Δοκιμή Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG: Χρυσή τομή

Το Taigo αποτελεί τη νεανική πρόταση της Volkswagen στα SUV και με τον κινητήρα των 150 ίππων, αποκτά αντίστοιχα σπιρτόζικο χαρακτήρα…

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ο συνδυασμός του 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG χαρίζει στο Taigo πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς να απαιτούνται συμβιβασμοί στον τομέα της κατανάλωσης

Η Volkswagen έχει καταφέρει να χτίσει μία πλήρη γκάμα μοντέλων, έχοντας την ικανότητα να ικανοποιήσει τη συντριπτική πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού. Μπορεί στο προσκήνιο να βρίσκεται η οικογένεια ID λόγω της ηλεκτρικής φύσης της, αλλά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να προσφέρει δημιουργίες με θερμικό κινητήρα που καλύπτουν την πλειονότητα των κατηγοριών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η ποικιλία μοντέλων που διαθέτει στο δημοφιλές segment των B-SUV. Το μικρότερο σε διαστάσεις T-Cross, το νεανικό Taigo και το μεγαλύτερο premium Τ-Roc μπορούν να ικανοποιήσουν κάθε γούστο.

Η νεότερη προσθήκη στη γκάμα των B-SUV της Volkswagen, το Taigo, έχει σημαντική εμπορική σταδιοδρομία, την ώρα που απευθύνεται σε ένα διαφορετικό προφίλ αγοραστών. Ουσιαστικά, είναι κατάλληλο για όσους αναζητούν ένα B-SUV με περισσότερο δυναμικά χαρακτηριστικά, με ξεχωριστή αισθητική, η οποία διατηρεί τη φιλοσοφία ενός SUV, αλλά έχει επιρροές από τις γραμμή ενός κουπέ αμαξώματος. Το γερμανικό crossover προσφέρεται με τρία διαφορετικά μηχανικά σύνολα, απόδοσης 95, 110 και 150 ίππων. Η τελευταία ισχυρότερη εκδοχή, είναι αυτή που θεωρητικά ταιριάζει και περισσότερο στο νεανικό προφίλ του Taigo. 

Fun and dynamic

Ανεξαρτήτως κινητήριας μονάδας, το Taigo διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με τα T-Cross και T-Roc, χωρίς φυσικά να παρεκκλίνει από τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Σήμα κατατεθέν παραμένει η φωτεινή λωρίδα LED που ενώνει τόσο τα εμπρός, όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα που κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, μοιάζοντας να υιοθετεί στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα φουτουριστικά μοντέλα της οικογένειας ID. Σίγουρα, είναι δυναμικό, αναδεικνύοντας μία περιπετειώδη πτυχή της προσωπικότητας του.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το 6κύλινδρο Volkswagen Amarok! 

Τα κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen είναι περισσότερο ευδιάκριτα στην καμπίνα των επιβατών. Η ποιότητα κατασκευής, η συναρμογή αλλά και η επιλογή των υλικών είναι υψηλού επιπέδου, έχοντας γίνει χρήση μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος της κονσόλας. Την ίδια ώρα, καταφέρνει να αποσπάσει υψηλό βαθμό τόσο στον τομέα της πρακτικότητας, όσο και της εργονομίας. Κάτι που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της Volkswagen γενικότερα… Όπως επιτάσσει η εποχή, το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό. Ο οδηγός έχει μπροστά του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και δίπλα την οθόνη αφής των 9,2 ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Μάλιστα, η τελευταία υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με το Apple CarPlay.

Η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.500 cc απόδοσης 150 ίππων είναι διαθέσιμη στο πακέτο Style, το οποίο περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και άνεσης. Ανάμεσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το adaptive cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Hill start assist, αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας, front assist με φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και πολλά ακόμη… Τέλος, η καμπίνα έχει την ιδιαίτερη επένδυση της έκδοσης Style, ενώ χωροταξικά μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις ενήλικες. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, με τα 440 lt χωρητικότητας του συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα της κλάσης.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volkswagen ID.3

