Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD: Σίγουρο στοίχημα! [video]

Στην παρτίδα των C-SUV η Toyota βγάζει άσσο από το μανίκι της, συνδυάζοντας το χαρακτηριστικό Cross με το φημισμένο όνομα της Corolla.

  • -
  • -
Ισχύς197 PS
Ροπή207 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)121,0 gr/km
με μια ματιά

Η Toyota κάνει δυναμική επάνοδο στην πλέον δημοφιλή κατηγορία SUV, εφοδιάζοντας το νέο της μοντέλο με σύγχρονες και αποδοτικές τεχνολογίες, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα και την άνεση.

Η Toyota είναι από τις εταιρείες που είχαν προβλέψει την… έκρηξη στην κατηγορία των SUV, και είχε επενδύσει σε αυτή αρκετά πριν αποτελέσει τη δημοφιλέστερη τάση στην αυτοκίνηση. Είναι χαρακτηριστικό, πως το RAV4 που παρουσιάστηκε το 1994 θεωρείται από πολλούς το αυτοκίνητο που ουσιαστικά λάνσαρε το χαρακτηρισμό του… «οχήματος ελευθέρου χρόνου». Η ιαπωνική εταιρεία έχτισε επάνω σε αυτή την παράδοση, και σήμερα διαθέτει μία πλήρη γκάμα crossover μοντέλων, σχεδόν σε κάθε segment. Από το λιλιπούτειο Aygo X μέχρι και το θηριώδες Land Cruiser! Με δεδομένο το γεγονός πως με την πάροδο του χρόνου το RAV4 μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις, δημιουργήθηκε ένα κενό στην κατηγορία των C-SUV. Και αυτό ακριβώς έρχεται να συμπληρώσει σήμερα η Corolla Cross, η οποία τοποθετείται ανάμεσα στο C-HR και στο RAV4.

Για ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη δυναμική της νεότερης προσθήκης της στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία, η Toyota συνδύασε το χαρακτηριστικό Cross με το όνομα της Corolla. Του μοντέλου με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της αυτοκίνησης, αφού μέσα σε 55 χρόνια και μετά από 12 συνολικά γενιές έχει παραχθεί σε περισσότερες από 50 εκατομμύρια μονάδες. Οι προσδοκίες για την Corolla Cross είναι αντίστοιχα υψηλές, αφού έως το 2025 οι Ιάπωνες στοχεύουν σε 400.000 πωλήσεις και μερίδιο της αγοράς που θα αγγίζει το 9%. Και για να το καταφέρουν, δεν προίκισαν το νέο τους SUV μόνο με ένα φημισμένο όνομα, αλλά το εφοδίασαν επιπλέον με σύγχρονες τεχνολογίες και το νεότερο υβριδικό σύστημα 5ης γενιάς. Στη δική μας περίπτωση, δοκιμάζουμε την 4κίνητη δίλιτρη εκδοχή με απόδοση 197 ίππων, με την δικίνητη των 1.800 cc να αναμένεται μελλοντικά στη χώρα μας.  

Χωρίς τυμπανοκρουσίες

Η νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Toyota έχει κερδίσει φανατικούς θαυμαστές, ξεχωρίζοντας για τη μοντέρνα αισθητική της. Στην περίπτωση της Corolla Cross, θα λέγαμε πως τα συγγενικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota είναι… λιγότερα από όσα θα περίμενε κανείς. Η εμπρός επιβλητική μάσκα της χαρίζει το στοιχείο της μοναδικότητας, με κύριο χαρακτηριστικό και σήμα κατατεθέν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Θα λέγαμε πως το αμάξωμα δεν ακολουθεί τις μοντέρνες γραμμές των Yaris Cross και C-HR, με την ιαπωνική εταιρεία να έχει ακολουθήσει μία πιο συντηρητική συνταγή που παραπέμπει σε ένα κλασσικό SUV όχημα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το plug-in hybrid Toyota RAV4

Σε κάθε περίπτωση, θα λέγαμε πως παραπέμπει περισσότερο στο RAV4, παρά σε μία εκτός δρόμου εκδοχή της Corolla. Οι διαστάσεις της είναι μικρότερες από τον εκπρόσωπο της Toyota στα D-SUV, με το μήκος να αγγίζει τα 4.460 mm, όντας μεγαλύτερο από το C-HR, με το οποίο μάλιστα μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο. Σε κάθε περίπτωση εκφράζει μία περισσότερο οικογενειακή και πρακτική εκδοχή, διαθέτοντας όμως και τα απαραίτητα στοιχεία που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός SUV. Όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 160 mm, τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, οι ράγες οροφής, αλλά και τα σκαλοπάτια χαμηλά κάτω από τις πόρτες.

