Δοκιμή Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid 116 PS Allgrip: Υβριδικό και τετρακίνητο

Το αειθαλές Suzuki Vitara όχι μόνο δεν παραδίνεται στο χρόνο αλλά γίνεται διαρκώς καλύτερο, με κερασάκι στην τούρτα του τη νέα υβριδική έκδοση των 116 ίππων.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η υβριδική τεχνολογία μπαίνει «δυνατά» στα σπλάχνα του Suzuki Vitara με την έκδοση Strong Hybrid. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτροκίνητα, αξιοποιώντας την ενέργεια που σύλλεξε κατά την επιβράδυνση και μειώνοντας στο ελάχιστο την κατανάλωση βενζίνης. Από την άλλη, η δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης και ο συνδυασμός με αυτόματο κιβώτιο, φτιάχνουν ένα ακαταμάχητο σύνολο και σε πολύ καλή (για τα δεδομένα της αγοράς) τιμή!

Το success story του Suzuki Vitara ξεκινά από πολλά χρόνια πίσω, όταν η ιαπωνική μάρκα δημιούργησε ένα σκληροτράχηλο 4x4 με compact διαστάσεις. Το αγοραστικό κοινό το υποδέχτηκε με ενθουσιασμό και δεν άργησε να γίνει εμπορική επιτυχία. Οι γενιές πέρασαν, οι καιροί άλλαξαν και η πιο σύγχρονη υλοποίηση του μοντέλου παρουσιάστηκε ως ένα SUV που μπορεί να εξευγενίστηκε, αλλά δεν ξέχασε τις παραδοσιακές αξίες του.

Αν και το τρέχον Suzuki Vitara μετρά σχεδόν οκτώ έτη στην αγορά, ο χρόνος δεν έχει καταφέρει να το επηρεάσει και παραμένει απόλυτα ανταγωνιστικό. Για αυτό δεν ευθύνεται τόσο το διακριτικό facelift που δέχτηκε το 2018 όσο η «τιμιότητα» του μοντέλου και η πλούσια γκάμα του, που πλέον υποδέχεται ακόμη έναν δυνατό παίκτη: το Suzuki Vitara Strong Hybrid.

Μέχρι τώρα το Vitara είχε υιοθετήσει την ήπια υβριδική τεχνολογία. Το επόμενο βήμα έγινε και το Strong Hybrid διατηρεί τη βενζινοκίνητη φύση του, ενσωματώνει όμως και έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα στην έξοδο του κιβωτίου που μπορεί να κινήσει αυτόνομα το όχημα, χωρίς να χρειάζεται να λειτουργεί το θερμικό μοτέρ.

Το όφελος στην κατανάλωση είναι προφανές, ωστόσο αυτό που ξεχωρίζει είναι και η ομοιογένεια του συνόλου, που εναλλάσσει περίτεχνα τη λειτουργία των δύο κινητήρων για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα και το σύστημα αναλαμβάνει τον συντονισμό των μοτέρ, αλλά και του αυτόματου κιβωτίου. Οι αστικές περιπλανήσεις μεταφράζονται σε μια αγχολυτική, ήσυχη διαδικασία με την ελάχιστη δυνατή απαίτηση σε καύσιμο.

Υβριδικό σύστημα με αυτόματο κιβώτιο 

Οι δύο κινητήρες και το κιβώτιο συνοψίζουν τις βασικότερες διαφορές αυτού του Suzuki Vitara. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.5 λίτρων που από μόνος του αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 33 ίππων και 60 Nm ροπής και το τελικό αποτέλεσμα, είναι 116 ίπποι σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης. Αν κάτι σας… θυμίζουν τα νούμερα του θερμικού μοτέρ είναι επειδή προέρχεται από το νέο Jimny. Με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα φέρνει αποτελεσματικά εις πέρας τις δουλειές που του έχουν ανατεθεί, με περισσότερες από αυτές να εντοπίζονται στην εξοικονόμηση καυσίμου παρά στις επιδόσεις.

