Δοκιμή Audi Q3 Sportback 1.5 TFSI S Tronic: Sport υβρίδιο

Το Q3 Sportback είναι η απάντηση σε όσους παραμένουν γοητευμένοι από την πρακτικότητα και τους χώρους ενός SUV, αλλά εξακολουθούν να τους σαγηνεύουν στοιχεία όπως ο δυναμισμός και στιλ.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)148,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Χωρίς σημαντικούς συμβιβασμούς σε χώρους και πρακτικότητα, το Q5 Sportback διατηρεί στοιχεία από την SUV εκδοχή, αλλά με σαφώς πιο δυναμικό στιλ. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 1.500άρη TFSI, ο οποίος και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων της Audi.

Η πρακτική με τις διαφορετικές παραλλαγές στο ίδιο θέμα δεν είναι νέα για την Audi. Έχοντας αφουγκραστεί αρκετά νωρίς τη στροφή του ενδιαφέροντος προς τις SUV κατασκευές, αποκάλυψε μία διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση διευρύνοντας τη γκάμα της και προσελκύοντας όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό. Η συγκεκριμένη τάση αφορά τα αμαξώματα που συνοδεύονται από το χαρακτηριστικό Sportback και ουσιαστικά αναδεικνύει την αθλητική και δυναμική πλευρά της προσωπικότητας των μοντέλων της. Δεν είναι υπερβολή πως στη γκάμας της συναντάμε σήμερα 13 εκδόσεις αυτού του είδους, και μάλιστα σε συμβατικές αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδοχές.

Έτσι, όσοι είναι γοητευμένοι από τους χώρους και την πρακτικότητα του Audi Q3, αλλά εξακολουθούν να σαγηνεύονται από τα δυναμικά στοιχεία και τη νεανική σχεδίαση, η έκδοση Sportback είναι η απάντηση στις επιθυμίες τους. Όταν παρουσιάστηκε, αποτέλεσε το πρώτο compactcrossover της γερμανικής εταιρείας! Σήμερα, δοκιμάζουμε την έκδοση που τοποθετείται στη βάση της γκάμας και εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.500άρη κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic, αλλά όχι πλέον και με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. 

Σχεδίαση αμαξώματος

Η σιλουέτα του αμαξώματος συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού προσπαθεί να παντρέψει δύο διαφορετικά στοιχεία και συγκεκριμένα την λειτουργικότητα ενός SUV με την κουπέ αισθητική. Η σχεδίαση του εμπρός μέρους διατηρείται αναλλοίωτη, με την επιβλητική οκταγωνική μάσκα με τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες να εξακολουθεί να δεσπόζει. Ο περισσότερο μυημένος θα εξακριβώσει τη διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις παρατηρώντας το φάρδος του αμαξώματος, αφού η έκδοση Sportback διαθέτει μεγαλύτερο κατά 30 mm φάρδος. Αυτό το στοιχείο το καθιστά αμέσως πιο μυώδες και αθλητικό. Γενικότερα, δείχνει μεγαλύτερο σε διαστάσεις από την SUV εκδοχή, αλλά δεν διαφέρουν σημαντικά, με το Sportback να είναι μόλις 16 mm πιο μακρύ.

Δείτε ακόμη: Ηλεκτρικό Audi με κρατική επιδότηση την ίδια μέρα! 

Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται από τη μεσαία κολώνα και πίσω, σημείο που αλλάζει άρδην η σχεδίαση του Q3 Sportback. Η κεκλιμένη οροφή, τα μικρότερα παράθυρα και το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος αποτελούν τα στοιχεία που του χαρίζουν κουπέ φιλοσοφία. Οι σκουρόχρωμες και μαύρες λεπτομέρειες της έκδοσης S Line γύρω από το αμάξωμα, αλλά και οι μεγάλοι τροχοί των 19 ιντσών προσθέτουν επιπλέον πόντους στη σπορ εικόνα του. Αναμφίβολα, είναι πιο δυναμικό και νεανικό, αποπνέοντας παράλληλα τον απαραίτητο για την κατηγορία αέρα πολυτέλειας.

Χώροι - Εσωτερικό

Ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός πως οι διαφοροποιημένες διαστάσεις και η αλλαγή του πίσω μέρους, δεν μεταφράζονται σε συμβιβασμούς στον τομέα της ευρυχωρίας. Τέσσερις ενήλικες μπορούν να φιλοξενηθούν στην καμπίνα του, ενώ μόνο όσοι με ύψος που ξεπερνάει το 1.85 θα νιώσουν κάπως… κλειστοφοβικά στα πίσω καθίσματα. Κάτι για το οποίο ευθύνεται η κλίση της οροφής. Πάντως, αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι πως παρά τη νέα σχεδίαση του πίσω μέρους, ο χώρος αποσκευών παραμένει ανεπηρέαστος διατηρώντας την ίδια χωρητικότητα, κάτι που μεταφράζεται σε 530 lt, τα οποία και μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.400 lt σε περίπτωση που ρίξουμε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο Audi Q5 Sportback!

