Δοκιμή Kia Niro 1.6 HEV: Το σύγχρονο υβριδικό SUV

Ιδιοφυώς υλοποιημένο και απόλυτα επίκαιρο, το νέο Kia Niro στην full hybrid παραλλαγή του παραδίδει μαθήματα για το πως θα πρέπει να είναι κάθε σύγχρονο SUV για… όλες τις χρήσεις.

  • -
  • -
Ισχύς141 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)105,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Niro μεταμορφώθηκε ριζικά, με την Kia να επενδύει στην αναβαθμισμένη αισθητική, τις σύγχρονες τεχνολογίες και τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η full υβριδική εκδοχή του κορεατικού crossover συνδυάζει μία σειρά από αρετές που το καθιστούν μία ολοκληρωμένη πρόταση.

Η Kia προσαρμόστηκε από νωρίς στα SUV δεδομένα και είχε γρήγορα αντανακλαστικά στην παρουσίαση υπερυψωμένων μοντέλων με μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Αφού καθιερώθηκε, σήμερα βρίσκεται στη φάση «οχύρωσης» της γκάμας της, προκειμένου να μην υπάρξει κανένας αγοραστής που δεν θα βρει κάτι να του ταιριάζει σε μια έκθεση της φίρμας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Kia Niro. Με μήκος στα 4,42 m, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το XCeed (4.395 mm) και μικρότερο από το Sportage (4.515 mm). Το νέο Kia Niro είναι απολύτως επίκαιρο, όχι μόνο για την  εντυπωσιακή του εμφάνιση και την τεχνολογία που το συνοδεύει, αλλά και λόγω κινητήριων συνόλων. Όλες οι εκδόσεις του είναι εξηλεκτρισμένες, με Full Hybrid (HEV), Plug-In Hybrid (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (BEV). Εμείς πήραμε μια πρώτη γεύση από τo Niro HEV, δηλαδή το Full Hybrid που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, με 141 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων!

Η εξωτερική εμφάνιση του Kia Niro δεν του επιτρέπει να περάσει απαρατήρητο. Οι δυναμικές, εντυπωσιακές γραμμές κυριαρχούν σε όλο το αμάξωμα, όπως και τα διάφορα σχεδιαστικά τρικ προς όφελος της σύγχρονης εικόνας, αλλά και της αεροδυναμικής. Για παράδειγμα τα εμπρός φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας LED σε μορφή καρδιογραφήματος, τα λεπτά LED φανάρια πίσω σε σχήμα μπούμερανγκ, αλλά και οι εσοχές στην τρίτη κολόνα που επιτρέπουν στον αέρα να περάσει από το πλάι του αυτοκινήτου, στο πίσω μέρος του, βελτιώνοντας την αεροδυναμική (Cd: 0,29, τιμή εντυπωσιακή για SUV).  


Στα δικά μας μάτια τουλάχιστον, το νέο Kia Niro δείχνει πολύ πιο όμορφο από κοντά σε σχέση με την εντύπωση που σου δημιουργούν οι φωτογραφίες. Βλέποντας το αυτοκίνητο μπροστά σου παρατηρείς τις όμορφες αναλογίες και το «ρευστό» του σχήμα. Ωστόσο, ευθύνη φέρουν σε μεγάλο βαθμό οι όμορφες 18άρες ζάντες του «δικού μας» Niro, όπως και το πολύ πετυχημένο πράσινο-γκρι χρώμα (Cityscape Green) που δημιουργεί εξαιρετικό βαθμό αντίθεσης με τις μαύρες και ασημί λεπτομέρειες. Μετά από αρκετές ημέρες συμβίωσης, καταλήξαμε ότι η εμφάνισή του «δένει» τα στοιχεία τεχνολογίας και premium χαρακτήρα που θέλει να του δώσει η Kia.  

Ρίχνει παλμούς!

