Skoda Roomster 1.2 TSI Scout

To ευρύχωρο «δωμάτιο» της Skoda φοράει τα ρούχα της περιπέτειας και πορεύεται σε ρυθμούς TSI

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2134 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο μικρός 1.2 TSI εξαφανίζει τα μειονεκτήματα του πολυχρηστικού Roomster και το φορτώνει πλεονεκτήματα

γλυκά
  • Ξεχωριστό στιλ
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
ξυνά
  • Yστέρηση, κάτω από τις 1.800 σ.α.λ
απόψεις

Πολυχρηστικός χαρακτήρας που πλασάρεται ιδανικά από τον 1.2 TSI κινητήρα. Οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό αποτελούν το βασικό προσόν, ενώ ο εξοπλισμός και η ποιότητα κατασκευής ανταποκρίνονται στο ύψος της τιμής κτήσης του. Η παρουσία του στο δρόμο ενισχύει όλα τα παραπάνω, σφραγίζοντας μια εξαιρετικά τίμια και πρακτική πρόταση μετακίνησης.

Δημήτρης Παππάς

Το Roomster μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που συνδυάζει τις πολυμορφικές χάρες σε ένα μικρό αμάξωμα με μεγάλες δυνατότητες. Δεν θα το κατατάξεις στα station wagon, ούτε στα πολυμορφικά, όμως συνδυάζει τους δυο κόσμους με τόση επιτυχία και με το δικό του ξεχωριστό στιλ. Αυτή η νέα κατηγορία με supermini καταγωγή, αλλά με γενναιόδωρες προδιαγραφές χώρων, αποτελεί ιδανική λύση για τις καθημερινές μετακινήσεις, τις εκδρομικές εξορμήσεις ή ακόμα και για τις ανάγκες ενός επαγγελματία, που δεν θέλει ένα κλασικό μικρό station ή van. Οι  βασικότερες αλλαγές της νέας γενιάς εντοπίζονται σε μάσκα, φώτα, προφυλακτήρες, ενώ η διχρωμία και τα χαρακτηριστικά off road προστατευτικά καλύμματα ίδιας απόχρωσης με τους προφυλακτήρες που περιτριγυρίζουν και αγκαλιάζουν το αμάξωμα του Rooster, είναι η σφραγίδα  Scout. Μπορεί να μην προσφέρει ένα ουσιαστικό βοήθημα για off road στιγμές, όμως τουλάχιστον είναι «ντυμένο» με ένδυμα περιπέτειας που σίγουρα δεν θα τραυματίσει το αμάξωμα στις εκδρομικές αναζητήσεις και τονίζει το ξεχωριστό του στιλ. Κάτω από το περιτύλιγμα βέβαια κρύβεται και η κυριότερη προσθήκη.

 

Αυτό που έλειπε…

Το ζουμί της υπόθεσης είναι η απόδοση και ο 1.2 TSI, εξασφαλίζει αυτό που δυσκολευόταν να εκφράσει το Roomster μέχρι πρότινος. Ουσιαστικά καταργεί τον 1.6 των 105 ίππων και προσφέρεται σε δύο αποδόσεις, 86 και 105 ίππων, κάτι που οφείλεται κυρίως σε χαρτογράφηση. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των σχεδόν 18 kgm ροπής προσφέρει τις επιδόσεις ενός καλού κινητήρα 1.6 λίτρων, χωρίς να φορτώνεται κανείς τα πάγια έξοδά του (ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας), ενώ σύμφωνα με τον κατασκευαστή εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση, με αντίστοιχα χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2, δείχνοντας σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς θυσίες σε απόδοση. Το Roomster φτάνει τα 0-100 km/h σε 10,9'', αναπτύσσει τελική ταχύτητα 184 km/h και καίει μόλις 5,3 lt/100km σε μικτή χρήση. Στην πράξη επιβεβαιώνει τις επιδόσεις, την γεμάτη απόδοση και την διάρκεια και κινείται πραγματικά γρήγορα και απολαυστικά ακόμα και φορτωμένο. Η αραιή κλιμάκωση των ταχυτήτων, σε συνδυασμό με την γεμάτη ροπή που προσφέρει η υπερτροφοδότηση το βοηθάει να συνδυάζει και να έχει με το μέρος του τις επιδόσεις, το ήσυχο ταξίδι και την κατανάλωση, αν και η τελευταία τριγυρίζει τα 8 lt/100 km. Μπορεί να μην επιβεβαιώνει την Skoda, όμως παραμένει ένα οικονομικό αυτοκίνητο σύμφωνα με την σχέση απόδοσης.

