Δοκιμή Toyota RAV4 plug-in hybrid: Είναι το απόλυτο οικογενειακό SUV;

Κάνει αμέτρητα χιλιόμετρα, έχει άπλετους χώρους, καίει ελάχιστα, επιταχύνει σαν supercar, είναι ψηλό και διαθέτει κάθε λογής τεχνολογικό καλούδι. Αξίζει τα λεφτά του το RAV4 PHEV;

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)22,0 gr/km
με μια ματιά

H Toyota δεν μας έχει συνηθίσει σε τόσο επιβλητικά αυτοκίνητα, ούτε σε μοντέλα που η τιμή τους φθάνει σχεδόν τα 52.000 ευρώ. Στην περίπτωση του RAV4 PHEV ωστόσο, ο πήχης ανεβαίνει πολύ ψηλά και τα χρήματα που απαιτούνται για την απόκτησή του με βάση αυτά που προσφέρει, κρίνονται λογικά.

Στον χώρο του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν μαγικά. Η επιτυχία ορίζεται από τις πωλήσεις, κοντολογίς να πετύχει ένας κατασκευαστής τον επιδιωκόμενο σκοπό και να κατακτήσει το κοινό, δηλαδή τους αγοραστές. Η Toyota, με το RAV4 που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1994, άλλαξε τον ρου της ιστορίας. Όχι μόνο της δικής της, αλλά και ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό το SUV με το ιδιότυπο τότε όνομα, κατάφερε να δημιουργήσει ολόκληρη σχολή και να σαρώσει τα πάντα στο πέρασμά του, πουλώντας εκατομμύρια μονάδες.

rav4

Οι Έλληνες το λάτρεψαν και εξακολουθούν να το έχουν ψηλά στη λίστα των επιλογών τους. Στην πιο πρόσφατη γενιά του, το RAV4 δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα. Το ιαπωνικό SUV έχει ανέβει επίπεδο από πλευράς ποιότητας, διαστάσεων, χώρων και οδικής συμπεριφοράς. Αγγίζει τις premium κατασκευές και υποστηρίζει διαρρήδην τις αρχές του. Στην έκδοση plug-in hybrid, η οποία σημειωτέων προβάλλει ως τον αθέρα της γκάμας της Toyota, η εκπληκτική οικονομία, η εντυπωσιακή απόδοση, η ευκολία στην καθημερινότητα και τα κέρδη μετά την αγορά, το κάνουν ακαταμάχητο.

Μεγαλοπρεπές και ευρύχωρο SUV

Το RAV4 PHEV προκαλεί έντονο θαυμασμό από πλευράς αισθητικής. Η μεγάλη μάσκα με τα άκρως επιθετικά φωτιστικά σώματα, οι έντονες ακμές του αμαξώματος, τα αλουμινένια ένθετα, τα μαύρα προστατευτικά στους θόλους των τροχών, οι ζάντες 19 ιντσών, η γυαλιστερή απόχρωση στον πίσω προφυλακτήρα και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, μαρτυρούν τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Από πλευρά διαστάσεων, το ιαπωνικό SUV έχει μήκος 4,6 m, πλάτος ελάχιστα πάνω από 1,85 m, και ύψος 1,69 m. Το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2.690 mm, γεγονός που ευνοεί σημαντικά τη χωρητικότητα στην καμπίνα.

rav4

Μια τετραμελής οικογένεια δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με τους χώρους. Ακόμη και 5 ενήλικες αν επιχειρήσουν να ταξιδέψουν, θα το πράξουν με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ μπορεί να έχει περιοριστεί λόγω της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 520 lt, αλλά ακόμη κι έτσι, χάρη στο ύψος του, οι ταξιδιωτικές ανάγκες καλύπτονται πλήρως. Οι αποθηκευτικοί χώροι τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες είναι πλούσιοι και τα καθίσματα εξαιρετικά αναπαυτικά. Μάλιστα, στην έκδοση Black Edition που είχαμε για δοκιμή, ρυθμίζονται ηλεκτρικά και είναι πιο σπορτίφ με δερμάτινη επένδυση.

