Seat Ibiza 1.2 TSI 5d DSG

Ενάντια στο σκληρό ανταγωνισμό ο «επικοινωνιακός» 1.2 TSI σπρώχνει και πάλι το Ibiza προς τη χαμένη δόξα του παρελθόντος

  • -
  • -
Ισχύς105 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αν και αργοπορημένος ο 1.2 TSI συμπληρώνει τα υπόλοιπα θετικά στοιχεία του Ibiza, βάζοντας τις βάσεις για να πρωτοστατήσει ανάμεσα στα supermini

γλυκά

 

  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Εξοπλισμός
  • Θέση οδήγησης

 

ξυνά

 

  • Λειτουργία πίσω ανάρτησης σε εγκάρσιες ανωμαλίες

 

απόψεις

Αν ο κινητήρας αυτός είχε τοποθετηθεί πρώτα στη Seat και μετά στη VW σίγουρα θα είχαμε αλλά δεδομένα στην αγορά. Ο γενναίος στο δεξί πεντάλ θα έχει στη διάθεση του ένα ομοιογενές σύνολο, με ένα κιβώτιο αριστούργημα στις αλλαγές εν κινήσει, που έχει καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και ανταγωνιστική τιμή αγοράς. Ο 1.2 TSI μας εκπλήσσει κάθε φορά ευχάριστα. Η μόνη παραφωνία του DSG αφορά την επιλογή την όπισθεν στους ελιγμούς παρκαρίσματος όπου σκορτσάρει ή δεν εμπλέκει, όμως αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις με την καθημερινή τριβή.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Αγαπημένο παιδί της ελληνικής αγοράς για χρόνια, το Ibiza, δημιούργησε το δικό του κοινό βάζοντας αν μη τι άλλο σε άλλη τροχιά ολόκληρη τη Seat. Η τωρινή γενιά παρουσιάστηκε με αξιώσεις. Οι γρήγορες εκδόσεις γεύτηκαν εξαρχής τις χαρές του downsizing. Αργοπορημένα μεν, αποτελεσματικά δε, ο επίκαιρος 1.2 TSI βάζει δυναμικά πλέον το Ibiza στη δυνατή ομάδα των σφετεριστών της κατηγορίας των supermini.

 

Επίκαιρο σχεδιαστικά

Η προηγούμενη γενιά Ibiza στάθηκε γερά απέναντι στις απαιτήσεις της κατηγορίας. Κάτι ο μουντός σχεδιαστικά ανταγωνισμός της εποχής, κάτι τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τα θελκτικά για την εποχή μοτέρ, από τα ράφια της Volkswagen, συνέβαλαν ουσιαστικά σε εμπορικό επίπεδο. Σήμερα το Ibiza παίζει σε νέο σχεδιαστικό τερέν, ακολουθώντας πιο τολμηρό design. Με μήκος που ξεπερνά τα 4 μέτρα, η 5θυρη έκδοση δίνει έμφαση στην πρακτικότητα, με πιο σεμνά στοιχεία, δίνοντας τον επιθετικό ρόλο της σπορ κουλτούρας στην 3θυρη SportCoupe.

Η σχεδιαστική άποψη του εσωτερικού είναι μοντέρνα, αποπνέει φρεσκάδα, τα υλικά είναι αποδεκτά, αλλά στο VW Group μπορούν αποδεδειγμένα και καλύτερα. Σε επίπεδο συναρμογής και εργονομίας πάντως, χαμογελάς με θετική διάθεση. Η θέση οδήγησης αγγίζει το ιδανικό, ενώ ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Style ικανοποιεί. Ο αυτόματος κλιματισμός και το καλό ηχοσύστημα (θέλουν μια μικρή εξοικείωση τα κουμπάκια του… ), το οποίο προσφέρει και εύχρηστο χειρισμό από το τιμόνι, καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι καλοί, απέχοντας από την κορυφή, ενώ ο χώρος αποσκευών εξυπηρετεί με τα 284 διαθέσιμα του λίτρα.

 

Έκτακτη εισφορά

Ελλιπής από πλευράς ανταγωνιστικών κινητήρων ήταν στο λανσάρισμα του μοντέλου, οι προσιτές και εμπορικές εκδόσεις του Ibiza, όποτε η εισφορά του φρέσκου TSI προς την Seat, κρίθηκε απαραίτητη από τους μαέστρους του Μάρκετινγκ στο VW Group. Ο 1.2 TSI αποδεικνύεται «πανούργος» όπου και αν τοποθετηθεί, οπότε το Ibiza δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Οι 105 ίπποι και τα 175 Nm ροπής, μεταφράζονται σε μεστή απόδοση και δύναμη από χαμηλά. Παρά την 8βάλβιδη αρχιτεκτονική του, προσφέρει μια αποτελεσματική καμπύλη ροπής, με πλούσια παροχή δύναμης κυρίως στις μεσαίες στροφές, που εξυπηρετεί ιδανικά το βάρος των 1050 kg του Ibiza. Η υστέρηση του turbo είναι υπαρκτή αλλά ελάχιστη, ίσως και μη αντιληπτή αν δεν την ψάξεις.