Comfort zone

Οι ομοιότητες με τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota είναι ευδιάκριτα από τη στιγμή που θα ανοίξει κανείς την πόρτα του εσωτερικού. Η εικόνα είναι γνώριμη, αφού τα περισσότερα χειριστήρια τα έχουμε συναντήσει και σε άλλα αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας, ακολουθώντας γενικότερα τη νεότερη μίνιμαλ σχεδιαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας. Τα σημεία στα οποία το εσωτερικό της Corolla Cross διαφοροποιείται εντοπίζονται στο νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και στην οθόνη αφής στη κεντρική κονσόλα. Ο πρώτος έχει διάσταση 12,3’’ ιντσών και προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Είναι ευδιάκριτος, ενώ η απεικόνιση διαφοροποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Την ίδια ώρα, η νέα αιωρούμενη οθόνη που φιλοξενεί το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, έχει διάσταση 10,5’’, με το λογισμικό να αποδεικνύεται στην πράξη ταχύτερο, πιο εύχρηστο και λειτουργικό σε σχέση με το παρελθόν.

Η ποιότητα κατασκευής είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από την ιαπωνική εταιρεία, αν και στο πάνω μέρος της κονσόλας έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστική. Η συναρμογή και το φινίρισμα τους, εγγυώνται την αντοχή τους στο χρόνο, με την Toyota αποδεδειγμένα να φημίζεται για την επιλογή των υλικών της καμπίνας. Χωροταξικά, μπορεί το μεταξόνιο να είναι ίδιο με αυτό του C-HR, αλλά οι διαθέσιμοι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στο εσωτερικό του, έχοντας ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα τους, αλλά και σημαντικό αέρα για το κεφάλι τους. Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει περιορισμένο χώρο αποσκευών, αφού τα 390 lt δεν το τοποθετούν ανάμεσα στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας στον σχετικό τομέα. Για αυτό ευθύνεται η παρουσία του επιπλέον ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στο πίσω άξονα και καταλαμβάνει σημαντικό χώρο. Σημειώστε, πως στη δικίνητη έκδοση ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 436 lt.  Σε κάθε περίπτωση, η Corolla Cross ξεχειλίζει από σύγχρονες τεχνολογίες, τόσο σε επίπεδο άνεσης και ψυχαγωγίας, όσο και ασφάλειας. Είναι χαρακτηριστικό, πως στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε την ομπρέλα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού Toyota Safety Sense, με συνολικά 17 διαφορετικά συστήματα στην υπηρεσία του.

Απόσταγμα εμπειρίας ετών

Η Toyota θεωρείται από τους πρωτοπόρους στην υβριδική τεχνολογία και στην Corolla Cross συναντάμε για πρώτη φορά την 5η γενιά του συστήματος. Το κινητήριο σύνολο είναι τελείως καινούργιο και σύμφωνα με τους Ιάπωνες τεχνικούς είναι ισχυρότερο, πιο αποδοτικό και πιο κόμπακτ σε διαστάσεις. Στη δική μας δίλιτρη εκδοχή, λοιπόν, έχει επιλεχθεί ένας 4κύλινδρος κινητήρας που φυσικά λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και ενισχύεται από την παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 111 ίππων. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ένα μικρότερος ηλεκτροκινητήρας 41 ίππων στον πίσω άξονα, με τη συνδυαστική απόδοση του συνόλου να αγγίζει τους 197 ίππους. Το κιβώτιο e-CVT διαθέτει πλανητικά γρανάζια και ομοαξονικά ηλεκτρικά μοτέρ και έχει ρυθμιστεί για να προσφέρει βελτιωμένη επιτάχυνση. Κάτι που αποδεικνύεται και από τα 7,5 sec που δηλώνει ο Ιάπωνας κατασκευαστής πως χρειάζονται για το 0-100 km/h. Όσον αφορά το νέο σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου, εκτός από κόμπακτ διαστάσεις είναι κατά 14% πιο ισχυρό και 14% ελαφρύτερο σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα.  

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το τετρακίνητο Toyota Yaris Cross

On target!

Το βασικό συστατικό της συνταγής στην Corolla Cros είναι γνωστό και αποδεδειγμένα επιτυχημένο. Φυσικά, αναφερόμαστε στην πλατφόρμα GA-C της Toyota, στην οποία βασίζεται το νέο ιαπωνικό μοντέλο. Μπορεί να πρόκειται για ένα SUV, αλλά μόλις βρεθείς στη θέση του οδηγού και φέρεις το άνετο και χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα στην επιθυμητή θέση, διαπιστώνεις πως σου προσφέρει την αίσθηση ότι βρίσκεται στην καμπίνα ενός χάτσμπακ! Παρόλα αυτά, η περιφερειακή ορατότητα είναι πολύ καλή, λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών, ενώ αντίστοιχου επιπέδου είναι και η εργονομία, με τα πάντα να είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση.