Το περιβάλλον του εσωτερικού δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από τον κανόνα και εκτός από τη σχεδιαστική φιλοσοφία που διακρίνει όλα τα μοντέλα της Audi, διατηρεί την ίδια ατμόσφαιρα πολυτέλειας που καθιστούν ξεχωριστές της δημιουργίες της γερμανικής εταιρείας. Η εικόνα είναι γνωστή και η ποιότητα σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ της Audi. Η απλότητα που χαρακτηρίζει την κεντρική κονσόλα συνδυάζεται ιδανικά με την digital αισθητική. Ο πίνακας οργάνων Audi Virtual Cockpit σε διάσταση 10,25΄΄ είναι ευανάγνωστος και πλήρης σε πληροφορίες, ενώ η οθόνης αφής συμπληρώνει ιδανικά τη κεντρική κονσόλα. Μάλιστα, ιδιαίτερα θετικό βρήκαμε το γεγονός πως είναι ελαφρώς στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, και συγκεκριμένα κατά δέκα μοίρες, συμβάλλοντας έτσι στην πιο οδηγοκεντρική θέση οδήγησης. Τέλος, η τελευταία γενιά του συστήματος ΜΜΙ infotainment προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών και όλα τα απαραίτητα συστήματα συνδεσιμότητας, ενώ κορυφαίο είναι και το επίπεδο ασφάλειας, περιλαμβάνοντας πληθώρα συστημάτων και τεχνολογιών στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού. 

Οδική συμπεριφορά

Το Q3 Sportback είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, όπως επίσης και με υβριδικό plug-in σύνολο, χωρίς μάλιστα σε αυτές να συνυπολογίζουμε την εκρηκτική έκδοση που συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό RS. Στη βάση της γκάμας συναντάμε την εκδοχή με τον γνωστό TFSi του γκρουπ, εφοδιασμένος με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, αλλά όχι σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Έχει χωρητικότητα 1.500 cc, αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπή, ενώ στην περίπτωση του μοντέλου που οδηγούμε, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων S tronic του γερμανικού Group.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πολυτέλεια
  • Ανάρτηση
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Κατανάλωση

Η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη, με κύριο χαρακτηριστικό την γραμμική απόδοση στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Από τις 2.000 rpm, οπότε γίνεται πιο ενεργός ο ρόλος του τούρμπο, νιώθεις μία πρώτη ώθηση, η οποία είναι πιο ισχυρή από τις 3.500 έως και τις 5.500 rpm. Από εκείνο το σημείο και έπειτα δεν επιταχύνει με την ίδια απόδοση, και φυσιολογικά επιλέγεις την επόμενη μεγαλύτερη σχέση. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά σίγουρα καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.535 kg. Αξίζει να σημειώσουμε, πως η παρουσία του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου με τη κοντή κλιμάκωση ευθύνεται στην αίσθηση ζωντάνιας, διατηρώντας παράλληλα τα θετικά στοιχεία που έχουμε διαπιστώσει στο παρελθόν. Προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και αντίστοιχα ραφιναρισμένη λειτουργία, με μοναδικό ψεγάδι να παραμένει η αργή απόκριση στην επιλογή μικρότερης σχέσης σε γρήγορο ρυθμό. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η συγκεκριμένη έκδοση του Q3 Sportback δεν ενισχύεται με κάποιο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, έστω 48V. Σε οικονομοτεχνικό επίπεδο, καταρχήν αυτό σημαίνει πως δεν εξαιρείται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας. Όμως, το σημαντικότερο είναι πως έχει αντίκτυπο στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου. Η εργοστασιακή τιμή των 6,5 lt/100 km δύσκολα θα επιτευχθεί, αφού κατά τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας, διαπιστώσαμε πως μία μέση τιμή κοντά στα 8,0 lt/km είναι πιο ρεαλιστική. Σε  χαλαρούς ρυθμούς και αποφεύγοντας τις άσκοπες επιταχύνσεις, είδαμε στο trip computer μέχρι και 7 lt/100 km, αλλά όταν κινηθήκαμε με το πόδι στο πάτωμα έφτασε τα 10 lt/100 km…

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό και εκρηκτικό Audi RS e-tron GT

Πίσω από το τιμόνι του έχεις την αίσθηση πως οδηγείς ένα SUV. Και αυτό γιατί η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη, χαρίζοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Επιπλέον, τα τύπου μπάκετ καθίσματα εκτός από καλαίσθητα, προσφέρουν και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Στο δρόμο το πρώτο στοιχείο που σε κερδίζει είναι η άνεση. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το Q3 Sportback προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Δεν είναι υπερβολή πως στο ταξίδι νιώθεις πραγματικά αποκομμένος από το εξωτερικό περιβάλλον. Η ρύθμιση της δείχνει ιδανική, αφού δεν είναι μαλακό, αλλά ούτε τόσο σφικτό ώστε να ενοχλεί τους επιβαίνοντες. Τις αρετές αυτής της επιλογής στο στήσιμο τις διαπιστώνεις στον επαρχιακό δρόμο. Ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες του κινητήρα. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και μόνο στο όριο θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, με το αυξημένο βάρος, τον όγκο και εν τέλει τον χαρακτήρα της κατασκευής να παίζουν το ρόλο τους. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι εξαιρετικά ασφαλές και φιλικό στην οδήγηση, με τις ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος να συμβάλλουν στο συναίσθημα σιγουριάς που προσφέρει.

συμπέρασμα

Σε μία συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία η Audi φυσικά δεν έχει ρόλο κομπάρσου. Το Q3 Sportback έχει κρυμμένους μία σειρά από άσσους στο μανίκι του, με την θελκτική σχεδίαση του αμαξώματος να αποτελεί το ισχυρότερο πλεονέκτημα του. Σαφώς πιο δυναμικό σε σχέση με την SUV εκδοχή, αλλά διατηρώντας στο έπακρο τον premium χαρακτήρα και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής που προσφέρουν γενικότερα τα μοντέλα της Audi σήμερα. Ακόμα και στη βασική του εκδοχή είναι μία φρέσκια και διαφορετική προσέγγιση σε μία τεράστια αγορά οχημάτων ελευθέρου χρόνου, αν και απουσία ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...