Δοκιμή Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8: Ο diesel ζει!

Ένας εξαιρετικός diesel κινητήρας, παρέα με ένα εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο «κομμένο» στα μέτρα του, είναι σύνολο που έχει -και θα έχει για καιρό ακόμα- θέση στην αυτοκίνηση. Ειδικά αν συνδυάζεται με ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία της αγοράς, το νέο Peugeot 308.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)117,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Ραφιναρισμένο και άκρως ποιοτικό, το Peugeot 308 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για όποιον ζητά ένα premium, πρακτικό μικρομεσαίο με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, άνεση και εξοπλισμό. Ο πολιτισμένος diesel προσθέτει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων EAT8 φροντίζει να δουλεύει πάντα στο ιδανικό του φάσμα.

Ο πόλεμος που έχουν δεχτεί τα diesel τα τελευταία χρόνια, είναι αντιστρόφως ανάλογος της αξίας τους. Το είδος κινητήρα που μέχρι πρότινος, παρέδιδε μαθήματα οικονομίας καυσίμου και άνεσης στα μεγάλα ταξίδια, σήμερα είναι είδος υπό εξαφάνιση. Ευτυχώς, μερικοί κατασκευαστές συνεχίζουν να του δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης και εμείς δεν μπορούμε να μην τους επαινέσουμε για την επιλογή τους. Ειδικά όταν το σύνολο είναι τόσο πλήρες, όπως στο νέο Peugeot 308.

Οι Γάλλοι έφτιαξαν ένα κορυφαίο μικρομεσαίο και αυτό φαίνεται σε κάθε λεπτομέρεια. Καλοσχεδιασμένο, ποιοτικό, δεν φλερτάρει απλώς με τον όρο premium αλλά μπαίνει με αξιώσεις μέσα στο χορό, προσφέροντας όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο αγοραστής που θέλει ένα αναβαθμισμένο προϊόν συγκριτικά με την «απλή» μικρομεσαία κατηγορία. Στο κομμάτι του κινητήρα πάντως, ο diesel μοιάζει να είναι μια εξαιρετική πρόταση.

Με καλούς τρόπους

Ο τετρακύλινδρος turbodiesel 1.5 BlueHDi παίρνει μπροστά ήσυχα, χωρίς φασαρίες και κραδασμούς. Ραφιναρισμένος και πολιτισμένος ακόμη και κοντά στο όριο περιστροφής του, ταιριάζει με το ποιοτικό προφίλ του 308 και δεν διαταράσσει το σύνολο. Αποδίδει 130 ίππους με 300 Nm ροπή (από 1.750 rpm) και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο EAT8 των 8 σχέσεων. Όπως όλοι περιμένουμε, τα καταφέρνει τέλεια με την κατανάλωση καυσίμου.

Σύμφωνα με την Peugeot θέλει 4,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 km σε μεικτό κύκλο και εκπέμπει 114 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, άρα δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, καλύψαμε αρκετά χιλιόμετρα τόσο εντός πόλης, όσο και έξω από αυτή. Στον αυτοκινητόδρομο, το επαρχιακό δίκτυο, ακόμη και στο βουνό, ο πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε απίστευτα ολιγαρκής καθώς μας ζήτησε 5,2 λίτρα ανά 100 km. Και όλα αυτά, χωρίς η οικονομία να ήταν αυτοσκοπός. Οδηγούσαμε φυσιολογικά έως σβέλτα.

Οι 130 ίπποι αποδεικνύονται αρκετοί σε κάθε συνθήκη. Άλλωστε, το ίδιο μοτέρ τα καταφέρνει περίφημα και με πολύ μεγαλύτερα SUV όπως το 5008. Το hatchback των 1.360 κιλών ήταν σίγουρο ότι δεν θα δημιουργούσε προβλήματα. Το οκτάρι κιβώτιο EAT8 παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το diesel 308. Δείχνει πάντα «γεμάτο» από δύναμη, με πλούσια ροπή διαθέσιμη. Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν ότι σε ορεινές συνθήκες, με τέσσερις επιβάτες, κλιματισμό και αποσκευές, ανέβαινε με χαρακτηριστική ευκολία δύσκολες ανηφορικές φουρκέτες.

Το κοντέρ έδειχνε κάτω από 30 km/h κι όμως, ο κινητήρας δεν κόμπιασε ποτέ, ούτε χρειάστηκε να κατεβάσει στην πρώτη σχέση. Η πλούσια ροπή ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό, όμως τη βασική δουλειά την κάνει το κιβώτιο με τις οκτώ σχέσεις. Οι πρώτες, έχουν πυκνή κλιμάκωση και πρακτικά, ο 1.5 BlueHDi είναι αδύνατο να μείνει εκτός του φάσματος ωφέλιμης λειτουργίας του. Κοινώς, το κιβώτιο καλύπτει πάντα το μοτέρ και δεν το αφήνει να εκτεθεί, ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες. Πατώντας τέρμα το γκάζι, το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό και αρκετό για ασφαλείς προσπεράσεις.

