Δοκιμή Toyota Corolla Hybrid 1.8 140 PS: The crown!

Αναβαθμισμένο ακριβώς εκεί που έπρεπε, με ένα άκρως αποδοτικό υβριδικό σύστημα των 140 ίππων και ξεχωριστή εμφάνιση, το Toyota Corolla υπερασπίζεται τη… γαλαζοαίματη καταγωγή του.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)105,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Toyota Corolla αναβαθμίστηκε στοχευμένα, αποκτώντας λίγο πιο σύγχρονη εμφάνιση και μια γερή δόση σύγχρονης τεχνολογίας που μεταμόρφωσε το εσωτερικό, αλλά και την εμπειρία χρήσης. Οι μηχανικοί της Toyota όμως φρόντισαν να του φορέσουν και το νεότερο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς! Με περισσότερη ισχύ (140 ίπποι) και ελάχιστη κατανάλωση, το Toyota Corolla πλέον αποτελεί μια ασυναγώνιστη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία.

Το στέμμα του παγκόσμιου best-seller όλων των εποχών στην ιστορία της αυτοκίνησης, μόνο τυχαία δεν αποδίδεται. Το Toyota Corolla έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, ενώ παραμένει πάντοτε επίκαιρο χωρίς να χάνεται από τις εξελίξεις. Στην ευρωπαϊκή αγορά ωστόσο, υπήρξε ένα σχεδόν… ανεξήγητο διάλειμμα της πορείας του Corolla, Οι άνθρωποι της μάρκας θεώρησαν ότι το μικρομεσαίο hatchback θα έπρεπε να ονομαστεί Auris, περιορίζοντας το Corolla στην τετράθυρη sedan εκδοχή για περισσότερα από δέκα χρόνια.

Μπορεί να άργησαν, αλλά στην Toyota κατάλαβαν το λάθος τους, οπότε στην 12η γενιά του Corolla το όνομα Auris έφυγε από την πίσω πόρτα του ιαπωνικού hatchback. Πλέον έφτασε η στιγμή να δούμε το ανανεωμένο Corolla δωδέκατης γενιάς, με μετρημένες αλλαγές στα σημεία που πραγματικά υπήρχε ανάγκη, αλλά και βελτίωση σε πολλούς επιπλέον τομείς. Άλλωστε η γκάμα είναι πληρέστερη από ποτέ, με hatchback, sedan, station wagon, ακόμη και SUV πρόταση, όπως επιτάσσει η αγορά σήμερα.

Botox

Οι σχεδιαστές της Toyota εφάρμοσαν μια πολύ safe τακτική ανανέωσης για το Corolla. Δεν είχαν και λόγο να προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές όμως, αφού το σχήμα και η βασική αισθητική του αμαξώματος ήταν έτσι κι αλλιώς ελκυστικά. Αποφάσισαν λοιπόν να το φρεσκάρουν με νέες χρωματικές επιλογές, διαφορετικά σχέδια για τους τροχούς, μικρούς ανασχεδιασμούς στην εμπρός μάσκα, αλλά και πολύ πιο εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τρισδιάστατα γραφικά. Ειδικά στην έκδοση GR Sport του «δικού μας» Toyota Corolla, το facelift δείχνει να έχει αξιοσημείωτη επιτυχία, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που ο κόσμος στον δρόμο ρώταγε για να μάθει τι διαφορετικό έχει αυτό το «αγριεμένο» Corolla!

Άλλος κόσμος!

Πόση διαφορά μπορούν τελικά να κάνουν δύο μόνο οθόνες; Τεράστια είναι η απάντηση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ανανεωμένο Toyota Corolla. Αν και ο βασικός πυλώνας σχεδιασμού παρέμεινε ο ίδιος, η ιαπωνική μάρκα άλλαξε την οθόνη του infotainment, ενώ έφερε μια νέα οθόνη 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων. Το αποτέλεσμα είναι ότι αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε ένα σημαντικά πιο σύγχρονο αυτοκίνητο, συγκριτικά με το απερχόμενο. Το ψηφιακό καντράν έχει πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης ώστε ο οδηγός να βλέπει τις πληροφορίες που θέλει, ενώ υπάρχουν και διαφορετικά «θέματα» για την εμφάνιση, το Casual, το Smart, το Tough και το Sporty.

