Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS N-Sport MY2021: 92 ίπποι με σπορ διάθεση

Το Micra ανανεώνεται στα σημεία και έρχεται με τη δυναμική έκδοση N-Sport, να αντισταθμίσει τους 8 λιγότερους ίππους που είχαν ως αποτέλεσμα οι νέες αυστηρότερες προδιαγραφές του κινητήρα, Euro 6d

  • -
  • -
Ισχύς92 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Micra MY21 έρχεται με την έκδοση N-Sport, για πρώτη φορά στην χώρα μας και φέρνει σπορ εμφάνιση μέσα και έξω, με κόστος λίγο πάνω από 17.000 ευρώ. Η απώλεια ιπποδύναμης χάρη στις προδιαγραφές Euro 6d είναι ξεκάθαρη… μόνο στα χαρτιά.

Το Nissan Micra δεν είναι πλέον τόσο… Micra, καθώς η 5η γενιά μεγάλωσε σημαντικά σε διαστάσεις σε σχέση με τους προγόνους της. Είναι όμως και πολύ πιο όμορφο συγκριτικά με το προηγούμενο! Στο φρεσκάρισμα που δέχθηκε για το 2021, οι αλλαγές περιορίζονται σε λεπτομέρειες που δύσκολα θα πιάσει το μάτι. Ευτυχώς για εμάς, το αυτοκίνητο που έχουμε στα χέρια μας είναι αυτό με τις περισσότερες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα, καθώς πρόκειται για την νέα σπορτίφ έκδοση N-Sport, η οποία έχει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε μαύρη απόχρωση, μαύρες λεπτομέρειες περιμετρικά του αυτοκινήτου, αλλά και φώτα τεχνολογίας full LED στον στάνταρ εξοπλισμό.

front

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας μιλήσουμε για τον κινητήρα του ανανεωμένου Micra, ο οποίος δεν έμεινε ανεπηρέαστος για το 2021. Λόγος φυσικά γίνεται για τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d, με τις οποίες έπρεπε να εναρμονιστεί ο υπερτροφοδοτούμενος 1.000αρης, κάτι που οδήγησε σε μείωση της ιπποδύναμης κατά 8 ίππους, με την ροπή ευτυχώς να μένει ανέπαφη στα 160 Nm. Μπορεί ο 3κύλινδρος των 92 ίππων να στηρίξει την «αγριεμένη» εμφάνιση του N-Sport; Όσο κι αν σας ακούγεται παράδοξο, θα απαντήσουμε, ναι!

Αν και το κιβώτιο παρέμεινε 5άρι (6 πιο κοντές σχέσεις σίγουρα θα προσέθεταν νεύρο), η εμφάνιση της ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. (750 σ.α.λ. χαμηλότερα από πριν), βοηθά ώστε το μοτέρ να τραβά πειστικά από χαμηλά. Ταυτόχρονα, η ελαστικότητά του επιτρέπει άνετες μετακινήσεις εντός πόλης, χωρίς να χρειάζεται το δεξί χέρι να είναι μόνιμα στον επιλογέα του κιβωτίου. Η αίσθηση από το 5άρι είναι καλή, με την μακριά κλιμάκωση ειδικά της τελευταίας σχέσης να βοηθά την κατανάλωση να μείνει σε χαμηλά επίπεδα: 6,8 λίτρα κατά την διάρκεια της δοκιμής με όχι και τόσο ελαφρύ πόδι (Nissan: 5,4 lt/100 km). Από την άλλη, μάλλον αδικεί τις δυνατότητες του πρόθυμου μοτέρ στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά με φορτίο και ανηφορική κλίση. Οι επιδόσεις από στάση πάντως είναι αρκετά καλές, με το 0-100 km/h να διαρκεί 11,8 sec.

back

γλυκά
  • Ελαστικότητα κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ποιότητα
  • Αισθητική εσωτερικού
ξiνά
  • Ορατότητα πίσω
  • Δόνηση κινητήρα στο ρελαντί
  • Έλλειψη 6ης σχέσης στο κιβώτιο

Οδηγικά, η σφιχτή σχετικά ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία. Οι τροχοί 17’’ με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ της έκδοσης N-Sport ενισχύουν την αμεσότητα του ιαπωνικού μοντέλου, αφαιρώντας βέβαια κάτι από την άνεση στις ανωμαλίες του δρόμου. Στη δυναμική οδήγηση το Micra συμπεριφέρεται σωστά και με ασφάλεια, και μόνο αν υπερβάλλεις θα αντιδράσει υποστρέφοντας. Τα φρένα, αν και με ταμπούρα στον πίσω άξονα, αποδεικνύονται δυνατά, αποδοτικά και άμεσα σε αίσθηση.

Εντός των τοίχων της πόλης τώρα, το ανανεωμένο μοντέλο συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, με λειτουργίες όπως το Hill Assist και το ενεργό σύστημα πέδησης να υποβοηθούν τον οδηγό και να αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας.

interior

Συνεχίζοντας στον εσωτερικό κόσμο του Micra N-Sport, η γνώριμη και έξυπνη εργονομία, καθώς και τα ποιοτικά υλικά σε κερδίζουν. Εκτός του συστήματος πολυμέσων NissanConnect με την οθόνη των 7 ιντσών, τη δυνατότητα φωνητικών εντολών, τη συνδεσιμότητα μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και την Over The Air αναβάθμιση χαρτών (ΟΤΑ), την παράσταση κλέβουν επίσης οι επενδύσεις από Alcantara, τόσο στο ταμπλό όσο και στα καθίσματα, με την λευκή διπλή ρίγα να ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Τα πίσω καθίσματα θα ικανοποιήσουν τα περισσότερα αναστήματα, με τους ψηλούς της παρέας μόνο να ζορίζονται λίγο, ενώ η χωρητικότητα των 300 λίτρων του χώρου αποσκευών δύσκολα θα απογοητεύσει, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Το επιτυχημένο μοντέλο της Nissan εναρμονίστηκε με τις νέες απαιτήσεις στο θέμα των ρύπων και ταυτόχρονα βρήκε την ευκαιρία να δώσει το κάτι παραπάνω με την νέα έκδοση N-Sport. Οι αλλαγές στον κινητήρα μόνο αρνητικές δεν μπορούν να θεωρηθούν, μιας και τώρα είναι φιλικότερος προς το περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει να προσφέρει και πιο αξιοποιήσιμα την ροπή του. Προσφέρει όλα όσα χρειάζεται να έχει ένα μοντέλο της κατηγορίας του αλλά και της εποχής του, με τις πινελιές στην εξωτερική αλλά και εσωτερική εμφάνιση να το κρατάνε φρέσκο.


 back

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...