Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 PS

Η μικρή Ιουλιέτα κάνει τα γλυκά μάτια στο φιλοθεάμον κοινό της μικρομεσαίας κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή206 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η Giulietta με τον βασικό κινητήρα των 120 ίππων εκφράζει παθιασμένα ότι η εμφάνιση οφείλει να συνοδεύεται και με επιδόσεις.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Μια ακόμα Ιταλίδα καλλονή έτοιμη να γοητεύσει, όπως συμβαίνει με το πλήθος των Alfa Romeo. Όσο προκατάληψη και έχεις μέσα σου για τον ιταλικό βορά και τα αυτοκίνητά του, δεν μπορείς να μην ξεστομίσεις έναν καλό λόγο για την σαγήνη του κορμιού της Giulietta. Η παραδοσιακά ασυναγώνιστη αισθητική και φινέτσα συνδυάζονται με πλήθος επίκαιρων τεχνολογιών και ανέσεων και φυσικά με τους απαραίτητους χώρους που αναζητάς από ένα μικρομεσαίο. Σίγουρα οι τελευταίοι δεν αποτελούν το διαπραγματευτικό ατού απέναντι στους ανταγωνιστές του, όμως τα δυναμικά χαρακτηριστικά, οι επιδόσεις και το γεγονός ότι η Giulietta προσφέρει χαρακτήρα και απόλαυση χωρίς να σου κλέβει το πορτοφόλι αποτελεί δέλεαρ.

γλυκά
  • Σχεδίαση και φινέτσα
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Περιορισμένοι χώροι πίσω
  • Κατανάλωση
  • Ελλιπής πλευρική στήριξη
απόψεις

Αν αφήσεις κατά μέρος το εντυπωσιακό περιτύλιγμα και τη φινετσάτη εμφάνιση που κάνει την Giulietta να ξεχωρίζει ανάμεσα στις προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας, θα βρεις ένα άρτιο μηχανολογικά σύνολο που ακόμη και με τον T-jet των 120 ίππων μπορεί να χαρίσει χαμόγελα στη οδήγηση. Το «κοφτερό» τιμόνι και το σφιχτό στήσιμο της ανάρτησης, σού επιτρέπουν να εκμεταλλεύεσαι τη φορά του αυτοκινήτου, όμως ένα κρίσιμο ερώτημα είναι πώς θα συμπεριφέρεται όλο αυτό το πακέτο σε βάθος χρόνου όταν θα φορτωθεί με χιλιόμετρα σε ελληνικούς δρόμους. Το στοίχημα λοιπόν είναι η Giulietta να παραμείνει ποιοτικά αναλλοίωτη έπειτα από 50.000 χιλιόμετρα ώστε να δικαιολογήσει όχι μόνο τις διακρίσεις αλλά και την εξελικτική πορεία που ξεκίνησε η Alfa με την Mito.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping
Αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενη η Giulietta προσφέρεται σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού με την ονομασία Progression και Distinctive. Η πρώτη αποτελεί και την βασική έκδοση όπου τριγυρίζει το 20άρικο(λίγο πάνω λίγο κάτω, ανάλογα αν θα την επιλέξετε με ή χωρίς απόσυρση)  και προσφέρεται με αρκετά καλό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα επίκαιρα αξεσουάρ άνεσης και παθητικής ασφάλειας. Αν θέλετε το σπορ πακέτο (που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σπορ ανάρτηση, ζάντες 17’’ αλουμινίου, τιμόνι με συνδυασμό σουέτ και δέρματος,  και αισθητικές πινελιές στην εμφάνιση) τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι συνδυάζεται με το σπορ σαλόνι το οποίο θα το βρείτε αποκλειστικά στην πλουσιότερη έκδοση Distinctive.

