Δοκιμή Peugeot 3008 Hybrid4 e-EAT8 300 PS: Straight flush!

Η απόφαση της Peugeot να συνδυάσει την Plug-In υβριδική τεχνολογία με την τετρακίνηση, τους 300 ίππους και ένα από τα πληρέστερα SUV της αγοράς, το 3008, αποδείχθηκε… κέντα χρώμα.

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή520 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.1,5 lt/100km
Κατανάλωση ενέργειας35,00 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)29,0 gr/km
με μια ματιά

Η σημερινή γενιά του Peugeot 3008 γεννήθηκε σαν μια επίκαιρη, φρέσκια πρόταση, οπότε η μάρκα δεν θα μπορούσε να παραλείψει τις Plug-In Hybrid εκδόσεις. Ειδικά στην Hybrid4 των 300 ίππων, το SUV των Γάλλων ενισχύθηκε όπου χρειαζόταν και απέκτησε κάτι σημαντικό, που του έλειπε: τετρακίνηση.

Τη βάση τη γνωρίζαμε. Το Peugeot 3008 από την ημέρα που παρουσιάστηκε στη δεύτερη γενιά του το 2016, αποσπά διαρκώς θετικά σχόλια σε όλα τα επίπεδα. Επειδή όμως, δεν νοείται επιτυχημένο SUV χωρίς έστω μια υβριδική έκδοση, η Peugeot πήρε την απόφαση να το «μπριζώσει». Έτσι γεννήθηκαν τα 3008 Hybrid και 3008 Hybrid4, με τη δεύτερη, ισχυρότερη και τετρακίνητη πρόταση να βρίσκεται στα χέρια μας για δοκιμή.

Back to basics

Πριν ασχοληθούμε με την υβριδική ταυτότητα του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, να αναφέρουμε εν τάχει ότι το Peugeot 3008 πρόσφατα ανανεώθηκε. Σε αισθητικό επίπεδο άλλαξε το εμπρός τμήμα του, με τους «χαυλιόδοντες» που γνωρίσαμε στα υπόλοιπα νέα μοντέλα της μάρκας να παίρνουν θέση κάτω από τα κύρια φωτιστικά σώματα. Η μάσκα «απλώθηκε» αποκτώντας μια τρισδιάστατη εικόνα και ο προφυλακτήρας ανασχεδιάστηκε, αποπνέοντας περισσότερο δυναμισμό.

Hybrid ID

Στο τετρακίνητο Peugeot 3008 Hybrid4 υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός των 110 ίππων και ένας πίσω, με 113 ίππους απόδοση. Οι μπαταρίες των 13,2 kWh εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χιλιομέτρων και φορτίζουν μέσα σε 7 ώρες σε οικιακή παροχή, με τον στάνταρ φορτιστή των 3,6 kW που συνοδεύει το όχημα. Το σύστημα καταφέρνει να σταθεροποιήσει την κατανάλωση γύρω από τα 5 λίτρα ανά 100 km σε μεικτές διαδρομές, αλλά τη ρίχνει στα περίπου 2 λίτρα ανά 100 km εντός πόλης! Παράλληλα, με 31 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και εισέρχεται κάθε μέρα στον δακτύλιο.

Ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης συναντάμε τα “Electric” και “Hybrid”, με το πρώτο να χρησιμοποιεί αποκλειστικά το ρεύμα από τις μπαταρίες για την κίνηση του 3008 και το δεύτερο, να διαχειρίζεται μόνο του την κατάσταση, εναλλάσσοντας ηλεκτροκινητήρες-βενζινοκινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις του οδηγού, με στόχο τη βέλτιστη αναλογία χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και ρεύματος. Όπως είναι λογικό, όσο οι μπαταρίες διατηρούν ένα ικανοποιητικό ποσοστό φόρτισης, δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση για την εξοικονόμηση της -ακριβότερης- βενζίνης.

Power factory

Η οικονομία και η οικολογία είναι η μια πλευρά του νομίσματος για το Peugeot 3008 Hybrid4. Η άλλη, είναι οι επιδόσεις! Βλέπετε, οι δύο ηλεκτροκινητήρες, μαζί με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.6 PureTech των 200 ίππων, δημιουργούν ένα σύνολο 300 ίππων και 420 Nm που διοχετεύονται σε όλους τους τροχούς! Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα αυτόματο (με μετατροπέα ροπής) e-EAT8 των οκτώ σχέσεων με άριστες αντιδράσεις και χάρη στους ηλεκτροκινητήρες, η απόκριση στο δεξί πεντάλ είναι ακαριαία. Τα 0-100 km/h απαιτούν μόλις 6,1 δευτερόλεπτα για να γίνουν πραγματικότητα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΗ DS7 CROSSBACK E-TENSE 225: DRIVER'S SPA 

Με το πρόγραμμα οδήγησης “Sport” η… οξύτητα του συστήματος κίνησης ανεβαίνει και προσαρμόζονται σε κατάσταση πλήρους απόδοσης για την εκμετάλλευση όλης της διαθέσιμης ισχύος. Ο τεχνητός θόρυβος που «παίζει» από τα ηχεία ίσως ξενίσει μερικούς, όμως τελικά δεν είναι αρκετός για να σε αποσπάσει, αφού το υπόλοιπο σύνολο σε πείθει με την ισχύ και τη συμπεριφορά του. Τέλος, το πρόγραμμα οδήγησης “AWD” προσαρμόζει τους κινητήρες για μέγιστη πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες.

