Δοκιμή - Opel Grandland 1.5D AT8: Total makeover

Η Opel έχει μπει σε μία νέα εποχή και το Grandland δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τον απόλυτο εκσυγχρονισμό του σε όλα τα επίπεδα.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)128,0 gr/km
με μια ματιά

Το νέο Opel Grandland αποβάλλει κάθε στοιχείο συντηρητισμού υιοθετώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας, αλλά και το απαραίτητο τεχνολογικό υπόβαθρο που το καθιστά άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία.

Η είσοδος της Opel στο Group Stellantis μπορεί να προκάλεσε αρχικό προβληματισμό στους παραδοσιακούς φίλους της γερμανικής μάρκας, αλλά τα αποτελέσματα μάλλον δικαιώνουν όσους θεωρούν ότι αποτέλεσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για ένα πραγματικό restart. Δεν είναι υπερβολή, πως τα τελευταία μοντέλα που έχει παρουσιάσει η Opel, έχουν αποβάλλει από πάνω τους κάθε στοιχείο συντηρητισμού, υιοθετώντας μία επαναστατική σχεδιαστική φιλοσοφία. Η νέα εποχή και ο αέρας ανανέωσης που πνέει στις τάξεις της γερμανικής εταιρείας αποκαλύφθηκε με το Mokka, ενώ νεότερο παράδειγμα αποτελεί το Astra.

Στο ενδιάμεσο από αυτά τα δύο πολύ σημαντικά μοντέλα, προέκυψε και η ριζική επανασχεδίαση του Grandland. Του C-SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που μάλλον ήταν επιτακτική ανάγκη να αποκτήσει πιο τολμηρή σχεδίαση. Οι τεχνικοί της Opel έχουν πλέον τις ενδεδειγμένες λύσεις στο συρτάρι τους, και συγκεκριμένα το νέο «πρόσωπο» της γερμανικής μάρκας «Opel Vizor». Φυσικά, με δεδομένο το τεχνολογικό άλμα που έχει κάνει ο ανταγωνισμός στην κατηγορία, το Grandland προσφέρει πλέον μία σειρά καινοτόμων συστημάτων άνεσης και ασφαλείας, που το καθιστούν σύγχρονο και σύμφωνο με τις προσταγές της εποχής. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι το Grandland βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 η Opel προσφέρει το πρακτικό C-SUV σε μία από τις πλέον πολυσυλλεκτικές γκάμες της κατηγορίας. Αυτό μεταφράζεται σε εκδόσεις με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και plug-in σύνολα με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Στη δική μας περίπτωση, η πρώτη επαφή έγινε με την πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 1.500 cc και απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής, και μάλιστα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που ξεχωρίζει για την οικονομία καυσίμου.

λογική Vizor

Αυτή είναι η βασική σχεδιαστική φιλοσοφία που διακρίνει τα μοντέλα της Opel σήμερα και φυσικά το Grandland δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Η νέα ταυτότητα των μοντέλων της Opel βρίσκει εφαρμογή και στο γερμανικό C-SUV, με το αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Πλέον, το Grandland δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί αδιάφορο και καταφέρνει να έλκει τα βλέμματα στο πέρασμα του. Η μινιμαλιστική φιλοσοφία της επιβλητικής μάσκας με τα στενόμακρα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα έχει αλλάξει άρδην την εικόνα του. Μάλιστα, τα τελευταία διαθέτουν και το σύστημα φωτισμού adaptive IntelliLux LED Pixel Light με συνολικά 168 στοιχεία LED, τεχνολογία που αρχικά είδαμε στο Insignia και διατίθεται για πρώτη φορά στο SUV της Opel.  Οι στιλιστικές αλλαγές συνεχίζονται και στο πίσω μέρος με τα νέα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, ενώ ακόμα ένα στοιχείο εντυπωσιασμού αποτελούν τα προστατευτικά του αμαξώματος σε χρωματισμό high-gloss black, που του χαρίζουν μία premium πινελιά.
Δείτε ακόμη: Opel Mokka - 5+1 λόγοι που ξεχωρίζει! 


