Δοκιμή Opel Astra 1.2T AT8 130 PS: Astra με όραμα

Προβλέποντας με ακρίβεια την επιτακτική ανάγκη αλλαγής, το Opel Astra για πρώτη φορά απελευθέρωσε την προσωπικότητά του. Στην έκδοση με τον turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, είναι πιο εξωστρεφές από ποτέ!

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)127,0 gr/km
με μια ματιά

Οι συντηρητικοί τόνοι που πάντα συνόδευαν το Opel Astra πήγαν… περίπατο με συνοπτικές διαδικασίες στην έκτη γενιά του. Ο σχεδιασμός πλέον προσδίδει ισχυρή ταυτότητα στο μοντέλο και με τον turbo κινητήρα των 1.2 λίτρων, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, είναι σε θέση να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στα SUV που απειλούν με αφανισμό την κατηγορία των hatchback

Το Opel Astra μέσα από πέντε απόλυτα επιτυχημένες γενιές, βρισκόταν στον πυρήνα της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Ανεξάρτητα από τις πολύ καλές πωλήσεις, το μοντέλο της Opel ήταν μια από τις καλύτερες επιλογές της κλάσης. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι η εξωστρέφεια ήταν ανάμεσα στα highlights του. Η συγκρατημένη σχεδίαση μέσα-έξω έβγαζε ένα κάπως συντηρητικό προφίλ, τουλάχιστον στις πεντάθυρες εκδόσεις, καθώς τα τρίθυρα αμαξώματα GTC στις γενιές Astra H και Astra J είχαν διαφορετική στόχευση.

Σήμερα, στο νέο Opel Astra (με τον κωδικό Astra L) όλα τα παραπάνω αλλάζουν. Το μοντέλο απέκτησε ισχυρή ταυτότητα και καταφέρνει να ξεχωρίζει από μακριά, χωρίς να μοιάζει με οτιδήποτε άλλο. Η μάσκα OpelVizor, τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα LED, το μικρό, λεπτό φως για το τρίτο στοπ πίσω, αλλά και το γενικότερο σχήμα του αμαξώματος, βοηθούν ώστε το συντηρητικό στοιχείο να εξαφανιστεί για πάντα από πάνω του. Με λίγα λόγια, το Opel Astra απέκτησε χαρακτήρα!

Αυτομάτως καλύτερο

Η Opel πλέον ανήκει στον όμιλο Stellantis, και αυτό σημαίνει ότι έχει πρόσβαση σε πολύ εξελιγμένους κινητήρες και κιβώτια. Το Opel Astra που δοκιμάσαμε χρησιμοποιεί τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα των 1,2 λίτρων, με 130 ίππους και 230 Nm ροπή. Το σύνολο δεν σχεδιάστηκε για να συναρπάζει με τις επιδόσεις του, αλλά για να προσφέρει έναν ισορροπημένο χαρακτήρα στο μικρομεσαίο οικογενειακό. Και αυτό, το καταφέρνει πλήρως! Με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, πετυχαίνει 0-100 km/h σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 210 km/h.

Το 8άρι σασμάν έχει σωστά απλωμένες σχέσεις, με τις μικρότερες να είναι και πιο «κοντές» για άμεση επιτάχυνση χωρίς κομπιάσματα. Από την άλλη, η έβδομη και η όγδοη σχέση είναι μακρύτερες, ευνοώντας την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, άρα και τα ταξίδια. Το κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής) δεν διακρίνεται για τις αστραπιαίες αντιδράσεις του, αλλά λειτουργεί πολύ ποιοτικά. Περνά από τη μια σχέση στην άλλη δίχως να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία και στην πλειονότητα των περιπτώσεων, παίρνει τις… σωστές αποφάσεις, βοηθώντας τον turbo τρικύλινδρο κινητήρα να βρίσκεται στο φάσμα που του αρέσει να δουλεύει.