rav4

Η εικόνα του ταμπλό ακολουθεί τη σύγχρονη ευρωπαϊκή λογική, παρότι οι κλασικοί διακόπτες για τον κλιματισμό παραμένουν. Αυτό όμως, δεν είναι καθόλου άσχημο και ειδικά για όσους δεν ακολουθούν τη φιλοσοφία των early adopter. Η οθόνη αφής ενσωματώνει κάθε λειτουργία συνδεσιμότητας και εφαρμογής. Φέρει over the air ενημερώσεις λογισμικού και έξυπνο σύστημα φωνητικών εντολών, σύστημα πλοήγησης για λήψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, ειδοποιήσεις για κάμερες ταχύτητας, εστίαση στην σήμανση κατεύθυνσης κατά την αλλαγή πορείας και επικίνδυνες καιρικές συνθήκες στον προορισμό σας. Ο πίνακας οργάνων με ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις – στην ανανεωμένη εκδοχή υπάρχει και πλήρως ψηφιακός σε διάσταση 12,3" - παρέχει όλες τις ενδείξεις με ευκρίνεια και αμεσότητα.

rav4

Όσο για τον εξοπλισμό ασφαλείας, αυτός περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, με την Toyota να δημιουργεί ένα τεχνολογικό «φρούριο». Φυσικά, ανάλογα με τις προτιμήσεις του καθενός και τα διαθέσιμα χρήματα, υπάρχει πληθώρα έξτρα επιλογών, όπως διαχωριστικό κατοικίδιων στο χώρο αποσκευών, βάση στήριξης ποδηλάτων και σκι, μπαγκαζιέρα και πανοραμική οροφή. Η εργονομία στο εσωτερικό κρίνεται ως άριστη, το φινίρισμα των υλικών είναι αψεγάδιαστο και τα υλικά κινούνται στο ανώτερο επίπεδο. Γενικά, καθετί στο σαλόνι είναι άψογα μελετημένο, χωρίς υπερβολές και εξεζητημένες προσεγγίσεις.

Tο RAV4 των 306 ίππων καίει σαν diesel

Κι όμως, αυτό το «θηρίο» των 1.900+ κιλών καταφέρνει να διαχειριστεί μαεστρικά τον όγκο του, με τους Ιάπωνες να παραδίδουν εκ νέου μαθήματα υβριδικής τεχνολογίας. Ποιος μπορεί να φανταστεί ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με ισχύ 306 PS μπορεί να διανύσει μέσα στην πόλη ακόμη και 90 km χωρίς να κάψει στάλα βενζίνης και την ίδια στιγμή να βγει στην εθνική οδό επιταχύνοντας σαν GTi, καταναλώνοντας γύρω στα 5 lt/100 km. Προφανώς ελάχιστοι. Κι όμως, οι μηχανικοί της Toyota έφτιαξαν ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο που σε αφήνει άφωνο. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Eco, οι καθημερινές μετακινήσεις στο κλείνον άστυ γίνονται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και με ταχύτητες έως 135 km/h. Στο Hybrid, το σύστημα προσαρμόζει μόνο του την κίνηση και διατηρεί πάντοτε ένα ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας για να έχεις διαθέσιμη την πλήρη δύναμη όταν τη χρειαστείς. Στο πρόγραμμα Sport, αρκεί ένα χάδι στο γκάζι για να εκτοξευτείς προς τα εμπρός, καλύπτοντας τα 0-100 σε μόλις 6 sec.

