Δοκιμή Ford Mustang Mach-E GT: Taser!

Πανίσχυρη και εκθαμβωτική, η Ford Mustang Mach-E GT ξεδιπλώνει τον πληθωρικό της χαρακτήρα με τον πιο fun to drive τρόπο και εμείς, πίνουμε στην υγειά της Ford Performance που συνεχίζει να δίνει ενδιαφέρον σε οτιδήποτε αγγίζει.

  • -
  • -
Ισχύς487 PS
Ροπή860 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,7 sec
Κατανάλωση ενέργειας20,00 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Πανίσχυρη και απολαυστική, η Ford Mustang Mach-E GT σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Προσέξτε! Δεν εννοούμε από την πρώτη στιγμή που θα την οδηγήσει κάποιος, αλλά από την πρώτη στιγμή που θα τη δει μπροστά στα μάτια του. Η προσωπικότητα της έτσι κι αλλιώς ξεχωριστής Mustang Mach-E, εκτοξεύεται σε νέο επίπεδο. 

H Ford Mustang Mach-E γεννήθηκε σαν ένα ηλεκτρικό SUV με πολύ καλές επιδόσεις και σπορ καταβολές στην οδική της συμπεριφορά. Αφού σύλλεξε πολύ καλά λόγια στις απλές μορφές της η Ford Performance αποφάσισε να αναλάβει δράση και να φτιάξει την ακόμη ισχυρότερη, ακόμη πιο επιβλητική και ακόμη πιο fun to drive έκδοση GT. Με λίγα λόγια πήρε μια πολύ καλή βάση και πάνω της δημιούργησε. Για να μην πούμε ότι μεγαλούργησε!

Eye catcher!

Κάτι που καταλάβαμε από την ώρα που παραλάβαμε το κλειδί της πορτοκαλί (Cyber Orange) Mustang Mach-E GT, είναι ότι δεν μπορείς να πας πουθενά χωρίς να συγκεντρώνεις πάνω σου όλα τα βλέμματα. Κάτι ο όγκος, κάτι το χρώμα, κάτι η αγριεμένη σχεδίαση, ο κόσμος πραγματικά ενθουσιάζεται στο θέαμα του εντυπωσιακού ηλεκτρικού μοντέλου και πρέπει να είσαι έτοιμος για φωτογραφίες, ερωτήσεις και επιφωνήματα θαυμασμού.

Πραγματικά, το αυτοκίνητο είναι πανέμορφο. Ξέρουμε, μιλάμε για κάτι υποκειμενικό, όμως δεν συναντήσαμε κανέναν που να το βρήκε άσχημο, αδιάφορο, έστω μέτριο! Συγκριτικά με τις υπόλοιπες Mustang Mach-E η διαφορά εντοπίζεται στους προφυλακτήρες, στην τρισδιάστατη σκουρόχρωμη μάσκα, στις εντυπωσιακές ζάντες των 20 ιντσών με τα τεράστια φρένα της Brembo και στα μοναδικά χρώματα (Cyber Orange, Grabber Blue)

To μυώδες καπό κλέβει τη σχεδίαση και οι ρέουσες γραμμές από μπροστά έως πίσω δίνουν έναν έντονο δυναμισμό στο σύνολο, θαρρείς και θα σε καταπιεί, ακόμη και σταματημένο. Το έξυπνο τρικ με την οροφή δίνει κουπέ… ψευδαίσθηση, ένας πανέξυπνος τρόπος για να συνδυάσεις το όφελος του στυλ με των χώρων. Αν αναρωτιέστε τι εννοούμε, προσέξτε τις φωτογραφίες. Η οροφή δεν είναι το πορτοκαλί μεταλλικό κομμάτι που κατεβαίνει έντονα προς την πέμπτη πόρτα αλλά το μαύρο τμήμα από πάνω!