Το εσωτερικό του νέου Kia Niro είναι σχεδιασμένο για να χαλαρώνει τους επιβάτες και να τους κρατά σε μια φάση ηρεμίας. Χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά με στιβαρή συναρμογή, ενώ οι σχεδιαστές έχουν προβλέψει πολλούς και έξυπνους χώρους για μικροαντικείμενα που κρατάνε την καμπίνα τακτοποιημένη. Η σχεδίαση επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από το Sportage και κυρίως, το EV6, με τις δύο μεγάλες, ενωμένες οθόνες μπροστά στον οδηγό να έχουν διάσταση 10,25 ιντσών έκαστη. Ο πίνακας οργάνων αλλάζει γραφικά ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης (Eco – Sport) με το στροφόμετρο να εμφανίζεται μόνο όταν επιλέξει ο οδηγός το Sport. Επίσης, οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι πολλές, με μεγάλη ελευθερία στον καθορισμό των πληροφοριών που θα εμφανίζονται σε πρώτο πλάνο. Εδώ να σημειώσουμε ότι στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής έχουμε μέχρι και Head-Up Display.  

Δείτε ακόμη: Η αγορά πέφτει, η Κia πουλάει περισσότερο! 

Η οθόνη για το σύστημα infotainment φιλοξενεί το Kia Connect. Η λειτουργία του είναι εύκολη και όλα βρίσκονται εκεί που περιμένεις, χωρίς αχρείαστη πολυπλοκότητα. Η ίδια η οθόνη αντιδρά γρήγορα στις εντολές και υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού της, ώστε να δείχνει ταυτόχρονα πληροφορίες για το ραδιόφωνο και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, για παράδειγμα. Εκεί που η Kia έδωσε τα… ρέστα της όμως, είναι στο κομμάτι της πρακτικότητας. Το εσωτερικό του Niro πραγματικά διεκδικεί τίτλο φιλικότητας στην καθημερινότητα, καθώς έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει οδηγός και επιβάτες.

Από πού να ξεκινήσουμε; Ασύρματη φόρτιση για smartphone με εξαερισμό παρακαλώ, για να μην υπερθερμαίνεται η συσκευή. Πρακτικές θύρες USB-A και USB-C για σύνδεση συσκευών και φόρτιση. Θύρες USB-C στα εμπρός καθίσματα, ώστε οι πίσω επιβάτες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτές. Κρεμάστρες στα προσκέφαλα, ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα που αναδιπλώνονται αν δεν χρειάζονται για να απελευθερώσουν χώρο για μικροαντικείμενα… τι άλλο να πούμε; Κερασάκι στην τούρτα είναι το ψηφιακό χειριστήριο κάτω από τους αεραγωγούς με τη διπλή λειτουργία. Αποτελεί το κέντρο ελέγχου του κλιματισμού, όμως με ένα άγγιγμα μετατρέπεται σε χειριστήριο διάφορων λειτουργιών (ραδιόφωνο, πολυμέσα, πλοήγηση κλπ), αφού ουσιαστικά, είναι μια ακόμη οθόνη! Έτσι λοιπόν η Kia με μια έξυπνη σκέψη δίνει λύση τόσο στον εύκολο χειρισμό του κλιματισμού, όσο και των πολυμέσων. Αναφορικά με τους χώρους, τέσσερις ενήλικες κάθονται πολύ άνετα στην καμπίνα του νέου Kia Niro, ακόμη και αν ξεπερνούν τον μέσο όρο ύψους. Ο χώρος αποσκευών με διπλό δάπεδο έχει χωρητικότητα 450 λίτρων, μια πολύ καλή επίδοση για την κατηγορία. Την ίδια ώρα, το μεταξόνιο των 2,72 μέτρων δίνει επαρκή χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ υπάρχει επαρκής «αέρας» και για τα πέλματα χάρη στα εμπρός καθίσματα που έχουν τοποθετηθεί ψηλά. Γενικότερα, το εσωτερικό είναι μελετημένο έτσι ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητα. Πρακτικότητα, ποιότητα, χώροι και τεχνολογία είναι τα βασικά ζητούμενα, τομείς που το νέο Kia Niro πραγματικά διαπρέπει.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το ανανεωμένο Kia XCeed!