rav4

Την ισχύ την αντιλαμβάνεσαι σε κλειστές διαδρομές, εκεί όπου θες να προσπεράσεις γρήγορα και με ασφάλεια. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, επιτρέπουν να κινηθείς σβέλτα χωρίς να ανησυχείς για υπερβολικές κλίσεις ή απώλεια πρόσφυσης. Η οδική του συμπεριφορά του είναι εξόχως ευχάριστη, το σύστημα διεύθυνσης άμεσο και ακριβές και μόνο από το αυτόματο κιβώτιο e-CVT περιμέναμε πιο ευχάριστη λειτουργία.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Δύναμη-επιδόσεις
  • Οικονομία καυσίμου
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Ευρυχωρία-εργονομία
ξινά
  • Κιβώτιο e-CVT

Βέβαια, το RAV4 PHEV θα το εκτιμήσεις περισσότερο για την οικονομία που το χαρακτηρίζει. Παρά τους 306 ίππους που αποδίδουν συνδυαστικά ο 2,5 λιτρος κινητήρας βενζίνης και το ηλεκτρικό μοτέρ, το 5άρι στο trip computer θα το πετύχεις εύκολα σε μεικτές συνθήκες. Αν βέβαια δεν «κυνηγάς» τις επιδόσεις και είσαι σχετικά ήρεμος πίσω από το τιμόνι του…  Η Toyota βέβαια, υποστηρίζει πως κατά μέσο όρο καταναλώνει μόλις 1 lt/100 km, αλλά τέτοιο νούμερο είναι σχεδόν απίθανο να δει κανείς σε πραγματικές συνθήκες.

rav4

Εκτός δρόμου και ειδικά σε χώμα, τα 18 cm απόστασης από το έδαφος και το σύστημα τετρακίνησης με λειτουργία «Trail Mode» θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Το αυτοκίνητο δεν δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στις πλέον απαιτητικές συνθήκες, όπως χιόνι και λάσπη, αρκεί φυσικά να έχεις τα κατάλληλα ελαστικά. Για τη φόρτιση της μπαταρίας χρησιμοποιείς την υποδοχή που βρίσκεται στο πίσω δεξί φτερό. Κουμπώνεις το βύσμα σε οικιακή παροχή (10 A) και η διαδικασία ολοκληρώνεται σε περίπου 7,5 ώρες, κάτι που καθιστά των ολονύκτια φόρτιση βολική και, σε πολλές περιπτώσεις, οικονομική.

rav4

Για βέλτιστη ταχύτητα και ασφάλεια, συνδέοντας ένα ειδικό καλώδιο σε φορτιστή wall box, μία πλήρης φόρτιση επιτυγχάνεται σε περίπου 2,5 ώρες. Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε πως, η μπαταρία συνοδεύεται από μία εγγύηση 5 ετών/100.000 km η οποία – με έναν ετήσιο έλεγχο Hybrid Health Check – επεκτείνει την κάλυψη για έως 11 χρόνια. Για τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, η εγγύηση είναι στα 6 χρόνια, ενώ δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας καθώς οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 22 gr/km.

συμπέρασμα

Χωρίς να προκαλεί με αισθητικές ακροβασίες ή οθόνες τύπου high tech τηλεόρασης, το RAV4 έχει αναγκάσει το σύνολο των ανταγωνιστών να το σέβονται. Ίσως, αυτό να είναι και το μεγαλύτερο παράσημο που κουβαλά έπειτα από 28 χρόνια λαμπρής πορείας. Η έκδοση PHEV τιμολογιακά αγγίζει premium προτάσεις. Ξεπερνά το ψυχολογικό όριο των 50.000 € - ξεκινά από 51.950 € - και αυτό πιθανότατα «φρενάρει» ορισμένους υποψηφίους αγοραστές. Από την άλλη, τα τεχνολογικά εφόδια, η οικονομία σε πραγματικές συνθήκες και οι προδιαγραφές του, το τοποθετούν στο άνω άκρο της αγοράς. Οπότε, στην περίπτωσή του, το ρητό «ό,τι πληρώνεις, παίρνεις», το εκφράζει απόλυτα.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...