Δοκιμή Renault Arkana 1.3 TCe MHEV EDC 140 PS: Illusion!

Το βλέπεις για SUV, αλλά μοιάζει και με coupe. Έχει μεγάλους χώρους, αλλά νεανική εμφάνιση και δείχνει… ακριβό, αλλά είναι πιο φθηνό απ' ό,τι νομίζεις. Τι είναι; Το Renault Arkana!

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Renault Arkana φέρνει την ιδέα των Coupe SUV πιο κοντά στα προσιτά «στρώματα» της αυτοκίνησης. Διαφορετικό σε αισθητικό επίπεδο, αλλά όσο ευρύχωρο περιμένεις από ένα SUV, παντρεύει το στυλ με τη λειτουργικότητα. Ο συνδυασμός με έναν ικανό βενζινοκινητήρα 140 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, φτιάχνει ένα πακέτο που τελικά, σε δυσκολεύει να βρεις μειονεκτήματα.

Τα Coupe SUV ή τα… CUV (Coupe Utility Vehicles) όπως συχνά αναφέρονται, ξεκίνησαν σαν ακριβότερες προτάσεις μοντέλων, προερχόμενα κυρίως από premium κατασκευαστές που ήθελαν να πειραματιστούν σχετικά με τι τους… παίρνει να κάνουν στα ήδη υπάρχοντα SUV τους. Η Renault ωστόσο, αποφάσισε να υιοθετήσει την ιδέα και να… εκδημοκρατικοποιήσει το συγκεκριμένο είδος αυτοκινήτων, με την παρουσίαση του Arkana.

Το εντυπωσιακό SUV στην αρχή παρουσιάστηκε με στόχο την αγορά της Ρωσίας. Η ποικιλία θετικών σχολίων και η έλλειψη ενός προσιτού Coupe SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, οδήγησε τους υπεύθυνους της Renault να ξανασκεφτούν την κίνησή τους και τελικά, να το φέρουν στην Ευρώπη, δίνοντας μια άκρως ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση απέναντι στα πολυφορεμένα C-SUV που ήδη κυκλοφορούσαν. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά υβριδικούς κινητήρες, είναι μέσα στο πνεύμα της εποχής από όλες τις απόψεις.

Για το μάτι!

Το χαρτί της εμφάνισης, είναι ένα από τα πιο δυνατά του Renault Arkana. Κερδίζει το βλέμμα με την παρουσία του και είναι πολύ πιθανό κάποιος να ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, μόνο και μόνο λόγω της ξεχωριστής αισθητικής του. Από μπροστά είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Renault χάρη στα φωτιστικά σώματα σε σχήμα “C” και το τεράστιο σήμα της φίρμας στο κέντρο της μάσκας. Όμως, το πλαϊνό τμήμα είναι εκείνο που δίνει την coupe ταυτότητα, όπως και το πίσω. Στα δικά μας μάτια, το Arkana είναι πανέμορφο μέχρι τη μεσαία του κολόνα. Από εκεί και πίσω αλλάζουν σημαντικά οι αναλογίες και είναι θέμα γούστου αν θα αρέσει ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, είναι μια επιτυχημένη συνταγή και βέβαια, δεν περνάει απαρατήρητο από πουθενά!

Απ’ έξω εμφάνιση, από μέσα άνεση

Παρά τον coupe σχεδιασμό, το Renault Arkana είναι… πραγματικό SUV για εκείνον που θα ψάξει να βρει χώρους. Η ευρυχωρία των πίσω καθισμάτων αποσπά άριστη βαθμολογία και μπορεί να φιλοξενήσει ακόμη και τρεις ενήλικες, χάρη στο ικανό πλάτος των 1.453 mm. Ο χώρος για τα πόδια είναι πολύ καλός (μεταξόνιο 2.720 mm), το ίδιο και για το κεφάλι παρά την κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Μόνο τα αναστήματα άνω του 1.85 θα νιώσουν το κεφάλι τους να ακουμπάει στο ύφασμα του ουρανού.

Το ίδιο καλά είναι τα νέα και στον χώρο αποσκευών των 513 λίτρων, ο οποίος έχει και ρυθμιζόμενο πάτωμα που στην ανώτατη θέση του δημιουργεί έναν εντελώς flat χώρο όταν πέσουν οι πλάτες των καθισμάτων. Οι εμπρός επιβάτες, κάθονται ψηλά και έχουν στη διάθεσή τους άνετα καθίσματα. Λίγη περισσότερη πλευρική στήριξη θα ήταν ευπρόσδεκτη, ειδικά με τις (extra) δερμάτινες επενδύσεις του αυτοκινήτου δοκιμής που γλιστράνε περισσότερο συγκριτικά με τις υφασμάτινες.

Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό σε… εποπτική θέση και δίνει την αίσθηση γνήσιου SUV σε εκείνους που τους αρέσει να κάθονται ψηλά. Σε κάθε περίπτωση, η εύρεση της ιδανικής θέσης στο κάθισμα είναι εύκολη καθώς ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις, όπως και το τιμόνι. Το εσωτερικό του Renault Arkana αποδεικνύεται και ιδιαίτερα πρακτικό. Υπάρχουν θήκες σε διάφορα σημεία, ποτηροθήκες, ένα βολικό υποβραχιόνιο και ένα πολύ μεγάλο ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό. Ζητήματα εργονομίας δεν υπάρχουν, ενώ η ανεξάρτητη μονάδα χειρισμού του κλιματισμού με περιστροφικά χειριστήρια είναι και πολύ όμορφη, αλλά και ιδιαίτερα λειτουργική.

Ψηλότερα συναντάμε την οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Έχει διαγώνιο 9,3 ιντσών, αρκετά εύχρηστο μενού και η απόκριση στην αφή ικανοποιεί. Τα γραφικά δεν απογοητεύουν, αλλά δεν συναρπάζουν κιόλας, ενώ οι πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto υποστηρίζονται μεν, αποκλειστικά ενσύρματα δε. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας το (προαιρετικό) ηχοσύστημα της Bose με το πλούσιο μπάσο και τον καθαρό ήχο έκλεβε την παράσταση, προσφέροντας μια εξαιρετική εμπειρία ακρόασης στο αυτοκίνητο.

Να αναφέρουμε ότι ο οδηγός έχει μπροστά του έναν αρκετά εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών στην έκδοση Dynamic, με αρκετές επιλογές απεικόνισης με βάση την προσωπική του προτίμηση. Μάλιστα, αλλάζει εντελώς ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης του Multi-Sense, βάζοντάς τον στο κλίμα. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, βρίσκεται σε καλό επίπεδο, εντός των… προδιαγραφών για τη συγκεκριμένη κατηγορία με μπόλικο αφρώδες στα υψηλότερα τμήματα και σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα. Η συναρμογή επίσης είναι αρκετά καλή, οπότε δεν προκύπτουν ουσιαστικά ζητήματα.

Γεννημένο υβριδικό

Το Renault Arkana είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με υβριδικά κινητήρια σύνολα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού της γκάμας, με ήπια υβριδική τεχνολογία σε κύκλωμα 12V. Ο 1.3 TCe αποδίδει 140 ίππους με 260 Nm ροπή, από τις 1.750 rpm. Το σύνολο συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των 7 σχέσεων. Στην πράξη, ο τετρακύλινδρος δεν δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.336 κιλών (χωρίς οδηγό), προσφέροντας αρκετά καλές επιδόσεις. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,8 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 km/h.

Σχετικά με την κατανάλωση, η Renault ανακοινώνει από 5,8 lt ανά 100 km σε μεικτό κύκλο, ωστόσο κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε 7 λίτρα για την ίδια απόσταση. Ο ήπια υβριδικός κινητήρας έχει πολύ λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο, με την κατανάλωση τελικά να εξαρτάται από το βάρος του δεξιού ποδιού. Το Arkana στα χέρια μας κάλυψε αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο με αρκετά υψηλές ταχύτητες, όμως η κατανάλωση ποτέ δεν… εκτοξεύθηκε στα ύψη. Τα 7 λίτρα που «γράψαμε» ήταν μια πολύ καλή επίδοση, αναλογιζόμενοι τον -καθόλου προσεκτικό προς την κατανάλωση- τρόπο οδήγησης.

Περνώντας στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του τετρακύλινδρου συνόλου, είναι αρκετά πολιτισμένος και ραφιναρισμένος στις χαμηλές στροφές, εκεί δηλαδή που βρίσκεται στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Ζητώντας πλήρη επιτάχυνση και ανεβάζοντας τον δείκτη του στροφόμετρου προς τις ψηλότερες ενδείξεις, αποκαλύπτεται ένα τραχύ πρόσωπο του 1.3 TCe, παράγοντας έναν δυνατό και όχι ευχάριστο ήχο.