Σκωτσέζος από τη Νότια Κορέα

Από τα πρώτα χιλιόμετρα με το Kia Niro HEV παρατηρείς ότι ο υπολογιστής ταξιδίου γράφει… ασυνήθιστα μικρά νούμερα κατανάλωσης. Είναι δυνατόν να καίει 4,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 km σε ρεαλιστικές συνθήκες; Κι όμως. Σε συνθήκες πόλης, η κατανάλωση σπάνια ξεφεύγει από τα 5 lt/100km, απόδειξη ότι το full hybrid σύστημα κίνησης αποδίδει εξαιρετικά. Η ισχύς είναι 141 ίπποι και 265 Nm ροπή, που προέρχονται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων Smartstream GDI και έναν ηλεκτροκινητήρα. Το θερμικό μοτέρ έχει 105 ίππους και 144 Nm και το ηλεκτρικό, 43,5 ίππους και 170 Nm. Η ισχύς περνά στους εμπρός τροχούς από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων 6DCT. Η μεγάλη διαφορά με τα υπόλοιπα full hybrid αυτοκίνητα της αγοράς είναι ότι το Kia Niro HEV έχει ένα πολύ καλό εξάρι διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο που αλλάζει πολύ γρήγορα και δίνει την αίσθηση… κανονικού αυτοκινήτου. Τα CVT που συναντάμε συνήθως στα μοντέλα του ανταγωνισμού χαρακτηρίζονται για το βουητό τους κατά την επιτάχυνση και τις υψηλές ταχύτητες, με την αίσθηση διαρκούς πατιναρίσματος να ενοχλεί μετά από κάποιο σημείο. Με το 6DCT του Niro «τα ξεχνάς» όλα αυτά. Μια λεπτομέρεια που μας έκανε εντύπωση είναι ότι το κιβώτιο 6DCT έχει έξι κανονικές σχέσεις για εμπρόσθια κίνηση, αλλά όχι όπισθεν. Η κίνηση προς τα πίσω γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει δυνατότητα να γυρνάει σε αντίστροφη φορά.

Το full hybrid σύστημα έχει και μια μπαταρία 1,32 kWh που δουλεύει στα 240V και φορτίζει μόνο κατά την επιβράδυνση και την ελεύθερη κύλιση του οχήματος. Δεν συνδέεται με την πρίζα, δηλαδή, οπότε ο οδηγός δεν έχει καμία υποχρέωση φόρτισης. Στις χαμηλές ταχύτητες λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με ρεύμα. Στην κίνηση, η εκκίνηση του οχήματος γίνεται από τον ηλεκτροκινητήρα, «ξεφορτώνοντας» το μοτέρ βενζίνης από την ενεργοβόρα διαδικασία του σταμάτα-ξεκίνα. Για αυτό και εντός πόλης καταφέρνει να καίει τόσο λίγο. Ωστόσο, όταν υπάρχει επαρκές απόθεμα στην μπαταρία, το Niro HEV μπορεί να κινείται έως και τα 120 km/h μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις, η Kia ανακοινώνει 0-100 km/h σε 10,4 δευτερόλεπτα (10,8’’ με τις 18άρες ζάντες) και τελική ταχύτητα 165 km/h. Πατώντας το δεξί πεντάλ η επιτάχυνση είναι ζωηρή, λόγω και της πολύτιμης συνδρομής του ηλεκτροκινητήρα στη διαδικασία. Στις υψηλότερες ταχύτητες όμως, άνω των 100-110 km/h, όπου ο ηλεκτροκινητήρας είναι εκτός του παιχνιδιού, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 GDI των 105 ίππων αρχίζει να δείχνει ότι δυσκολεύεται να σπρώξει τη βελόνα του κοντέρ προς υψηλότερα νούμερα. Ειδικά στα ανηφορικά τμήματα των αυτοκινητόδρομων. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες της τάξεως των 140 km/h. Απλώς, η επιτάχυνση δεν είναι αντίστοιχα πρόθυμη συγκριτικά με την αίσθηση που αποκομίζεις όταν κινείσαι πιο αργά.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Κιβώτιο DCT
  • Τεχνολογία
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
ξινά
  • Επιτάχυνση στις υψηλότερες ταχύτητες
  • Απότομη ανάκτηση (επίπεδο 2 & 3)

