Δοκιμή Kia XCeed 1.5T 160PS 7DCT: Ενισχυμένο τεχνολογικά και ήπια υβριδικό! [video]

Το XCeed αναβαθμίστηκε με στόχο να διατηρηθεί επίκαιρο, όντας και ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα στη γκάμα της Kia.

  • -
  • -
Ισχύς160 PS
Ροπή253 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)137,0 gr/km
με μια ματιά

Δοκιμάζουμε την έκδοση GT Line, η οποία και λανσάρεται για πρώτη φορά στο αμάξωμα του Kia XCeed, και συγκεκριμένα στην έκδοση με τον κινητήρα απόδοσης 160 ίππων που ενισχύεται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V.

Για αρκετούς το XCeed είναι το πιο ενδιαφέρον μοντέλο που διαθέτει σήμερα η ΚΙΑ στη γκάμα της. Ένα κόμπακτ και ευέλικτο crossover, με ξεχωριστή σχεδίαση που παραπέμπει σε κουπέ. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως σχεδιάστηκε στη Φρανκφούρτη, με στόχο να κερδίσει το απαιτητικό και αυστηρό ευρωπαϊκό κοινό. Οι περισσότερες από 120.000 μονάδες που έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα, αποδεικνύουν ότι ο στόχος επιτεύχθηκε. Βέβαια, είναι γνωστό πως στην κατηγορία των C-SUV επικρατεί… «πόλεμος», αφού σήμερα συγκεντρώνει πληθώρα ποιοτικών επιλογών. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, η Kia προχώρησε σε μία ανανέωση του κορεατικού crossover, διαφοροποιώντας ελαφρώς τη σχεδίαση του αμαξώματος, διατηρώντας την υπερπλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, αλλά και ενισχύοντας το με πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών. 

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το νέο Kia Picanto! 

Σχεδίαση: Χειρουργικές επεμβάσεις

Ο σοφός ελληνικός λαός αναφέρει πως: «Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει» και σε πολλές περιπτώσεις έχει απόλυτο δίκιο. Αυτή τη φιλοσοφία και σκέψη ακολούθησαν οι τεχνικοί της Kia που προχώρησαν με μία σειρά από στοχευμένες και διακριτικές παρεμβάσεις. Η πρώτη και ιδιαίτερα σημαντική αλλαγή είναι η προσθήκη της έκδοσης GT-Line στη γκάμα του XCeed, την οποία συναντάμε για πρώτη φορά στο αμάξωμα του κορεάτικου crossover. Με το συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού είναι εφοδιασμένο και το αυτοκίνητο της δοκιμής, ενισχύοντας έτσι τα δυναμικά χαρακτηριστικά του κορεατικού μοντέλου.

Περνώντας πιο λεπτομερώς στις διακριτικές αλλαγές, η πρώτη διαφοροποίηση εντοπίζεται στα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, στα οποία πλέον είναι ενσωματωμένοι οι προβολείς ομίχλης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στη θέση τους να τοποθετηθούν δύο νέες αεροκουρτίνες - όπως τις αποκαλούν- οι οποίες εξομαλύνουν τη ροή του αέρα και μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση, βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Θεωρητικά πάντα… Επιπλέον, νέα σχεδίαση έχει η εισαγωγή αέρα και ο προφυλακτήρας, ενώ ευχάριστη προσθήκη αποτελούν τα μεταλλικά στοιχεία σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, που αναδεικνύουν το στοιχείο της περιπέτειας. Η σιλουέτα του XCeed από το πλάι παραμένει ίδια, όπως και το μεταξόνιο. Όμως, αξίζει να σημειώσουμε πως κατά 25 και 60 mmείναι αυξημένοι οι εμπρός και πίσω πρόβολοι. Σε σχέση με το 5θυρο Ceed –που δεν έρχεται στην ελληνική αγορά- το μόνο κοινό στοιχείο είναι οι δύο εμπρός πόρτες… Το πίσω μέρος ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που στην έκδοση GT Line έχουν κυψελοειδή απεικόνιση, αλλά και τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα… 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Kia EV6 Long Range AWD

Εσωτερικό – χώροι: Αύρα premium κατασκευής

H εικόνα της καμπίνας είναι γνώριμη και διατηρεί την premium αύρα όπως και την κομψή αισθητική που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Kia σήμερα. Oι μοναδικές αλλαγές εντοπίζονται στα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 12,3’’, με την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Στην έκδοση GT-Line, συναντάμε αρκετές σπορ πινελιές, όπως το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, αλλά και τα τύπου μπάκετ καθίσματα.

