Honda Jazz 1.4 - 2010

Το μικρό Honda μπαίνει σφήνα στα supermini και τα MPV, με μεγάλη επιτυχία

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή127 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2128 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα γενιά του supermini της Honda με τον νέο 1.4 i-VTEC διατηρεί τα όπλα της ευρυχωρίας, της πρακτικότητας και της οικονομίας και βελτιώθηκε σε κράτημα, άνεση και επιδόσεις.

γλυκά
  • Κινητήρας - κιβώτιο
  • Οδική συμπεριφορά – ευκολία στην οδήγηση
  • Κορυφαία ευρυχωρία - πρακτικότητα
  • Κατανάλωση – εκπομπές CO2
  • Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξυνά
  • Βασική τιμή
απόψεις

Χωρίς τυμπανοκρουσίες το Jazz δημιουργεί το δικό του μύθο στους τομείς της εκμετάλλευσης χώρων και της πρακτικότητας. Προκαλεί σε ευρυχωρία στα ίσια τα περισσότερα μικρομεσαία της αγοράς, χωρίς να εμφανίζει κάποιο εξαιρετικά «τρωτό» σημείο. Αν λοιπόν έχεις τα χρήματα και τη διάθεση να ξεπεράσεις την αφρόκρεμα των supermini και να ανέβεις κατηγορία, το Jazz είναι το μόνο μοντέλο που αξίζει μια δεύτερη ματιά.

Δημήτρης Παππάς

Magic Seats & Double -Trunk

Το πίσω κάθισμα διαιρείται κατ’ αναλογία 60/40 σε δύο Magic Seats, τα οποία περιλαμβάνουν λειτουργία βύθισης με μία μόνο κίνηση. Οι διαμορφώσεις που προσφέρουν είναι οι εξής:

Utility Mode: Με την βύθιση των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένα επίπεδο πάτωμα με μήκος 1.720 mm.

Long Mode: Μετατοπίζοντας το κάθισμα του συνοδηγού τελείως προς τα εμπρός και ρίχνοντας την πλάτη του καθίσματος δημιουργείται ακόμα μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης μήκους 2.400 mm.

Tall Mode: Όταν επαναφέρετε τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, οι βάσεις των καθισμάτων είναι ασφαλισμένες στις πλάτες, σε θέση που μπορούν να παραμείνουν για τη δημιουργία ενός δεύτερου συμπληρωματικού χώρου φόρτωσης, μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων, που χωρά αντικείμενα ύψους μέχρι 1.280 mm. Η πρόσβαση στο χώρο αυτό είναι ευκολότερη χάρη στις πίσω πόρτες που ανοίγουν διάπλατα. Υπάρχει ακόμα και ένας αποθηκευτικός χώρος στη βάση του αριστερού πίσω καθίσματος, κατάλληλος για να φιλοξενήσει, μεταξύ των άλλων, το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης.

Refresh Mode: Αφαιρώντας τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων και ρίχνοντας τα εμπρός καθίσματα ώστε να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με τα πίσω, δημιουργείται μία μεγάλη επιφάνεια όπου μπορείς να ξαπλώσεις και να χαλαρώσεις.

Στα μοντέλα 1.4 με κιτ επισκευής ελαστικών διατίθεται στάνταρ το Double-Trunk. Πρόκειται για τον χώρο αποσκευών με διπλό δάπεδο, με έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Το δεύτερο δάπεδο μπορεί να αφαιρεθεί τελείως ή να αναδιπλωθεί πάνω στα πίσω καθίσματα, ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το συνολικό διαθέσιμο βάθος του πορτμαγκάζ – ιδανικό για αντικείμενα μεγάλου ύψους. Εναλλακτικά, αντί να αναδιπλωθεί ολόκληρο το πάνελ πάνω στις πλάτες των καθισμάτων, το πίσω μισό τμήμα του μπορεί να δημιουργήσει ένα ράφι στο μισό ύψος – επιτυγχάνοντας έτσι διπλό χώρο φόρτωσης.

Τέλος στην απουσία της Honda (ή "χλιαρή" παρουσία, αν θέλετε, σε κάποιες αγορές με το Logo) από τα supermini έδωσε στα τέλη του 2001 το Jazz, επαναφέροντας στο προσκήνιο ένα όνομα που ειχαμε πρωτοδει το 1984. Και μάλιστα με πολύ πετυχημένο τρόπο: Συνδυάζοντας μικρές εξωτερικές διαστάσεις που προσφέρουν ευελιξία στην πόλη, με μια νεανική καμπίνα που σε ευρυχωρία και πρακτικότητα τη ζήλευαν τα περισσότερα μικρά MPV. Αρχές που διατήρησε και η δεύτερη γενιά, εμπλουτίζοντάς τες με ισχυρότερους κινητήρες i-VTEC και καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο.

 

3 σε 1, νοικοκυρεμένα

Το Jazz συνεχίζει να ακροβατεί ανάμεσα στα supermini, στα μικρομεσαία και στα κόμπακτ MPV, συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα και των τριών σε ένα πακέτο. Οι χώροι είναι δυσανάλογα μεγάλοι σε σχέση με τις κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 3,9 m, πλάτος 1,7 m και ύψος 1,5 m). Χάρη στην τοποθέτηση του ρεζερβουάρ κάτω από τα εμπρός καθίσματα που έχει ως όφελος το επίπεδο πάτωμα, την “τραβηγμένη” προς τα εμπρός καμπίνα και την εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου, το ιαπωνικό supermini βολεύει με άνεση έως και 5 ενήλικες. Την ίδια στιγμή, η πληθώρα θηκών και τα πίσω καθίσματα Magic Seats (βλέπε BOX δίπλα) χαρίζουν ασυναγώνιστη πρακτικότητα. Ανασηκώνοντας τα πίσω έδρανα μπορείτε να μεταφέρετε όρθια ή ψηλά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες), ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης δημιουργείται ενας τεράστιος και εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης μήκους 1,7 m, αρκετός για να φιλοξενήσει τρία mountain bikes 26 ιντσών με τους εμπρός τροχούς στη θέση τους. Αν μάλιστα αναδιπλωθεί και η πλάτη του συνοδηγού, τότε μπορείτε να φορτώσετε αντικείμενα μήκους έως 2,4 m, ενώ αναδιπλώνοντας όλα τα καθίσματα μπορείτε ακόμη και να… ξαπλώσετε.