O δυνατός μικρομεσαίος παίχτης της Alfa Romeo είναι γένους θηλυκού και κάθε άλλο παρά αδύναμο φύλο. Την αναβίωση του θρυλικού ονόματος της δεκαετίας του ’50, εκπροσωπεί ένα αποκλειστικά 5θυρο hatchback με δυναμική σχεδιαστική κατεύθυνση από το αρμόδιο τμήμα, που σηματοδοτεί την νέα τάξη πραγμάτων στο στρατόπεδο της Alfa Romeo. Όπως ακριβώς με τον προπομπό της νέας εποχής, την MiTo, έτσι και η Giulietta ήρθε να ανακατέψει την γερμανόφωνη τράπουλα και γενικά να κουκουλώσει με τα χαρίσματά της τον premium ανταγωνισμό.

 

 

Back to the future

Οι Ιταλοί έχουν αποδειχθεί μάστορες στις αναβιώσεις, πόσο μάλιστα οι άνθρωποι της Alfa Romeo που έχουν την ρετρολατρεία στο πετσί τους. Προσπαθούν να συνδυάσουν το κλασικό με το μοντέρνο, την παράδοση με την τεχνολογία και την γοητευμένη ματιά με το απόλυτο και τελικά πάντα καταφέρνουν ότι δεν καταφέρνουν οι υπόλοιποι. Η μιλανέζικη φίρμα παραμένει ξεχωριστή σε πνεύμα από τις μαζικές εταιρείες και το μετουσιώνει σε απόλυτα ποθητές μηχανές με φανατικούς εχθρούς και ορκισμένους φίλους. Χρόνια τώρα διατηρεί μια ιδιαίτερη σχέση μίσους και πάθους που ουσιαστικά προκύπτει από μηχανές που συζητιούνται, αμφισβητούνται, λατρεύονται και τελικά γράφουν ιστορία. Η σύγχρονη Giulietta σίγουρα είναι νωρίς για να γεμίσει σελίδες ιστορίας, όμως οι προδιαγραφές και το κομψότατο περιτύλιγμα δείχνουν πως οδεύει προς τα εκεί. Με διαστάσεις που παραπέμπουν στο Bravo (μήκος 4.350 mm, πλάτος 1.800 mm και ύψος 1,46 mm), η σύγχρονη Giulietta εισβάλει στο club των μικρομεσαίων με τόλμη και ανάστημα. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις η μικρομεσαία Alfa δε δείχνει σε καμία περίπτωση ογκώδης ή υπερβολική. Οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και ο συνδυασμός ακμών και καμπύλων στην αθλητική σιλουέτα της, αποτελεί κανόνα συμπεριφοράς στην σχεδιαστική φιλοσοφία που έχει εμπνευστεί από …MiTo επιρροές (και κατά συνέπεια από την 8C Competizione). Εντυπωσιακές λεπτομέρειες όπως ο ανασχεδιασμένος θυρεός στην μάσκα, τα LED φώτα και ο διαχύτης πίσω τονίζουν τον χαρακτήρα του μικρομεσαίου της Alfa Romeo. Η Giulietta βασίζεται στην ολοκαίνουργια κόμπακτ πλατφόρμα της Fiat Group που προορίζεται για τα μοντέλα της κατηγορίας C και άνω - χάρη στην πρόβλεψη που έχει γίνει μπορεί με τις κατάλληλες τροποποιήσεις να προσαρμοστεί στις ανάγκες για διαφορετικά μήκη μεταξονίου. Εκτός από την ακαμψία στόχος ήταν να διατηρήσουν σε χαμηλά επίπεδα το βάρος και γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκε στην κατασκευή υψηλής αντοχής χάλυβας, αλουμίνιο και μαγνήσιο, ενώ στο νέο πλαίσιο(με μεταξόνιο 2.630 mm), υπάρχει πρόβλεψη και για μελλοντική εφαρμογή των συστημάτων της τερακίνησης. Μια νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω που προσφέρει την δυνατότητα ρύθμισης του κάμπερ και της σύγκλισης των τροχών, αναλαμβάνει την σταθερότητα της ουράς σε ρυθμό που προβλέπουν τα γονίδια της φίρμας, ενώ τα επανασχεδιασμένα McPherson εμπρός συμπληρώνουν τα δεδομένα πιστότητας στην δυναμική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει πλέον ηλεκτρική υποβοήθηση με όλα τα εξαρτήματα να είναι ενσωματωμένα στο σώμα της κρεμαγιέρας, αντί για την κολόνα του τιμονιού, κάτι το οποίο συμβάλει θετικά σε αίσθηση αλλά και παθητική ασφάλεια. Καθοριστική για την παθητική ασφάλεια είναι η τρίτη ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης στο εμπρός μέρος, ενώ στάνταρ είναι ένα πλήρες σετ αερόσακων, αλλά και το σύστημα SAHR, το οποίο σε περίπτωση σύγκρουσης κινεί τα προσκέφαλα πιο κοντά στα κεφάλια των επιβατών, προστατεύοντας τον αυχένα. Δεν είναι τυχαία άλλωστε τα 5 αστέρια στο EuroNCAP και η κορυφαία επίδοση στην προστασία των ενηλίκων (97%).