Σε επίπεδο τεχνολογίας δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί, διαθέτοντας κορυφαίες επιλογές συνδεσιμότητας και το σύστημα τηλεματικής Kia Connect, ενώ υπερπλήρης και προηγμένη είναι η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Χωροταξικά, πέντε ενήλικες θα βολευτούν στην καμπίνα των επιβατών, με τον χώρο αποσκευών να είναι μειωμένος στην έκδοση mild hybrid, έχοντας συνολικά 380 lt χωρητικότητα (426 lt οι συμβατικές εκδόσεις). 

Στο δρόμο: Δύναμη πυρός!

Η πολυσυλλεκτική γκάμα κινητήρων είναι ένα στοιχείο που παραδοσιακά διακρίνει το XCeed. Αυτό το χαρακτηριστικό διατηρείται στο ακέραιο και στην ανανεωμένη εκδοχή, αφού διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, με ή χωρίς σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, χωρίς να λείπει και μία plug-in εκδοχή! Η έκδοση που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.500άρη υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 160 ίππων, ο οποίος αποδίδει 253 Nm ροπή από τις 1.500 έως και τις 3.500 rpm και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Kia. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα eco normal και sport, τα οποία και αλλάζουν την απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού και τη λειτουργία του κιβωτίου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Λειτουργία κιβωτίου στις χαμηλές ταχύτητες

Στο πιο… οικονομικό πρόγραμμα, αυτό που ενοχλεί είναι η τάση του κιβωτίου να επιλέγει σε πολύ χαμηλές στροφές μεγαλύτερη σχέση, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ξεκινάει με δευτέρα δίνοντας την αίσθηση πως πατινάρει. Με εξαίρεση αυτή την παρατήρηση, η οποία δεν γίνεται αισθητή στο πρόγραμμα Sport, ο συνδυασμός κιβωτίου-κινητήρα λειτουργεί σωστά, με το σύνολο των 1.500 κ.εκ. να αποδεικνύεται γραμμικό στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Είναι ελαστικός με καλή απόκριση από χαμηλά, χωρίς να υπολείπεται σε δύναμη στις μεσαίες και υψηλές. Η Kia αναφέρει ότι η μέση τιμή κατανάλωσης είναι 6,0 lt/100 km, τιμή που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με αρκετά συντηρητική οδήγηση, την ώρα που η δική μας μέτρηση κυμάνθηκε κοντά στα 8 lt/100 km.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το υβριδικό Kia Niro των 141 ίππων! 

Το στοιχείο που διαφοροποιούσε το XCeed και εξακολουθεί να διατηρείται ακέραιο στην ανανεωμένη του έκδοση, είναι η συγκροτημένη και εν τέλει αποτελεσματική οδική του συμπεριφορά. Η αρχτεκτονική της ανάρτησης ακολουθεί τη λογική των γονάτων ΜακΦέρσον με αμορτισέρ με υδραυλικά bumb stops μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η ρύθμιση της είναι σχετικά σφικτή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποδεικνύεται ενοχλητική. Μάλιστα, απορροφά με μεγαλύτερη άνεση από όσο περιμένεις τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Επιπλέον, ελέγχει καλύτερα τις αντιδράσεις του αμαξώματος, προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα, εμπνέοντας στον οδηγό σιγουριά και εμπιστοσύνη. Κάτι που εν τέλει το καθιστά ευχάριστο στον επαρχιακό δρόμο! Την ίδια ώρα, η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία παρά τους 18άρηδες τροχούς και σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών σου επιτρέπει να πραγματοποιήσεις πολλά και ακούραστα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.

συμπέρασμα

Το XCeed έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό με τη διαφορετικότητα αλλά και την πολύπλευρη προσωπικότητα του. Συνδυάζει τις αρετές ενός χάτσμπακ και ενός crossover, σε ένα ελκυστικό σχεδιαστικό πακέτο που ξεχωρίζει με τη μοναδικότητα του. Αυτό ακριβώς επέτρεψε στην Kia να μην προχωρήσει σε ριζοσπαστικές αλλαγές, ουσιαστικά φρεσκάροντας την ανανεωμένη εκδοχή του και εφοδιάζοντας το με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα σε επίπεδο τεχνολογιών. Κίνηση που τους δικαιώνει με το τελικό αποτέλεσμα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

Kia XCeed

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...