Η γοητεία της απλότητας

Αντίστοιχα μεγάλη είναι η διαφορά και στη καμπίνα. Και εδώ είναι έντονα τα κοινά στοιχεία με τα νέα Mokka και Astra, με την τεχνοτροπία Pure Panel να είναι ευδιάκριτη. Ξεχωρίζει για τη μινιμαλιστική σχεδίαση σε ένα απόλυτα digital περιβάλλον. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12’’ και μία οθόνη αφής 12 ιντσών που φιλοξενεί φυσικά το σύστημα πολυμέσων. Η λειτουργία του infotainment είναι εύκολη και απλή, ενώ φιλοξενεί όλα τα απαραίτητα συστήματα ψυχαγωγίας, όπως Apple CarPlay και Android Auto. Η ποιότητα κατασκευής δεν ξεφεύγει από τα καθιερωμένα υψηλά στάνταρ της Opel, αν και το ταμπλό συνδυάζει μαλακά και σκληρά πλαστικά. Πολύ καλός είναι και ο βαθμός άνεσης στο εσωτερικό, με το μεταξόνιο των 2.675 mm να προσφέρει άφθονους χώρους για πέντε στο Grandland. Κάτι που ισχύει και για το χώρο των αποσκευών, που με 514 lt τοποθετείται προς το άνω άκρο της κατηγορίας. Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε είναι τα νέα καθίσματα, που μάλιστα έχουν πιστοποίηση από τη γερμανική «Aktion Gesunder Rucken» και παρέχουν την κατάλληλη στήριξη του σώματος προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων. Στην πράξη αποδεικνύονται άνετα και δεν κουράζουν στην πολύωρη οδήγηση, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη σε αυτά οδηγού και συνοδηγού. 

Όσον αφορά την ομπρέλα ασφάλειας, κάθε έκδοση του Grandland είναι πλούσια εξοπλισμένη. Είναι χαρακτηριστικό πως στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται στοιχεία όπως αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter). Στην πιο πλούσια έκδοση, αξίζει να συμπληρώσετε το σύστημα νυκτερινής όρασης NightVision, το οποίο είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο στο Grandland και μπορεί να εντοπίσει ανθρώπους ή ζώα σε απόσταση έως και 100 m τη νύχτα προειδοποιώντας έγκαιρα τον οδηγό.

Δοκιμασμένη λύση

Στα μηχανικά μέρη, η χρήση της πλατφόρμας EMP2 που χρησιμοποιεί ο Όμιλος Stellantis, έλυσε τα χέρια των Γερμανών τεχνικών. Στην περίπτωση μας, το Grandland εφοδιάζεται με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου των 1.500 cc που έχουμε συναντήσει σε μοντέλα των Peugeot και Citroen. Η απόδοση του είναι μόλις 130 ίπποι, αλλά ξεχωρίζει για την πλούσια ροπή των 300 Nm, διαθέσιμη μάλιστα μόλις από τις 1.750 rpm. Το γερμανικό εργοστάσιο δεν υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις, κάτι που μαρτυρούν τα 11,5 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση, αλλά εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Συγκεκριμένα, η Opel αναφέρει πως σε μικτό κύκλο το Grandland καταναλώνει μόλις 4,9 lt/100 km. Εμείς είδαμε κατά μέσο όρο 6,5 lt/100 km, ενώ επιλέγοντας το πρόγραμμα Eco και με πιο συντηρητική οδήγηση διαπιστώσαμε μετρήσεις κάτω από τα 6 lt/100 km. Αντίθετα, σε συνθήκες πίεσης και με το πόδι στο πάτωμα, εύκολα άγγιξε τα 7,5 lt/100 km.
Δείτε ακόμη: Το Opel Corsa κλείνει 40 χρόνια ζωής και συνεχίζει! 