Η κορυφαία εκδοχή στη γκάμα του Taigo εφοδιάζεται με τη γνωστή και αποδεδειγμένα επιτυχημένη λύση. Συγκεκριμένα, ο λόγος για τον 1.500άρη TSI, ο οποίος έχει καθιερωθεί σήμερα στα μοντέλα του γκρουπ, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, σε συνδυασμό με καλές επιδόσεις. Πολύ σύντομα αξίζει να αναφέρουμε, πως στη νεότερη γενιά του, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει βελτιωμένο σύστημα ενεργής διαχείρισης των κυλίνδρων (ACT). Διατηρείται ο ψεκασμός υψηλής πίεσης που λειτουργεί έως και τα 350 bar, ενώ τα τοιχώματα των κυλίνδρων έχουν επίστρωση πλάσματος για μείωση των τριβών, με τα πιστόνια με χυτούς αγωγούς ψύξης να βελτιστοποιούν την καύση και αυξάνουν την απόδοση. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nmροπή υπόσχονται πως τα πρώτα 100 km/h από στάση θα έρθουν σε μόλις 8,3 sec, την ώρα που η μέση κατανάλωση θα αγγίζει τα 6,1 lt/100 km. 

Ραφιναρισμένο και ζωηρό!

Η έκδοση των 150 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο έχει συνολικά επτά σχέσεις. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Normal και Sport), διαφοροποιείται η λειτουργία του. Γενικότερα, είναι πολιτισμένο και άνετο, με τις αλλαγές να γίνονται γρήγορα και χωρίς καθυστέρηση. Το μοναδικό σημείο που ενοχλεί είναι πως κατά την εκκίνηση και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, επιλέγει τη δεύτερη σχέση για λόγους οικονομίας, με αποτέλεσμα να πατινάρει ελαφρώς. Πρόβλημα που λύνεται με λίγο περισσότερο γκάζι… Σε κάθε περίπτωση, το κιβώτιο ταιριάζει γάντι με τον 1.500άρη κινητήρα.

γλυκά
  • Νεανική σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Χώρος αποσκευών
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • DSG στην εκκίνηση
  • Περιορισμένο πλάτος καμπίνας

Βλέπετε, η σχετικά κοντή κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα το Taigo να είναι αρκετά ζωντανό. Δεν είναι τόσο οι 150 ίπποι που κλέβουν την παράσταση, όσο τα 250 Nm ροπή, τα οποία είναι διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm. Σε αυτό το διάστημα το γερμανικό crossover επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά, έχοντας πολύ καλή απόκριση. Και όταν οι στροφές του κινητήρα ξεπεράσουν τις 4.500 rpm, οι 150 φροντίζουν για την επιπλέον επιτάχυνση μέχρι τις 6.000 rpm. Στοιχεία που αναδεικνύουν το βάθος του γερμανικού συνόλου. Η πολιτισμένη λειτουργία του ενισχύει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όσον αφορά την κύλιση. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου σε συνδυασμό με την λειτουργία της ανάρτησης καθιστούν το Taigo εξαιρετικά άνετο στο ταξίδι. Η ρύθμιση της είναι σχετικά σφικτή, αλλά καταφέρνει να σιδερώνει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν έχει ενοχλητικές αντιδράσεις, την ώρα που το στήσιμο χαρίζει φιλική οδική συμπεριφορά στο γερμανικό crossover. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μειωμένες και σου εμπνέει σιγουριά. Οριακά θα υποστρέψει, αλλά και πάλι ο έλεγχος είναι εύκολος με το καλό σε αίσθηση τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, αποδεικνύεται ευχάριστο για crossover και σε παρασύρει να κινηθείς σβέλτα. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε ήπιους ρυθμούς χρειάζεται κοντά στα 6,5 lt/100 km, ενώ αν οδηγός αποφασίσει να πιέσει για το κάτι παραπάνω, θα σκαρφαλώσει κοντά στα 7,5-8 lt/100 km.

συμπέρασμα

Η Volkswagen έχει κυριαρχική παρουσία στα B-SUV και το Taigo είναι μέρος της επιθετικής στρατηγικής της στην κατηγορία. Η σπορ και νεανική δημιουργία της γερμανικής εταιρείας αποκτά μία ολοκληρωμένη εικόνα στην εκδοχή των 150 ίππων. Η σχεδίαση του αμαξώματος και η δυναμική συμπεριφορά αναδεικνύονται περαιτέρω με την αυξημένη ισχύ, την οποία το πολύ καλό πλαίσιο δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να διαχειριστεί. Με κόστος λίγο πάνω από 30.000 ευρώ, δεν πρόκειται για μία φθηνή και προσιτή λύση, αλλά η λίστα εξοπλισμού δικαιολογεί εν μέρει το αυξημένο κόστος κτήσης, την ώρα που πρόκειται για μία ολοκληρωμένη σε κάθε επίπεδο πρόταση.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...