Seat Leon Cupra R

Στην ζούγκλα των sport hatchback το Leon Cupra R έχει τους λόγους να διαπραγματευτεί την θέση του βασιλιά της κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς265 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,2 sec
Μέση κατανάλωση8,1 lt/100km
Εκπομπές CO2190 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ένα Leon δυναμίτης, προσανατολισμένο στην οδηγική κορύφωση. Με 265 μπροσθιοκίνητους ίππους αφοσιωμένους στο κράτημα και στην πρόσφυση.

γλυκά
  • Επιθετική σχεδίαση
  • Σπορ αίσθηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Τιμή
ξυνά
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Κατανάλωση
απόψεις

Στο ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία των 60 ετών της Seat δεν είναι η δύναμη που σε συναρπάζει. Είναι όλο το πακέτο. Ο τρόπος με άλλα λόγια που το καλοστημένο πλαίσιο, οι 265 ίπποι και τα δυνατά φρένα συνδυάζονται μεταξύ τους δημιουργώντας ένα ομογενοποιημένο σύνολο, απολαυστικό στη σπορ οδήγηση. Οι Ισπανοί αποδεικνύουν με κάθε έκδοση FR ή Cupra πως δεν επαναπαύονται στην καλή βάση της «μαμάς» VW, αλλά αναζητούν τον απόλυτο σπορ χαρακτήρα. Αν μπορούσαμε να απενεργοποιήσουμε και το ESP…

Γιάννης Λημναίος

Αναζητώντας την δύναμη που θα σε οδηγήσει στην κυριαρχία επάνω στους δρόμους, οι προτάσεις δεν έχουν τελειωμό. Στην ρεαλιστική άποψη όμως για σπορ αυτοκίνητο με τους λιγότερους συμβιβασμούς, εδραιώνονται εδώ και χρόνια τα πανίσχυρα hatchback της μεσαίας κατηγορίας. Ο δρόμος που άνοιξε το πρώτο Golf GTi, περισσότερα από 30 χρόνια πριν, εξακολουθεί να γνωρίζει εκφραστές και το Cupra R είναι εδώ και χρόνια ο ισπανόφωνος εκπρόσωπος με τον ξεκάθαρο σπορ προσανατολισμό.

 

CupRacing

Η Seat ήταν ξεκάθαρη από τα πρώτα Cupra, που …στόλισε την γκάμα της, ότι διαθέτουν στοιχεία που συναρπάζουν τον κόσμο της ταχύτητας. Από το σχεδιαστικό στιλ μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, οι σπορ κατασκευές με την σύντμηση του κωδικού Cup Racing έχουν το χάρισμα στο πετσί τους. Η αρχική γνωριμία με το πρόσφατο Cupra απέδιδε 240 προσθιοκίνητους ίππους και έντονα τα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι λάτρεις της κατηγορίας, όμως σύντομα απέκτησε το συνοδευτικό R, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητές του. Οι τροχοί κέρδισαν μια ίντσα και από 18’’ έγιναν 19’’ και μαζί με τις τρεις διακριτικές εισαγωγές ανάμεσα σε εμπρός αεραγωγό και μάσκα(που περιλαμβάνει και το R) αποτελούν τις μοναδικές εξωτερικές αισθητικές πινελιές του κορυφαίου Leon στην γκάμα. Σε ανάλογα διακριτικό ύφος είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, που ταιριάζει με σπορ ντύσιμο και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις πιο καλοεξοπλισμένες προτάσεις του ανταγωνισμού. Οι χώροι, όπως και σε κάθε Leon, θα ικανοποιήσουν τις οικογενειακές απαιτήσεις για τα hatchback δεδομένα, όμως για άνετες μεταφορές καλύτερα προτιμήστε ένα από τα ταπεινότερα της γκάμας. Σε σχέση με ένα απλό Cupra, το αμάξωμα του R έχει χαμηλώσει κατά 17 mm προς το έδαφος, αποτέλεσμα μιας αρκετά πιο ειδικευμένης ανάρτησης που είναι σφιχτότερη κατά 30% πίσω και 35% εμπρός. Βάλτε στην εξίσωση και τα 235/35 R19 και θα έχετε μια πρώτη εικόνα της παρεχόμενης άνεσης.

