Δοκιμή Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDΙ: Premium «εργαλείο» [video]

Το νέο Volkswagen Amarok καταφέρνει το πρωί να αποτελεί επαγγελματικό εργαλείο δουλειάς και το απόγευμα να μεταμορφώνεται σε premium μοντέλο με στοιχεία lifestyle από όχημα ελευθέρου χρόνου.

  • -
  • -
με μια ματιά

Η νέα γενιά του Volkswagen Amarok έχει βελτιωμένες ικανότητες φόρτωσης και εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά ακόμα πιο premium χαρακτήρα που εμπλουτίζεται με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες που διαθέτει η γερμανική εταιρεία σήμερα.

Η εικόνα των επαγγελματικών, ευρύτερα γνωστά ως pick-up, έχει αλλάξει ριζικά την τελευταία δεκαετία. Μέχρι πριν από κάποια χρόνια αποτελούσαν εργαλεία δουλειάς, τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων ο κάτοχος τους έπρεπε να… «κλειδώσει» με το πέρας των εργασιών του. Η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυριαρχεί σε αρκετές αγορές παγκοσμίως, ενώ την τελευταία δεκαετία άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της και στην Ευρώπη. Αρκετοί θεωρούν πως το Volkswagen Amarok ήταν το μοντέλο που έφερε το κοινό της γηραιάς ηπείρου πιο κοντά στα pick-up. Η εκδοχή των Γερμανών συνδύασε τις δυνατότητες ενός σκληροτράχηλου οχήματος, με τα στοιχεία lifestyle ενός μοντέλου ελευθέρου χρόνου. Πλέον, δεν αφορούσε μόνο τους επαγγελματίες, αλλά και όσους λάτρεις της περιπέτειας ή όσων ακολουθούν extreme χόμπι.

Η πρώτη γενιά αποκαλύφθηκε το 2010 και έμεινε στο προσκήνιο  για μία δεκαετία, μετρώντας μάλιστα περισσότερες από 830.000 πωλήσεις παγκοσμίως! Αρχικά, έμοιαζε σχεδόν σίγουρο πως η Volkswagen δεν θα τολμούσε να προχωρήσει στην εξέλιξη της δεύτερης γενιάς. Όμως, η συνεργασία με τη Ford, η οποία διαθέτει το Ranger, αλλά και η τάση που θέλει το κοινό να βλέπει τα pick-up με… άλλο μάτι, την ώθησαν να προχωρήσει στο λανσάρισμα του νέου Amarok. Και μάλιστα αναβαθμίζοντας τόσο τα premium χαρακτηριστικά του, όσο και το σκληροτράχηλο-«επαγγελματικό» προφίλ του. 

Σχεδίαση: Από την ίδια βάση…

Δεν είναι μυστικό, ότι το νέο Amarok μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το Ranger, ενώ κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής στη Νότια Αφρική. Παρόλα αυτά, η γερμανική εκδοχή ακολουθεί διαφορετική σχεδιαστική λογική, η οποία είναι πιο κοντά στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Φυσικά, απέχει από το κλασσικό τετράγωνο και… άκομψο σχήμα που είχαμε συνδέσει τα pick up στο παρελθόν, με το διπλοκάμπινο αμάξωμα να παντρεύει δύο διαφορετικούς κόσμους. Αυτόν ενός premium μοντέρνου SUV, με αυτόν ενός απόλυτα ικανού πολυχρηστικού οχήματος. Στο μπροστινό μέρος δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης πως πρόκειται για μοντέλο της Volkswagen. Η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία είναι ευδιάκριτη, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα να κάνουν χρήση τεχνολογίας LED από τη βασική έκδοση, ενώ στην έκδοση Aventura που δοκιμάζουμε συναντάμε τους προβολείς IQ. Light-LED Matrix. Η σιλουέτα του αποπνέει δυναμισμό, ενώ οι μεγάλοι θόλοι το καθιστούν ακόμα πιο επιβλητικό. Λεπτομέρειες όπως οι ράγες οροφής, οι τροχοί των 21 ιντσών και τα πλαϊνά μαρσπιέ είναι στοιχεία που προσθέτουν πόντους στον περιπετειώδη χαρακτήρα του, αλλά αναδεικνύουν και τη lifestyle πλευρά του.