Ο τελευταίος, έχει καλή απόκριση ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Ο οδηγός δεν θα αισθανθεί ότι λείπει δύναμη, καθώς η ροπή αποδίδεται από τις 1.750 rpm. Ωστόσο, όσο πιέζεται το μοτέρ, τόσο αποκαλύπτει την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του και ο τραχύς ήχος που παράγει θα διαπεράσει την ποιοτική ηχομόνωση. Το συγκεκριμένο φαινόμενο παρατηρείται αποκλειστικά σε συνθήκες πίεσης. Μέχρι και τις μεσαίες στροφές, ο κινητήρας ίσα που ακούγεται να δουλεύει και φυσικά, δεν ενοχλεί με τον ήχο του. Το θετικό είναι ότι η Opel φρόντισε να τον εξευγενίσει όσο περισσότερο γίνεται στο κομμάτι των κραδασμών, άρα δεν παράγει ενοχλητικές δονήσεις.

Αναφορικά με την κατανάλωση, στο διάστημα που το είχαμε στα χέρια μας, το Opel Astra με τον συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου χρειάστηκε κατά μέσο όρο 8 λίτρα ανά 100 km, σε μεικτές συνθήκες. Εδώ, να πούμε ότι η κίνηση των γιορτών (η δοκιμή έγινε την περίοδο των Χριστουγέννων) προφανώς επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση κατά τις αστικές μετακινήσεις. Σε ανοικτό δρόμο με υψηλότερες ταχύτητες, η σχετική μέτρηση σταθεροποιήθηκε στα 7 lt/100 km. Νούμερο το οποίο σίγουρα δεν εντυπωσιάζει, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας.

Γαλλία-Γερμανία σημειώσατε… Χ!

Όπως είπαμε, η Opel πλέον είναι μέλος του ομίλου Stellantis και η συγγένεια με τους Γάλλους δεν μπορεί να κρυφτεί. Στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, αυτό είναι αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα. Το νέο Opel Astra καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την ανάλαφρη αίσθηση κατά την οδήγηση. Ακόμη και με τους τροχούς 18 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής. Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω δεν έχει να παρουσιάσει καμία ρηξικέλευθη καινοτομία, όμως δεν υστερεί πουθενά και οι πολύ καλές ρυθμίσεις του ημιάκαμπτου μας έκαναν να ανατρέξουμε ξανά στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να επιβεβαιώσουμε ότι όντως, δεν υπάρχει δομή με ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό.

Στρίβει χωρίς να γέρνει, αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα και χωρίς άτσαλες μεταφορές βάρους, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και το μπροστινό τμήμα θα παρουσιάσει υποστροφή μόνο ύστερα από μεγάλη υπερβολή. Το κιβώτιο διαθέτει χειροκίνητη λειτουργία, με τις αλλαγές να γίνονται μέσω paddles πίσω από το τιμόνι, τα φρένα είναι ισχυρά και ανθεκτικά, ενώ το αντίστοιχο πεντάλ έχει γραμμική διαδρομή. Τι θέλουμε να πούμε; Ότι το Opel Astra συμπεριφέρεται πολύ διασκεδαστικά αν ο οδηγός του επιδιώξει τον γρήγορο ρυθμό. Ειδικά σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο οικογενειακό SUV το οποίο είναι αδύνατο να προσφέρει παρόμοιο βαθμό συμμετοχικότητας και ομοιογένειας στις αντιδράσεις του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα
  • Ηχομόνωση
  • Τεχνολογία
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Πορτμπαγκάζ
  • Καθίσματα
  • Ανάρτηση
  • Απόδοση φώτων
ξινά
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Ήχος μοτέρ υπό πίεση
  • Τιμή

Στο κομμάτι της άνεσης, τα νέα είναι ενθαρρυντικά. Η σφικτή ρύθμιση ποτέ δεν γίνεται σκληρή και οι κακοτεχνίες δεν θα ενοχλήσουν την καμπίνα των επιβατών. Στον αυτοκινητόδρομο το Opel Astra διατηρεί τη γερμανική στιβαρότητα που χαρακτήριζε τις προηγούμενες γενιές και ταξιδεύει προσφέροντας αίσθηση ασφάλειας, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Η ηχομόνωση είναι πολύ προσεγμένη και η ποιότητα κύλισης εξασφαλίζει ότι το μικρομεσαίο οικογενειακό μπορεί να καλύψει πολλά χιλιόμετρα, δίχως να κουράσει τους επιβάτες.

Κέντρο αποθεραπείας

Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί το εσωτερικό του Opel Astra πραγματικά σε βοηθάει να προσαρμοστείς γρήγορα σε αυτό και να νιώσεις οικεία. Το Pure Panel με τις δύο οθόνες 10” έχει στο επίκεντρο τον οδηγό, καθώς το κόκπιτ είναι στραμμένο προς τα αριστερά για ευκολότερο χειρισμό.

