοση Hybrid 100 που έχουμε στα χέρια μας αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπή. Για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 9,8 sec, ενώ δεν σταματά να επιταχύνει έως τα 193 km/h. Τιμές παραπάνω από ικανοποιητικές για το επίπεδο ισχύος του μοντέλου. Αν τώρα κάποιος αναζητά το κάτι παραπάνω, μπορεί να επιλέξει αυτή με τους 136 ίππους, που κάνει το 0-100 km/h σε 8,1 sec και έχει τελική 210 km/h. Όμως, οι μετρήσεις που τραβούν πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον αφορούν τις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, με το Hybrid 100 να καίει μόλις 4,5 lt/100km, ενώ τα 102 g/km CO2 που εκπέμπει το απαλλάσσουν από το άγχος των Τελών Κυκλοφορίας.

7

Εάν τώρα εξακολουθείτε να αναρωτιέστε ποιο είναι το νόημα πίσω από τον τίτλο της ενότητας, μερικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου υβριδικού 208 θα σας κατατοπίσουν αναλόγως. Κι αυτό διότι το νέο σύνολο όχι μόνο ανταγωνίζεται πλήρως υβριδικά μοντέλα ως προς το ποσοστό της οδήγησης που κινείται ηλεκτρικά, αλλά ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να τα ξεπερνά κιόλας. Εντός πόλης τα 4,5 lt/100km που δηλώνει ο κατασκευαστής είναι κάτι παραπάνω από πραγματοποιήσιμα, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε ορισμένες περιπτώσεις να γράφει ακόμη και 3,5 lt/100km για μία διαδρομή. Σε αστικό περιβάλλον το 50+% αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης που υπόσχεται η Peugeot είναι επίσης αλήθεια, κάνοντας αυτοκινητοβιομηχανίες γνωστές για την υβριδική τους τεχνολογία να… «κοκκινίζουν». Στο τέλος της δοκιμής, το trip computer είχε διαμορφωθεί στα 5,5 lt/100km μετά από διαδρομές σε κάθε είδος περιβάλλοντος (πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό) και με το ρυθμό να κυμαίνεται από ήπιος έως και οριακός κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης. Κι όλα αυτά από ένα «ταπεινό» ήπια υβριδικό σύνολο.

8

Το λιοντάρι που βρυχάται αλλά δεν πεινάει

Στο δρόμο του νέο 208 Hybrid δεν αντικατοπτρίζει το μικρό ποσοστό αλλαγών που φέρει η εμφάνιση… Προσφέρει πολύ περισσότερα, με την εμπειρία να χαρακτηρίζεται μόνο ως αναβαθμισμένη. Η ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης έχει ανέβει επίπεδο, καθώς το υβριδικό σύστημα έχει «κουμπώσει» ανάμεσα στα κενά του θερμικού μοτέρ, δημιουργώντας ένα σύνολο ισχυρό, οικονομικό και άψογα καλιμπραρισμένο. Η ηλεκτρική πτυχή του προσφέρει την αμεσότητα που διακρίνει τα ηλεκτρικά σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ενώ κάνει τις μετακινήσεις εκτός από λιγότερο κοστοβόρες και πιο ξεκούραστες. Η ανάκτηση ενέργειας που πραγματοποιείται κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, επιβραδύνει το αυτοκίνητο σημαντικά περισσότερο από ανάλογα συστήματα του ανταγωνισμού, μειώνοντας έτσι το χρόνο που χρειάζεται να περάσει ο οδηγός φρενάροντας. Εάν δεν είναι μεγάλες οι απαιτήσεις επιτάχυνσης, στο 80-90% των περιπτώσεων θα ξεκινήσει με το στροφόμετρο να γράφει μηδέν, ακόμη και αν ο δρόμος έχει ελαφρώς ανηφορική κλίση. Γενικότερα η τάση που είχε το αυτοκίνητο να κινείται ηλεκτρικά με την παραμικρή ευκαιρία πραγματικά εντυπωσιάζει. Δεν έχει σημασία αν κινείται με χαμηλές ταχύτητες ή με 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο. Ένα άφημα του γκαζιού αρκεί ώστε το μοτέρ να σβήσει και το νούμερο των χιλιομέτρων στο κοντέρ να γίνει μπλε.

