Δοκιμή Volkswagen ID. Buzz: Σύμβολο!

Το νέο Volkswagen ID. Buzz είναι το αντίδοτο στην εποχή των SUV, όντας ένα σύμβολο της σύγχρονης ποπ κουλτούρας.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή310 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Κατανάλωση ενέργειας20,50 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με το ID. Buzz η Volkswagen δεν αναβιώνει απλά το θρυλικό Bully, αλλά λανσάρει ένα οικογενειακό και πρακτικό αμιγώς ηλεκτρικό MPV, ιδιαίτερα αποδοτικό, που χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από το νοσταλγικό στοιχείο.

Στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των SUV, η Volkswagen κάνει στροφή στο… παρελθόν και αναβιώνει το θρυλικό Bully. Μετά από δύο δεκαετίες και συνολικά τέσσερα πρωτότυπα, η γερμανική εταιρεία λανσάρει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό MPV στην ευρωπαϊκή αγορά, ακολουθώντας τη φιλοσοφία του θρυλικού minivan. Του μοντέλου που εμφανίστηκε τη δεκαετία του ’50, αλλά αποθεώθηκε στα ‘60s και 70’s, όταν και έγινε συνώνυμο με την απελευθέρωση και τη χαρά της ζωής. Ήταν μεταφορικό εργαλείο για τον επαγγελματία, αλλά και το απόλυτο μέσο για την ανήσυχη νεολαία που απολάμβανε το ταξίδι. Συνδέθηκε με τους σέρφερ, τη θάλασσα, την ανεμελιά και την ελευθερία. Ταξίδεψε τα παιδιά των λουλουδιών και τους λάτρεις της φύσης. Ήταν ένα σύμβολο μίας ολόκληρης γενιάς.

H υπερσύγχρονη εκδοχή του σήμερα ακολουθεί τη σημαντικότερη τάση της εποχής, διατηρώντας όμως το αντισυμβατικό του στιλ και τη φιλοσοφία του αρχέτυπου. Το νέο ID. Buzz απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό που λατρεύει το στιλ και τη μόδα. Είναι καινοτόμο και όπως το αρχικό Bully στοχεύει σε όσους δεν ενδιαφέρονται μόνο για τον προορισμό, αλλά για το ταξίδι. Με το ID. Buzz η Volkswagen εκφράζει τη διαφορετικότητα και την καινοτομία, όπως ακριβώς εκφράζονται στη σύγχρονη μετακίνηση, θέλοντας να αναδείξει τη fun πλευρά της ηλεκτροκίνησης.

Είναι… «φάτσα»!

Οδηγώντας το ID. Buzz, το πρώτο που νιώθεις είναι πως όλα τα βλέμματα στρέφονται πάνω σου! Χωρίς καμία δόση υπερβολής, δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο που κυκλοφορεί σήμερα και αμέσως γίνεται το επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οι αναφορές στο παρελθόν είναι έντονες και είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και οι λιγότερο μυημένοι αντιλαμβάνονται τις καταβολές του. Το τετράγωνο σχήμα του αμαξώματος με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις ρίζες και τον πρόγονο του. Βλέπετε, το σχεδιαστικό τμήμα της Volkswagen έχει καταφέρει με επιτυχία να παντρέψει το χθες με το σήμερα. Το μπροστινό μέρος θυμίζει πρόσωπο που σου χαμογελάει πονηρά, με τα στοιχεία που διακρίνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της σειράς ID να είναι εμφανή.

Δείτε ακόμη: Δεν μειώνει τις τιμές της η Volkswagen! 

Τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα δένουν ιδανικά στο εμπρός μέρος, με το μεγάλο σήμα της γερμανικής εταιρείας να δεσπόζει στο κέντρο. Επιλογή που παραπέμπει στο αρχικό Bully. Το ID. Buzz βασίζεται στη γνωστή αρθρωτή πλατφόρμα ΜΕΒ (Modular Electric Drive Kit) του Volkswagen Group, στοιχείο που επιτρέπει την τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Έτσι, οι κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο που παραπέμπει στο T1. Οι διαστάσεις του, με μήκος 4.712 mm, ύψος 1.927 mm και πλάτος 1.985 mm, του χαρίζουν μία τετράγωνη αισθητική που υπόσχεται άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Πάντως, είναι αξιοσημείωτο πως παρά το μέγεθος και τη μεγάλη επιφάνεια του εμπρός μέρους, το ID. Buzz διαθέτει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή, και συγκεκριμένα 0,285 Cd. Σε αυτό το σημείο, να σημειώσουμε πως αρχικά θα διατίθεται αποκλειστικά σε πενταθέσια διάταξη, ενώ μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσει και η 7θέσια εκδοχή! Επιπλέον, όσοι επαγγελματίες μπορούν ήδη να επιλέξουν την έκδοση cargo με χωρητικότητα 3.900 lt!