Δείτε ακόμη: Νέες τιμές Volkswagen! Τι αλλάζει; 

Σημαντικά διαφοροποιημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι οι διαστάσεις του αμαξώματος. Με μήκος 5.350 mm είναι 96 mm μεγαλύτερο, την ώρα που το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 173 mm, αγγίζοντας συνολικά τα 3.270 mm. Στοιχείο που βελτιώνει σημαντικά το χώρο των επιβατών, αλλά και αυτόν της φόρτωσης. Ο τελευταίος έχει μήκος 1.624 mm και πλάτος 1.227 mm ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών, νούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή κατά μήκος τοποθέτηση μίας ευρωπαλέτας (1.200x800 mm). Οι σταθεροί κρίκοι πρόσδεσης, τρεις σε κάθε πλευρά, προσφέρουν συνολικό φορτίο έλξης 400 kg, την ώρα που στην επάνω περιοχή του χώρου φόρτωσης υπάρχει σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου μία ράγα με μετατοπιζόμενους σφιγκτήρες, που η καθεμία μπορεί να επωμιστεί βάρος 250 kg. Όσον αφορά τις δυνατότητες φόρτωσης, το νέο Amarok έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1,19 τόνους, ενώ πρακτική και έξυπνη λύση χαρακτηρίζεται η τοποθέτηση φωτισμού LED στα πλαϊνά τοιχώματα του χώρου φόρτωσης! Μάλιστα, για πρώτη φορά το cargobox μπορεί να ασφαλιστεί και με ένα συρόμενο κάλυμμα που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Τέλος, το επιτρεπόμενο συνολικό βάρος οχήματος και ρυμουλκούμενου αυξήθηκε σε έως 6,5 τόνους.

Με δεδομένο ότι η αύξηση του μεταξονίου είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του μήκους του αμαξώματος, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να είναι πιο κοντοί οι πρόβολοι. Η συγκεκριμένη διαφοροποίηση βελτιώνει την μπροστινή γωνία προσέγγισης που φτάνει τις 30 μοίρες και την αντίστοιχη αποφυγής που ανέβηκε στις 26 μοίρες. Βελτιωμένη είναι η γωνία ράμπας μεταξύ των δύο αξόνων, φτάνοντας τις 21 μοίρες, ενώ σημαντική είναι η αύξηση στο βάθος διέλευσης από νερό, η οποία σκαρφάλωσε από τα 500 στα 800 mm, με την απόσταση από το έδαφος να έχει φτάσει τα 237 mm. 

Εσωτερικό - Χώροι: Κανένας συμβιβασμός!

Σήμερα, η καμπίνα ενός σύγχρονου pick-up ελάχιστα διαφοροποιείται σε σχέση με την αντίστοιχη ενός οποιουδήποτε μοντέλου παραγωγής. Στην περίπτωση του Amarok νιώθεις πως βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός μοντέρνου και premium επιβατικού αυτοκινήτου. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και το περιβάλλον απόλυτα ψηφιακό, με τον οδηγό να έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, την ώρα που στη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη αφής σε διάσταση 12’’. Μπορεί αρκετά από τα στοιχεία να είναι δανεισμένα από το Ranger, αλλά όλα λειτουργούν με το λογισμικό της Volkswagen. Το σύστημα πολυμέσων στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο και λειτουργικό, αν και κάποια κουμπιά αφής που έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας εξακολουθούν να μην είναι ιδιαίτερα πρακτικά.

Δείτε ακόμη: Η video - δοκιμή του Volkswagen Amarok! [video]

Οι επιβάτες στο εσωτερικό του Amarok έχουν στη διάθεση τους πληθώρα θηκών αποθήκευσης, στοιχείο που αυξάνει ακόμα περισσότερο το βαθμό πρακτικότητας του γερμανικού pick-up. Το αυξημένο μεταξόνιο στο διπλοκάμπινο αμάξωμα έχει ευεργετικά αποτελέσματα και σε χωροταξικό επίπεδο, αφού πίσω μπορούν να βολευτούν έως και τρεις ενήλικες, προσφέροντας 879 mm για τα πόδια τους και πλάτος ώμου 1.381 mm. Επιπλέον, σε επίπεδο τεχνολογίας, δεν υπολείπεται σε τίποτα όσον αφορά τα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας! Από το βασικό εξοπλισμό συναντάμε τα Android Auto και Apple CarPlay, και μάλιστα με ασύρματη σύνδεση, όπως και τη νεότερη γενιά των κινητών online υπηρεσιών της Volkswagen, «VW Connect». Επιπλέον, στοιχείο που αναδεικνύει το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, είναι το γεγονός ότι εφοδιάζεται με περισσότερα από 20 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Κινητήρας - Μηχανικά μέρη: Με… ροπή και τόλμη!

