Δοκιμή Volvo XC60 Mild Hybrid B4 AWD Polestar Optimised: Σπορτίφ … diesel;

Ένα SUV με μοντέρνα αισθητική, αναβαθμισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά και αυτονομία πετρελαιοκίνητου ταξιδιώτη παλαιάς κοπής.

  • -
  • -
Ισχύς197 PS
Ροπή420 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)169,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ένα premium SUV με εκλεπτυσμένη αισθητική, ποιοτικό χαρακτήρα και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά που προσθέτουν το απαραίτητο αλατοπίπερο.

Στη Volvo έχουν επενδύσει στην εξηλεκτρισμένη φιλοσοφία εδώ και καιρό, ενώ στη γκάμα προστίθενται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερες αμιγώς ηλεκτροκίνητες επιλογές. Με τα νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων να κλέβουν τα φώτα της δημοσιότητας και τα plug-in hybrid σύνολα να έχουν αναλάβει το ρόλο του «διαμεσολαβητή» ανάμεσα σε θερμική και ηλεκτρική εποχή, αυτοκίνητα όπως το «ταπεινό» mild-hybrid XC60 της δοκιμής κινδυνεύουν να περάσουν απαρατήρητα. Επί της ουσίας όμως έχουν να προσφέρουν πολλά, ενώ στην προκειμένη περίπτωση η Polestar έχει φροντίσει να προσθέσει το απαραίτητο αλατοπίπερο.

1

Polestar Engineered Optimisation

Τα πακέτα αναβάθμισης Polestar Engineered Optimisation, προϊόντα σύμπραξης των Volvo και Polestar, είναι εργοστασιακές βελτιώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε πληθώρα μοντέλων της σουηδικής μάρκας, ακόμη και παλαιότερης γενιάς. Μέσω βελτιώσεων σε έως και 6 λειτουργίες, αναβαθμίζουν τις δυνατότητες του οχήματος και ενισχύουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Ανάλογα με το μοντέλο, το λογισμικό αναβάθμισης παρέχει αύξηση της ιπποδύναμης και της ροπής, ταχύτερη απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, καθώς και βελτίωση στην κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, στις εκδόσεις AWD.

Στην περίπτωση του XC60 Mild Hybrid B4 Diesel, η εγκατάσταση του λογισμικού αποφέρει αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 12% και της μέγιστης ροπής κατά 7%, χωρίς όμως να επηρεάζονται οι επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών. Αυτό μεταφράζεται σε 220 ίππους (αντί για 197) στις 4.000 rpm και 450 Nm ροπή στις 2.750 rpm (αντί για 420 στις 1.750 rpm).

Η τιμή της αναβάθμισης είναι ίδια για όλα τα μοντέλα, 1.200 € (τελική τιμή με ΦΠΑ και τοποθέτηση), και περιλαμβάνει έκπτωση 25% – μια προσφορά που ισχύει μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλο το Επίσημο Δίκτυο Volvo.

2

Με στιλ… όπως πάντα

Εάν ψάξεις να βρεις διαφοροποιήσεις α λα Polestar στην εξωτερική εμφάνιση… θα απογοητευτείς. Οι Σουηδοί έχουν φροντίσει να κρατήσουν την αριστοκρατική εικόνα του XC60 ανεπηρέαστη, με μοναδικό hint για τις αναβαθμίσεις που κρύβονται κάτω από την επιφάνεια το διακριτικό σήμα Polestar Engineered στην 5η πόρτα. Κατά τ’ άλλα έχουμε να κάνουμε με την ίδια, επιτυχημένη συνταγή που συνδυάζει την μοντέρνα εμφάνιση με την σκανδιναβική under-the-radar αισθητική.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, με το περιβάλλον να παραμένει ίδιο, αποπνέοντας τον γνωστό αέρα πολυτέλειας και ακολουθώντας την οικεία, μίνιμαλ προσέγγιση της Volvo. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκουμε για ακόμη μία φορά την κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη του infotainment, η οποία χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη εκδοχή του λογισμικού που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Google. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση μίας σειράς εφαρμογών και υπηρεσιών όπως το Google Maps, ή το σύστημα φωνητικών εντολών Google Assistant.

