Δοκιμή - DS 4 Cross 1.2 130ps EAT8: La haute couture! [video]

Στην πασαρέλα υψηλής ραπτικής του C-Segment, η DS Automobiles «παρελαύνει» με τη νέα DS 4, εστιάζοντας στον premium χαρακτήρα και το ξεχωριστό ντιζάιν, όντας και το ομορφότερο αυτοκίνητο για το 2022.

  • -
  • -
με μια ματιά

Οδηγούμε τη νέα DS 4 Cross εφοδιασμένη με τον κινητήρα των 1.200 cc και απόδοσης 130 ίππων, η οποία και συνδυάζει τα crossover χαρακτηριστικά με την premium φιλοσοφία της γαλλικής εταιρίας.


Η DS Automobiles μπορεί να έχει μικρή ιστορία, αλλά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα εδραιώθηκε ως μία ξεχωριστή και premium μάρκα, που με τα μοντέλα της αναδεικνύει τη γαλλική φινέτσα και πολυτέλεια. Επιπλέον, οι σύγχρονες τεχνολογίες, το ντιζάιν που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και οι καινοτομίες είναι στοιχεία που σηματοδοτούν τις βασικές αρχές της DS. Σήμερα, όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν την προσωπικότητα της νέας DS 4, του τέταρτου και ίσως σημαντικότερου μοντέλου στη γκάμα της μάρκας. Η ευρηματικότητα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των Γάλλων και στην DS 4 φρόντισαν να την εξαντλήσουν. Βλέπετε, δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο μοντέλο, αλλά για έναν ισχυρό «παίκτη» που τοποθετείται στα premium μοντέλα του C-Segment. Δεν είναι ακόμα ένα SUV, αλλά ένα ξεχωριστό μοντέλο με διττό χαρακτήρα, το οποίο δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από hatchback, crossover, αλλά και κουπέ αμάξωμα!  Αναμφίβολα, το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους Γάλλους για αυτή τη θαρραλέα και τολμηρή κίνηση…

 

«Το ομορφότερο αυτοκίνητο του 2022»

Αυτός είναι ένας τίτλος που δικαιωματικά κέρδισε το γαλλικό μοντέλο. Η καινοτομία που χαρακτηρίζει τη νέα DS 4 είναι δεδομένη και θα λέγαμε ότι εκφράζεται ακόμα και με την τοποθέτηση του μοντέλου στην αγορά. Βλέπετε, μπορεί να ανήκει στο C-Segment, αλλά διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, και συγκεκριμένα τις Standard, Performance Line και Cross. Η τελευταία ενισχύει τα crossover χαρακτηριστικά του θελκτικού αμαξώματος ανήκοντας στο premium C Crossover Segment. Με αυτό τον τρόπο, «κλείνει το μάτι» διακριτικά σε όσους αναζητούν μία περιπετειώδη εκδοχή, και καλύπτοντας έτσι το κοινό που επιμένει στο στιλ και τη φιλοσοφία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Με την… «εκδρομική» εκδοχή που συνοδεύεται με τον χαρακτηρισμό Cross, έγινε η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους. Και μάλιστα στην έκδοση που συναντάμε στη βάση της γκάμας με τον 1.200άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.200 cc, απόδοσης 130 ίππων.

Το γεγονός ότι ανακηρύχθηκε ως το ομορφότερο αυτοκίνητο για το 2022, υποδηλώνει φυσιολογικά το πρώτο στοιχείο που σε εντυπωσιάζει με τη νέα DS 4. Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής θα γοητευτεί από το σχήμα του αμαξώματος. Δεν είναι υπερβολή πως μοιάζει με concept car, το οποίο πέρασε τη γραμμή παραγωγής χωρίς την παραμικρή παρέμβαση στη σχεδίαση του αμαξώματος. Ουσιαστικά, δανείζεται στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες. Μπορείς να διακρίνεις λεπτομέρειες από χάτσμπακ, ακόμα περισσότερο από ένα crossover, αλλά και κουπέ αμαξωμα, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Το μακρύ εμπρός καπό και οι κόμπακτ διαστάσεις του, το καθιστούν μυώδες και αθλητικό. Η επιβλητική τρισδιάσταση μάσκα με τα μικρά μοτίβα σε σχήμα διαμαντιού προσδίδει το premium στοιχείο και δένει αρμονικά με τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Τα τελευταία διαθέτουν κινούμενους λαμπτήρες και κάνουν χρήση τεχνολογίας DS Matrix LED Vision. Βέβαια, σήμα κατατεθέν της νέας DS 4 αποτελούν τα ευμεγέθη κάθετα φώτα ημέρας, τα οποία αντλούν έμπνευση από το πρωτότυπο Aero Sport Lounge και διαθέτουν συνολικά 98 λάμπες LED.