Με δεδομένο ότι απευθύνεται στον επαγγελματία, το Amarok διατίθεται με δύο κινητήρες πετρελαίου, με τον μικρότερο να έχει χωρητικότητα 2.000 cc και απόδοση 204 ίππους. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκδοχή με τον 3λιτρο, εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα με ψεκασμό common-rail και σύστημα turbo VTG, ο οποίος αποδίδει 240 ίππους στις 3.250 rpm! Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων που έχουμε γνωρίσει στο Ranger και έχει να διαχειριστεί 600 Nm ροπή, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 έως τις 2.250 σ.α.λ.! Σύμφωνα με τη Volkswagen χρειάζονται μόλις 8,8 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h, νούμερα που είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά αν στην εξίσωση προσθέσουμε και το βάρος των 2.423 kg.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα οποία ελέγχονται μέσω του Drive Mode Control. Τα eco και normal αφορούν την καθημερινή οδήγηση, ενώ τα Mud/Ruts, Sand και Slippery χρησιμοποιούνται στην εκτός δρόμου μετακίνηση, ενώ η χρήση του Load/Trailer γίνεται στη ρυμούλκηση ή όταν το Amarok έχει επιπλέον φορτίο. Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, η μετάδοση της κίνησης και από τους τέσσερις τροχούς, μέσω τη νεότερης γενιάς του συστήματος τετρακίνησης 4MOTION. Η τελευταία προσφέρει την έξυπνη κατανομή της ισχύς μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, ενώ τα προγράμματα είναι τέσσερα, με σημαντικότερη προσθήκη της αυτόματης τετρακίνησης (4Α). Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα κατανέμει την ισχύ του κινητήρα ανάλογα με την πρόσφυση και την επιτάχυνση αυτόματα μεταξύ των τεσσάρων τροχών.

Αξίζει να σημειώσουμε, πως με όλα τα προγράμματα τετρακίνησης συνδέεται η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως όπως και στο Ranger, η βασική ρύθμιση είναι το πρόγραμμα 4A. Επιπλέον, συναντάμε τα 2L, 4H και 4L. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, στην πρώτη περίπτωση η κίνηση περνάει στο δρόμο μόνο από τους πίσω τροχούς, επιλογή συνυφασμένη περισσότερο με τον τομέα της οικονομίας. Επιλέγοντας το 4H, ο πολύδισκος συμπλέκτης μεταφέρει μειωμένη ισχύ στους τροχούς, ενώ το 4L είναι διαθέσιμη για τη λειτουργία Offroad, για να αντιμετωπιστούν απαιτητικά περάσματα σε εκτός δρόμου διαδρομές. 

Δείτε ακόμη: Η video - δοκιμή του Volkswagen ID.Buzz [video]

Οδική συμπεριφορά: Πολιτισμός!

Δεν είναι υπερβολή, πως τα σύγχρονα pick-up αφαίρεσαν από πάνω τους μία καλή τη ταμπέλα των… «επαγγελματικών», με τη θεαματική βελτίωση της συμπεριφορά τους στο δρόμο. Η πολύ καλή ποιότητα κύλιση τα καθιστά σήμερα άνετα στην καθημερινότητα και στο συγκεκριμένο τομέα, το Amarok ανεβάζει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη… Χωρίς καμία υπερβολή αισθάνεσαι πως οδηγάς ένα πολυτελές και αναμφίβολα μεγάλο σε διαστάσεις SUV. Οι Γερμανοί τεχνικοί επέλεξαν τη λύση των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά, αλλά με άκαμπτο άξονα υψηλού φορτίου πίσω. Ακόμα και έτσι, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες θα νιώσεις το πίσω μέρος να αναπηδά και ειδικότερα όταν δεν έχει φορτίο. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η κορυφαία ηχομόνωση που κρατάει εκτός καμπίνας τον ήχο του πετρελαιοκινητήρα, αλλά και τους αεροδυναμικούς θορύβους. Στοιχείο που συμβάλλει στο εξαιρετικό επίπεδο άνεσης.

