Δοκιμή Audi Q5 40 TDI MHEV Quattro: Το ιδανικό πακέτο

Το Audi Q5 ανανεώθηκε, εξηλεκτρίστηκε και με τη βοήθεια ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του premium γερμανικού SUV είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ!

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)167,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η Audi φρόντισε να ανανεώσει το πολυτελές Q5, με την πετρελαιοκίνητη εκδοχή να ενισχύεται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, διατηρώντας στο ακέραιο την εξαιρετική αναλογία απόδοσης – αποδοτικότητας.

Ο εξηλεκτρισμός αντικατοπτρίζει τη σημαντικότερη τάση της σημερινής εποχής, με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν περάσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οι θερμικοί κινητήρες βρίσκονται στο στόχαστρο, αν και ακόμα υπάρχουν κυβερνήσεις που δεν είναι διατεθειμένες να τους βάλουν στο περιθώριο σύντομα. Ειδικά αυτοί που κάνουν χρήση πετρελαίου έχουν στοχοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, παρά τον υψηλό συντελεστή αποδοτικότητας που προσφέρουν στον καταναλωτή. Η Audi διαθέτει μία σειρά από εξαιρετικά πετρελαιοκίνητα σύνολα, τα οποία δεν προτίθεται να παροπλίσει σύντομα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, με την αρωγή νέων τεχνολογιών καταφέρνει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα, καθιστώντας αυτές πιο φιλικές προς το περιβάλλον.

Παράδειγμα της συγκεκριμένης τεχνογνωσίας και φιλοσοφίας, αποτελεί η έκδοση του ανανεωμένου Q5 με τον δίλιτρο TDi των 204 ίππων. Πρόσφατα, η Audi φρέσκαρε στα σημεία το πολυτελές SUV και ενίσχυσε τον νέο και ελαφρύτερο κατά 20 kg πετρελαιοκινήτηρα των 2.000 cc με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Τη συγκεκριμένη εκδοχή, η οποία και αποτελεί την κορυφαία που εισάγεται στην ελληνική αγορά, είχαμε στη διάθεση μας. Με σύστημα τετρακίνησης (Quattro) και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, αλλά και στο πακέτο εξοπλισμού S Line, θα λέγαμε πως στα χαρτιά τουλάχιστον μοιάζει με την ιδανική εκδοχή του premium Q5.

Premium περιβάλλον και αύρα

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το Q5 δέχθηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα για να διατηρηθεί επίκαιρο, το οποίο μάλλον θα χαρακτηρίζαμε διακριτικό. Εξάλλου, αποτελεί πάγια τακτική της Audi να μην αλλάζει δραματικά τα μοντέλα της όταν αυτά υπόκεινται σε ένα facelift. Έτσι, οι όποιες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στους προφυλακτήρες και τη μάσκα, με το Q5 να εξακολουθεί να διατηρεί τον premium χαρακτήρα του και τα κοινά συγγενικά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Κάτι που φυσικά ισχύει και στην περίπτωση του εσωτερικού, το οποίο είναι σύγχρονο και πολυτελές. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία (όπως και σε όλες της δημιουργίες της Audi), με τα υλικά να έχουν επιλεχθεί από το πάνω ράφι. Το φινίρισμα είναι εξαιρετικό και το περιβάλλον είναι αντίστοιχο με αυτό που περιμένεις από μία premium κατασκευή.