Η οθόνη αφής διαθέτει πολύ καλή ανάλυση και όλα τα σύγχρονα συστήματα (υποστηρίζει Android Auto και ασύρματο Apple CarPlay), αντιδρά γρήγορα και διαθέτει αρκετές επιλογές διαμόρφωσης για να τη φτιάξει όπως επιθυμεί κάθε χρήστης. Υπάρχουν προφίλ που συγκρατούν τις ρυθμίσεις κάθε οδηγού, όμως το μενού μερικές φορές γίνεται λίγο περίπλοκο. Το τελευταίο, είναι ζήτημα συνήθειας. Ευτυχώς υπάρχουν και μερικά φυσικά χειριστήρια στο ταμπλό για άμεση ρύθμιση βασικών λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, η ένταση του ηχοσυστήματος κ.λπ.

Άξια αναφοράς είναι η άψογη, χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, με το εκπληκτικό κάθισμα που φέρει ανατομική πιστοποίηση AGR (προαιρετικός εξοπλισμός). Όποιο κι αν είναι το ανάστημα του ανθρώπου που κάθεται μπροστά αριστερά, θα βρεθούν οι κατάλληλες ρυθμίσεις, καθώς προσαρμόζεται προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η ορατότητα είναι απροβλημάτιστη προς πάσα κατεύθυνση και η ποιότητα κατασκευής αρκετά καλή, τόσο σε επίπεδο υλικών, όσο και συναρμογής. Αυτό που μας αρέσει πολύ στο εσωτερικό του Opel Astra, είναι ο βαθμός πρακτικότητας. Η κεντρική κονσόλα είναι ξεκάθαρο ότι σχεδιάστηκε με βασικό γνώμονα τις αυτόματες εκδόσεις, καθώς η λειτουργικότητα εκτοξεύεται με τον μικρό επιλογέα του συγκεκριμένου κιβωτίου.

Υπάρχουν ποτηροθήκες, δύο θήκες αποθήκευσης με κάλυμμα, μια ανοικτή, καθώς και ένα μεγάλο υποβραχιόνιο. Είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει παράπονο στο κομμάτι των λύσεων αποθήκευσης μικροαντικειμένων, και αυτό είναι πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που συμβιώνουμε καθημερινά. Με τον λεβιέ του χειροκίνητου κιβωτίου θυσιάζεται ένα μέρος της πρακτικότητας, αφού μια θήκη καταργείται. Από την άλλη, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν ανήκουν στα δυνατά χαρτιά του Opel Astra. Δύο ενήλικοι θα κάτσουν χωρίς πολλά προβλήματα, αλλά ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι είναι περιορισμένος. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 422 λίτρων είναι πάρα πολύ καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Η Opel κατάφερε να προβλέψει ότι ο δρόμος της αλλαγής ήταν ο πιο σωστός – και απαραίτητος για τη διάσωση του Astra. Ο ανταγωνισμός έχει γίνει αμείλικτος, όχι μόνο από τις άλλες εταιρείες αλλά και από την ίδια την γκάμα της, αφού τα SUV πολεμάνε με όλα τους τα όπλα τα παραδοσιακά hatchback. Στον πόλεμο αυτό, το νέο Opel Astra έχει να αντιπαραθέσει τη σύγχρονη εμφάνιση, την τεχνολογία, μια ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και μεγάλη ποικιλία εκδόσεων.

Οι τιμές από την άλλη, είναι αρκετά αλμυρές, όπως παρατηρούμε σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς. Με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και turbo βενζινοκινητήρα 130 ίππων, ο τιμοκατάλογος ξεκινάει από τις 32.500 € στην έκδοση Elegance. Η πιο σπορ GS Line με τη δυναμική εμφάνιση, κοστολογείται στις 33.500 €, με πληρέστατο εξοπλισμό. Φυσικά, πολύ μεγάλη είναι και η λίστα του extra εξοπλισμού. Ενδεικτικά, το «δικό μας» Astra είχε το πακέτο Ultimate με Head-Up Display, μεγάλη ηλιοροφή, θερμαινόμενα καθίσματα-τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, τα εκπληκτικά φώτα IntelliLux LED Pixel και πολλά ακόμη.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...