Made in France!

Η σύγχρονη γαλλική καταγωγή του Peugeot 3008 δεν επηρεάζεται σε κανέναν άλλο τομέα στην έκδοση Hybrid4. Με γρήγορους ρυθμούς θα το νιώσεις να γέρνει, αλλά να κρατάει γερά, χωρίς η πρόσφυση να «σπάει» απροειδοποίητα. Η κίνηση σε όλους τους τροχούς εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα, όμως επειδή υπάρχει ισχύς -και άμεσα παρεχόμενη- το εμπρός μέρος κάποια στιγμή θα ανοίξει την τροχιά του αν υπερβάλλεις. Πάντα με προειδοποίηση και απόλυτη ασφάλεια, ωστόσο. Κορυφαίας απόδοσης είναι τα φρένα, που βρίσκονται σε ετοιμότητα να «ρίξουν άγκυρα» ανά πάσα στιγμή.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εμφάνιση
  • Τεχνολογία
  • Άνεση
  • Φρένα 

 

ξυνά
  • Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
  • Τιμή

Οι cruising ρυθμοί ταιριάζουν περισσότερο στο γαλλικό SUV. Άνετο σε όλες τις καταστάσεις, προσεκτικά φτιαγμένο και με πολύ καλή ηχομόνωση. Στο ταξίδι η ποιότητα κύλισης κλέβει την παράσταση, όπως και η διαθέσιμη ισχύς σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Να σημειώσουμε ότι στην τετρακίνητη υβριδική έκδοση, η πίσω ανάρτηση έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτου άξονα, κάνοντας την απόσβεση καλύτερη στις εγκάρσιες κακοτεχνίες του δρόμου παρά το μεγαλύτερο βάρος των 1.850 κιλών.

Στο εσωτερικό οι Γάλλοι έβαλαν τα δυνατά τους και δημιούργησαν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα. Όλα είναι καλοφτιαγμένα και με υλικά υψηλής ποιότητας. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν πολύ εύκολα στην καμπίνα και μάλιστα, με πολλούς χώρους για τα μικροπράγματά τους. Μόνο το πορτμπαγκάζ απαιτεί μερικές υποχωρήσεις, καθώς στην Plug-In Hybrid έκδοση, η χωρητικότητα περιορίζεται στα 395 λίτρα. Εκεί που δεν γίνεται καμία παραχώρηση, είναι στην τεχνολογία. Δύο οθόνες κοιτάνε τον οδηγό, μια με διάσταση 12,3 ιντσών και μια ακόμη αφής, των 10 ιντσών.

Η πρώτη αποτελεί μέρος του i-Cockpit, σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων. Φιλοξενεί πολλές πληροφορίες και μπορείς να την παραμετροποιήσεις όπως εσύ θες, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Χαμηλότερα, υπάρχει ένα μικρό τιμόνι που μετά από κάποια χιλιόμετρα το συνηθίζεις και τελικά, σου αρέσει, αφού χειρίζεσαι την κατεύθυνση των εμπρός τροχών με σαφήνεια, κάνοντας μικρές κινήσεις. Γενικότερα, η θέση οδήγησης του 3008 είναι πολύ καλή με ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και σωστή εργονομία. Η δεύτερη οθόνη (αφής αυτή τη φορά) φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων αλλά και αρκετά ακόμη μενού, όπως αυτό του κλιματισμού.

Ικανοποιεί με την απόκριση και τη διάταξη των λειτουργιών, ενώ υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto για εκείνους που δεν μπορούν να αποχωρίζονται ούτε στιγμή το αγαπημένο τους smartphone. Χαμηλότερα οι πανέμορφοι διακόπτες (μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου) βοηθούν στη γρήγορη πρόσβαση των κυριότερων μενού, απλοποιώντας τη χρήση του infotainment σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Η τιμή του τετρακίνητου Peugeot 3008 Hybrid4 των 300 ίππων στην ελληνική αγορά ξεκινά από τις 51.000€ για την έκδοση Allure Plus και φτάνει έως τις 56.000€ για την κορυφαία GT Plus, πάντα με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων e-EAT8. 

συμπέρασμα

Οι Plug-In Hybrid εκδόσεις ήταν το «κλειδί» της Peugeot για να προσφέρει αναβάθμιση πολλαπλών διαστάσεων στο 3008. Η τεχνολογία εξηλεκτρισμού που υιοθετεί προσδίδει σαφείς πόντους σε επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ, ενισχύοντας παράλληλα την premium φιλοσοφία του, ειδικά στην ισχυρότερη πρόταση της δοκιμής μας με τους 300 ίππους και την τετρακίνηση. Φυσικά, το upgrade σε όλους τους τομείς που προαναφέραμε, έχει και το τίμημά του…


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...