Δοκιμή Nissan Juke Hybrid: Η ιδανική έκδοση!

Τo νέο υβριδικό σύνολο της Nissan ήρθε να εμπλουτίσει τη γκάμα κινητήρων του Juke, αλλά κατέληξε να παραδίδει μαθήματα αποδοτικότητας ακόμη και στους καλύτερους του είδους.

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,1 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)115,0 gr/km
Euro NCAP

Η δεύτερη γενιά του Nissan Juke δέχθηκε διθυραμβικές κριτικές όταν παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια. Το στοιχείο που καθιέρωσε το ιαπωνικό crossover από την πρώτη του γενιά ήταν το στοιχείο της διαφορετικότητας. Στη νεότερη, αυτό διατηρήθηκε στο έπακρο και συνδυάστηκε με την ωριμότητα, με αποτέλεσμα την τελειοποίηση της συνταγής. Σήμερα μπορεί το Juke Hybrid να μην σηματοδοτεί μία νέα γενιά, αλλά η εισαγωγή του υβριδισμού στο ρεπερτόριο και τη γκάμα του μοντέλου αποτελεί αλλαγή, αντίστοιχης σημασίας.

Κι αυτό, διότι με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εποχή να χτυπά για τα καλά πλέον την πόρτα της αυτοκίνησης, η Nissan έπρεπε να προχωρήσει σε μία κίνηση ματ για να κρατήσει το B-SUV της επίκαιρο στον αγώνα των πωλήσεων της κατηγορίας. Το γεγονός ότι προσφερόταν με μόλις ένα κινητήριο σύνολο δεν επέτρεπε στο Juke να ανταγωνιστεί την πληθώρα βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων, υβριδικών και αμιγώς ηλεκτροκίνητων επιλογών που προσφέρει το υπόλοιπο segment. Κάπως έτσι ο 3κύλινδρος 1.000άρης των 114 ίππων πλαισιώθηκε με ένα ισχυρότερο αλλά και οικονομικότερο υβριδικό σύνολο, για να δημιουργήσει την πρώτη εξηλεκτρισμένη έκδοση του ιαπωνικού crossover.

Πινελιές

Εάν ψάχνετε αλλαγές στην εμφάνιση για να ξεχωρίσετε το Hybrid από το αμιγώς βενζινοκίνητο Juke μάλλον θα δυσκολευτείτε. Το «κυρίως πιάτο» βρίσκεται κάτω από τα πάνελ του αμαξώματος, με τις διακριτικές διαφοροποιήσεις να έχουν πιο πολύ λειτουργικό χαρακτήρα παρά αισθητικό. Η μπροστινή μάσκα του Juke Hybrid φέρει πλέον το νέο λογότυπο της Nissan και επίσης διαθέτει μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, τοποθετώντας το μοντέλο σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα άλλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan, που μοιράζονται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Ο σχεδιασμός της γρίλιας είναι πλέον διχτυωτός και έχει μικρότερο εμβαδόν ανοίγματος για βελτιστοποίηση της απόδοσης της ψύξης με αέρα, που έγινε εφικτή χάρη στις χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης της υβριδικής έκδοσης. Τροποποιήσεις έγιναν επίσης στο αμάξωμα κάτω από τον προφυλακτήρα για να βελτιωθεί η ροή του αέρα και, αποκλειστικά για το υβριδικό, προστέθηκε ένα κλείστρο μάσκας, επιτρέποντας την αυτόματη προσαρμογή της ροής του αέρα σύμφωνα με τις ανάγκες ψύξης, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση.

Δείτε ακόμη: Τι επιπλέον προσφέρει το e-Power στο Nissan Qashqai;

Η πίσω αεροτομή που βρίσκεται στο άνω άκρο του πίσω παρμπρίζ έχει επανατοποθετηθεί για καθαρότερη ροή αέρα, πίσω από το αυτοκίνητο. Επιπλέον,  μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς, τα σπόιλερ των ελαστικών έχουν αναδιαμορφωθεί και επανατοποθετηθεί για καλύτερη ροή του αέρα, ενώ ο πίσω άξονας έχει αποκτήσει και αυτός ένα κάλυμμα που εξομαλύνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Οι νέες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 17" που έκαναν την εμφάνιση τους με την υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμες και για το Juke με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ μάλλον αποτελούν και την χρυσή τομή. Ναι μεν έχουν ένα σχεδιαστικό ενδιαφέρον ώστε να μην περνούν απαρατήρητες, αλλά ταυτόχρονα απορροφούν και μεγάλο μέρος των κραδασμών. Περισσότερα για αυτό μόλις φτάσουμε στο οδηγικό κομμάτι.