Παρατηρώντας το από το πλάι, διαπιστώνεις ότι το αμάξωμα συνδυάζει με ιδιαίτερα αρμονικό τρόπο τις έντονες ακμές του εμπρός μέρους, με τις καμπύλες που χαρακτηρίζουν το πίσω. Οι μεγάλοι τροχοί με συνολική διάμετρο 720 mm (στην περίπτωση μας σε ζάντες διάστασης 19 ιντσών) αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο εντυπωσιασμού, ενώ το φαρδύ πίσω μέρος συμπληρώνει την θελκτική του εικόνα με τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα. Στην δική μας περίπτωση, η έκδοση Cross ξεχωρίζει από τις… «crossover» πινελιές, όπως τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα και τις ράγες οροφής, αλλά και το Advanced Traction Control, για βέλτιστη κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, καθώς και το Hill Assist Descent Control. Πάντως, δεν το λες crossover μόνο στα χαρτιά, αφού με 189 mm απόσταση από το έδαφος, εύκολα μπορεί να κινηθεί με άνεση σε καλό χώμα!

 

Premium και high tech

Η γαλλική φινέτσα και η σχεδιαστική καινοτομία δεν εκφράζεται μόνο μέσω της σχεδίασης του αμαξώματος, αλλά και από αυτή του εσωτερικού. Οι τεχνικοί της DS έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στη καμπίνα των επιβατών, γνωρίζοντας ότι ο διάκοσμος και η ποιότητα των υλικών αποτελούν στοιχεία που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του premium χαρακτήρα μίας κατασκευής. Όπως με το αμάξωμα, οι Γάλλοι δούλεψαν στις λεπτομέρειες, με αποτέλεσμα το γαλλικό μοντέλο να συνάδει απόλυτα με τη φιλοσοφία της μάρκας. Ο σύγχρονος ψηφιακός κόσμος βρίσκει εφαρμογή στη μίνιμαλ προσέγγιση που επιλέχθηκε. Καθαρές επιφάνειες και έξυπνες σχεδιαστικές επιλογές, όπως η τοποθέτηση των διακόπτων για τα παράθυρα, αλλά και οι κρυμμένοι αεραγωγοί, αποτελούν πινελιές ιδιαιτερότητας και μοναδικότητας. Ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών αναδεικνύουν την προσοχή στην κατασκευή, με την ποιότητα να το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας. Το εξαιρετικό φινίρισμα συνδυάζεται με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η DS στα ράφια της. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής διάστασης 10’’.