3

Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε κορυφαίο επίπεδο και εκπροσωπεί επάξια την premium φιλοσοφία, τόσο της μάρκας όσο και της κατηγορίας στην οποία κατατάσσεται. Την εξαιρετική αισθητική έρχονται να συμπληρώσουν οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, με τους καθήμενους στην εμπρός σειρά να απολαμβάνουν άφθονο χώρο, αλλά και άπλετη ορατότητα. Περνώντας στην δεύτερη σειρά καθισμάτων τα δεδομένα δεν διαφοροποιούνται πολύ, με τον χώρο τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα γόνατα, να επιτρέπει τη φιλοξενία επιβατών με ανάστημα αρκετά πάνω από τον μέσο όρο. Τέλος, σχετικά με τον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα φτάνει τα 483 lt, ενώ αν τα πίσω καθίσματα διπλωθούν ανεβαίνει στα 1.410 lt.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Ποιότητα
  • Συναρμογή
  • Απόδοση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Κλίσεις υπό πίεση
  • Ήχος μοτέρ κατά την επιτάχυνση

Ζωντανή παράδοση

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, οι διαφοροποιήσεις που φέρνει το πακέτο Polestar είναι σχετικά περιορισμένες, και κρύβονται κάτω από την επιφάνεια. Η ενίσχυση στην απόδοση του 2λιτρου 4κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα μεταφράζεται σε ταχύτερο σπριντ έως τα πρώτα 100 km/h κατά 0,1" σε σχέση με το συμβατικό XC60 B4, και συγκεκριμένα 8,2". Η τελική παραμένει για ακόμη μία φορά ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 km/h, όπως σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo.

5

Χάρη στην χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V, το B4 καταφέρνει να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Το σχεδόν δύο τόνων SUV χρειάζεται σύμφωνα με τον κατασκευαστή μόλις 6,3 lt/100 km, παρά το σύστημα τετρακίνησης. Σε πραγματικές συνθήκες, με το αυτοκίνητο να κινείται σε σχετικά σβέλτους ρυθμούς, ενώ παράλληλα πέρασε και από το πιεσμένο περιβάλλον της φωτογράφισης, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,6-8,5 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας που χρησιμοποιεί αποκλειστικά ήπια υβριδική τεχνολογία.

Ειδικά αν προσθέσουμε και την συνολική αυτονομία, που με το ντεπόζιτο των 71 lt γεμάτο ξεπερνά τα 1.000 km, τότε το mild hybrid diesel κλέβει την παράσταση από τα plug-in hybrid αδέρφια του, και γίνεται η ιδανική επιλογή για μεγάλα ταξίδια που πρέπει να πραγματοποιηθούν γρήγορα, οικονομικά και με κορυφαία άνεση.

6

Αθλητής-πολυθρόνα

Όπως και να το κάνουμε, δύσκολα θα συνδυάσει κάποιος τα μεσαία και μεγάλα SUV της Volvo με δυναμικά σενάρια οδήγησης. Και αυτό δεν αποτελεί αρνητικό στην περίπτωση της σουηδικής μάρκας. Γνωρίζει και έχει κάνει ξεκάθαρο τον ρόλο της ως πρωτοπόρος στον τομέα της ασφάλειας, ενώ κινείται στην πρώτη γραμμή σε τομείς όπως η άνεση και η πολυτέλεια. Κι αυτό είναι εμφανές από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσεις πίσω από το τιμόνι οποιουδήποτε Volvo, με το XC60 να μην αποτελεί εξαίρεση. Το μεσαίο SUV φροντίζει να αναδείξει τον premium χαρακτήρα του με την κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και με την υψηλού επιπέδου ηχομόνωση.