Η Peugeot ανακοινώνει 0-100 km/h σε 10,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 207 km/h. Η ώθηση στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις όμως είναι πιο εντυπωσιακή από αυτά τα νούμερα, χάρη στη ροπή αλλά και το κιβώτιο, για ακόμη μια φορά. Η έξυπνη κλιμάκωση των οκτώ σχέσεων αφήνει περιθώρια για πολύ καλές επιταχύνσεις στις μεσαίες ταχύτητες, ενώ οι δύο τελευταίες σχέσεις (έβδομη, όγδοη) ρυθμίστηκαν για άνετα ταξίδια. Με 130 km/h στο cruise control, το στροφόμετρο δείχνει κάτω από 2.000 rpm.

Η μεγάλη των Γάλλων σχολή!

Αν τα γαλλικά αυτοκίνητα φημίζονται για ένα πράγμα, τότε αυτό είναι σίγουρα η οδική συμπεριφορά τους. Ευτυχώς, το DNA δεν αλλοιώθηκε στο νέο Peugeot 308. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα, αναγνωρίζεις όλες τις γαλλικές καταβολές. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson στο εμπρός μέρος και ημιάκαμπτο άξονα στον πίσω. Ο τελευταίος, όχι μόνο δεν έχει τις αναπηδήσεις και τις ξερές αντιδράσεις που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη επιλογή, αλλά είναι τόσο καλά ρυθμισμένος που μας έκανε να ανατρέξουμε ξανά στις τεχνικές προδιαγραφές για να διαπιστώσουμε πως όντως, δεν πρόκειται για πολλαπλών συνδέσμων.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα υλικών
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Σύστημα πολυμέσων
  • Χώρος αποσκευών
  • Κατανάλωση
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Ηχομόνωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Χώροι για μικροαντικείμενα
ξινά
  • Ορατότητα προς το καντράν (ψηλοί)
  • Χώρος για τα γόνατα

Το σύνολο απορροφά τις κακοτεχνίες αλλά δεν είναι μαλακή για να επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στη σπορ οδήγηση. Η ισορροπία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του, οπότε ικανοποιεί και με το παραπάνω και τις δύο συνθήκες. Τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport αλλάζουν την απόκριση στο γκάζι, βαραίνουν το τιμόνι και επηρεάζουν τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου. Υπό πίεση το 308 είναι πρόθυμο να ακολουθήσει και το μικρό τιμόνι βολεύει στις σφιχτές διαδρομές. Αν το παρακάνεις, η μούρη θα ανοίξει την τροχιά της, ωστόσο είναι εύκολο να διορθωθεί η πορεία αφήνοντας λίγο το γκάζι. Τα ηλεκτρονικά άλλωστε δεν απενεργοποιούνται πλήρως. Απλώς, στο Sport επεμβαίνουν πιο αργά.  

Στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Peugeot 308 βρίσκεται στο στοιχείο του και δίνει τα «ρέστα» του. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και ανταγωνίζεται ευθέως τον γερμανικό ανταγωνισμό της premium κλάσης. Το μοτέρ ίσα που ακούγεται και μέσα στην ποιοτική καμπίνα επικρατεί απίστευτη ησυχία, χωρίς ο θόρυβος από την κύλιση ή τον αέρα να τη διαταράσσει. Χάρη και στη μακριά όγδοη σχέση διατηρείς πολύ υψηλή ταχύτητα αν το θελήσεις, δίχως η κατανάλωση να ξεφεύγει σε υψηλά επίπεδα. Με άλλα λόγια, είναι ένας εξαιρετικός και ακούραστος δρομέας μεγάλων αποστάσεων!

Καμπίνα premium προδιαγραφών

Η Peugeot τα τελευταία χρόνια κάνει άλματα ποιότητας και σχεδίασης στα εσωτερικά των μοντέλων της. Το νέο 308 ίσως είναι η καλύτερη εκδοχή της νέας λογικής της καθώς η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, όπως και η συναρμογή των υλικών. Η καμπίνα δίνει μια στιβαρή αίσθηση και αισθάνεσαι πολύ ωραία μέσα σε αυτή. Οι χώροι ικανοποιούν για τέσσερις ενήλικες, αλλά αν οι εμπρός είναι ψηλοί, ο αέρας για τα γόνατα των πίσω δεν είναι κορυφαίος. Από την άλλη, το πορτμπαγκάζ των 412 λίτρων είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου. Να πούμε ότι το μεταξόνιο του νέου 308 αγγίζει τα 2.675 χιλιοστά και το συνολικό του μήκος, τα 4.367 χιλιοστά.

