Δοκιμή Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 150 PS DSG - Μία κατηγορία μόνο του

Η Volkswagen επιμένει στην κατηγορία των κάμπριο, με το T-Roc να υιοθετεί το πρόσφατο φρεσκάρισμα της «κλειστής» έκδοσης.

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)145,0 gr/km
με μια ματιά
Ένα ολοκληρωμένο B-SUV που εν γνώσει του θυσιάζει πόντους πρακτικότητας στον βωμό του στιλ και της αίσθησης ελευθερίας.

«Μία κατηγορία μόνο του.» Στην περίπτωση του Volkswagen T-Roc Cabriolet αυτή η φράση αποκτά κυριολεκτικό χαρακτήρα καθώς αποτελεί τον «τελευταίο των μοϊκανών», segment των cabrio SUV μοντέλων, το οποίο αναμφίβολα δεν μπορεί να θεωρηθεί κερδοφόρο. Πολλοί το προσπάθησαν, κανείς όμως δεν στέριωσε. Με εξαίρεση το Jeep Wrangler, όσοι κατασκευαστές προσπάθησαν να συνδυάσουν αυτά τα δύο στοιχεία σε ένα πακέτο, δεν μπορούμε να πούμε πως είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται. Αυτό όμως δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για τη Volkswagen, η οποία προσφέρει τη δική της εκδοχή, που μάλιστα προσφάτως ανανεώθηκε στα σημεία.

side

Συνεχίζοντας πεισματικά

Το T-Roc Cabriolet λανσαρίστηκε για πρώτη φορά τo 2020 και κρίνοντας από το τι επιφύλασσε η μοίρα σε παρόμοιες απόπειρες άλλων κατασκευαστών (βλέπε Nissan Murano και Range Rover Evoque), κανείς μπορούσε να προβλέψει αν θα υπάρξει διάδοχη κατάσταση. Κάτι που εν τέλει συνέβη! Ακόμη κι αν δεν πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, αλλά για ένα διακριτικό facelift, η ένταξη της Cabriolet έκδοσης στη γενικότερη ανανέωση του T-Roc, δείχνει πως η γερμανική μάρκα πιστεύει ακόμα πως υπάρχει κοινό για μία κατασκευή του είδους.

Ακολουθώντας, λοιπόν, τα χνάρια της κλειστής εκδοχής, το νέο T-Roc Cabriolet δέχθηκε και αυτό το απαραίτητο φρεσκάρισμα, ώστε να συμβαδίζει με τις σχεδιαστικές τάσεις της σημερινής γκάμας της μάρκας. Η σιλουέτα που φέρνει ελαφρώς σε κουπέ αμάξωμα λόγω της υφασμάτινης οροφής και των δύο λιγότερων θυρών παραμένει σχεδόν ίδια, με τις αλλαγές να επικεντρώνονται στο εμπρός και πίσω μέρος. Στο μπροστινό μέρος, η επιρροή από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen, όπως το Tiguan, είναι εμφανής. Φυσικά, αναφερόμαστε κυρίως στα φώτα, τα οποία φέρουν και μία φωτιζόμενη λωρίδα LED που τα ενώνει. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται και η τεχνολογία IQ.Light LED Matrix με δυναμικό φωτισμό στροφής.

front

Στο πίσω μέρος, η νέα σχεδιαστική ταυτότητα του προφυλακτήρα του T-Roc περνά και στην ανοιχτή έκδοση, ενώ οι ομοιότητες τελειώνουν με τα νέα φωτιστικά σώματα. Ο νεανικός χαρακτήρας που διαχώριζε το προ-facelift T-Roc Cabriolet από την συμβατική έκδοση συνεχίζει να υπάρχει, χάρη στις πιο μακριές πόρτες και την αεροτομή στο άνω άκρο της θύρας του χώρου αποσκευών.