Μέσα στην προσεγμένη καμπίνα του B4 ελάχιστες από τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αισθητές, ενώ στις έντονες επιταχύνσεις το μοτέρ θα ακουστεί με έναν τραχύ ήχο που θυμίζει παλαιότερα πετρελαιοκίνητα σύνολα. Η βοήθεια από το υβριδικό σύστημα κάνει τις επιταχύνσεις πιο ζωηρές ενώ χαρίζει και μία επιπλέον αμεσότητα, την οποία ο οδηγός μπορεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Polestar. Με αυτό επιλεγμένο, το αυτοκίνητο αποκτά πιο ζωηρή διάθεση, μιας και οι επεμβάσεις του πακέτου βελτιώνουν την απόκριση του γκαζιού, ενώ το κιβώτιο των 8 σχέσεων κρατά μία ταχύτητα κάτω και δείχνει να είναι πιο γρήγορο στις αλλαγές.

7

Σε δρόμο με διαδοχικές στροφές και πιο σβέλτο ρυθμό, το σύνολο μπορεί να δείχνει πως στόχος του είναι η άνεση και όχι η ταχύτητα, αλλά η έλλειψη του περιττού βάρους που προσθέτουν οι μεγάλες μπαταρίες των plug-in hybrid εκδόσεων το κάνει πιο ευχάριστο και ανάλαφρο κοντά στο όριο. Όσο ανάλαφρο, βέβαια, μπορεί να θεωρηθεί ένα SUV 1.967 κιλών. Οι επεμβάσεις στο σύστημα τετρακίνησης δίνουν ελαφρώς περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα, κάνοντάς το έτσι και οριακά πιο συμμετοχικό. Το τιμόνι, αν και δεν έχει τεράστια επίπεδα πληροφόρησης, επιτρέπει να σημαδέψεις με ακρίβεια και να περάσεις σβέλτα, χωρίς οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα να σε αγχώνουν. Από εκεί, εκμεταλλεύεσαι τα τεράστια περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η τετρακίνηση και την αμεσότητα του 2λιτρου diesel για να επιταχύνεις με εντυπωσιακό για τα δεδομένα του μοντέλου ρυθμό, στην επόμενη ευθεία.

Εάν τώρα στραφείς προς την πλησιέστερη εθνική οδό και αφήσεις τον επαρχιακό, τότε το XC60 θα φροντίσει να σου δείξει πως εκεί βρίσκεται στο στοιχείο του. Με τα όποια παράπονα σχετικά με τον θόρυβο του κινητήρα να εξαφανίζονται μόλις πιάσει ρυθμό, η περίσσια ροπή και το αρχοντικό πάτημα του συνόλου επιτρέπουν την κάλυψη τεράστιων αποστάσεων με την ελάχιστη δυνατή κούραση. Κάθεσαι αναπαυτικά, και με μια πληθώρα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού να κάνουν την περισσότερη δουλειά για σένα, το μοντέλο της Volvo μετατρέπεται οριακά σε σοφέρ του ίδιου του του οδηγού.

συμπέρασμα

Εάν το XC60 έχει επισκιαστεί ελαφρώς από την επιτυχία του μικρότερου XC40 και το status ναυαρχίδας που συνοδεύει το XC90, τότε το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε και για την συγκεκριμένη, ήπια υβριδική diesel έκδοση. Με τον εξηλεκτρισμό να βρίσκεται πλέον πάντα στο πρωτοσέλιδο των ειδήσεων, μία τεχνολογία όπως τα diesel, που πολλοί θεωρούν (αδίκως) ξεπερασμένη, δύσκολα θα τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της. Στην περίπτωση του B4 όμως, και ειδικά με το πακέτο της Polestar στο οπλοστάσιό του, η συνολική εικόνα που προσφέρει σε αρκετές περιπτώσεις μοιάζει πιο ταιριαστή στον χαρακτήρα του μοντέλου από τα πολύπλοκα plug-in hybrid σύνολα. Ένα παραδοσιακό, άνετο premium SUV, ικανό να διανύσει με ευκολία εκατοντάδες χιλιόμετρα, οικονομικά, χωρίς να εξαρτάται από πρίζες και σταθμούς ανεφοδιασμού.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...