Σαν στο σπίτι σου!

Το κύριο προσόν του Bully ήταν η άνεση στη καμπίνα του και οι άφθονοι χώροι, ταξιδεύοντας εκατομμύρια νέους και όχι μόνο σε κάθε γωνιά του κόσμου. Το ID. Buzz ακολουθεί τη φιλοσοφία του προγόνου του, προσφέροντας ένα εξαιρετικά άνετο, σύγχρονο και ευχάριστο εσωτερικό. Οι στιλιστικές επιλογές σε προδιαθέτουν θετικά από τη στιγμή που θα βρεθείς στα… ενδότερα. Τα περισσότερα στοιχεία είναι δανεισμένα από τα ID.3 και ID.4, αλλά μικρές λεπτομέρειες το διαφοροποιούν και το καθιστούν σαφώς πιο ενδιαφέρον. Μπορεί να επιλέχθηκε η λύση των σκληρών πλαστικών για την κονσόλα, αλλά η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου. Το νοσταλγικό MPV διαθέτει ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών, με την κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών να φιλοξενεί το νεότερο λογισμικό της σειράς ID, υποστηρίζοντας και απομακρυσμένες ενημερώσεις. Παρόλα αυτά, δεν είναι ιδιαίτερα βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν.

Με μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.988 mm είναι λογικό να προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Για όσους λάτρεις των αριθμών, σημειώστε ότι το διαθέσιμο πλάτος στο πίσω μέρος της καμπίνας είναι 1.204 mm. Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα νούμερα που συνοδεύουν τη χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών, που αγγίζει τα 1.121 lt και μπορεί να φτάσει τα 2.205 αν ρίξουμε τα πίσω καθίσματα. Για τον πρακτικό χαρακτήρα της κατασκευής, φροντίζουν τα κατά 150 mm συρόμενα καθίσματα, τα οποία και είναι διαιρούμενα σε ποσοστό 40:60. Ο βαθμός στον συγκεκριμένο τομέα αυξάνεται ακόμα περισσότερο από την παρουσία πληθώρας θηκών και αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείνενα, και όχι μόνο, αλλά και από τις συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την είσοδο και την έξοδο των πίσω επιβατών, ενώ ενισχύουν και τη σύνδεση με το παρελθόν…

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen ID.5

Οικογενειακή υπόθεση…

Το γεγονός ότι βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ επέτρεψε στους τεχνικούς της VW να χρησιμοποιήσουν γνωστές και δοκιμασμένες λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στα μοντέλα της σειράς ID. Αρχικά, στην Ευρώπη θα διατίθεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και 310 Nm ροπή, ο οποίος και είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, με την ισχύ να μεταφέρεται στο δρόμο από τους πίσω τροχούς. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 km/h, ενώ για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 10,2 sec. Στον τομέα της ανάρτησης, οι τεχνικοί της Volkswagen επέλεξαν τη λύση με γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλούς συνδέσμους, ενώ το βάρος του φτάνει τα 2.471 kg. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως μπροστά έχουν τοποθετηθεί αεριζόμενοι δίσκοι 382 mm, ενώ πίσω διαθέτει ταμπούρα! Επιλογή που έχουμε δει και στα ID.3, ID.4…

Η μπαταρία που δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα έχει χωρητικότητα 77 kWh και η τοποθέτηση της στο πάτωμα του αυτοκινήτου συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους. Σύμφωνα με τη Volkswagen, το ID. Buzz προσφέρει αυτονομία 425 χιλιομέτρων, με μέση κατανάλωση 20,5 kWh/100 km. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως γερμανικό MPV μπορεί να φορτίσει σε ταχύτητα έως και 170 kW, κάτι που σημαίνει πως σε ταχυφορτιστή μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια του από το 5% έως το 80%, σε μόλις μισή ώρα. Για όσους επιλέξουν τη λύση του wallbox, η Volkswagen αναφέρει ότι με ταχύτητα 11 kW απαιτούνται 7,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση.

Happy living

Από τη στιγμή που θα περάσεις στη θέση του οδηγού, συνειδητοποιείς και το χαρακτήρα της κατασκευής. Είναι ένα πραγματικό MPV και η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με την τοποθέτηση του τιμονιού, πιστοποιούν του λόγου το αληθές. Βέβαια, με το μήκος και το μέγεθος του ID. Buzz, η θέση οδήγησης αποδεικνύεται εξαιρετικά πρακτική, αφού σου επιτρέπει να έχεις πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Έτσι, δεν σε αγχώνει μέσα στα στενά της πόλης και αποδεικνύεται ευχάριστα ευέλικτο, εκμεταλλευόμενο και τον πολύ μικρό κύκλο στροφής των 11,1 m! Είναι στιγμές που θαρρείς πως το ευμέγεθες van μπορεί να στρίψει σχεδόν επί τόπου. Ακόμα και στον αστικό ιστό, η μετακίνηση με το ID. Buzz είναι απολαυστική, μετατρέποντας την καθημερινή βόλτα σε…εκδρομή!

