Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 2WD: Επόμενη γενιά

Η νέα γενιά του S-Cross φαίνεται πως ξέρει ακριβώς τι να κάνει για να κρατήσει την ανοδική εμπορική πορεία της μάρκας ζωντανή

  • -
  • -
Ισχύς129 PS
Ροπή235 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)120,0 gr/km
με μια ματιά
Ένα μοντέλο που χαρίζει όλα όσα θα χρειαστείς σε συμφέρουσα τιμή και ανανεωμένη εμφάνιση. Το νέο S-Cross πατάει στις επιτυχημένες βάσεις που έθεσε ο προκάτοχος του και εξελίσσεται.

Η Suzuki φαίνεται να έχει βρει τα πατήματα της στην αγορά και το ολοκαίνουργιο S-Cross αποτελεί το ιδανικό παράδειγμα. Αν και στην πέμπτη πόρτα θα βρούμε το σήμα SX4 S-Cross, η ιαπωνική μάρκα προτιμά να αναφέρεται στην νέα γενιά του C-SUV της χωρίς το πρώτο μέρος του ονόματος, κάτι που αποδεικνύει την αυξημένη αναγνωρισιμότητα του μοντέλου. Έχοντας θέσει λοιπόν γερές βάσεις, τώρα ήρθε η ώρα του εκσυγχρονισμού και της εξέλιξης, χωρίς ακραίους πειραματισμούς.

back

Το νέο Suzuki S-Cross διαθέτει σημαντικά πιο δυναμικό σχεδιασμό, χάρη στην πιο τετραγωνισμένη αρχιτεκτονική του αμαξώματος και τις καθαρές γραμμές που δημιουργούν τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Έχουμε να κάνουμε με ένα ώριμο σε εμφάνιση crossover που διατηρεί την κομψότητα του. Οι πιο τετράγωνοι θόλοι των τροχών, σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (17,5 εκατοστά), τα προστατευτικά πλαστικά και τις ράγες οροφής, δίνουν στο νέο S-Cross την στιβαρή εικόνα που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Στοιχείο που δεν μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε με σιγουριά στον προκάτοχο του.

Περνώντας στο εσωτερικό, εύκολα μπορείς να μπερδευτείς και να νομίζεις πως μπήκες στο SX4 που ξέραμε μέχρι σήμερα, χωρίς αυτό να είναι αποκλειστικά αρνητικό. Σωστή εργονομία, αποθηκευτικοί χώροι σε όλη την καμπίνα, άνεση για επιβάτες της πρώτης αλλά και της δεύτερης σειράς καθισμάτων, ήταν στοιχεία που χαρακτήριζαν το μοντέλο μέχρι σήμερα και περνούν και στην νέα γενιά. Η υψηλού επιπέδου συναρμογή χωρίς τριγμούς κατατάσσεται σίγουρα στα θετικά, αν και τα σκληρά πλαστικά δεν λείπουν ακόμη και στο κορυφαίο GLX πακέτο εξοπλισμού της δοκιμής. Οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα αναβαθμίζουν την εμπειρία, αλλά τα εύσημα ως highlight του εσωτερικού, πρέπει να δοθούν στην νέα μεγαλύτερη οθόνη των 9 ιντσών για το infotainment. Επρόκειτο για ένα αρκετά αδύναμο σημείο του προηγούμενο S-Cross, το οποίο πλέον έχει εξελιχθεί σε ένα αξιοσέβαστο ατού που μπορεί να κοιτά με αυτοπεποίθηση τον ανταγωνισμό.

interior

Στοιχεία για την μουσική που ακούτε και την συνδεσιμότητα του τηλεφώνου απεικονίζονται με μοντέρνα και ευανάγνωστα γραφικά, ενώ η περιμετρική κάμερα 360 μοιρών κάνει το παρκάρισμα «παιχνιδάκι». Εδώ το μόνο μας ξένισε ελαφρώς ήταν η επιλογή χειριστηρίων αφής για την αυξομείωση της έντασης. Ο οδηγός μπορεί να δώσει την αντίστοιχη εντολή από τα χειριστήρια στο τιμόνι χωρίς καμία δυσκολία, το ίδιο όμως δεν μπορεί να ειπωθεί και για την περίπτωση που ο συνοδηγός προσπαθήσει να χαμηλώσει ή να αυξήσει την ένταση της μουσικής μέσω της κεντρικής οθόνης ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει.

side

Το μεταξόνιο των 2,6 m προσφέρει άφθονους χώρους, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Αντίστοιχα ο χώρος αποσκευών των 430 lt αποτελεί μία πολύ καλή απόδοση συγκριτικά με τα δεδομένα της κατηγορίας, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και με το διπλό πάτωμα να είναι ιδανικό εάν θέλετε να αποθηκεύσετε κάτι χωρίς να φαίνεται. Σε περίπτωση που διπλωθούν και τα πίσω καθίσματα τότε ο διαθέσιμος χώρος αγγίζει τα 1.230 lt!