 

Σφαίρα

Ο κινητήρας παραμένει ο χαρισματικός 2λίτρος TFSI που με τα ανάλογα περιφερικά σκαλίσματα των ανθρώπων της Seat κέρδισε 25 ίππους. Η πίεση ανέβηκε στα 2,2 από 1,8 bar, η χαρτογράφηση άλλαξε, ενώ αλλαγές δέχθηκαν τόσο το intercooler όσο και το σύστημα εξαγωγής. Με 265 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., και 350 Nm ροπή μεταξύ 2.500-5.500 σ.α.λ.. το Cupra R, κινείται σαν τον άνεμο και αν δεν είσαι υποψιασμένος για τις δυνατότητές του θα εκπλαγείς. Το καλό νέο, πέρα από την πληθωρική απόδοση που σε εκτοξεύει, και κονταίνει τις μικρές ευθείες από στροφή σε στροφή, είναι η σπορ μουσικότητα του κινητήρα. Αν είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα αποστειρωμένη ακουστική από τον κινητήρα, ήρθε η στιγμή της αναθεώρησης. Οι μηχανικοί της Seat, επένδυσαν αρκετές εργατοώρες στο κεφάλαιο σπορ χροιά και πλέον το ισχυρότερο λιοντάρι της εταιρείας βρυχάται όπως του αρμόζει. Στην ουσία απολαμβάνεις να ακούς το μοτέρ στην βάση της ροπής και καθώς ανεβάζει ταχύρρυθμα την βελόνα του στροφόμετρου προς την κόκκινη περιοχή. Η επιλεκτική χρήση αλουμινίου έχει κρατήσει το βάρος σε χαμηλά επίπεδα(1.400 kg) και οι επιδόσεις(0-100 km/h σε 6,2’’ και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h) επιβεβαιώνουν την απόδοση του αυτοκινήτου. Παράλληλα οι ρύποι διατηρούνται μεν σε λογικές για την απόδοση τιμές(CO2: 190 gr/km), αλλά η κατανάλωση είναι ανάλογη του ρυθμού. Εύκολα θα ανέβει στα 16 lt/100km με βαρύ πόδι και σπορ διάθεση, δύσκολα θα κατέβει κάτω από τα 9 lt 100/km, και μόνο σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Η αίσθηση στιβαρότητας πάντως είναι μοναδική. Νιώθεις ένα κομμάτι από την στιγμή που θα σε αγκαλιάσουν τα μπάκετ και απολαμβάνεις τις απόλυτες αντιδράσεις με το καλημέρα. Το τιμόνι έχει κερδίσει σε βάρος και αίσθηση, ο σαφής επιλογέας έχει περιορίσει τις διαδρομές του και το Cupra R είναι στημένο και έτοιμο να καταπιεί την μια στροφή μετά την άλλη. Το εντυπωσιακό είναι ότι δεν ιδρώνει να αποθέσει 265 ίππους και 350 Nm, μέσω των εμπρός κινητήριων τροχών, στον δρόμο και μάλιστα το καταφέρνει εξαιρετικά με το ηλεκτρονικό διαφορικό XDS να κρατάει τα μούτρα σε ιδανική τροχιά μέσα στην στροφή, χωρίς να χρειαστεί να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Σε γενικές γραμμές το Cupra R σε κερδίζει με την απόδοσή του, το φιλότιμό του να βάζει την δύναμη στον δρόμο, την ευκολία να επιταχύνει και να επιβραδύνει σε ελάχιστα μέτρα, την μεστή αίσθηση που σου μεταφέρει και ταυτόχρονα την συμβιβαστική του διάθεση να μην ταράζει την ηρεμία σου σε συνθήκες καθημερινής αστικής τρέλας.

συμπέρασμα

Πιο θηρίο στο κλουβί από ποτέ άλλοτε, αισθάνεται πλέον το Leon Cupra R. Το ταχύτερο και πιο σπορ λιοντάρι της Seat, με το ταχύτατο πρόγραμμα ενδυνάμωσης και εξειδίκευσης στην συνολική του απόδοση στο δρόμο, πέτυχε διάνα στην δοκιμασία «Γίνε το ιδανικό σπορ hatchback». Μπορεί να μην κερδίζει τις εντυπώσεις ως το ισχυρότερο προσθιοκίνητο της αγοράς, όμως καταφέρνει να σε πείσει από το πρώτο δευτερόλεπτο που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του, ότι πρόκειται για αυτοκίνητο που θα σε εντυπωσιάσει. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ισχυρότατο ανταγωνισμό και το όλο πακέτο γαρνίρεται με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που απαιτεί από την τσέπη σου περίπου 35 χιλιάρικα για να ζήσεις σε ρυθμούς Cupra R. Τιμή που άλλωστε αποτελεί την βάση της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Seat Leon Cupra R

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
80
GOCAR Magazine #80

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...