Δοκιμή DS 4 1.5 BlueHDi 130 EAT8: Το ιδανικό crossover

Άψογα στημένο, με μια εμφάνιση που εκφράζει την πλειονότητα των εραστών του lifestyle κι έναν πετρελαιοκινητήρα που δεν καίει σχεδόν τίποτα. Τι άλλο να ζητήσεις από το DS 4.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)127,0 gr/km
με μια ματιά

Θεωρώντας δεδομένη την κουλτούρα των Ελλήνων να προβάλλουν τα επιτεύγματα και την εμφάνισή τους, το DS 4 εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία των περισσότερων 35ρηδων ή 50ρηδων. Στην έκδοση 1.5 BlueHDi τα παίρνεις όλα, σε ένα πακέτο που απογειώνει την κομψότητα και ελαχιστοποιεί τα ετήσια έξοδα.

Είναι τόσο premium όσο ένα Audi A3, μια BMW Σειρά 1 και μια Mercedes A-Class. Δεν έχει όμως πάνω του τίποτα το συντηρητικό. Συνάμα κατέχει τον τίτλο του «Ομορφότερου Αυτοκινήτου», προβάλλοντας στον υπερθετικό βαθμό αυτό για το οποίο έχει κατασκευαστεί. Τη μοναδικότητα.

Η DS 4, αναμφίβολα ανήκει στα απανθίσματα των τεσσάρων τροχών. Εκφράζει την πολυτέλεια ανεπιτήδευτα, σαν μια αυθεντική ντίβα που μαγεύει τα βλέμματα σε κάθε πέρασμά της. Δεν παρασύρεται από τον κομπασμό της εποχής, αντίθετα, πάει κόντρα στο ρεύμα με μια μεγαλοπρέπεια που την κολακεύει και την κάνει ακόμη πιο ελκυστική στα μάτια του φιλοθέαμον κοινού, το οποίο σε αυτή την περίπτωση είναι οι οδηγοί και επίδοξοι αγοραστές.

Καταρρίπτει τα κλισέ

Η DS Automobiles έφτιαξε το «4» θαρρείς και είχε στο μυαλό της το french style. Μια καλοντυμένη παριζιάνα που ξέρει όσο καμία άλλη να προβάλλει τη φινέτσα και το attitude. Το στυλ της DS 4 δεν είναι ένα οποιοδήποτε στυλ. Είναι προσωπικό, χωρίς να υπακούει σε νόρμες και κλισέ. Το αυτοκίνητο αυτό είναι σικάτο όλες τις ώρες της ημέρας, αλλά ειδικά τη νύχτα, όταν τα φώτα της πόλης λαμποκοπούν πάνω στο σμιλευμένο αμάξωμα και οι προβολείς DS Matrix LED Vision εκφράζουν τη σχεδιαστική υπογραφή από εκατοντάδες μέτρα μακριά.

ds4

Όσο για το που ανήκει η DS 4, αναμφίβολα στα crossover, ίσως και στα coupe crossover, έτσι όπως η οροφή κλίνει προς το μυώδες πίσω τμήμα, οι μεγάλοι τροχοί τονίζουν τους θόλους, τα 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος αναδεικνύουν την περιπετειώδη υπόσταση και το πλάτος των 1,83 εκατ. το αθλητικό προφίλ.

Tα σκαλιστά φωτιστικά σώματα ταιριάζουν απόλυτα με την κομψή του σιλουέτα των 4,4 μέτρων, ενώ οι χυτές γραμμές στο πλάι, η χαρακτηριστική εξάγωνη γρίλια με τον εμπνευσμένο λογότυπο της μάρκας και οι «κρυφές» χειρολαβές των θυρών, είναι τα πιο must κομμάτια αυτής της κατασκευής. 