Για να εξηγήσουμε καλύτερα τι εννοούμε, η μέση κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 5,9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα από το εργοστάσιο. Το νούμερο είναι εύκολο να επιτευχθεί καθώς εντός πόλης το trip computer θα δείξει περίπου 5,5 λίτρα / 100 km και στον αυτοκινητόδρομο, όπου λειτουργεί κυρίως ο θερμικός κινητήρας, η σχετική ένδειξη βρίσκεται κάπου στα 7 lt/100 km. Από την άλλη οι επιδόσεις δεν αποτελούν σημείο αναφοράς, με το τετρακίνητο Vitara Strong Hybrid να χρειάζεται 13,5 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 100 km/h. Η αίσθηση πάντως είναι καλύτερη από αυτή που υποδηλώνουν οι αριθμοί, ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης Sport που «ξυπνάει» νωρίτερα ο ηλεκτροκινητήρας και σπρώχνει προς τα εμπρός το Vitara συμβάλλοντας αισθητά στο έργο της επιτάχυνσης.

Από τη δική του πλευρά, το κιβώτιο είναι ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό των έξι σχέσεων. Τα σασμάν αυτού του είδους χαρακτηρίζονται από το μεγάλο «κενό» που δημιουργείται όταν το σύστημα αλλάζει σχέση, όμως στη Suzuki βρήκαν τρόπο να το καμουφλάρουν επιμελώς χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα. Όταν λοιπόν φτάνει η στιγμή για αλλαγή ταχύτητας, το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει ισχύ γεμίζοντας το κενό και τελικά, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τη συγκεκριμένη αδυναμία. Στο χειροκίνητο πρόγραμμα μπορείς να αλλάζεις σχέσεις από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Αν το επιλέξεις, διαπιστώνεις αμέσως ότι το κιβώτιο εκτελεί ταχύτερες αλλαγές, οπότε δεν βάζει απαγορευτικό σε έναν πιο γρήγορο ρυθμό κίνησης.

Παραδοσιακή συνταγή για χώμα και άσφαλτο

Suzuki Vitara και τετρακίνηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένα στο μυαλό πολλών, όπως και στο δικό μας. Το ιαπωνικό μοντέλο έχτισε τον δικό του μύθο γύρω από την ιδιότητα του all-arounder με πολύ καλές εκτός δρόμου ικανότητες και δεν βρίσκουμε λόγο αυτό να αλλάξει στην τέταρτη γενιά του. Το σύστημα τετρακίνησης Allgrip δίνει αυτό το «κάτι παραπάνω» που περιμένεις όταν βλέπεις το σήμα “Vitara” στην πέμπτη πόρτα και η απόλαυση πέρα από την άσφαλτο είναι εγγυημένη. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 185 χιλιοστά και το συγκεκριμένο SUV την αξιοποιεί στο έπακρο χάρη στην επιπλέον πρόσφυση που δίνει η κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Ο περιστροφικός διακόπτης δίπλα στο χειρόφρενο εκτός από το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” έχει και το “Snow για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, αλλά και το κλείδωμα της τετρακίνησης στη θέση “Lock για πιο απαιτητικά εκτός δρόμου κομμάτια με νεροφαγώματα και λάσπες. Το πρώτο όριο έρχεται από τα αμιγώς ασφάλτινα, μαλακά ελαστικά που φοράει το Suzuki Vitara από το εργοστάσιο. Ακόμη και με αυτά όμως θα φτάσει μακρύτερα από τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού του και θα αποτελέσει έναν ιδανικό συνοδοιπόρο για εκείνους που θέλουν να εξερευνήσουν περισσότερα μέρη σε μια εκδρομή, αλλά όχι να κάνουν σκληρό off-road (τύπου Jimny) κρεμασμένοι στα βουνά.

Άλλωστε το Suzuki Vitara τα πάει εξαιρετικά και στην άσφαλτο. Η ανάρτηση κεντράρει την μπάρα με τις ενδείξεις «μαλακό-σκληρό» προσφέροντας άνεση αλλά και έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Δεν το νιώθεις «ρευστό» όπως σε άλλα, υπερβολικά μαλακά SUV αλλά ούτε και υπερβολικά σκληρό που θα χάλαγε την οικογενειακή συνταγή. Σε μερικές εγκάρσιες κακοτεχνίες θα γίνουν αισθητές κάποιες ξερές αντιδράσεις, κυρίως από το πίσω σύστημα με τον ημιάκαμπτο, αλλά μέχρι εκεί.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε το υβριδικό Honda HR-V e-HEV

Αν θελήσεις να οδηγήσεις γρήγορα θα ακολουθήσει τις προσταγές σου και θα εμφανιστεί πρόθυμο να στρίψει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Η υπερβολή σηματοδοτείται από την υποστροφή που θα κάνει την εμφάνισή της, όμως με μικρές διορθώσεις η τάξη επανέρχεται. Άλλωστε οι 116 ίπποι δεν αρκούν για να προβληματίσουν την επιπλέον πρόσφυση που παρέχει η τετρακίνηση Allgrip.