Στο κομμάτι του infotainment, η οθόνη αφής στις πλουσιότερες εκδόσεις έχει διαγώνιο 10,5 ιντσών. Η πολύ μεγάλη διαφορά βρίσκεται στα γραφικά, καθώς πλέον είναι απολύτως σύγχρονα και όχι σαν να έχουν… ξεμείνει δέκα χρόνια πίσω. Επίσης η ίδια η οθόνη έχει σημαντικά καλύτερη ανάλυση με πλούσια χρώματα και σωστή αντίθεση, με σαφές αντίκτυπο στην ευκρίνεια. Υποστηρίζεται ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, ενώ η λειτουργία της, στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι ταχύτατη, με άμεση απόκριση στις εντολές. Το μόνο φάουλ εδώ είναι ότι το πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο ρύθμισης της έντασης, αντικαταστάθηκε από δύο όχι και τόσο λειτουργικά πλήκτρα.

Αναφορικά με την υπόλοιπη καμπίνα, η εικόνα είναι γνώριμη. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με μαλακά υλικά στα ψηλότερα σημεία και η μεταξύ τους συναρμογή κρίνεται ως αψεγάδιαστη. Όλα είναι στιβαρά και δείχνουν ανθεκτικά, μια σημαντική πιστοποίηση για την αντοχή τους στο χρόνο. Η εργονομία δεν έχει προβλήματα, οι χώροι αποθήκευσης επαρκούν, αν και η βασική θήκη μπροστά από τον επιλογέα και κάτω από την κεντρική κονσόλα δεν είναι και τόσο εύκολα προσβάσιμη. Το βασικότερο μειονέκτημα στο εσωτερικό όμως, εντοπίζεται στο κομμάτι των χώρων. Οι πίσω επιβάτες δεν έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατά τους, ακόμη και αν οι εμπρός δεν εξαντλούν τη διαδρομή των καθισμάτων τους, ενώ ούτε ο αέρας για τα κεφάλια τους ξεχωρίζει.

Στο μπροστινό κομμάτι της καμπίνας πάντως, οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα. Ειδικά η θέση οδήγησης μπορεί να ρυθμιστεί προς όλες τις κατευθύνσεις με αποτέλεσμα να βολεύονται όλοι οι σωματότυποι. Το κάθισμα κατεβαίνει χαμηλά για εκείνους που τους αρέσει να τοποθετούν το κορμί τους «μέσα» στο αυτοκίνητο και το τιμόνι έρχεται στα χέρια σχεδόν σε μια κάθετη θέση, φτιάχνοντας διάθεση για οδήγηση. Στο «δικό μας» GR Sport Corolla, είχαμε και δύο πανέμορφα μπροστινά καθίσματα τύπου bucket με πολύ καλή πλευρική στήριξη και αρκετό αφρώδες που κρατάει το σώμα ξεκούραστο ακόμη και μετά από αρκετές ώρες. Τέλος, να αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών έχει μέτρια χωρητικότητα για την κατηγορία στα 361 λίτρα, αλλά απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Hybrid που… δουλεύει

Το μεγαλύτερο νέο για το ανανεωμένο Toyota Corolla είναι το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς που ενσωματώνει. Η Toyota προσφέρει υβριδικά συστήματα εδώ και 25 χρόνια, οπότε δίκαια μπορεί να θεωρηθεί ο… μετρ του είδους. Απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.8 λίτρων (98 ίπποι, 142 Nm ροπή) που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έναν ηλεκτροκινητήρα (95 ίπποι, 185 Nm) και ένα κιβώτιο e-CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Συνδυαστικά, αποδίδονται 140 ίπποι, από 122 ίππους στο μοντέλο προ ανανέωσης.