Το σύστημα πολυμέσων είναι αναβαθμισμένο και στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο, λειτουργικό και πιο γρήγορο σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του. Ξεχωριστή και ιδιαίτερη προσθήκη, αποτελεί η παρουσία του DS SmartTouch! Πρόκειται για μία ακόμα οθόνη αφής διάστασης 5’’, η οποία είναι τοποθετημένη ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Μέσω αυτής, μπορείς να χειριστείς με γρήγορο τρόπο το σύστημα πολυμέσων, χωρίς να αποσπάς την προσοχή σου από το δρόμο. Σαν εικόνα είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή, αν και στην πράξη λίγες φορές τη χρησιμοποιήσαμε. Σε επίπεδο τεχνολογιών, η νέα DS 4 εφοδιάζεται επιπλέον με το σύστημα φωνητικών εντολών DS Iris System, ενώ όσον αφορά την υποβοήθηση και ασφάλεια των επιβατών, κυρίαρχο ρόλο έχει το αναβαθμισμένο Drive Assist 2.0. Σε αυτό περιλαμβάνονται μία σειρά από συστήματα όπως διατήρησης λωρίδας, έκτακτου φρεναρίσματος, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ενεργού cruise control. Τέλος, εξαιρετικά λειτουργικό και βολικό, αποδεικνύεται το νέο DS Extended Head-Up Display, το οποίο και απεικονίζει στο παρμπρίζ με διαδραστικό τρόπο μία σειρά από πληροφορίες (πλοήγηση, ταχύτητα κτλ) χωρίς να ενοχλεί τον οδηγό.

Χωροταξικά, οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν αρκετό χώρο, ενώ το φαρδύ κεντρικό τούνελ ανάμεσα τους, προσφέρουν οδηγοκεντρική αίσθηση πίσω από το τιμόνι της. Οι πίσω επιβάτες δεν θα αισθανθούν τόσο άνετα, αφού ο χώρος για τα γόνατα τους είναι περιορισμένος, σε αντίθεση με το διαθέσιμο αέρα για το κεφάλι. Βλέπετε, παρά την κεκλιμένη οροφή, όσοι βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων δεν θα αισθανθούν κλειστοφοβικά. Αντίθετα, άφθονος είναι ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος και αγγίζει τα 430 lt, νούμερο που το τοποθετεί στο άνω άκρο της κατηγορίας.

 


French connection

Εκτός από πολυτελές, το εσωτερικό είναι και εξαιρετικά άνετο για τον οδηγό. Το κάθισμα διαθέτει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και εύκολα μπορείς να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ανεξαρτήτως ύψους. Τα πάντα είναι σωστά τοποθετημένα και όσες εργονομικές λεπτομέρειες – ατέλειες εντοπίσεις, παύουν να σε προβληματίζουν μόλις τις συνηθίσεις. Όσο «εξωγήινη» είναι η μορφή του γαλλικού μοντέλου, άλλο τόσο γνωστά είναι τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από το όμορφα σμιλεμένο αμάξωμα. Βασίζεται στη πλατφόρμα EMP2, αλλά με τους Γάλλους να έχουν κάνει χρήση νέων εξαρτημάτων κατά 70%. Αυτό φυσικά σημαίνει πως μπορεί να φιλοξενήσει και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, με τη DS 4 να προσφέρεται επίσης ως plug-in, την ώρα που στο άμεσο μέλλον αναμένεται και αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Στην περίπτωση μας, κάτω από το εμπρός μακρύ καπό φιλοξενείται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος 1.200άρης των 130 ίππων, που συνδυάζεται –αποκλειστικά σε όλες τις εκδόσεις- με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων του Group. Στον αστικό κύκλο, ο παραπάνω συνδυασμός λειτουργεί άκρως αποτελεσματικά. Η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου, σε συνδυασμό με τα 230 Nm ροπής από τις 1.750 rpm, του χαρίζουν την απαιτούμενη ζωντάνια να κινηθεί στους δρόμους της πόλης.



Η ελαστικότητα είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει το σύνολο των 130 ίππων, με το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας να εντοπίζεται στις μεσαίες στροφές λειτουργίας. Μετά τις 4.500-5.000 rpm είναι ευδιάκριτο ότι η ισχύ αρχίζει να έχει πτωτικές τάσεις, ενώ αυξάνεται και το επίπεδο θορύβου. Κάτι που βέβαια δεν σε προβληματίζει ιδιαίτερα, αφού η DS 4 διαθέτει εξαιρετική ηχομόνωση! Στην πόλη, αλλά ακόμα περισσότερο στο ταξίδι, νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας με την ηρεμία που επικρατεί στο εσωτερικό. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να αποτελεί τον κρυμμένο άσσο στο μανίκι της DS 4. Οι Γάλλοι τεχνικοί για ακόμα μία φορά έκαναν το θαύμα τους. Παρά τη χρήση ημιάκαμπτου άξονα πίσω, διαθέτει αρχοντικό πάτημα και ουσιαστικά «σιδερώνει» τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν κοπανάει, ενώ ελάχιστες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων θα γίνουν αισθητές στο εσωτερικό της, και αυτές μόνο μέσω του πίσω άξονα. Η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο άνεσης που προσφέρει είναι αναμφίβολα από τα κορυφαία στην κατηγορία.