Εξηλεκτρισμένη καμπίνα

Περνώντας στο εσωτερικό το περιβάλλον είναι γνώριμο, αλλά ταυτόχρονα και ανανεωμένο. Ουσιαστικά, πρόκειται για την καμπίνα που ήδη γνωρίζουμε από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, ενισχυμένη με μερικές δόσεις από… Leaf. Τι εννοούμε; Το υβριδικό B-SUV δανείστηκε στοιχεία όπως ο πίνακας οργάνων με τον αναλογικό μετρητή ισχύος, που αντικατέστησε το στροφόμετρο και το κουμπί e-Pedal που έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα, πίσω από το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου.  Στο πρώτο, η βελόνα κινείται μεταξύ «charge», όταν λαμβάνει χώρα η αναγέννηση ενέργειας, «eco» όταν η πρόωση είναι ηλεκτρική και «power» όταν συνδυάζονται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας. Μάλιστα, στην βάση του ίδιου πίνακα οργάνων, εκεί που στο απλό Juke θα βρίσκαμε τον δείκτη την θερμοκρασίας, τώρα προβάλλεται η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Επιπλέον, υπάρχει μία οπτική αναπαράσταση της ροής ισχύος που μπορεί να εμφανιστεί στην οθόνη 7 ιντσών του πίνακα οργάνων μεταξύ των δύο καντράν. Εκεί βλέπουμε όλες τις διαφορετικές ροές ενέργειας σε μια απλή και καθαρή απεικόνιση, μεγιστοποιώντας την κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος από τον οδηγό.

Το e-Pedal όπως και στο Leaf, όταν είναι ενεργοποιημένο επιτρέπει η οδήγηση να γίνεται σε μεγάλο βαθμό με χρήση μόνο του φρένου, αλλά όχι ολοκληρωτικά. Το αυτοκίνητο επιβραδύνει, αλλά όχι ολοκληρωτικά. Θα μειώσει την ταχύτητα έως τα 5 km/h και από εκεί ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το φρένο για να σταματήσει τελείως. Το μοναδικό μειονέκτημα που εντοπίσαμε στο Juke Hybrid σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, είναι ο χώρος αποσκευών. Βλέπετε, για να μπορέσει να βολευτεί η μπαταρία των 1,2 kWh, έπρεπε να θυσιαστούν 68 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Το τελικό νούμερο με την δεύτερη σειρά καθισμάτων στην θέση τους είναι 354 lt, ενώ αν αναδιπλωθούν τότε φτάνουμε τα 1.237 lt. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών παραμένει αμετάβλητος στα 553 mm, κάτι που σημαίνει πως τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση στο εσωτερικό του, ακόμη κι αν τα μικρά πίσω παράθυρα δίνουν αρχικά μία ελαφρώς κλειστοφοβική εντύπωση.

Το διαμάντι κάτω από το καπό

Στον χώρο του κινητήρα βρίσκουμε ένα υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης της Nissan, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Παράγει 95 ίππους και 148 Nm. Στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, οι Ιάπωνες ενσωμάτωσαν τον κύριο ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και 205 Nm, ενώ το σύστημα τροφοδοτήθηκε με τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με το καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα πολυτροπικό κιβώτιο χαμηλής τριβής – όπως το ονομάζουν – που παρέχει βέλτιστη χρήση της δύναμης, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο. Για τη μείωση της τριβής χρησιμοποιεί συμπλέκτες αντί για συμβατικούς συχρονισμένους δακτυλίους για να αλλάζει τις 4 ταχύτητες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις 2 ταχύτητες του ηλεκτροκινητήρα.

Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες EV χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση. Η μονάδα ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων διαχειρίζεται τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων, την αναγέννηση της μπαταρίας, καθώς και την προηγμένη σειριακή – παράλληλη υβριδική αρχιτεκτονική. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να πλοηγηθεί σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός απολαμβάνει ομαλή και συνεχή επιτάχυνση, καθώς και χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζοντας τα καλά των δύο κόσμων. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης 143 ίππων που παρέχει σύμφωνα με την Nissan 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση των 114 ίππων, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό.

Ευχάριστο και οικονομικό

Αυτές είναι οι λέξεις που ταιριάζουν καλύτερα στην οδηγική εμπειρία που χαρίζει το Nissan Juke Hybrid. Το υβριδικό crossover, χάρη στο γεγονός ότι ξεκινά πάντα αμιγώς ηλεκτρικά, προσφέρει την ευκολία και την άνεση των αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων, χωρίς τoυς συμβιβασμούς που απαιτούν οι κατασκευές του είδους. Μάλιστα, το Juke Hybrid δεν περιορίζεται στη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μόνο στην εκκίνηση, αφού μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 km/h χωρίς να έχει κάψει στάλα βενζίνης, κάνοντας την πλειοψηφία των αστικών μετακινήσεων άκρως οικονομικότερες. Σε τι βαθμό; Είναι χαρακτηριστικό, πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής απορήσαμε με τον δείκτη της βενζίνης που αρνούνταν πεισματικά να πέσει. Όσο βρίσκεσαι σε αστικό περιβάλλον η μπαταρία αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών ακόμη κι αν αυτές περιλαμβάνουν έντονες ανηφόρες. Σε αντίθεση με άλλες full hybrid επιλογές της κατηγορίας, το Juke βάζει τα γυαλιά στους «ειδήμονες» καθώς αρνείται πεισματικά να χρησιμοποιήσει βενζίνη, όσο βέβαια υπάρχει επαρκές απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία.