 

 

Retrosexual

Στο πρωτότυπο και καλαίσθητο εσωτερικό έχουν διατηρηθεί όλα αυτές οι κομψές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συνδέουν τις θρυλικές με τις σύγχρονες Alfa, με την έμφαση να έχει δοθεί στον συνδυασμό σπορ φινέτσα, επίκαιρες ανέσεις και ποιοτική συναρμολόγηση. Σίγουρα αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά εσωτερικά στη μικρομεσαία κατηγορία με την παράσταση να κλέβουν τα χωστά όργανα, οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στην τρισδιάστατη κονσόλα και η μεταλλική διακοσμητική μετόπη που τρέχει στο ταμπλό, από άκρη σε άκρη. Ποιοτικά τα πάει περίφημα, όσο πρόωρος χαρακτηρισμός μπορεί να θεωρηθεί αυτός για μια Alfa. Το μάτι και το χέρι εγκρίνουν, το αυτί δεν συλλαμβάνει ύποπτους ήχους και γενικά το μόνο που μένει για να επιβεβαιωθούν οι τρεις αισθήσεις, είναι ο χρόνος. Οι χώροι επαρκούν για τέσσερις, με τους εμπρός να απολαμβάνουν αριστοκρατικές ανέσεις. Στο πίσω κάθισμα η καμπύλη της οροφής κλέβει από το διαθέσιμο αέρα στα κεφάλια των επιβατών, ενώ όταν προκύψει μεσαίος θα γκρινιάξει σύντομα για τον ζωτικό χώρο στις δυο διαστάσεις(πλάτος-ύψος). Για τα μπαγκάζια, υπάρχει ένας επίπεδος χώρος, με σχετικά μεγάλο άνοιγμα, αλλά με υψηλό κατώφλι. Πάντως, αποσκευές 350 λίτρων θα βολευτούν με άνεση στον φιλόξενο πωπό της Giulietta!

 