Ομοιογενές!

Ο SUV χαρακτήρας του Grandland δεν είναι ευδιάκριτος μόνο από τα 200 mm απόστασης από το έδαφος, αλλά και από τη θέση οδήγησης. Είναι αρκετά ψηλά τοποθετημένη, όπως αρμόζει σε μία κατασκευή του είδους, ενώ το γεγονός ότι προσφέρει πληθώρα ρυθμίσεων επιτρέπει ακόμα και στους πιο υψηλόσωμους να βρουν εύκολα την ιδανική θέση. Η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή, κάτι που δεν ισχύει και για αυτή προς τα πίσω. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι το πρώτο στοιχείο που διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι του. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα του Group που κάνουν χρήση της ίδιας πλατφόρμας, έχει επιλεχθεί η αρχιτεκτονική των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Η ανάρτηση έχει πιο μαλακή ρύθμιση σε σχέση με την αντίστοιχη του 3008, στοιχείο που είναι εμφανές τόσο στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό που μετράει στην περίπτωση του είναι πως φιλτράρει εύκολα τις λακκούβες, ενώ προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Την ίδια ώρα, η πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα και κιβωτίου, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα των επιβατών, συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός ξεκούραστου περιβάλλοντος στο εσωτερικό του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Βέβαια, τις εντυπώσεις κλέβει ο πετρελαιοκινητήρας των 1.500 cc. Δεν είναι τόσο οι τιμές απόδοσης, που εντυπωσιάζουν, όσο η λειτουργία του. Η περίσσια ροπή από τις χαμηλές στροφές επιτρέπει στο Grandland των σχεδόν 1.430 kg να επιταχύνει με ευκολία με οποιαδήποτε σχέση. Η σχετικά σφικτή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου του χαρίζει ζωντάνια, αλλά και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Μπορεί το 8άρι σασμάν του Group να υστερεί στη γρήγορη οδήγηση, αλλά σε καθημερινές συνθήκες είναι πολιτισμένο και απόλυτα ισορροπημένο. Στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικότερα το Grandland. Σίγουρα, δεν πρόκειται για ένα SUV με ξεκάθαρα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά αναμφίβολα δεν θα προβληματίσει τον λιγότερο μυημένο. Οι κλίσεις του αμαξώματος λόγω των μεγάλων διαδρομών της ανάρτησης, αλλά και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, είναι αυξημένες, αλλά τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά. Είναι ασφαλές, προβλέψιμο και προσφέρει έντονο το συναίσθημα της σιγουριάς στον οδηγό του. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα SUV που προσανατολίζεται για οικογενειάρχες, όντας πολιτισμένο και φιλικό. Στοιχείο που είναι ευδιάκριτο από την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο είναι αρκετά ελαφρύ και σίγουρα δεν σε ενθουσιάζει με την πληροφόρηση που προσφέρει.

συμπέρασμα

Είναι δεδομένο πως στη συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχουμε να κάνουμε απλά με μία μάχη, αλλά για έναν πραγματικό πόλεμο! Για αυτόν ακριβώς το λόγο η Opel εξόπλισε το Grandland με ό,τι καλύτερο είχε διαθέσιμο στη φαρέτρα της. Υιοθέτησε το νέο look της εταιρείας βγάζοντας από πάνω του τη ταμπέλα του συντηρητισμού, όντας πιο σύγχρονο και νεανικό. Την ίδια ώρα, προσφέρει όλες τις τεχνολογίες που θεωρούνται σήμερα απαραίτητες. Και στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης εκδοχής όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με έναν αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα, που φροντίζει να μας θυμίζει όλες τις αρετές των συγκεκριμένων συνόλων. Στοιχεία που επιτρέπουν στο Grandland να περάσει στην πρώτη γραμμή της μάχης στην κατηγορία.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...