Πρωταγωνιστεί η άνεση

Όπως είπαμε και για την καμπίνα του, το Kia Niro σε… ηρεμεί. Οι χαλαροί ρυθμοί του αναδεικνύονται και όταν το οδηγείς, με την πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση να απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες και να μην επιτρέπει την διατάραξη της ησυχίας στην καμπίνα. Μπροστά υπάρχουν γόνατα McPherson και πίσω, πολλαπλοί σύνδεσμοι, με την Kia να επιλέγει την ποιοτική λύση της ανεξάρτητης ανάρτησης σε κάθε τροχό αντί του κλασικού ημιάκαμπτου άξονα που συναντάται όλο και συχνότερα. Η απόσβεση είναι πολύ καλή ακόμη και με τις 18άρες ζάντες του «δικού μας» αυτοκινήτου και το χαμηλότερο προφίλ ελαστικών. Στο ταξίδι είναι άνετο και καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Προσεγμένη είναι η ηχομόνωση, με αποτέλεσμα η ποιότητα κύλισης να βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Τώρα, αν το πιέσεις στις στροφές, θα διαπιστώσεις ένα σωστά μελετημένο σύνολο που δεν «τα χάνει» στον ταχύτερο ρυθμό. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με προτεραιότητα στην άνεση, αλλά ελέγχει πολύ καλά το αμάξωμα σε κάθε περίπτωση, ενώ το στιβαρό πλαίσιο διατηρεί τις ισορροπίες. Πολύ καλά σε απόδοση είναι τα φρένα, με ένα θετικό σε αίσθηση πεντάλ παρά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το ακριβές τιμόνι έχει σωστό βάρος και το διπλοσύμπλεκτο σασμάν στέκεται στο ύψος της περίστασης. Εδώ να πούμε ότι τα paddles πίσω από το τιμόνι αλλάζουν σχέσεις στο κιβώτιο όταν επιλέγεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport, στο Eco όμως έχουν διαφορετικό ρόλο και μέσα από αυτά διαλέγεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας που θες να γίνεται όταν σηκώνεις το πόδι από το δεξί πεντάλ. Να σημειώσουμε πάντως ότι στο δεύτερο και τρίτο επίπεδο ανάκτησης, η επιβράδυνση είναι απότομη και την κοντρολάρεις δύσκολα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας χρησιμοποιούσαμε κυρίως το πρώτο επίπεδο, που λειτουργεί εξαιρετικά.

συμπέρασμα

Το νέο Niro είναι μια πολύ έξυπνη κίνηση από την Kia. Επίκαιρο, καθώς προσφέρεται αποκλειστικά εξηλεκτρισμένο, ενδιαφέρον σχεδιαστικά και με ένα κορυφαίο εσωτερικό που μετά από μερικές ημέρες χρήσης, γίνεται το δεύτερο σπίτι σου. Η έκδοση HEV είναι άκρως αποτελεσματική στον βασικό σκοπό της, που δεν είναι άλλος από την εξοικονόμηση καυσίμου δίχως την υποχρέωση της φόρτισης. Την ίδια ώρα, διαφοροποιείται έξυπνα από τον ανταγωνισμό χάρη στο διπλοσύμπλεκτο σασμάν 6DCT. Τσιγγουνιές δεν έγιναν σε κανένα επίπεδο (βλέπε τεχνολογίες, ποιότητα υλικών, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) για αυτό και το Kia Niro έχει κάθε λόγο για να πρωταγωνιστήσει. Οι τιμές ξεκινούν από τις 33.490 € για το Niro HEV, πάντα με την κορυφαία εγγύηση 7 ετών της Kia και 5 χρόνια δωρεάν service!


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...