back

Αίσθηση ποιοτικής ελευθερίας

Το σημαντικότερο στοιχείο της ανοικτής εκδοχής του T-Roc είναι αναμφίβολα η υφασμάτινη οροφή. Η εξαιρετικής ποιότητας κατασκευή μπορεί να ανοίξει και να κλείσει πλήρως αυτόματα με ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό μέσα σε εννέα και έντεκα δευτερόλεπτα, αντίστοιχα. Μάλιστα, η εν λόγω διαδικασία μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και αν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h. Η οροφή διπλώνεται σε σχήμα «Ζ» και αποθηκεύεται πίσω από τα καθίσματα, κάτι που επιτρέπει στο T-Roc Cabriolet να έχει αξιοπρεπή χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα της τάξεως των 284 lt. Αξίζει να σημειώσουμε πως αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ένα ειδικό σύστημα προστασίας ενεργοποιείται και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται από τα πίσω προσκέφαλα.

interior

Η διάταξη 2+2 διατηρείται, με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες να είναι σαφώς μικρότερος σε σχέση με το κλειστό T-Roc. Αν και η αίσθηση ελευθερίας που μπορεί να χαρίσει η απουσία οροφής είναι απαράμιλλη για την κατηγορία, η αναβάθμιση που έχουμε στην ποιότητα του εσωτερικού κλέβει την παράσταση. Το νέο μαλακό υλικό που ντύνει μεγάλο μέρος της καμπίνας βάζει ένα τέλος στα παράπονα που είχαν αρκετοί για το προηγούμενο T-Roc και χαρίζει στην facelift έκδοση το prestige που της αξίζει. Η συναρμογή είναι άψογη, ενώ η κυριότερη χωροταξική αλλαγή είναι η μετακίνηση των κεντρικών αεραγωγών κάτω από την νέα οθόνη του infotainment που είναι διαθέσιμη σε δύο μεγέθη – 8 και 9,2 ίντσες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8’’ περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά φτάνει τις 10,25 ίντσες. Στο σύνολο της καμπίνας όσες επιφάνειες βρίσκονται ψηλά έχουν απαλλαχθεί από το σκληρό πλαστικό και πλέον χρησιμοποιούν μαλακό αφρώδες υλικό, με μοναδική εξαίρεση τα πλαϊνά των πίσω θέσεων.

interior

Cabrio μόνο στα χαρτιά

Δύο χαρακτηριστικά που θα εντυπωσιάσουν ειδικά όσους έχουν βιώματα από cabrio κατασκευές του παρελθόντος, είναι η εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, τουλάχιστον μέχρι τα 130 km/h. Στο δρόμο δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να βρει διαφορές από την κλειστή έκδοση. Οι ταλαντώσεις που παλαιότερα ήταν συνώνυμες των cabrio έχουν εξαλειφθεί σχεδόν ολοκληρωτικά. Παράλληλα, με την οροφή κλειστή και με ταχύτητες έως το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο του ελληνικού οδικού δικτύου, η κορυφαία ηχομόνωση σε κάνει να ξεχνάς εντελώς πως βρίσκεσαι μέσα σε όχημα με υφασμάτινη οροφή.

front

γλυκά
  • Ακαμψία πλαισίου
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα υλικών
  • Συναρμογή
  • Σχεδίαση
  • Λειτουργία οροφής
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Έλλειψη προστασίας από αέρα
  • Κλίσεις αμαξώματος

Με μεγαλύτερες ταχύτητες, σαφώς ο αεροδυναμικός θόρυβος αυξάνεται, αλλά οι μετακινήσεις κοντά στο όριο απομακρύνονται από την φιλοσοφία του μοντέλου. Εδώ στόχος είναι η απόλαυση της διαδρομής και όχι η ολοκλήρωση της στον ταχύτερο δυνατό χρόνο. Η άνεση και η κάλυψη των καθημερινών αναγκών μετακίνησης έχουν τον πρώτο λόγο από πλευράς ρύθμισης της ανάρτησης, χαρίζοντας όμως ελαφρώς μεγαλύτερες κλίσεις στο αμάξωμα όταν ο ρυθμός ανεβαίνει. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά, ενώ στην υπερβολή το μόνο που θα γίνει είναι ένα προβλέψιμο και προοδευτικό άνοιγμα της τροχιάς. Η γενικότερη ρύθμιση του γερμανικού μοντέλου είναι εστιασμένη στη φιλική προς τον χρήστη συμπεριφορά, με την ποιότητα κύλισης να εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Φυσικά, η Volkswagen προσφέρει και υποσυστήματα της σουίτας συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης IQ.DRIVE, χαρίζοντας έως και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, κάνοντας έτσι τις καθημερινές μετακινήσεις ή το ταξίδι πιο ξεκούραστα από ποτέ. Το μόνο αρνητικό στοιχείο, που πιθανότατα θα κουράσει τους πίσω επιβάτες, είναι η έλλειψη προστασίας από τον αέρα όταν η οροφή είναι ανοιχτή, Κάτι που σημαίνει πως μάλλον δεν είναι ο καλύτερος φίλος των κυριών που μόλις βγήκαν από το κομμωτήριο.