Η αιωρούμενη οθόνη αφής των 10,1’’ δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας, η οποία και κάνει χρήση του νεότερου συστήματος πολυμέσων MIB 3, και μπορεί να συνδυαστεί με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως Android Auto και Apple CarPlay, προσφέροντας επιπλέον και φωνητικές εντολές. Η χρήση του είναι εύκολη, ενώ πλέον έχει καταργηθεί και ο περιστροφικός διακόπτης στη κεντρική κονσόλα μπροστά από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Όσον αφορά τον πίνακα οργάνων, το Q5 της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με το Audi virtual cockpit plus, το οποίο εκτός από ευανάγνωστο και με πληθώρα παραμετροποιήσεων, προσφέρει σημαντικές πληροφοριές κατά το δοκούν. Παράλληλα, η έκδοση S Line που οδηγήσαμε διαθέτει τύπου μπάκετ καθίσματα με δερμάτινη επένδυση, που εκτός από όμορφα στην όψη, προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη. Σε χωροταξικό επίπεδο, το Q5 μπορεί να φιλοξενήσει άνετε πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του, με τους πίσω να έχουν άφθονους χώρους για τα πόδια και το κεφάλι τους. Μάλιστα, σε αυτό συμβάλλει και το συρόμενο πίσω καθίσματα. Τέλος, όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ, τα 520 lt είναι αρκετά για να χωρέσουν όλες τις αποσκευές μίας οικογένειας.

User and eco friendly

Ο νέος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας είναι 20 kg ελαφρύτερος σε σχέση με αυτόν που αντικατέστησε, και έχει σχεδιαστεί με στόχο τις μειωμένες τριβές κατά τη λειτουργία του. Όπως όλοι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες του Group διαθέτει δύο καταλύτες, με τον πρώτο να εντοπίζεται στον κινητήρα και τον δεύτερο κάτω από το αμάξωμα του αυτοκινήτου. Κάθε ένας από αυτούς έχει δύο εγχυτήρες AdBlue, με στόχο την βέλτιστη εξουδετέρωση των οξειδίων του αζώτου. Το ήπιο υβριδικό έρχεται να προστεθεί για να βελτιώσει την αποδοτικότητα του συνόλου. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα με ισχύ μόλις δύο ίππων και μίας μπαταρίας 12V.

Η λειτουργία του ακολουθεί τη λογική μίζα-γεννήτρια και η πρακτική του συμβολή είναι σε ταχύτητες κάτω 22 km/h, όπου και επιτρέπει στον θερμικό κινητήρα να μη λειτουργεί με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και συμβάλλοντας εν συνεχεία στην επανεκκίνηση του με την αρωγή ρου ηλεκτροκινητήρα. Με αυτό τον τρόπο, η Audi αναφέρει ότι η μείωση του καυσίμου αγγίζει τα 0,3 lt/100 km. Στην πράξη, ο 4κύλιδρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 204 ίππους, ενώ η ροπή αγγίζει τα 400 Nm, και μάλιστα διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.750 rpm έως και τις 3.250 rpm. Το ισχυρό σύνολο συνδυάζεται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, αλλά και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις του Group. Όσον αφορά τα νούμερα που αναφέρει η Audi, για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 7,6 sec, την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 222 km/h, ενώ στον τομέα της κατανάλωσης υπόσχεται μόλις 5,3 lt/100 km, την ώρα που οι εκπομπές ρύπων είναι 164 g/km.

«Χιλιομετροφάγος!»

Χαρακτηρισμός που δεν αφορά μόνο την αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας πετρελαίου, αλλά και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Στο εσωτερικό του Q5 ζεις απομονωμένος σε ένα ήσυχο και ουσιαστικά αθόρυβο περιβάλλον. Η πολύ καλή ηχομόνωση, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανάρτησης σου επιτρέπουν να κινηθείς με ηρεμία στην καθημερινότητα, αλλά και ξεκούραστα στο ταξίδι. Κανένας αεροδυναμικός θόρυβος ή αυτός του κινητήρα διαταράσσουν την ησυχία στο εσωτερικό του. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση «ισοπεδώνει» τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε δεν ήταν εφοδιασμένο με την αερανάρτηση, η οποία περιλαμβάνεται στον επιπλέον εξοπλισμό.

Η Audi έχει παράδοση στους εξαιρετικούς κινητήρες πετρελαίου και ο νέος δίλιτρος TDI δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Η ροπή είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά, τόσο στην πόλη, όσο και στον επαρχιακό ή εθνικό δρόμο. Σε αστικό περιβάλλον ξεχωρίζει για την ελαστικότητα και τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, ειδικά σε συνδυασμό με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Περισσότερο σε προβληματίζει το μέγεθος, αφού το Q5 δεν μόνο μακρύ με μήκος που αγγίζει τα 4.682 mm, αλλά και φαρδύ, με το πλάτος να είναι 1.893 mm!