Επίκληση στα θεία

Παναγία μου! Ήταν οι πρώτες κουβέντες που είπαμε την πρώτη φορά που πατήσαμε τέρμα το δεξί πεντάλ. Ύστερα από ένα ανεπαίσθητο σπινάρισμα οι τέσσερις τροχοί βρίσκουν πρόσφυση και οι 487 ίπποι, μαζί με τα 860 Nm ροπής σε εκτοξεύουν προς τα εμπρός. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 3,7 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τη Ford και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h. Η ισχύς είναι πολύ μεγάλη και η Mustang Mach-E GT επιταχύνει καθηλωτικά μέχρι τα 130 km/h περίπου, με τόσο ακαριαία αντίδραση που σε κάνει να αμφισβητείς ότι το αυτοκίνητο που οδηγείς ζυγίζει 2,3 τόνους. Από αυτή την ταχύτητα και πάνω ο ρυθμός πέφτει ελαφρώς. Πέφτει συγκριτικά με τον τρόπο που επιταχύνει έως εκεί, όχι ότι ξαφνικά γίνεται αργή…

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, με τον πίσω να ενσωματώνει ένα σύστημα ψύξης με λάδι για να μην υπερθερμαίνεται και να λειτουργεί όσο το δυνατόν περισσότερο στις ωφέλιμες θερμοκρασίες. Ανάμεσα στα δύο μοτέρ βρίσκεται μια μεγάλη μπαταρία 98,7 kWh με τις 88 kWh εκμεταλλεύσιμες και η επίσημη αυτονομία που ανακοινώνεται από τη Ford είναι 500 km σε κύκλο μετρήσεων WLTP. Η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι στις 20,6 kWh / 100 km σύμφωνα με το εργοστάσιο. Τα νούμερα που είδαμε κατά τη δοκιμή μας ήταν 23,5 kWh ανά 100 km σε μικτή χρήση και 25 kWh / 100 km στον επαρχιακό και στον αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητες από 110 km/h έως 130 km/h. Για το τελευταίο νούμερο όμως κρατήστε ότι παίζει μεγάλο ρόλο το έδαφος. Αν η διαδρομή είναι κατά κύριο λόγο ανηφορική, τότε όπως είναι λογικό, το νούμερο ανεβαίνει. Η αυτονομία σε ρεαλιστικές συνθήκες κυμαίνεται κοντά στα 420 km με συνετή οδήγηση και μπορεί να πέσει αρκετά παρακάτω (κάτω από 300 km) αν ζητάτε συχνά τους 487 ίππους του συστήματος.

Taming the beast

Η Mustang Mach-E GT μπορεί να δώσει πολύ περισσότερο οδηγικό σασπένς από αυτό που περιμένεις βλέποντάς τη και διαβάζοντας το νούμερο των 2,3 τόνων για το βάρος. Τιμώντας το DNA της Ford Performance, η κορυφαία έκδοση του μοντέλου αρέσκεται στην πίεση και δεν δυσανασχετεί σε αυτή. Τα αμορτισέρ MagneRide με μαγνοητορροϊκό υγρό στο εσωτερικό τους μεταβάλλουν την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες. Στη χαλαρή μετακίνηση και τους κακοφτιαγμένους δρόμους γίνονται πιο μαλακά ενώ οδηγώντας γρήγορα σκληραίνουν, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και αυξάνοντας την ενδοτικότητα στις εντολές του οδηγού. Στο όριο πάντως καταλαβαίνεις τη μεταφορά βάρους όταν αλλάζεις απότομα κατεύθυνση με το άμεσο και πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι.