Η ποιότητα κύλισης είναι πάρα πολύ καλή, με την αρχιτεκτονική της ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να λειτουργεί ιδανικά στους ελληνικούς δρόμους. Παρά τις μεγάλες σε διάσταση ζάντες των 20 ιντσών με το χαμηλό προφίλ, απορροφά ό,τι και αν βρεθεί στο πέρασμα της, ενώ η μοναδική στιγμή που θα διαταραχθεί η ηρεμία στο εσωτερικό είναι όταν περάσει πάνω από κάποια εγκάρσια ανωμαλία. Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση δεν διαπιστώσαμε ξερές αντιδράσεις, με τη γενικότερη λειτουργία της να αποδεικνύεται εξαιρετική. Το πολύ καλό επίπεδο ηχομόνωσης, που απομονώνει την καμπίνα από τους εξωτερικούς θορύβους με μεγάλη επιτυχία, συνεισφέρει επιπλέον στην κατά γενική ομολογία πολύ καλή ποιότητα κύλισης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χαρακτήρας
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Αυτονομία
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Τεχνολογίες
ξινά
  • Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση

Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων μοιάζει να ταιριάζει ιδανικά στο ξεχωριστό van. Παρά το βάρος των 2,5 τόνων, τα 310 Nm ροπής του χαρίζουν εξαιρετικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όπως σε κάθε ηλεκτρικό όχημα, έτσι και εδώ η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και δεν είναι τυχαίο ότι σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη είναι ευχάριστα σβέλτο! Μάλιστα, αρκετοί δεν πίστευαν τον τρόπου με τον οποίο το… «χαρωπό» van εκτοξευόταν στο φανάρι. Στον επαρχιακό δρόμο, συνυπολογίζοντας τις δυνατότητες, το ύφος και το στιλ της κατασκευής, απολαμβάνεις την ασφαλή και προβλέψιμη οδική του συμπεριφορά. Είναι φιλικό, απλά πρέπει να γνωρίζεις τα όρια του, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αμάξωμα με ψηλό κέντρο βάρους που ζυγίζει 2,5 τόνους. Ακόμα και έτσι, όμως, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό, με την τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου να βελτιώνουν το ζύγισμα του. Εκεί που το ID. Buzz μας εξέπληξε ευχάριστα, ήταν στον τομέα της κατανάλωσης! Μπορεί η ανάκτηση να μην ρυθμίζεται όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά σήμερα, αλλά ακόμα και έτσι το γερμανικό van αποδεικνύεται εξαιρετικά αποδοτικό. Χωρίς ιδιαίτερο άγχος η μπαταρία μπορεί να σε ταξιδέψει για περισσότερα από 400 km, ενώ μέσα στην πόλη και κάνοντας χρήση του ενός επιπέδου ανάκτησης, είδαμε καταναλώσεις κοντά στις 18 kWh/100 km!

συμπέρασμα

Στη Volkswagen δεν λειτούργησαν τόσο με την εμπορική λογική, όσο με το συναίσθημα. To ID. Buzz δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο. Μπορεί να ανήκει στην κατηγορία των MPV, αλλά έχει στοιχεία όπως η προσωπικότητα, η γοητεία και το απαράμιλλο στιλ, που ενισχύονται από το DNA των εμβληματικών προγόνων του. Φυσικά διαθέτει έντονες αναφορές στο ένδοξο παρελθόν του, αλλά είναι απόλυτα συντονισμένο με τις επιθυμίες και τις ανάγκες του σήμερα, όπως και του άμεσου μέλλοντος. Ξεχειλίζει από σύγχρονες τεχνολογίες και διακρίνεται από στοιχεία που αναζητά το αγοραστικό κοινό σήμερα, όπως οι χώροι, η άνεση, η πρακτικότητα, αλλά και η αποδοτικότητα. Σίγουρα, το κόστος κτήσης δεν είναι χαμηλό, αλλά το ID.Buzz είναι κάτι παραπάνω από ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο, όσο ακριβή είναι και η εποχή μας σήμερα, που ωστόσο δικαιολογεί την αξία του. Είναι προορισμένο για να φέρει χαρά στην καθημερινότητα σου και να δημιουργήσει υπέροχες αναμνήσεις. Είναι ένα σύμβολο της σύγχρονης ποπ κουλτούρας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...