Εκθεσιακό σαλόνι

Πλησιάζοντας τις πόρτες, οι χειρολαβές εκτείνονται και μπροστά σου ανοίγεται ένας χώρος που θαρρείς και έχει ξεπηδήσει από κάποια μπουτίκ του Παρισιού. Μια γαλλική εσάνς πλημμυρίζει τις αισθήσεις, με τα αρίστης ποιότητας υλικά να συναγωνίζονται τα αντίστοιχα των γερμανικών προτάσεων, αλλά το φινίρισμα να ξεπερνά κάθε προηγούμενο, γοητεύοντας οδηγό κα επιβάτες.

ds4

Η ευρεία γκάμα εκλεπτυσμένων επενδύσεων, από δέρμα Nappa έως ύφασμα Tungsten, η τεχνοτροπία «Clous de Paris» δανεισμένη από την υψηλή ωρολογοποιία ή σε όψη ξύλου και οι ραφές σε σχήμα μαργαριταριού, δημιουργούν ένα περιβάλλον περιτριγυρισμένο από καθαρότητα. Οι πολλαπλές επιλογές εξατομίκευσης καλύπτουν κάθε απαίτηση, με το DS 4 να κάνει επίδειξη της πολυτέλειας όπως ακριβώς ένα έκθεμα σε εκθεσιακό σαλόνι.

Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά στο φαρδύ κάθισμα. Το τιμόνι είναι ιδανικά τοποθετημένο απέναντί του και οι ενσωματωμένες στο ταμπλό ψηφιακές οθόνες 7 και 10 ιντσών, αρωγός στις high tech αναζητήσεις του. Τα στυλιζαρισμένα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων φαντάζουν υπερβολικά, αλλά είναι άκρως πρακτικά, οι σχεδόν αόρατοι κεντρικοί αεραγωγοί DS AIR άκρως λειτουργικοί και το πρωτοποριακό χειριστήριο DS E-TOGGLE που αντικαθιστά τον παραδοσιακό μοχλό ταχυτήτων βρίσκεται ακριβώς στη θέση που πρέπει. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν παντού, το smartphone φιλοξενείται στην επαγωγική θέση για να φορτίζει και οι θύρες USB φροντίζουν για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες.

ds4

Στα πίσω καθίσματα, δύο ενήλικες επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν για τους χώρους. Παρά την κεκλιμένη οροφή, ο αέρας για τα κεφάλια είναι επαρκής. Φυσικά, ένας τρίτος θα χωρέσει με αρκετές παραχωρήσεις. Όσο για το πορτμπαγκάζ των 430 lt., καλύπτει και με το παραπάνω τις απαιτήσεις μιας οικογένειας ή μιας παρέας σε περίοδο διακοπών, με βάση πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας.

Υπερέχει τεχνολογικά

Από ένα premium αυτοκίνητο όπως το DS 4 δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι προηγμένες τεχνολογίες. Η γαλλική φίρμα έχει φροντίσει ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη ασφάλεια και οδηγική εμπειρία μέσα από δεκάδες συστήματα.

ds4

Ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση, υπάρχουν τεχνολογίες όπως το DS DRIVE ASSIST που υιοθετεί τη λειτουργίες της αυτόνομης οδήγησης, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και τοποθετώντας με ακρίβεια το όχημα στη λωρίδα που έχει επιλέξει ο οδηγός ελέγχοντας το τιμόνι, το DS Extended Head Up Display με προβολή επαυξημένης πραγματικότητας από το παρμπρίζ και το DS NIGHT VISION με την κάμερα υπερύθρων που εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως και 200 μέτρα, και στέλνει την εικόνα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το diesel ζει και βασιλεύει

Το DS 4 προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης PureTech με 130 και 180 HP, ως plug-in hybrid 225 HP και σε diesel. Όλα τα σύνολα συνεργάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το σύνολο BlueHDi 1.5 ήταν αυτό που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή, αποδεικνύοντας πως παραμένει η καλύτερη επιλογή, ειδικά σε συνθήκες αδιάκοπης κίνησης.  

ds4

Με τις τιμές της βενζίνης να έχουν εκτοξευτεί και τα θέματα των υποδομών και της αυτονομίας να μην επιτρέπουν στα ηλεκτρικά να κερδίσουν το μερίδιο που τους αναλογούν, το τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο μοτέρ απόδοσης 130 HP και 300 Nm ροπή, ταιριάζει «γάντι» στο αυτοκίνητο, αλλά και στους περισσότερους οδηγούς. Και εξηγούμαστε. 