Η σταθερότητα είναι υποδειγματική και θα στρίψει όπως της ζητήσεις. Με ξεκολλημένο το πίσω μέρος; «Βιδωμένη» στο έδαφος έτοιμη να ξεχυθεί στην ευθεία; Όλα κρίνονται από τις εντολές που δίνεις. Το λογισμικό φροντίζει να δίνει περισσότερη ισχύ πίσω δίνοντας ορισμένα… πισωκίνητα χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά και η υπερστροφή μπορεί να προκληθεί και με το δεξί πεντάλ. Αυτό θα γίνει στις χαμηλότερες ταχύτητες που οι τροχοί θα σπινάρουν πιο εύκολα ή σε ελαφρά ανηφορικά κομμάτια που και πάλι προκαλείται σπινάρισμα μετά από «σανίδωμα» στο γκάζι. Αν υπάρχει λεία άσφαλτος (κάτι καθόλου ασυνήθιστο στην Ελλάδα) και πάλι η Mustang Mach-E GT θα «γυρίσει» αλλά εκεί θέλει προσοχή γιατί οι νόμοι της φυσικής δεν γίνεται να… καταργηθούν και το «χορευτικό» μπορεί να καταλήξει σε μια μεγαλειώδη υποστροφή.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Επιδόσεις
  • Χώροι
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Αίσθηση πεντάλ φρένου

Κάτι ακόμη που θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ο οδηγός είναι η φόρα που αναπτύσσεται. Οι 487 ίπποι τραβούν με μανία το αμάξωμα προς τα εμπρός αλλά η απουσία κανονικού ήχου από το μοτέρ σε κάνει να μην αντιλαμβάνεσαι τόσο εύκολα τα χιλιόμετρα που έχεις μαζέψει. Τα φρένα της Brembo με τις τεράστιες τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και τους αεριζόμενους δίσκους των 385 χιλιοστών θα αναλάβουν με προθυμία να ξεφορτωθούν την περιττή ορμή και μάλιστα, διατηρούν την απόδοσή τους ακόμα και μετά από σκληρή χρήση. Μόνο η αίσθηση του πεντάλ θα μπορούσε να είναι καλύτερη, λόγω του συστήματος ανάκτησης που αρχικά δίνει ένα «ξύλινο» feeling. Σε ο,τι αφορά τα προγράμματα οδήγησης, έχουμε τέσσερα (τρία στις υπόλοιπες Mustang Mach-E).

Τα Whisper και Active είναι κατάλληλα για καθημερινή χρήση αφού ενδείκνυνται για οικονομική μετακίνηση. Το Untamed από την άλλη σκληραίνει το τιμόνι, ρυθμίζει πιο επιθετικά την ανάρτηση και κάνει την απόκριση στο δεξί πεντάλ πιο άμεση. Αφού επιλεγεί το Untamed, υπάρχει και η επιλογή Untamed Plus. Πρόκειται για αποκλειστικό προνόμιο της Mustang Mach-E GT και λαμβάνει υπόψη του τις συνθήκες, τη θερμοκρασία της μπαταρίας και μερικούς ακόμη παράγοντες για να ενεργοποιηθεί. Σύμφωνα με τη Ford βοηθά στην επίτευξη καλύτερων και πιο σταθερών χρόνων στην πίστα αλλά δεν είναι πάντα διαθέσιμο. Το λογισμικό κρίνει πότε είναι κατάλληλες οι περιστάσεις για να δώσει την έξτρα επιλογή. Από το ίδιο μενού μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί ο τεχνητός ήχος που μιμείται τον βρυχηθμό ενός V8. Παίζει διακριτικά στο background και δεν ενοχλεί, κάτι σπάνιο για τεχνητό ήχο αφού τις περισσότερες φορές τον απενεργοποιούμε. Εδώ μας άρεσε και δεν τον κλείσαμε ποτέ.

Στην καθημερινότητα η Mustang Mach-E GT δεν είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει κανείς. Για το προσωπικό μας γούστο η ανάρτηση δεν μας φάνηκε ξερή ούτε νιώσαμε ποτέ να κοπανάει άσχημα, ωστόσο δεν μπορείς να πεις ότι δεν είναι σφικτή. Στον καλό δρόμο ποτέ δεν θα σε προβληματίσει και μόνο σε έντονες κακοτεχνίες μπορεί να προκαλέσει παράπονο. Ταξιδεύοντας η ησυχία στο εσωτερικό είναι δεδομένη. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσα που ακούγονται και η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Εντός πόλης, με μήκος στα 4,74 μέτρα και φάρδος κοντά στο 1,90 μέτρα δεν τη λες και πολύ ευέλικτη αλλά τουλάχιστον, το τιμόνι «κόβει» σε ικανοποιητικό επίπεδο σώζοντας λίγο την κατάσταση.