Και μη φανταστείτε πως όλα αυτά επιτεύχθηκαν εις βάρος του χώρου αποσκευών. Η χωρητικότητα του τελευταίου είναι 399 λίτρα στις εκδόσεις με κιτ επισκευής ελαστικών – μεγαλύτερη ακόμη και από του Ford Focus 5d (385)! Στα μοντέλα με ρεζέρβα έκτακτης ανάγκης, υπολογίστε γύρω στα 335 lt, τιμή που συγκαταλλέγεται στις κορυφαίες των supermini. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας των επιβατών, με στάνταρ 6 αερόσακους και ενεργά προσκέφαλα εμπρός που ελαχιστοποιούν το ενδεχόμενο τραυματισμού του αυχένα από τράνταγμα. Το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και σε συνδυαμό με το τιμόνι που ρυθμίζεται ως προς την κλίση και την απόσταση προσφέρουν μια σωστή θέση οδήγησης. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη και ξεχωριστή, ενώ τα υλικά, αν και σκληρά, είναι ποιοτικά και καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους.

 

Σε ρυθμό… Jazz

Το κράτημα δεν ήταν ένα από τα δυνατά στοιχεία του προηγούμενου Jazz, κάτι που άλλαξε άρδην στο νέο μοντέλο. Μπορεί να μην έγινε το supermini που θα σε τσιγκλίσει να κινηθείς με απόλυτα sport ρυθμό, αλλά είναι σύμμαχός σου σε κάθε είδους δρόμο και ταχύτητα. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) λειτουργεί υποδειγματικά προσφέροντας πολύ καλό κράτημα και απορροφώντας σχεδόν κάθε ανωμαλία, ακόμη και μέσα σε μια στροφή ή γρήγορη καμπή, μην αφήνοντας το αμάξωνα να “πλέει” ούτε στις συνεχείς ανωμαλίες. Στα δύσκολα, άλλωστε, υπάρχει και το στάνταρ VSA (Vehicle Stability Assist) για να επαναφέρει τα πράγματα στην τάξη. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και ταχύτητα, ενώ στα συν συμπεριλαμβάνονται και τα δυνατά φρένα. Η άνεση έχει επίσης σημαντικά βελτιωμένη και ικανοποιεί απόλυτα. Στην καθημερινή οδήγηση το Jazz είναι πραγματική απόλαυση. Είναι πολύ ευέλικτο (κύκλος στροφής 9,8 m), ο οδηγός έχει καλή περιμετρική ορατότητα και τα χειριστήρια έχουν μια γλυκειά αίσθηση εύκολου χειρισμού, ιδιαίτερα αγαπητή από το ασθενές φύλο. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στο κιβώτιο με την άριστη αίσθηση και τις μικρές διαδρομές ανάμεσα στις 5 σχέσεις του.

Ο νέος, 16βάβιδος ατμοσφαιρικός 1.4 i-VTEC έχει κυβισμό 1.339 κ.εκ., μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) και αποδίδει 100 ίππους. Απόδοση που εξασφαλίζει στο Jazz πολύ καλές επιδόσεις: τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 11,4 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 182 km/h. Οι επιδόσεις συνδυάζονται με άριστη οικονομία και green χαρακτηριστικά. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 5,4 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 128 g/km (που αντιστοιχούν σε τέλη κυκλοφορίας 128 €/ετησίως). Είναι χαρακτηριστικό πως όσο και να πιέσεις το Jazz, η κατανάλωση δύσκολα θα περάσει τα 9 lt/100 km. Στη μεγιστοποίηση της οικονομίας έχεις τη συνδρομή του SIL (Shift Indicator Light - Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας) που σου παρέχει μία οπτική προτροπή στον πίνακα οργάνων για τις ιδανικές στροφές αλλαγής των σχέσεων.

 

Εν τέλει…

Όλα καλά με το Jazz; Σχεδόν όλα, με εξαίρεση την τιμή, η οποία για το βασικό 1.4 ξεκινά από αρκετά ψηλά, έχοντας ως αντιστάθμισμα τον ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει έως και σύστημα ελέγχου ευστάθειας, 6 αερόσακους και αυτόματο κλιματισμό. Έτσι είναι όμως, το καλό πράγμα κοστίζει.

συμπέρασμα

Με χώρους και πρακτικότητα που θα ζήλευαν MPV και επιδόσεις, κράτημα, οικονομία, σχεδίαση και ευελιξία που κοντράρουν τα καλύτερα σουπερμίνι, το Jazz μπορεί με άνεση να παίξει ακόμη και το ρόλο του μικρού οικογενειακού, αποτελώντας εναλλακτική πρόταση και στα μικρομεσαία hatchback. Η “αλμυρή” τιμή αντισταθμίζεται από τον πλούσιο εξοπλισμό όλων των εκδόσεων – ακόμη και της βασικής.

HONDA JAZZ 2008

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...