back

Οικονομικότερα σωθικά

Κάτω από το καπό οι επιλογές είναι μόλις δύο, με την βασική έκδοση να χρησιμοποιεί τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ εμείς δοκιμάσαμε την κορυφαία εκδοχή των 150 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μάλιστα, το σύνολο των 1.500 cc ανήκει στη νέα γενιά EVO των συνόλων του VW Group, με βελτιωμένο οικολογικό προφίλ. Με άμεσο ψεκασμό που φτάνει τα 350 bar σε πίεση επιτυγχάνονται μικρότερες υδραυλικές απώλειες, ενώ μειωμένο είναι και το ποσοστό παροχής καυσίμου. Παράλληλα, τόσο ο 1.5 TSI της δοκιμής μας, όσο και ο 1.000άρης των 110 ίππων, διαθέτουν επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων με πάχος 0,15 mm που αντικαθιστά τον χυτοσίδηρο μειώνοντας τις τριβές και κατ’ επέκταση το θερμικό φορτίο του κινητήρα.

side

Στην πράξη, ο οδηγός απολαμβάνει ένα σύνολο με καλύτερη απόκριση στο γκάζι, ειδικά στο χαμηλό και το μεσαίο εύρος στροφών. Παράλληλα, μειωμένη εμφανίζεται η κατανάλωση. Γενικότερα, το καλιμπράρισμα του κιβωτίου φαίνεται να έχει φτάσει πολύ κοντά στο ιδανικό. Στα προγράμματα Eco και Normal ο κινητήρας είναι ζωντανός, αλλά με τις αλλαγές των σχέσεων να γίνονται γρήγορα και σε ιδανικές στροφές περιστροφής του κινητήρα, διατηρώντας έτσι την κατανάλωση εύκολα στην περιοχή των 6-7 lt/100km. Αξίζει να σημειώσουμε, πως σε αυτό βοηθάει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων στα χαμηλά φορτία. Αντίστοιχα, στο πρόγραμμα Sport οι 150 ίπποι μοιάζουν υπέρ του δέοντος αρκετοί για τις ανάγκες του μοντέλου, με το μοτέρ να αποδίδει γραμμικά και αποφασιστικά.

συμπέρασμα

Το T-Roc Cabriolet ποτέ δεν διεκδίκησε δάφνες πρακτικότητας. Απευθύνεται στον οδηγό που θέλει τα περισσότερα προνόμια ενός B-SUV, αλλά με μία επικάλυψη στιλ και ελευθερίας. Θα κινηθεί με περίσσιο αέρα στην αθηναϊκή Ριβιέρα, ενώ παράλληλα δεν λέει όχι και σε light εκτός δρόμου εξορμήσεις. Οι χώροι είναι περιορισμένοι σε σχέση με το κλειστό T-Roc, αλλά όσοι το επιλέξουν πιθανότατα να έχουν διαφορετικές προτεραιότητες. Οι χάρες του συγκεκριμένου μοντέλου κρύβονται αλλού και ξέρουν να τις αναγνωρίσουν. Εάν τώρα ανήκετε κι εσείς σε αυτή την κατηγορία θα χρειαστείτε 32.400 ευρώ για να αποκτήσετε την βασική έκδοση με τους 110 ίππους, ενώ το μοντέλο της δοκιμής φτάνει τις 36.900 ευρώ.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...