Η συμπεριφορά του είναι ανάλογη του χαρακτήρα του, όντας φιλικό και προβλέψιμο με σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, χωρίς  ωστόσο να επιβαρύνει την άνεση. Αν και δεν προάγει την σπορ οδήγηση, εμφανίζει καλό κράτημα και υψηλή πρόσφυση σε απαιτητικές διαδρομές, με το επικοινωνιακό τιμόνι και το συνολικό πακέτο πλαισίου ανάρτησης να σε προκαλούν ακόμα και για υπερβολές. Σε ανοικτό δρόμο εμφανίζεται σταθερό και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να περνούν μεν στην καμπίνα, αλλά να μην ενοχλούν ιδιαίτερα. Συνολικά θα λέγαμε ότι το Roomster διατηρεί την ευχάριστη και επικοινωνιακή συμπεριφορά του και χαρακτηρίζεται από σωστό έλεγχο και ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης.

 

Δωμάτιο με θέα

Το εσωτερικό έχει δεθεί μια εκτεταμένη αναβάθμιση που ναι μεν δεν αλλοιώνει τον βασικό σχεδιασμό, αλλά τον βελτιώνει στα σημεία. Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, νέο ηχοσύστημα και σύστημα κλιματισμού με εργονομικές βελτιώσεις και έξτρα λειτουργίες, και ένδειξη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων είναι μερικές από τις ουσιαστικές παροχές. Φυσικά ο εξοπλισμός ανέσεων και ασφαλείας προσφέρει κάθε σύγχρονη απαίτηση(Hill Hold Control, πλήρες σετ αερόσακων), ενώ κερασάκι στο Roomster αποτελεί η γυάλινη πανοραμική οροφή και το σύστημα VarioFlex που εκπλήσσει με την μεταβλητότητα του εσωτερικού. Οι διαστάσεις του, σε συνδυασμό με τον τετραγωνισμένο φουτουριστικό σχεδιασμό, προσφέρουν μεγάλους χώρους στο εσωτερικό. Δύο επιβάτες πίσω βολεύονται με άνεση ακόμα και αν ξεπερνούν το 1,80μ. ύψος, έχοντας αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους. Τα ελαφρά ανασηκωμένα -κατά 4,6 εκατοστά- καθίσματα και τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα χαρίζουν ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το γεγονός ότι είναι ανεξάρτητα, κάνει πιο εύκολη τη ζωή οδηγού και επιβατών, αφού μπορεί οποιοδήποτε κάθισμα να αφαιρεθεί, κάνοντας πιο εκμεταλλεύσιμους τους χώρους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 450 λίτρων, που φθάνει τα 1.555 με την αναδίπλωση ή αφαίρεση των πίσω καθισμάτων, με το επίπεδο πάτωμα, το μεγάλο άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης να ευνοούν τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Σε συνδυασμό με τον φρεσκαρισμένο διάκοσμο και τον ποιοτικό αέρα της ανανέωσης, χαίρεσαι την παραμονή σου στο σαλόνι του Roomster είτε είσαι επιβάτης είτε οδηγείς.

 

συμπέρασμα

Όπως υποδηλώνει και η εμφάνιση του, το Roomster αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση, με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, αλλά ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό. Ο χαρακτήρας του είναι πολύπλευρος, αποτελώντας μια πραγματικά ιδιαίτερα πρόταση. Απευθύνεται σε κάθε ηλικίας οδηγό και σε όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο που να συνδυάζει σχεδόν τα πάντα. Τώρα με την αισθητική ανανέωση και τον 1.2 TSI στα σπλάχνα του, γνωρίζει την δεύτερη νιότη του.

Skoda Roomster

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
86
GOCAR Magazine #86

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...