BMW 523i - 2010

Μιμείται την 7άρα καλύτερα από ποτέ και σέβεται τον όρο λιμουζίνα όσο και τον δυναμικό χαρακτήρα συμπεριφοράς.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,9 sec
Μέση κατανάλωση7,6 lt/100km
Εκπομπές CO2177 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η βάση της αναγεννημένης σειράς 5, φοράει 3λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 204 ίππων και προάγει εκτός από τις κλασικές της αξίες, αριστοκρατία και αθλητικό πνεύμα.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Η νέα 5άρα είναι ένα από τα πολλά απαγορευμένα μήλα της εποχής. Με την βάση στα 3 λίτρα και την τιμή έναρξης κοντά στο 60άρι χιλιάδων ευρώ, θεωρείται ακατόρθωτο να θρονιαστεί στην κορυφή της κατηγορίας της. Την στιγμή μάλιστα που και ο βασικός ανταγωνιστής, η Mercedes E 250 CGI, με φορολογικό ατού τον κινητήρα της (1.8 λίτρων) έχει δημιουργήσει μονοπώλιο σε μια περιθωριακή κατηγορία. Φυσικά, πέρα από την εμπορική πορεία, υπάρχουν και οι εντυπώσεις και όσοι γευτούν το συνολικό πακέτο της 5άρας θα της βγάλουν το καπέλο. Βελούδινες επιδόσεις, αριστοκρατικός αέρας και ευελιξία αθλητή που δεν μπορεί να φανταστεί ο κοινός νους από ένα πεντάμετρο αυτοκίνητο 1.700 κιλών. Μέσα στο πνεύμα της ισορροπίας ανάμεσα στον κόσμο των premium ανέσεων και του δυναμικού dNA σε θέματα οδηγικής ουσίας, αποτελεσματικότητας και απόλαυσης, η 523i μπορεί να βρίσκεται στην βάση της γκάμας, αλλά παραμένει ένα συγκροτημένο σύνολο που δεν του λείπει τίποτα.

γλυκά
  • Ανάλαφρη συμπεριφορά
  • Ποιότητα και σχεδιασμός
  • Αποτελεσματικότητα και ασφάλεια
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
ξυνά
  • Φορολογικό μειονέκτημα ο 3λιτρος
  • Βάρος και διαστάσεις
  • Τιμή
απόψεις

Είναι καταδικασμένη λόγω κυβισμού κινητήρα να αναζητά άλλες αγορές εκτός της στρεβλής Ελληνικής. Ίσως από την άλλη να είναι επιλογή της BMW να ξεκινά από τρίλιτρο μοτέρ ώστε να μην επιτρέπει παραχωρήσεις ως προς το χαρακτήρα της 5άρας. Η 523i είναι ένα πραγματικά ισορροπημένο αυτοκίνητο που συνδυάζει την πολυτέλεια ενός premium μοντέλου με δυναμικά χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσει ο οδηγός που δεν θέλει απλά να μετακινείται αλλά να διασκεδάζει στην οδήγηση.

Βασίλης Παπαδόπουλος

go shopping

Αν κάποτε έβρισκες δίλιτρη 5άρα και λίγο πιο πάνω την 2.5λιτρη 523i, τώρα ο ενδιαφερόμενος πρέπει να συμβιβαστεί στα 3.0 λίτρα για την πρώτη στην λίστα της γκάμας, 523i. Η «μικρή» 5άρα έρχεται σε δύσκολους καιρούς στην χώρα μας, με την φορολόγηση και τον φόρο πολυτελείας να εκτοξεύουν την τιμή της κοντά στα € 60.000. Σε αυτή την τιμή ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα αναμενόμενα (full set αερόσακων,  ενεργά προσκέφαλα, Brake Assist, 8άρι αυτόματο κιβώτιο, αισθητήρες φώτων, βροχής και παρκαρίσματος, Brake Energy Regeneration(ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης), Dynamic Drive Control και σύστημα ευστάθειας DSC, i-Drive, προσαρμόσιμο Cruise Control με ραντάρ, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε καθίσματα και τιμόνι, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, ράδιο CD με MP3, προβολείς ομίχλης και γενικότερα κάθε σύγχρονη απαίτηση. Εννοείται φυσικά ότι η λίστα προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακροσκελέστατη ώστε να φέρει ο ενδιαφερόμενος την 5άρα του σε επίπεδα …7άρας!