Η προκλητική Ιουλιέτα…

Φυσικά η Giulietta δεν θα μπορούσε να απέχει από κάθε σύγχρονη διαθέσιμη τεχνολογική καινοτομία του groupo. Μπορεί να μην είναι MultiAir, όπως η 170άρα, όμως το ηλεκτρονικό διαφορικό Q2, το σύστημα D.N.A. και το start-stop, είναι στρωμένα στον εξοπλισμό της. Η βάση των 120 ίππων χρησιμοποιεί κινητήρες T-jet για να διατηρήσει το κόστος χαμηλά, αλλά χωρίς δυσάρεστο κόστος σε επιδόσεις και ποιότητα απόδοσης. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το συνολικό πακέτο της «μικρής» είναι ιδανικό. Ούτως ή άλλως καλύπτει προδιαγραφές Euro5 (CO2:149 gr/ km), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα 6,4 εργοστασιακά lt/100 km επιβεβαιώνονται. Ουσιαστικά η μέση τιμή κατανάλωσης κυμαίνεται οριακά στο δεκάρικο, ενώ αν ψάχνεις τις επιδόσεις θρονιάζεται στο γεμάτο δωδεκάρι! Πάντως με την μέγιστη ροπή των 208 Nm να αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., η Giulietta εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 km/h: 9,4’’ , τελική ταχύτητα: 195 km/h) για τα 1.300+ κιλά της. Η απόδοση της δύναμης έρχεται γραμμικά μεστά και πληθωρικά μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. Δεν έχει νόημα να αναζητάς τα κόκκινα σε έναν υπερτροφοδοτούμενο και ο 1.4 ΤΒ της Giulietta απλά σου κάνει το χατίρι να στροφάρει μέχρι τις 6.500 σ.α.λ, αλλά ότι έχει να σου δώσει στο προσφέρει χοντρικά μεταξύ δυο και πέντε. Η σφιχτή κλιμάκωση και η καλή αίσθηση στο 6άρι κιβώτιο, βοηθούν τον οδηγό να απολαύσει την Giullietta και το δυναμικό της πάτημα. Στην συμπεριφορά της ανάρτησης, έχουν γίνει άλματα προόδου στο θέμα της απορρόφηση κραδασμών και ανωμαλιών σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη Alfa, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι ικανή να κοιτάξει κατάματα τον ισχυρό ανταγωνισμό της. Με τρεις επιλογές στο D.N.A (Normal, Dynamic, All Weather), ο οδηγός επιλέγει τρόπο ζωής με την Ιουλιέτα του!

Στον ανοιχτό δρόμο η Giulietta είναι απολαυστική, ταξιδιάρα και επικοινωνιακή, ενώ όταν σφίξουν οι καταστάσεις, το δεμένο και ομαδικό σύνολο πλαισίου-ανάρτησης- συστήματος διεύθυνσης είναι ικανό να σε πείσει να στρίβεις δίχως χτυποκάρδια όπως έρχεσαι! Αν και η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα, θυσιάστηκε στο βωμό του design, ο οδηγός με μια εξαιρετική θέση οδήγησης και με το γρήγορο(2,2 στροφές) και σαφές τιμόνι, απολαμβάνει ασυμβίβαστα το σφιχτό στροφιλίκι. Τα φρένα στέκονται στο πλευρό του όποτε τα ζητήσει και το ηλεκτρονικό διαφορικό διατηρεί  πεισματικά το αυτοκίνητο στην επιλεγμένη ιδανική γραμμή. Τελικά δεν είναι τυχαίο που η Giulietta θεωρείται η πιο ώριμη Alfa της σύγχρονης εποχής…

συμπέρασμα

Στον υπεράριθμο στόλο μικρομεσαίων της αγοράς θα βρεις πραγματικά καλά αυτοκίνητα, όμως η κομψότητα της Giulietta και το πλήθος των χαρισμάτων της την κάνει ξεχωριστή, ακόμα και απέναντι στις premium πρωτοκλασάτες απόψεις της κατηγορίας. Φυσικά σχεδίαση, επιδόσεις και δυναμισμός στην συμπεριφορά είναι παραδοσιακά Alfa Romeo χαρίσματα, ενώ η απτή ποιότητα του σαλονιού δεν έχει να ζηλέψει τους γερμανόφωνους ανταγωνιστές. Η μικρομεσαία πρόταση της μιλανέζικης φίρμας προσφέρεται σε λογικό κόστος και αποτελεί γροθιά στην άχρωμη μαζικότητα.

Alfa Romeo Giulietta

POLL

Τι περιμένετε για να αγοράσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Να υποχωρήσουν οι τιμές τους
  • Να αυξηθεί η αυτονομία τους
  • Να πληθύνουν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης
69
GOCAR Magazine #69

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...