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Dynamic και ανακαλύπτοντας τις δυνατότητες του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα, και πάλι πρωταγωνιστής είναι η ροπή. Τα 400 Nm σπρώχνουν με δύναμη το αμάξωμα των 1.880 kg προς τα μπροστά, καταφέρνοντας να κρύψουν περίτεχνα το βάρος του αμαξώματος. Ο κινητήρας είναι εντυπωσιακά γεμάτος από χαμηλά και σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών, με κύριο χαρακτηριστικό του την εντυπωσιακή –τηρουμένων των αναλογιών- επιτάχυνση. Το αυτόματο κιβώτιο Tronic με την πυκνή κλιμάκωση βοηθάει στην παραπάνω αίσθηση, με τις αλλαγές να είναι ταχύτατες στο ανέβασμα. Κάτι που δεν ισχύει στην επιλογή μικρότερης σχέσης ή στο kickdown, όπου διαπιστώσαμε μία μικρή καθυστέρηση.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα Κατασκευής
  • Χώροι
  • Ανάρτηση
  • Ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Τιμή

Βέβαια, όσο περίτεχνα κρύβεται το βάρος του αμαξώματος στην ευθεία λόγω του ισχυρού κινητήριου συνόλου, άλλο τόσο φανερό γίνεται στις στροφές. Σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει προσφέροντας μεγάλο συναίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, αλλά είναι σαφές ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη για να ξεχωρίζει με το υψηλό επίπεδο άνεσης. Το αμάξωμα θα πάρει κλίσεις, ενώ το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο στην απότομη αλλαγή πορείας. Στις γρήγορες καμπές, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση εξακριβώνεις τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Αντίθετα στα πιο κλειστά κομμάτια, το βάρος της κατασκευής χάνει μέρος από την ακρίβεια του. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα τετρακίνησης με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη είναι παρών να επέμβει όποτε είναι απαραίτητο. Υπό κανονικές συνθήκες, η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς, με τους πίσω να επεμβαίνουν όποτε αυτό είναι απαραίτητο, σύμφωνα με τις συνθήκες και το επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος. Σημειώστε, πως στο πρόγραμμα Dynamic και Off-Road ενεργοποιείται αυτόματα η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Βλέπετε, φυσικά και δεν πρόκειται για μία σπορ κατασκευή με δυναμικά στοιχεία, αλλά για ένα SUV με GT χαρακτηριστικά. Μην ξεχνάμε, πως για όσους πιο ανήσυχους υπάρχει και το SQ5 TDI

Τέλος, φτάνοντας στο σημαντικό σκέλος της κατανάλωσης, το Q5 δικαιολογεί απόλυτα τον οικονομικό χαρακτήρα του. Η μέση κατανάλωση που είδαμε άγγιξε τα 7 lt/100 km, τιμή που μπορεί να πέσει ελαφρά αν ακολουθήσει κανείς πιο συντηρητική οδήγηση, αλλά και ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αντίθετα, θα ξεπεράσει τα 8 lt/100 km αν ακολουθεί κανείς πιο γρήγορο ρυθμό. Επιπλέον, σημειώστε πως το ντεπόζιτο καυσίμου με χωρητικότητα 70 lt του χαρίζει σημαντικά μεγάλη χιλιομετρική αυτονομία.

συμπέρασμα

Η Audi έχει παράδοση στα premium SUV και το Q5 δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Είναι σύγχρονο, πολυτελές, ευρύχωρο και εφοδιασμένο με όλες τις top of the line τεχνολογίες της γερμανικής εταιρείας. Στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης εκδοχής, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης συνδυάζεται με πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας. Βέβαια, για όλα αυτά υπάρχει και το τίμημα του κόστους κτήσης, αφού η τιμή  για την έκδοση S Line ξεκινάει από τα 60.650 €.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...