Δύσκολο να επαναστατήσεις και να αλλάξεις το προφίλ μιας κατηγορίας που βαδίζει ανάμεσα στο πρεστίζ της αριστοκρατίας και στο σεμνά δυναμικό στιλ. Όλα αυτά πρέπει να είναι δοσμένα με τρόπο κλασικό, που να μην προσβάλει τις αξίες, αλλά ταυτόχρονα να εμφανίζει το σύγχρονο αποτύπωμα της εξέλιξης. Η πρόσφατη ιστορία της BMW άλλωστε έχει αποδείξει ότι δεν μένει παγιωμένη στην έννοια του κλασικού, αλλά σταδιακά απλώνει τα πλοκάμια της και σε νεότερες αγορές, ιδέες, κατηγορίες (σειρά 1, Χ3, Χ6, 5GT, Χ1). Από την άλλη οφείλει πολλά στο στιλ που την καθιέρωσε και στην σειρά 5 που ανέκαθεν πρέσβευε την χρυσή τομή ανάμεσα στις ανέσεις και στο πνεύμα του οδηγού που απολαμβάνει τον επικοινωνιακό, ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο που μεταφέρουν οι μηχανές προέλευσης Μονάχου. Και η νεότερη σειρά 5 εμφανίζεται τόσο ανανεωμένη που μπορεί να κοιτάζει αρκετά ψηλότερα.

 

Κάλιο πέντε και στο χέρι παρά …sevenκαι καρτέρι!

Αν δεν μπορείς να αγγίξεις την 7άρα, ρίξε μια ματιά στην φρεσκότατη 5άρα. Αυτό σου λέει με λίγα λόγια η BMW που φρόντισε να φιλτράρει στοιχεία από την κορωνίδα της εταιρείας και να μπολιάσει με αυτά το εμπορικότερο premium sedan. Με την επιβλητικότητα των διαστάσεων (4.899 mm μήκος, 1.860 mm πλάτος και 1.464 mm ύψος), αλλά και με φυσιογνωμικές ομοιότητες με την σειρά 7 όπως μάσκα και συνολικά σχεδιαστική σιλουέτα. H νέα σειρά 5 εκφράζεται με λιγότερο τολμηρό στιλ σε σχέση με την απερχόμενη. Διατηρεί μια λιγότερο προκλητική εικόνα που πέρα από την αδυναμία της στην μεγάλη αδερφή, αφήνει να λάμψει και ένας θαυμασμός στην μικρότερη σειρά 3. Συνδυασμός αρμονικά πλασμένος θα έλεγε κανείς για ένα αυτοκίνητο που έχει κερδίσει σχεδόν 60mm μήκους και 80mm μεταξονίου φτάνοντας στο εντυπωσιακό 2.980mm! Αυτομάτως δημιουργούνται προσδοκίες για αρχοντικούς χώρους και το εσωτερικό της 5άρας το επιβεβαιώνει. Οι πόρτες σφραγίζουν με τον χαρακτηριστικό βαρύγδουπο ήχο που πιστοποιούν την κατασκευή και την ποιότητα και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια πληθωρική καμπίνα με λιτή και απέριττη πολυτέλεια. Το σχεδιαστικό νόημα της 7άρας βρίσκεται και εδώ, όπου αποτυπώνεται στο ταμπλό, στο απλοποιημένο μενού του i-Drive (που περιλαμβάνει ακόμα και το εγχειρίδιο χρήσης όλων των υποσυστημάτων) και στον πίνακα οργάνων. Χωρίς να κραυγάζει η ποιότητα του εσωτερικού, το λιτό ντιζάιν και οι εργονομικά δοσμένοι χώροι συνθέτουν το ιδανικό. Τον αριστοκρατικό αέρα που χαρακτηρίζουν όλες τις κατασκευές της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, που στην περίπτωση της 5άρας έχει μια εσάνς από τον κόσμο των limo. Ουδέποτε υπήρχαν παράπονα για τους χώρους της σειράς 5 και η νέα, τους προσφέρει και με το παραπάνω. Κανείς δεν ασφυκτιά στο εσωτερικό της και η …αλάνα των 520 λίτρων στην κομψή ουρά της επαρκεί για μεταφορές και αποσκευές.

 

523i, η …μικρή!