Αυτά που μας άρεσαν ιδιαίτερα στο εσωτερικό του γαλλικού hatchback ήταν οι πολλοί χώροι αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα και οι συντομεύσεις i-toggles για το σύστημα πολυμέσων. Πρόκειται για έξι συντομεύσεις που μπορείς να ορίσεις για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως τα πολυμέσα, οι χάρτες, το μενού κλιματισμού, το όχημα ή τα συστήματα ασφαλείας.  Τα i-toggles είναι μεγάλα και τα βρίσκεις πολύ εύκολα, καθιστώντας τον χειρισμό κατά την οδήγηση πολύ πιο εύκολο – άρα και ασφαλή.

Το σύστημα πολυμέσων έχει οθόνη αφής 10 ιντσών και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Το μενού του είναι εύκολο και η απόκριση στις εντολές ταχύτατη, αλλάζοντας σελίδα γρήγορα και χωρίς κολλήματα. Το ίδιο ισχύει και με τα i-toggles. Μόλις αγγίξεις την επιθυμητή επιλογή, το infotainment αντιδρά δίχως να καθυστερεί. Αυτό που επίσης μας άρεσε πάρα πολύ ήταν ότι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει και εξαιρετική ανάλυση. Τα χρώματα είναι ζωντανά και οι ενδείξεις πεντακάθαρες, δείχνοντας ότι η Peugeot πρόσεξε αρκετά αυτό το σημείο.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και ευπαρουσίαστος, με δυνατότητες παραμετροποίησης και πολλές, διαφορετικές διατάξεις για να διαλέξεις. Στις ακριβότερες εκδόσεις είναι και 3D, όμως το πρόβλημα είναι πως αν είσαι ψηλός… δεν τον βλέπεις. Το i-Cockpit της Peugeot ίσως να αποδίδει στα χαμηλότερα αναστήματα, εμείς όμως δεν καταφέραμε να «τα βρούμε» μαζί του. Αν βάζαμε το τιμόνι σε τέτοιο σημείο ώστε να βλέπουμε το καντράν, τότε στις στροφές «έβρισκε» στο πόδι μας. Όταν τοποθετούσαμε το τιμόνι ψηλότερα για να οδηγούμε κανονικά, τότε οι κάτω ενδείξεις κρύβονταν. Το καλό του i-Cockpit είναι το μικρό τιμόνι που πράγματι, μας άρεσε στην οδήγηση και ειδικά σε ορεινά κομμάτια, το ευχαριστιέσαι πολύ καθώς κάνεις μικρές κινήσεις με τα χέρια σου.

Μιας και αναφέραμε το κομμάτι της θέσης οδήγησης, αν εξαιρέσουμε ότι δεν βλέπεις το καντράν, είναι φανταστική. Ειδικά όταν έχεις συνηθίσει με τόσα SUV που κάθεσαι ψηλά και «πάνω» από το αυτοκίνητο. Το κάθισμα μπορεί να κατέβει πολύ χαμηλά και να αισθάνεσαι «μέσα» στο όχημα, σαν αναπόσπαστο μέρος του συνόλου. Το μικρό τιμόνι έρχεται σε εξαιρετική θέση μπροστά σου, η πλευρική στήριξη ικανοποιεί και η κλίση της κεντρικής κονσόλας προς τα αριστερά αποκαλύπτει τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό που ήθελαν να δώσουν οι σχεδιαστές. 

συμπέρασμα

Προέρχεται από μια κατηγορία που χάνει έδαφος από τα SUV και ο diesel κινητήρας του αποτελεί έναν από τον τελευταίο του είδους στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν εμποδίζει το Peugeot 308 1.5 BlueHDi να είναι ένα εξαιρετικό οικογενειακό και μάλιστα, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αν ξέρεις τι ζητάς. Με την αυτονομία να αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα και τη ρεαλιστική κατανάλωση των 5-5,5 λίτρων ανά 100 km, ταξιδεύει χωρίς να τιμωρεί την τσέπη του ιδιοκτήτη και η συνολική του ποιότητα αγγίζει την κορυφή. Η αρχική τιμή του είναι 31.100 € για την έκδοση Active Plus, ενώ η πληρέστατη Allure Plus που οδηγήσαμε κοστίζει 35.000 €. Δεν είναι φθηνό, αλλά η premiumπροσέγγιση που αναφέραμε αρκετές φορές στη δοκιμή, έχει και το τίμημά της.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...