Ενοχλητικοί θόρυβοι και κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους. Η δύναμη έρχεται από τις 1.750 rpm, εξασφαλίζοντας ενεργητικότητα στο crossover, κυρίως μέσα στην πόλη. Οι επιδόσεις δεν περιλαμβάνονται στα προτερήματά του, ωστόσο, αυτός που θα επιλέξει τη συγκεκριμένη έκδοση, γνωρίζει ακριβώς τον λόγο που το έπραξε. Την οικονομία.

ds4

Το DS 4 1.5 BlueHDi σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 6 lt/100 km. Ο δείκτης της βελόνας καυσίμου αρνείται να πέσει, στέκοντας αγέρωχος στα υψηλότερα κλιμάκια, γεγονός που ευχαριστεί δεόντως τον οδηγό. Γεμίζοντας το ρεζερβουάρ μπορείς να καλύψεις αποστάσεις ακόμη και άνω των 900 km στον αυτοκινητόδρομο, χαρακτηριστικό που καμία βενζίνη και ηλεκτρικό δεν μπορεί να πιάσει.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Πολυτελές εσωτερικό
  • Άνεση στον δρόμο
  • Οικονομία καυσίμου
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Επιλογές εξατομίκευσης
ξινά
  • Επιταχύνσεις
  • Αρκετά μαλακή ανάρτηση
  • Όχι τόσο γρήγορο τιμόνι

Στο κλεινόν άστυ και με το πρόγραμμα Eco ενεργοποιημένο, μια τιμή της τάξης των 5,5 lt δεν είναι ανέφικτη. Στο ταξίδι και με το Normal σε πρώτο πλάνο, το 5άρι πρωταγωνιστεί, αρκεί φυσικά να μην είσαι «επιθετικός» με το γκάζι. Σε επαρχιακές διαδρομές με συνεχόμενες ανηφόρες και κατηφόρες, το πρόγραμμα Sport ενδείκνυται για πιο άμεση απόκριση σε γκάζι και τιμόνι. Εκεί βέβαια, το trip computer θα «γράψει» παραπάνω, αλλά το χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα. Το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8 είναι από τα καλύτερα σε αίσθηση και αμεσότητα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αλλαγής των σχέσεων με paddles πίσω από το σωστό σε βάρος τιμόνι. Και αφού αναφερθήκαμε στο τιμόνι, θα μπορούσε να ήταν πιο γρήγορο, προκειμένου να ακολουθεί τον ρυθμό του καλοζυγισμένου πλαισίου.

ds4

Η ανάρτηση από την άλλη είναι ξεκάθαρα ρυθμισμένη για να ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Ακόμη και σε λακκούβα να πέσεις, εξισορροπεί την αντίδραση που ακολουθεί με υποδειγματικό τρόπο. Αντίθετα, σε καταστάσεις πίεσης σε στροφές, η κλίση του αμαξώματος είναι διακριτή και από τους συνεπιβάτες. Εκτός κι αν έχεις εξοπλίσει το γαλλικό cross με ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension που χρησιμοποιεί κάμερα για να σκανάρει την επιφάνεια του οδοστρώματος και προσαρμόζει αυτόματα τη σκληρότητα των αμορτισέρ ανεξάρτητα σε κάθε τροχό.

Αναμφισβήτητα, η φιλοσοφία του DS 4 1.5 BlueHDi είναι να προσφέρει κορυφαία άνεση και να βγάζει «ατσαλάκωτους» οδηγό και επιβάτες μετά από πολύωρα ταξίδια, χωρίς μάλιστα τακτικές επισκέψεις σε πρατήρια καυσίμων.

συμπέρασμα

Η DS βαδίζει σε premium μονοπάτια και είναι θέμα χρόνου να κονταροχτυπηθεί με το γερμανικό κατεστημένο. Το DS 4 φιγουράρει σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, προβάλλοντας τη μοναδικότητα και την ξεχωριστή εμφάνισή του. Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του από πλευράς στυλ και εικόνας. Όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να διαθέσει 30.000 ευρώ και επιθυμεί κάτι ιδιαίτερο και απολαυστικά άνετο, αυτό είναι το επόμενο αυτοκίνητό του. Όσο για τον diesel κινητήρα του, αποδεικνύει πως το πετρέλαιο παραμένει ο «βασιλιάς» στις μεγάλες αποστάσεις και την οικονομία.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...