Σύμφωνα με τον τελευταίο αριθμό του τριψήφιου κωδικού, ο κινητήρας που κατοικοεδρεύει κάτω από το αλουμινένιο καπό είναι η γνωστή εκδοχή του ατμοσφαιρικού εν σειρά 6κύλινδρου με άμεσο ψεκασμό, των 2.996 cc. Ο μικρότερος που θα βρείτε στην σειρά! Τουλάχιστον με τους 204 ίππους και τα 265 Nm ροπής εξασφαλίζεις αρχοντικές επιταχύνσεις και απολαυστικές επιδόσεις που μπορεί να μην βάζουν φωτιά στο δρόμο, αλλά διαχειρίζονται περίφημα το βάρος των περίπου 1.700 κιλών. Ακούγονται πολλά αλλά δεν είναι αν σκεφτεί κανείς τα περίπου 1.600 κιλά της 316. Για να διατηρήσουν χαμηλά το βάρος οι άνθρωποι της BMW, έκαναν εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πόρτες, καπό, ανάρτηση και η δίαιτα απέδωσε καρπούς. Το ευτύχημα για την 523i είναι ότι διαθέτει ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (και με ημιαυτόματη λειτουργία) σκέτο ποίημα! Περνάει μεταξένια από σχέση σε σχέση χωρίς σχεδόν να καταλαβαίνεις την αλλαγή, τόσο σε kick down, όσο και σε οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα προγράμματα στο Dynamic Drive Control- ελέγχει την παρεμβατικότητα του DSC και την απόκριση κινητήρα, τιμονιού και κιβωτίου. Η 523i επιταχύνει βελούδινα τα 0-100km/h σε 7,9’’ και πλησιάζει τα 240km/h τελικής ταχύτητας με χαρακτηριστική άνεση, ενώ μπορεί να ταξιδεύει ολημερίς και ολονυχτίς με το ταχύμετρο να φλερτάρει στα 200 km/h χωρίς να μεταφέρει καμία ανησυχία σε οδηγό και επιβάτες. Σε ρυθμό επίθεσης, η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 13 lt/100 km, ενώ με σύνεση και χωρίς να στερηθεί την ταχύτητα γυροφέρνει το δεκάρικο. Για τις καλές επιδόσεις στην κατανάλωση οφείλει και στην τεχνολογία Efficient Dynamics που βρίσκει εφαρμογή και εδώ. Σίγουρα δεν είναι η πικάντικη άποψη των 204 πισωκίνητων ίππων στα χέρια του οδηγού, όμως το στιβαρό αμάξωμα έχει τα σπορ στοιχεία που θα αναζητήσεις παρά την αριστοκρατική και limo φιλοσοφία του. Το τιμόνι πείθει για την συνέπεια των πληροφοριών του και η ανάρτηση προσφέρει σίγουρες αντιδράσεις και άμεσο έλεγχο χωρίς να «κοπανάει», ακόμα και αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport +, στο Dynamic Damper Control - τέσσερα προεπιλεγμένα προγράμματα ανάλογα με την διάθεση (Comfort, Normal, Sport και Sport+). Η 523i παραμένει γνήσια BMW που πορεύεται με δόγμα της τον δυναμισμό, τις επιδόσεις και φυσικά γαρνίρει με limo γεύση.

συμπέρασμα

Δύσκολοι καιροί για σειρά 5, ακόμα και για την βασική 523i της δοκιμής. Από την μια ο τρίλιτρος ανεβάζει την τιμή και απαιτεί ισχυρή φορολογική δήλωση, από την άλλη όμως το ευγενές sedan έχει ανεβάσει τα στάνταρ του τόσο κοντά στη υπέρτατη λιμουζίνα της εταιρείας, που δεν θα μπορούσε να φοράει άλλο μικρότερο μοτέρ, από την υπάρχουσα «γκαρνταρόμπα» κινητήρων της BMW. Και όταν έχεις να μετακινήσεις το βάρος και τις διαστάσεις της σύγχρονης 5άρας, θεωρείς δεδομένο ότι η ζωογόνος πηγή θα εξασφαλίζει ενεργητική ασφάλεια και επιδόσεις. Στην ουσία η 523i ζυγίζει τις προτεραιότητές της και δείχνει να μην συμβιβάζεται πουθενά. Με λίγα λόγια παντρεύει τις λιμουζινάτες ανέσεις με τον σπορ χαρακτήρα της BMW και τα σερβίρει με απόλυτη ισορροπία.

The New BMW 5 Series

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...