γλυκά
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Θόρυβος σε πλήρη επιτάχυνση
  • Χώρος αποσκευών

Η ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο στοιχείο που σου κάνει θετική εντύπωση, με την ανάρτηση να ξεχωρίζει για το εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει. Η Toyota επέλεξε την αρχιτεκτονική με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, με τη ρύθμιση της να είναι προσανατολισμένη στην απορρόφηση κάθε είδους ανωμαλιών του οδοστρώματος. Κάτι που καταφέρνει με απόλυτη επιτυχία, περνώντας με χαρακτηριστική ευκολία από την συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Βέβαια, αυτό έχει το σχετικό αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά, αφού είναι προφανές ότι η Corolla Cross δεν διακρίνεται για το δυναμικό της χαρακτήρα. Αντίθετα, είναι φιλική και ουδέτερη, ενώ οι κλίσεις που θα εμφανιστούν σε συνθήκες πίεσης στο όριο σίγουρα δεν θα προκαλέσουν ανασφάλεια στον οδηγό. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ικανοποιητική πληροφόρηση, αν και ελαφρύ, ενώ το πεντάλ του φρένου δεν ξεχωρίζει για την αίσθηση του ελέω της παρουσίας του συστήματος ανάκτησης. Πάντως, κανένα από τα δύο παραπάνω στοιχεία δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.

Όσον αφορά τον κινητήρα, το υβριδικό σύνολο των 197 ίππων καταφέρνει να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.505 kg. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Power (επιπλέον συναντάμε τα Eco και Normal), η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και η Corolla Cross επιταχύνει θετικά, με γρήγορο ρυθμό έως και τα 130-140 km/h. Από εκείνο το σημείο είναι εμφανείς οι πτωτικές τάσεις της ισχύος, της ώρα που η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h. Κάπου εδώ, αξίζει να προσθέσουμε πως σε πλήρη επιτάχυνση είναι η μοναδική στιγμή που διαταράσσεται η ηρεμία που επικρατεί στην καμπίνα των επιβατών. Το επίπεδο θορύβου αυξάνεται σημαντικά, στοιχείο για το οποίο σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, και όχι η πολύ καλή ηχομόνωση του εσωτερικού.

Σίγουρα, το κιβώτιο δεν σε προδιαθέτει θετικά στη γρήγορη οδήγηση και είναι στο στοιχείο του σε πιο χαλαρό ρυθμό. Ειδικά στον αστικό κύκλο αποδεικνύεται λειτουργικό και άνετο, συμβάλλοντας φυσικά και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτόν τον τομέα, η Corolla Cross κυριολεκτικά κερδίζει τις εντυπώσεις. Στην πόλη μπορείς να κινηθείς αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας με ταχύτητες που φτάνουν έως τα 40-50 km/h, στοιχείο που έχει ευεργετικό αντίκτυπο στις τιμές κατανάλωσης. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια είδαμε 4-4,5 lt/100 km, ενώ όταν κινηθήκαμε πιο σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο και στον επαρχιακό, αυξήθηκε στα 6,5 lt/100 km. Μία μέση τιμή της τάξεως των 5,5 lt/100 km είναι άκρως ρεαλιστική, και θα λέγαμε εντυπωσιακή αν συνυπολογίσουμε το βάρος, αλλά και την ισχύ του ιαπωνικού SUV.

συμπέρασμα

Στην Toyota στοχεύουν να κυριαρχήσουν στην κατηγορία των SUV και έχουν θέσει τον πήχη ψηλά. Κάτι που καταρχήν αποδεικνύεται από τη χρήση του ονόματος της Corolla. Όμως, το νέο crossover της ιαπωνικής εταιρείας είναι πολλά περισσότερα από ένα crossover με φημισμένο όνομα που συνοδεύει τεράστια παράδοση. Είναι ένα σύγχρονο SUV, με πληθώρα τεχνολογιών, πρακτικό, με κορυφαίο επίπεδο άνεσης και αντίστοιχο βαθμό οικονομίας. Και μάλιστα, με εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή που το καθιστά πιθανότατα ως την κορυφαία υβριδική επιλογή στην κατηγορία.


Δείτε τη δοκιμή και σε video:

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...