Με το πρόγραμμα Sport ενεργοποιημένο και τέρμα γκάζι, οι 18 επιπλέον ίπποι φαίνονται και με το παραπάνω, ενώ τα 0-100 km/h σε 9,1 δευτερόλεπτα είναι μια αξιοπρεπέστατη επίδοση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η τελική ταχύτητα, ορίζεται στα 180 km/h. Φυσικά, εδώ περισσότερη σημασία έχει η κατανάλωση. Και σε αυτόν τον τομέα, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Εντός πόλης είναι εφικτό να δεις καταναλώσεις στα 4,0-4,5 λίτρα ανά 100 km με το πρόγραμμα Eco! Σε γενικές γραμμές δεν ξεπερνούνται τα 5,0 lt/100 km, ενδεικτικό της αποδοτικότητας του συστήματος.

Στο ταξίδι οι αντίστοιχες μετρήσεις θα σκαρφαλώσουν κοντά στα 6,5 lt/100 km, νούμερο που παραμένει πάρα πολύ καλό. Στις καθημερινές μετακινήσεις αισθάνεσαι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δουλεύει πάρα πολύ συχνά, με το μοτέρ βενζίνης να παραμένει σβηστό, άρα και… νηστικό. Στο υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 95 ίππων, αντί 71 ίππων που ήταν πριν, άρα κινεί με περίσσεια άνεση το αμάξωμα ακόμη και σε ανηφορικά κομμάτια. Είναι χαρακτηριστικό πως πλέον ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αργεί να ενεργοποιηθεί όσο υπάρχει ενεργειακό απόθεμα στην μπαταρία, αξιοποιώντας πλήρως την ενέργεια που συλλέχθηκε από την επιβράδυνση. Στο προηγούμενο Corolla αν ξεκίναγες από στάση με περισσότερο γκάζι έπαιρνε αμέσως μπροστά το μοτέρ, πλέον ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας είναι σε θέση να επιταχύνει ο ίδιος το αυτοκίνητο, ακόμη και σβέλτα ή σε μεγάλες ανηφόρες.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Λειτουργία υβρ. συστ. (πόλη)
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Infotainment
  • Εμφάνιση
ξινά
  • Θόρυβος κατά την επιτάχυνση
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Πορτμπαγκάζ

Σε συνδυασμό με τη νέα μπαταρία που τοποθέτησε η Toyota, με μικρότερες διαστάσεις, χαμηλότερο βάρος και διαφορετικό κύκλωμα ψύξης, αλλά και τη νέα μονάδα διαχείρισης, το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς είναι σημαντικά καλύτερο από το ήδη πολύ καλό προηγούμενο. Ακόμη ένα… case study είναι ο απολύτως smooth και ραφιναρισμένος τρόπος που συνεργάζονται οι δύο κινητήρες και το κιβώτιο, τουλάχιστον σε αστικές συνθήκες. Στην πόλη υπάρχει ελάχιστος θόρυβος, άμεση εντολή στην επιτάχυνση και αποτελεσματικότητα. Αντίθετα, στο ταξίδι ή τον επαρχιακό, το κιβώτιο e-CVT δεν μπορεί να κρύψει τη φύση του και κρατάει ψηλά τις στροφές του κινητήρα όσο ζητάς ισχυρή επιτάχυνση με αποτέλεσμα να επικρατεί το χαρακτηριστικό βουητό στην καμπίνα. Ακόμη κι ένα ανηφορικό κομμάτι αυτοκινητόδρομου αρκεί για να ανεβάσει τις rpm του μοτέρ ακόμη και πάνω από τις 4.000…

Άσκηση ηρεμίας

Στον δρόμο το ανανεωμένο Toyota Corolla διατηρεί το πολύ καλό προφίλ του προκατόχου του. Στην έκδοση GR Sport που οδηγήσαμε, οι πιο σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης δεν είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην άνεση, καθώς καταφέρνει να διαχειριστεί με μαεστρία τις κακοτεχνίες της ασφάλτου. Η διάταξη αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λειτουργώντας ποιοτικά και χωρίς ξερές αντιδράσεις, ακόμη και σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Υπό πίεση δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις και επιτρέπει τη διατήρηση ενός πιο γρήγορου ρυθμού.