Τα καλά νέα βέβαια δεν σταματούν εδώ. Το 7αρι DSG, του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, συντροφεύει ιδανικά την τεχνολογική υπόσταση του κινητήρα. Ο συνδυασμός κινητήρα - αυτόματου κιβωτίου σε κερδίζει, προσπερνώντας κατά κάποιο τρόπο το επιπλέον κόστος (1.500€), ευθύς εξαρχής από τη δοκιμασία της αστικής μετακίνησης. Επιπροσθέτως η έβδομη σχέση προσφέρει ησυχία στο ταξίδι, το οποίο μπορεί άνετα να γίνει και με ταχύτητες άνω των 160 km/h. Για αυτούς που θα τιμήσουν την χειροκίνητη εναλλαγή των σχέσεων, από τον σειριακό επιλογέα για την περίσταση, τα νέα είναι επίσης ευχάριστα. Ώριμο όσο ποτέ, το DSG ακολουθεί πιστά την λογική του TSI κινητήρα, οπότε το απολαμβάνεις ακόμα και με σπορ διαθέσεις. Επιπλέον ο TSI αποδεικνύεται σύμμαχος στην εξοικονόμηση του πολύτιμου πλέον υγρού της βενζίνης. Έφτασαν  8.4 lt/100 km σε μικτή χρήση κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Οι εκπομπές CO2 της έκδοσης DSG είναι μόλις 124 gr/km (119 gr/km το χειροκίνητο), συγκρατώντας σε λογικά πλαίσια τη «λυπητερή» προς τα κρατικά ταμεία, για τα τέλη κυκλοφορίας.

 

Πρωταγωνιστής από τα παλιά

Στιβαρό και άμεσο το πλαίσιο του Ibiza, τιμά την οδική συμπεριφορά χωρίς να υπολείπεται σε ποιότητα κύλισης και άνεση. Μόνον η πίσω ανάρτηση έρχεται στο προσκήνιο στις εγκάρσιες ανωμαλίες, φαινόμενο που εξευγενίζεται κάπως από τους τροχούς των 15 ιντσών (με ελαστικά 185/60/15) της βασικής έκδοσης. Η θέση οδήγησης εξυπηρετεί σωστά το σώμα, υστερώντας ελαφρώς στη μέτρια πλευρική στήριξη των καθισμάτων της 5θυρης έκδοσης. Εν κινήσει το Ibiza προσαρμόζεται στον χαρακτήρα κάθε οδηγού και αυτό από μόνο του είναι επιτυχία. Το σύστημα διεύθυνσης ακολουθεί την λογική της κατασκευής, διαθέτοντας αποδεκτή αίσθηση παρά την ηλεκτρική του φύση. Δεν βαραίνει υπερβολικά με την ταχύτητα, ξεπερνώντας κάπως αυτή την τεχνητή νότα  που διακρίνει το είδος του. Κλίσεις υπάρχουν, δεν τρομάζουν όμως, ενώ παρά την έλλειψη του ESP στην έκδοση Style, η δύναμη βγαίνει ομαλά στο δρόμο. Στήριγμα σε κάθε περίπτωση, ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου. Ο 1.2 TSI δίνει το ρυθμό και το DSG ενορχηστρώνει ένα πακέτο που συνολικά αναβαθμίζει κάθε μοντέλο που υπηρετεί. Η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, σειριακά από τον επιλογέα, προσφέρουν το ανάλογο κέφι αν το αναζητήσεις. Επιπλέον «τσαγανό» για τους πιο τεμπέληδες, δίνει και το πρόγραμμα Sport του DSG. Τίποτα μεμπτό για το αποτελεσματικό σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, με τα εμπρός να είναι αεριζόμενα διαμέτρου 256 mm.

συμπέρασμα

Κάλλιο αργά παρά ποτέ, που έλεγαν και οι παλιότεροι… ο 1.2 TSI μεταμορφώνει το Ibiza στο δρόμο, χωρίς να το φορτώνει επί της ουσίας με επιπλέον κόστος στην αγορά και την χρήση. Τα θετικά στοιχεία τονίζονται, με την οδική συμπεριφορά και την μοντέρνα σχεδίαση, να πλαισιώνονται πλέον από καλές επιδόσεις και έναν ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο. Η έκδοση με το DSG ξεπληρώνει το επιπλέον κόστος, με την ευχρηστία και αποτελεσματικότητα στο δρόμο. Αν σας ταιριάζει εμφανισιακά, ο συνδυασμός του 1.2 TSI και η φρεσκάδα του Ibiza, προσφέρουν ένα επίκαιρο και αποτελεσματικό σύνολο

Seat Ibiza 5d

Νέο SEAT Ibiza 1.2 TSI - 105 hp | TV Spot 2010

VW Group 1.2TSI

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...