Έτσι, κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του, είδαμε μία μέση τιμή κατανάλωσης που δεν ξεπέρασε ποτέ τα 5,4 lt/100km. Άκρως ικανοποιητική αν σκεφτούμε πως μέσα σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται και οι υψηλές απαιτήσεις της φωτογράφισης που έλαβε χώρα στην Πάρνηθα. Επίσης, να θυμίσουμε πως το αντίστοιχο 1.000άρη Juke με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο χρειαζόταν σχεδόν 2 ολόκληρα λίτρα περισσότερο καύσιμο ανά 100 km. Σε συνθήκες ήρεμων μετακινήσεων, το Juke Hybrid προσφέρει αυτή την ευχάριστη σπιρτάδα των ηλεκτρικών στην εκκίνηση, ενώ δεν θα κουράσει ποτέ με τον θόρυβο του κινητήρα σε πιο υψηλές ταχύτητες, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση. Αν και το σύνολο μας είναι γνώριμο από τα E-Tech μοντέλα της Renault, εδώ μοιάζει να έχει πλησιάσει στην τελειοποίηση του.

με μια ματιά

Η υβριδική εκδοχή του Nissan Juke δεν έρχεται να ενισχύσει τη γκάμα του ιαπωνικού crossover, αφού εκτός από ισχυρότερη σε σχέση με τη βασική, είναι και σημαντικά πιο οικονομική!

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Απόδοση
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Design

Τα 10,1 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, είναι καλύτερη επίδοση από αυτή του Juke με τους 114 ίππους. Η υβριδική εκδοχή μπορεί να μην σε προδιαθέτει να κινηθείς επιθετικά, αλλά σε εντυπωσιάζει ευχάριστα σε περίπτωση που το κάνεις. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ικανοποιητική – ακόμη και από το πεντάλ του φρένου παρά το σύστημα ανάκτησης – με την επίγευση να είναι θετική και αρκετά σπορτίφ. Σε πιο υψηλό ρυθμό το μπροστινό θα σημαδεύσει εκεί που του ζητάς, ενώ το πίσω μέρος έχει την τάση να ελαφρώσει εάν το προκαλέσεις ώστε να τοποθετηθείς στην είσοδο της στροφής. Σίγουρα, ο τρόπος λειτουργίας του συνόλου δεν σε προδιαθέτει για πιο επιθετική οδήγηση, αλλά έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Sport, η απόδοση και η απόκριση στο γκάζι μπορούν να χαρακτηριστούν ικανοποιητικές. Σημειώστε, πως η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή, καθώς πρέπει να ανταπεξέλθει στο κατά 100 kg βαρύτερο αμάξωμα λόγω του υβριδικού συστήματος. Αν και στην πρώτη μας επαφή με το μοντέλο πριν μερικούς μήνες στο Παρίσι είχαμε διαπιστώσει πως μερικοί κραδασμοί περνούσαν στο εσωτερικό την καμπίνας, αυτό οφειλόταν στο χαμηλό προφίλ των τροχών 19 ιντσών των αυτοκινήτων της παρουσίασης. Στο μοντέλο δοκιμής, με τις ζάντες των 17 ιντσών και το πιο μεγάλο προφίλ, οι Ιάπωνες πέτυχαν τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς.

ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Ξεπερασμένο infotainment



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Αν και τα 31.900 ευρώ από τα οποία ξεκινά το υβριδικό Juke στην έκδοση N-Connenta δεν μπορούν να θεωρηθούν λίγα, πρέπει να συνυπολογίσετε σε αυτά και την εξαιρετική δουλεία των Ιαπώνων. Το Nissan Juke Hybrid αν και αργοπορημένο, μπήκε στο παιχνίδι των Full Hybrid μοντέλων και μαθαίνει σε κατασκευαστές με μεγαλύτερη εμπειρία πως κατασκευάζεται ένα ευχάριστο αλλά ταυτόχρονα οικονομικό υβριδικό, που αξιοποιεί στο μέγιστο όλα τα όπλα που έχει στη φαρέτρα του. Με ουσιαστική διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την αμιγώς βενζινοκίνητη εκδοχή και χαμηλό κόστος χρήσης (θυμίζουμε πως επωφελείται από μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών ρύπων), το Juke Hybrid ανταμείβει τον οδηγό κάθε φορά που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...