Δείτε ακόμη: Η video-δοκιμή μας για το νέο Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 197 PS

Όταν φτάσει στο όριο η υποστροφή θα εκδηλωθεί πρώτη, όμως διορθώνεται εύκολα απελευθερώνοντας πίεση από το δεξί πεντάλ. Το Corolla δεν αρνείται ούτε την αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους του αν την προκαλέσεις, όμως το ESP επεμβαίνει αμέσως και κόβει την όποια τάση γλιστρήματος. Το τιμόνι δεν παρέχει σπουδαία πληροφόρηση αλλά είναι άμεσο και ακριβές. Αντίστοιχα, τα φρένα έχουν πεντάλ μέτριας αίσθησης, όμως διακρίνονται για τη δύναμη και την αντοχή τους.

Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή και οι επιδόσεις δεν απογοητεύουν. Ωστόσο το κιβώτιο προκαλεί ακόμη περισσότερο θόρυβο με το παρατεταμένο βουητό και τελικά, σβήνει οποιαδήποτε σπορ διάθεση. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό καθώς το κοινό στο οποίο απευθύνεται ένα υβριδικό Corolla εκτιμάει περισσότερο την άνεση, τομέας που το αυτοκίνητο τα καταφέρνει πολύ καλά. Εδώ να αναφέρουμε ότι η λειτουργία ανάκτησης του υβριδικού συστήματος χρησιμοποιεί το hardware του Adaptive Cruise Control και διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα όταν έχεις αφήσει το γκάζι και το Corolla ρολάρει ελεύθερο, χωρίς να χρειάζεται να πατάς φρένο για να κρατάς την απόσταση που θες(deceleration assist). Η εν λόγω λειτουργία είναι πολύ βολική, ειδικά στις μετακινήσεις εντός πόλης. Περνώντας στον αυτοκινητόδρομο, ξεχωρίσαμε την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα που εμπνέει το πλαίσιο, χαρακτηριστικά που δίνουν αίσθηση ασφάλειας. Ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν ενοχλεί, όμως όπως αναφέραμε, η χροιά από τον κινητήρα είναι ευδιάκριτη.

Στόφα πρωταθλητή

Η ηγετική φυσιογνωμία του Toyota Corolla ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο. Η πολύ καλή βάση της 12ης γενιάς πλέον διαθέτει πιο επίκαιρη εμφάνιση, κορυφαίο ψηφιακό υπόβαθρο στο εσωτερικό, αξιοπρεπέστατη οδική συμπεριφορά και ένα υβριδικό σύστημα με 140 ίππους το οποίο κάνει τόσο καλή δουλειά στην κατανάλωση που δεν μπορείς να το κακολογήσεις για το κιβώτιο που προκαλεί θόρυβο.

συμπέρασμα

Συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, οι τιμές ανέβηκαν πολύ, όμως αυτό δεν αποτελεί νέο για κανένα αυτοκίνητο που πωλείται στην αγορά σήμερα ως καινούργιο. Η αρχική τιμή ορίζεται πλέον στις 28.470 €, ωστόσο σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, ένα αξιοπρεπέστατο επίπεδο εξοπλισμού από το οποίο δεν λείπει τίποτα ουσιώδες (διζωνικό clima, ψηφιακό καντράν 12,3’’, οθόνη αφής 10,5’’, εκκίνηση με start button κ.ά.) και φυσικά, η κορυφαία υβριδική τεχνολογία της Toyota. Τώρα, στην εξίσωση προσθέστε την παροιμιώδη αξιοπιστία που συνοδεύει όλα τα δημιουργήματα της ιαπωνικής φίρμας, αλλά και τα 6 χρόνια της εγγύησης (11 χρόνια για το υβριδικό σύστημα) και έχετε ένα ολοκληρωμένο πακέτο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...