γλυκά
  • Εσωτερικό
  • Τεχνολογίες
  • Ικανότητες εκτός δρόμου
  • Κινητήρας – Κιβώτιο
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Πολιτισμένος χαρακτήρας
ξινά
  • Αντιδράσεις πίσω άξονα χωρίς φορτίο
  • Κουμπιά χειροκίνητης επιλογής κιβωτίου

Το εξακύλινδρο σύνολο φυσιολογικά ξεχωρίζει για την πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική και ουσιαστικά μόλις περάσεις τις 1.500 rpm νιώθεις μία ισχυρή ώθηση. Η επιτάχυνση είναι άκρως ικανοποιητική, ενώ έχει γεμάτη αίσθηση μέχρι και τις 3.500 – 4.000 rpm. Η συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων είναι εξαιρετικά αρμονική, αφού το δεκάρι σασμάν φροντίζει να βρίσκεσαι συνεχώς στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Σε πιο γρήγορο ρυθμό αναζητάς τη χειροκίνητη λειτουργία, αλλά η επιλογή των σχέσεων με δύο μικρά κουμπιά στο πλάι του επιλογέα κάνει δύσκολη την αλλαγή των σχέσεων. Κάτι που σε οδηγεί να επιλέξεις και πάλι την αυτόματη λειτουργία… Όσον αφορά την κατανάλωση, ο κινητήρας απαιτεί περίπου 12 lt/100km, νούμερο που πέφτει στα 9 lt στον αυτοκινητόδρομο. Τουλάχιστον, το 80αρι (!) δοχείο καυσίμου προσφέρει μεγάλη αυτονομία.

Στην άσφαλτο, το πολύ καλό επίπεδο άνεσης συνοδεύεται από ασφαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Δεν υπάρχει αμφιβολία, πως σε αυτού του είδους τις επιφάνειες δεν είναι στο στοιχείο του, αλλά δεν πρόκειται να προβληματίσει τον οδηγό, επιτρέποντας του να κινηθεί σβέλτα. Βέβαια, αυτό που πάντα προσέφεραν και εξακολουθούν μέχρι σήμερα τα pick-up να κάνουν καλύτερα από κάθε crossover και SUV, είναι η εμπειρία της οδήγησης εκτός δρόμου. Στην πράξη, το Amarok θα συνεχίσει όσο του επιτρέπουν τα… ελαστικά του! Η δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού, η απόσταση από το έδαφος και η εξαιρετική συνδυαστική λειτουργία όλων των προγραμμάτων οδήγησης και της τετρακίνησης, του επιτρέπουν να ξεπεράσει σχεδόν κάθε εμπόδιο που θα βρεθεί μπροστά του. Τώρα, αν ζητήσεις το κάτι παραπάνω και κινηθείς σε πιο γρήγορο ρυθμό, είναι δεδομένο ότι θα σε ικανοποιήσει. Δεν θα κρύψει το βάρος του, αλλά θα κινηθείς γρήγορα, με την ανάρτηση να περνάει εύκολα πάνω από κακοτράχαλα κομμάτια. Βέβαια, οδηγώντας γρήγορα στο χώμα, διαπιστώνεις πως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν αφαιρούνται πλήρως και μετά από συγκεκριμένη γωνία φροντίζουν να επέμβουν… άκομψα, αφαιρώντας μεγάλο μέρος από την οδηγική ευχαρίστηση…

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, σήμερα με ένα σύγχρονο pick-up μπορείς να κάνεις τα πάντα. Είτε είσαι επαγγελματίας ή απλά λάτρεις της φύσης και της περιπέτειας, χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό. Η νεότερη γενιά του Volkswagen Amarok είναι η πιο ραφιναρισμένη και premium πρόταση στην κατηγορία. Με ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμό ενός ακριβού SUV, αλλά και δυνατότητες ενός κλασσικού εκτός δρόμου οχήματος. Ένα αυτοκίνητο παντός εδάφους, με το οποίο μπορείς να συμβιώνεις καθημερινά ανεξαρτήτως ιδιότητας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...