γλυκά
  • Ντιζάιν
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ποιότητα Κατασκευής
  •  Premium χαρακτήρας
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ανάρτηση
  • Χώρος αποσκευών
ξινά
  • Χώροι πίσω επιβατών

Βέβαια, αυτό έχει το ανάλογο αντίκτυπο σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σαφώς προσανατολισμένη στην άνεση, και όχι στην ανάδειξη των δυναμικών χαρακτηριστικών. Η DS 4 σε κάθε περίπτωση είναι φιλική και προβλέψιμη, προκαλώντας έντονο συναίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Παρά τη μαλακή ανάρτηση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες (ειδικά αν συνυπολογίσουμε τα 189 mm απόστασης από το έδαφος). Ακόμα και στα πιο κλειστά κομμάτια δεν θα ανοίξει εύκολα την τροχιά της, ενώ στην απότομη αλλαγή πορείας θα διαπιστώσεις ότι ο ημιάκαμπτος άξονας έχει την… παραδοσιακή τάση να ανοίξει την τροχιά του πίσω μέρους, αλλά τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται κόβουν απότομα τις όποιες ορέξεις. Το σημαντικότερο, είναι το υψηλό συναίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό, αλλά και η φιλικότητα που διακρίνει τη DS 4 κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Επιπλέον, θετική είναι η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει καλή πληροφόρηση και βάρος. Σε γρήγορο ρυθμό, το αυτόματο κιβώτιο δείχνει «έξω από τα νερά του», αφού δυσκολεύεται να… ακολουθήσει, ακόμα και στη χειροκίνητη επιλογή. Σε αντίθεση με τη λειτουργία του σε ήπιους τόνους, όπου και βρίσκεται στο στοιχείο του. Τέλος, φτάνοντας και στο νευραλγικό –με τη σημερινή τιμή της βενζίνης- τομέα της κατανάλωσης, η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής, άγγιξε τα 7,3 lt/100 km. Κινούμενοι στην πόλη είδαμε και νούμερα κοντά στο 6,5 lt, ενώ όταν ανεβάσαμε ρυθμό ξεπεράστηκαν τα 8 lt/100km.

συμπέρασμα

Στη DS τόλμησαν και δικαιώθηκαν. Η DS 4 αποτελεί εκφραστή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της γαλλικής φίρμας, με τη γαλλική φινέτσα, την πολυτέλεια και τις σύγχρονες τεχνολογίες να αποτελούν τα ισχυρότερα όπλα στη φαρέτρα της. Το εντυπωσιακό αμάξωμα είναι το στοιχείο που τη διαφοροποιεί και της χαρίζει το στοιχείο της μοναδικότητας απέναντι στον ανταγωνισμό. Καταφέρνει να ξεφύγει από το συντηρητισμό που διακρίνει τις κραταιές γερμανικές δυνάμεις στην κατηγορία. Αποτελεί μία έξυπνη και φρέσκια προσθήκη στο C-Segment, που εκτός από το ντιζάιν προτάσσει τον premium χαρακτήρα και τις σύγχρονες τεχνολογίες. Παράλληλα, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης σηματοδοτούν ακόμα δύο κρυμμένους άσους στο μανίκι της. Επιπλέον, το έξυπνο τρικ με τα διαφορετικά αμαξώματα διευρύνει το αγοραστικό κοινό που θα ενδιαφερθεί για τη DS 4, προσελκύοντας και όσους αναζητούν ένα μοντέλο με crossover χαρακτηριστικά.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...