Το βλέμμα στην οθόνη

Το εσωτερικό της Ford Mustang Mach-E GT διαφοροποιείται ελάχιστα από εκείνο των υπόλοιπων Mustang Mach-E. Και εδώ, την παράσταση κλέβει η οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 15,5 ιντσών που είναι τοποθετημένη κάθετα στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί χειρίζεσαι όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου και αντιδρά ταχύτατα στις εντολές των δακτύλων. Το μενού είναι εύκολο και απαιτεί λίγη ώρα εξοικείωσης, ενώ οι ρυθμίσεις για τα προγράμματα οδήγησης είναι εύκολα προσβάσιμες αφού υπάρχει συντόμευση στο πάνω αριστερό τμήμα.

Τα καθίσματα είναι εκείνα που κάνουν τη μεγάλη διαφορά στην έκδοση GT. Έχουν τύπου μπάκετ σχεδιασμό και συγκρατούν πολύ καλά το σώμα, σε αντίθεση με τα καθίσματα των «απλών» Mustang Mach-E που υστερούν σε πλευρική στήριξη. Εδώ, οι προεξοχές αγκαλιάζουν σωστά τα σώματα και το σύνολο αποδεικνύεται αναπαυτικό στην πολύωρη οδήγηση. Πολύ καλή εντύπωση αφήνει η ποιότητα των πλαστικών και των υπόλοιπων υλικών με τις επενδύσεις suede σε διάφορα σημεία. Η συναρμογή βρίσκεται σε αντίστοιχο επίπεδο, με πολύ μικρές εξαιρέσεις στα χαμηλότερα τμήματα.

Από χώρους για μικροαντικείμενα υπάρχουν άφθονοι και σε βολικά σημεία για όλους τους επιβάτες, γεγονός που αναβαθμίζει σημαντικά την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Η καμπίνα με ευκολία φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες, ακόμη και πέντε. Οι ψηλότεροι ίσως θα ζητούσαν λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους πίσω, αλλά δύσκολα θα ακουστούν γκρίνιες για τον «αέρα» στα γόνατα. Στον αντίποδα ο χώρος αποσκευών των 402 λίτρων δεν εντυπωσιάζει με βάση τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, ευτυχώς όμως υπάρχει και ο εμπρός χώρος αποσκευών των 100 λίτρων που βοηθάει.

Για τους φανατικούς της τεχνολογίας να πούμε ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό της Mustang Mach-E GT. Η κάθετα τοποθετημένη οθόνη υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Υπάρχει βάση ασύρματης φόρτισης smartphone και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O ισχύος 560 W με απολαυστική απόδοση. Φυσικά η υποστήριξη του οδηγού βρίσκεται σε πρώτο πλάνο με ειδοποίηση για ύπαρξη αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία, Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων.

συμπέρασμα

Ευτυχώς για όσους αγαπάμε την οδήγηση, η Ford Performance δεν βάζει νερό στο κρασί της και όταν αποφασίζει να ασχοληθεί με ένα αυτοκίνητο, το κάνει σωστά. Το όνομα GT δίνει το κάτι παραπάνω στη Mustang Mach-E και δεν εννοούμε μόνο στο κομμάτι της δύναμης αλλά στο συνολικό οδηγικό προφίλ. Πιο ευχάριστη, με περισσότερα περιθώρια παιχνιδιού και χορταστικό «γκάζι», απευθύνεται σε εκείνους που θα εκτιμήσουν τη διαφορά σε σύγκριση με την «απλή» Mustang Mach-E, εκείνους που θέλουν να κάνουν το βήμα στην ηλεκτροκίνητη εποχή αλλά ζητούν μια πρόταση με έντονη προσωπικότητα και υψηλό οδηγικό υπόβαθρο. Το αντίτιμο που ζητά η Ford είναι 81.220 €.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...