Στον αυτοκινητόδρομο δίνει σιγουριά στον οδηγό και εμφανίζεται σταθερό σε όλες τις συνθήκες. Ο θόρυβος κάνει την εμφάνισή του αλλά όχι τόσο έντονα ώστε να καταντήσει κουραστικός και η άνεση από την ανάρτηση και τα καθίσματα είναι πολύ καλή, οπότε η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων ακόμη και με λίγες στάσεις δεν αποτελούν πρόβλημα.

γλυκά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι επιβατών
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
  • Πρακτικότητα
  • Εργονομία
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
  • Τιμή
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Απουσία ηλεκτρικού A/C
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου
  • Ηχομόνωση

Ίδιο και απαράλλακτο με τα ήπια υβριδικά

Όποιος ψάχνει να βρει οπτικές διαφορές ανάμεσα στις Mild Hybrid εκδόσεις και την Strong Hybrid, μάλλον θα απογοητευτεί. Μόνο το σηματάκι αλλάζει που πλέον έχει μαύρο φόντο και… αυτό είναι όλο. Το ίδιο και μέσα στην καμπίνα. Είναι ακριβώς τα ίδια και μόνο το κουμπί με την ένδειξη Eco θα δώσει στοιχείο διαφορετικότητας στους (πολύ) παρατηρητικούς. Άρα, η πολύ καλή ποιότητα συναρμολόγησης που κρατά όλους τους τριγμούς μακριά παραμένει εδώ.

Τα υλικά είναι ανθεκτικά, σκληρά στην πλειονότητά τους, όμως το ταμπλό καλύπτεται από ένα μαλακό αφρώδες που δίνει πολύ ευχάριστη αίσθηση. Οι χώροι επαρκούν για την άνετη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων και ο χώρος αποσκευών είναι το μοναδικό κομμάτι που θα πρέπει να κάνει υποχώρηση ο ιδιοκτήτης, αφού με 289 λίτρα χωρητικότητα είναι μικρότερος από τα 375 λίτρα των ήπια υβριδικών εκδόσεων.

Κάτι που παρατηρήσαμε και μας άφησε με μια… ξινή γεύση εντοπίζεται στο σύστημα κλιματισμού. Το Suzuki Vitara Strong Hybrid δεν εφοδιάζεται με ηλεκτρικό κομπρέσορα A/C, κάτι που σημαίνει ότι ο συμπιεστής συνδέεται με ιμάντα στο μοτέρ εσωτερικής καύσης. «Τι μας νοιάζει» θα αναρωτηθείτε, όμως αυτό σημαίνει ότι όσο ο βενζινοκινητήρας είναι σβηστός, οι αεραγωγοί φυσάνε χλιαρό προς ζεστό αέρα και όχι παγωμένο. Σκεφτείτε τώρα ότι στις αστικές διαδρομές το υβριδικό σύστημα επιλέγει πολύ συχνά τον ηλεκτροκινητήρα και προσθέστε τα… 40άρια του ελληνικού καλοκαιριού και θα καταλάβετε τι ακριβώς εννοούμε. Τουλάχιστον όταν ο βενζινοκινητήρας είναι αναμμένος, ο κλιματισμός κάνει εξαιρετική δουλειά και βοηθάει την κατάσταση.

συμπέρασμα

Το Strong Hybrid παραμένει 100% Vitara και προτάσσει τη χαμηλή κατανάλωση για να κερδίσει το αγοραστικό κοινό. Την ίδια ώρα, αποτελεί τη μοναδική αυτόματη πρόταση στην γκάμα. Αν λοιπόν το ζητούμενο είναι ένα αυτοκίνητο που θα κάνει εκδρομές, θα βγαίνει περιστασιακά εκτός ασφάλτου αλλά θα ζει και στην πόλη, όπου θα εκτιμηθεί η σημαντική οικονομία καυσίμου, τότε η πρόταση της Suzuki χτυπάει στο κέντρο του στόχου. Οι πολύ καλές τιμές του ιαπωνικού SUV συνοδεύουν το πληρέστατο πακέτο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...