9

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Premium χαρακτήρας
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Διαστάσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Παρεμβατικότητα ESC
  • Χώρος πίσω επιβατών

Αυτό το χαρακτηριστικό, εκτός του ότι εκτοξεύει την οικονομία καυσίμου, επιτρέποντας μάλιστα στο αυτοκίνητο να κάνει εύκολα πάνω από 750-800 km με ένα ντεπόζιτο, μειώνει σημαντικά τα ούτως ή άλλως χαμηλά επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα. Σε κάθε συνθήκη, η μετάβαση από το θερμικό στο ηλεκτρικό μοτέρ και αντίστροφα είναι κυριολεκτικά ανεπαίσθητη, ενώ ακόμη και όταν δουλεύουν συνεργατικά, ο οδηγός μπορεί εύκολα να καταλάβει πόσο σημαντική είναι η συμβολή του λιλιπούτειου ηλεκτορμοτέρ. Η ακαριαία διαθεσιμότητα της ηλεκτρικής ροπής χαρίζει ζωντάνια στον 1.2 PureTech επιτρέποντας του να γεμίζει ζωηρά το στροφόμετρο από χαμηλά. Ακόμη ένα προσόν του συγκεκριμένου συνδυασμού, είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων. Με κλιμάκωση που ευνοεί τη λειτουργία του 3κύλινδρου, η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με τα paddles πίσω από το τιμόνι, του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα συμμετοχικότητας και ευχαρίστησης απέναντι στα «άγευστα» CVT κιβώτια που βασιλεύουν στη Full Hybrid κατηγορία.

9

Δείτε ακόμη: Νέο Peugeot E-3008: Ξεκίνησαν οι πωλήσεις - Πρώτη τιμή στην Ευρώπη

Και ευτυχώς, αυτό το θετικό στοιχείο δεν πάει χαμένο, μιας και το 208 έχει το ανάλογο πλαίσιο να το υποστηρίξει. Με την ανάρτηση να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που ταιριάζουν σε μία τέτοια έκδοση, το γαλλικό supermini φέρνει σε «χαμαιλέοντα». Σε συνδυασμό με τους τροχούς των 16 ιντσών, δεν υπάρχει λακκούβα που θα αποτελέσει πρόβλημα, με τους κραδασμούς να φιλτράρονται άψογα και τα επίπεδα άνεσης να φλερτάρουν με την κορυφή του segment. Από την άλλη, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν και ο ρυθμός ανέβει, το πολυγωνικό τιμόνι με τη μικρή διάμετρο αποδεικνύεται εξαιρετικά άμεσο και ακριβές, ενώ το πλαίσιο στιβαρό και ικανό να ακολουθήσει την τροχιά που θα θέσει ο οδηγός χωρίς παραφωνίες. Η ουρά παραμένει βιδωμένη στην άσφαλτο δημιουργώντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον άπειρο χειριστή που μπορεί να υπερβάλει. Σε αυτό συμβάλει και η έντονη παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών, τα οποία δεν αφήνουν περιθώρια για γλιστρήματα. Στον έμπειρο οδηγό αυτό ίσως κλέψει μερικούς πόντους ευχαρίστησης, αλλά δικαιολογείται απόλυτα όταν η φύση του μοντέλου στοχεύει στην απόλυτη ισορροπία. Αντίστοιχα ικανοποιητική είναι και η απόδοση του στο ταξίδι, καθώς κινείται με άνεση κοντά στα όρια ταχύτητας του ελληνικού οδικού δικτύου, με το μοτέρ των 100 ίππων να μην «ιδρώνει» στις ανάγκες για επιτάχυνση χάρη για ακόμη μία φορά στην υβριδική του πλευρά.

Δείτε ακόμη: Μάχη στα C-SUV στην Ελλάδα: Toyota, Peugeot ή Nissan είναι Νο1;

συμπέρασμα

Η απόφαση τη Peugeot να εμπλουτίσει τη γκάμα της με ήπια υβριδικά σύνολα μόνο επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί, με το 208 Hybrid 100 να δημιουργεί το κλίμα για μία τέλεια γνωριμία. Με κινητήριο σύνολο που συνδυάζει επίδοση, απόδοση και οικονομία, το supermini των Γάλλων κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό του και να γίνει ακόμη πιο θελκτικό… Κάτι που δεν το πιστεύαμε ότι γίνεται. Με τις τιμές για τις υβριδικές εκδόσεις να ξεκινούν από τις 23.400 €, το ποσό δεν ακούγεται εξωφρενικό συγκριτικά με τα όσα προσφέρει, αλλά και με το που κινείται γενικότερα η αγορά. Μάλιστα, η έκδοση Allure που οδηγήσαμε κοστίζει μόλις 500 € παραπάνω και μοιάζει η λογική επιλογή καθώς προσφέρει στοιχεία όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω, αυτόματο κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Δύσκολα θα χρειαστεί κανείς κάτι παραπάνω. Bravo Peugeot!


10

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...