γλυκά
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Χώρος αποσκευών
  • Εξοπλισμός
  • Φρένα
ξινά
  • Τραχύς κινητήρας ψηλά
  • Απότομο κιβώτιο στην εκκίνηση
  • Απουσία ασύρματου Apple CarPlay

Ωστόσο, αυτό συμβαίνει μόνο με τέρμα πατημένο το γκάζι. Το κιβώτιο από τη δική του πλευρά, πραγματοποιεί γρήγορες αλλαγές, διαλέγοντας παράλληλα και τη σωστή σχέση στα περισσότερα σενάρια οδήγησης. Στη διαδικασία της εκκίνησης όμως είναι απότομο, ενώ συχνά «μπερδεύεται» με την αργή απόκριση του συστήματος start-stop, προκαλώντας μια μικρή… σύγχυση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Όλα σε τάξη

Το Renault Arkana, αν και μετρά 4.568 mm μήκους, βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μικρότερο Captur (CMF-B). Η ανάρτηση αποτελείται από την κλασσική λύση των γονάτων MacPherson μπροστά και έναν τυπικό ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Αν και οι προδιαγραφές δεν εντυπωσιάζουν, το αποτέλεσμα είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικό.

Η ανάρτηση εξασφαλίζει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης, χωρίς να κοπανάει σε εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ την ίδια ώρα δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις όταν πιέζεται σε στροφές, παρά τα 200 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος. Η συμπεριφορά του Arkana είναι… τυπικά γαλλική, ισορροπώντας με επιδέξιο τρόπο ανάμεσα στην άνεση και τις σωστές αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά παρέχει ικανοποιητική πληροφόρηση και ακρίβεια και τα φρένα, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 280 χιλιοστών εμπρός και συμπαγείς δίσκους 260 χιλιοστών πίσω. Το πετάλι έχει προοδευτική διαδρομή και το σύστημα αποδεικνύεται ανθεκτικό στη σκληρή χρήση, αλλά και αποδοτικό.

Στον αυτοκινητόδρομο το Renault Arkana έχει ένα πολύ ώριμο προφίλ καθώς ταξιδεύει άνετα και χωρίς κάτι να ενοχλεί. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, αν και υπάρχουν μικρά περιθώρια βελτίωσης στην ηχομόνωση, αφού κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα περάσουν στο εσωτερικό. Σε κάθε περίπτωση, το Arkana αισθάνεται στο στοιχείο του όταν ταξιδεύει, προσφέροντας ένα πολύ ισχυρό αίσθημα ασφάλειας χάρη στην σταθερότητα και το στιβαρό πάτημα στον δρόμο. Επίσης, τα καθίσματα κρατάνε ξεκούραστα τα κορμιά των επιβατών, ένα στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα πολύωρο ταξίδι.

συμπέρασμα

Το νέο Renault Arkana είναι μια πολύ διαφορετική πρόταση στην κατηγορία των C-SUV, η οποία έχει να επιδείξει μια… άλλου τύπου εμφάνιση, συγκριτικά με τους παραδοσιακούς παίκτες. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι Γάλλοι πέτυχαν αυτό που ήθελαν, δηλαδή να βγάλουν στην αγορά ένα Coupe SUV με προσιτή -για την εποχή- τιμή, χωρίς να υπάρχει κάποιος τομέας που θα υστερεί σημαντικά.

Καταφέρνοντας να δημιουργήσει μια πολύ καλή εικόνα στους περισσότερους τομείς, το Renault Arkana είναι μια περίπτωση που πραγματικά αξίζει την προσοχή όποιου αναζητά κάτι διαφορετικό στη συγκεκριμένη κατηγορία, αλλά με χώρους και έναν πολύ ικανό κινητήρα. Η έκδοση Dynamic του «δικού μας» Renault Arkana είχε πραγματικά κορυφαίο εξοπλισμό, μαζί με μερικά extra (δερμάτινα-ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα-θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα της Bose, αυτόματο παρκάρισμα με κάμερα 360o κ.ά.) τα οποία αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την εμπειρία συμβίωσης με το αυτοκίνητο.

Και χωρίς όλα αυτά όμως, δεν υπάρχει καμία έλλειψη στον εξοπλισμό και τα στάνταρ στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη μεγάλη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών, την κάμερα οπισθοπορείας, τον αυτόματο κλιματισμό, τον ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, το σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, τους full LEDπροβολείς και τις 18άρες ζάντες αλουμινίου. Η βασική έκδοση κοστίζει από 28.980 € (στάνταρ αυτόματο κιβώτιο) και η έκδοση της δοκιμής μας, 31.540 €.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...