Ο άνετος χαρακτήρας του νέου S-Cross όμως ξέρει να εκφράζεται και στον δρόμο, και όχι μόνο μέσω της χωροταξίας του. Η ανάρτηση είναι όσο μαλακή χρειάζεται έτσι ώστε να «σιδερώνει» κάθε ατέλεια του οδοστρώματος, χωρίς όμως να κάνει το μοντέλο «πλαδαρό» στις στροφές. Οι κλίσεις είναι μικρές, ενώ σε εκτός δρόμου διαδρομές μπορεί να φανεί ελαφρώς σφικτό, χωρίς όμως να κουράζει. Το τιμόνι δεν προσφέρει κορυφαία πληροφόρηση αλλά είναι αρκετά άμεσο έτσι ώστε να το εμπιστευθείς και σε πιο σβέλτο ρυθμό, αφού θα σημαδέψει ακριβώς εκεί που θέλεις. Σε συνθήκες πίεσης το αυτοκίνητο θα κρύψει καλά την crossover ταυτότητα του, εκτός κι αν υπερβάλεις. Στην περίπτωση αυτή οι νόμοι της φυσικής σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα που βρίσκονται πάντα εκεί για να φροντίσουν να βγεις «ατσαλάκωτος» από κάθε λάθος χειρισμό, θα σου θυμίσουν την υπερυψωμένη φύση του οχήματος.

front

Για το θετικό πρόσημο που κερδίζει η οδική συμπεριφορά του νέου S-Cross, ευθύνη έχουν – εκτός του συστήματος διεύθυνσης – η θέση οδήγησης, αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά την θέση, κάθεσαι ψηλά με άψογη περιμετρική ορατότητα που συνδυάζεται με σωστή εργονομία μεταξύ αυτής και των χειριστηρίων. Αντίστοιχα ο λεβιές για το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει ξεκάθαρες και σχετικά μικρές διαδρομές, αν σκεφτούμε πως δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που έχει ως πρώτο γνώμονα τις επιδόσεις. Και μιας και τις αναφέραμε, να πούμε πως το turbo 1.400άρι σύνολο των 129 ίππων με το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V χαρίζει στο S-Cross επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9,5 sec, με την τελική να αγγίζει τα 195 km/h.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Αποδοτικός κινητήρας
  • Χώροι
  • Χαμηλή τιμή βασικής έκδοσης
ξiνά
  • Σκληρά πλαστικά καμπίνας
  • Πληροφόρηση συστήματος διεύθυνσης

Το ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων βοηθά τον βενζινοκινητήρα όσο περισσότερο γίνεται σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ενώ η ακαριαία του απόκριση αναδεικνύει τα 235 Nm ροπής του συνόλου. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι πλούσια ροπή, ακόμη και από τις 1.000 rpm χωρίς κομπιάσματα με το κιβώτιο να πετυχαίνει μέσω της κλιμάκωσης του τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ οικονομίας και επιδόσεων. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ήμασταν επιεικείς με το πεντάλ της βενζίνης, αλλά η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 lt/100km ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Με πιο ευγενικό χειρισμό τιμές γύρω στα 5,5 lt/100km είναι απόλυτα εφικτές και πολύ κοντά σε αυτό που δηλώνει επίσημα και ο κατασκευαστής, δύσκολο επίτευγμα αν κοιτάξουμε και στον ανταγωνισμό.

back

Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι εκπομπές ρύπων (120 g/km), με τη συγκεκριμένη έκδοση που έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς να απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας. Εάν τώρα θεωρείτε πως μπορεί να πάτε κάπου που θα κολλήσετε και θέλετε να νιώθετε σίγουροι, πάντα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της τετρακίνητης έκδοσης.

Το νέο Suzuki S-Cross με τιμή εκκίνησης τις 20.670 ευρώ για την 2WD έκδοση και τις 25.670 για την 4WD, σίγουρα τοποθετείται στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας, χάρη στον value for money αλλά ταυτόχρονα εξελιγμένο και αποτελεσματικό χαρακτήρα του. Σε αυτά τα χρήματα παίρνεται το βασικό πακέτο εξοπλισμού GL το οποίο προσφέρει μεταξύ άλλων, φώτα τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη για το infotainment 7 ιντσών και φυσικά την ομπρέλα οδηγικών βοηθημάτων Suzuki Safety Support, με Dual Sensor Brake Support, σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής αλλαγής λωρίδας και πολλά ακόμη. Η κορυφαία GLX έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν εμπλουτισμένη σχεδόν με όλα τα «καλούδια». Ανάμεσα σε αυτά βρίσκονται οι ράγες οροφής, οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, τα φιμέ κρύσταλλα, ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, η μεγαλύτερη οθόνη 9 ιντσών για το infotainment και η περιμετρική κάμερα 360 μοιρών.

συμπέρασμα
Η νέα γενιά του Suzuki S-Cross μπορεί να έφτασε μόλις τώρα στην χώρα μας, αλλά είναι σαν υπήρχε εδώ και καιρό! Βγάζει κάτι οικείο, γνωρίζοντας ακριβώς τι χρειάζεσαι και προσφέροντας το σε χαμηλή τιμή. Η 2WD έκδοση προσφέρει όλα όσα θα ζητήσεις, ενώ η Allgrip με το σύστημα τετρακίνησης είναι εκεί για να καλύψει το κενό στους αγοραστές με off-road ανησυχίες.


front

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...