Δοκιμή Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150ps DSG: Σπιρτόζο!

Η κορυφαία εκδοχή του Volkswagen T-Cross αποκτά 150 ίππους και μαζί περίσσια ζωντάνια!

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)135,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Volkswagen T-Cross στην αναβαθμισμένη του εκδοχή ξεδιπλώνει μία διαφορετική πλευρά του χαρακτήρα του.


Η τακτική του πλουραλισμού που ακολουθεί η Volkswagen όσον αφορά τη γκάμα της, έχει αναμφίβολα αποδώσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πληθώρα μοντέλων SUV και crossover της γερμανικής εταιρείας, με τα οποία καταφέρνει να καλύψει το ενδιαφέρον και τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας του αγοραστικού κοινού. Στην περίπτωση του T-Cross η συνταγή αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη. Βασισμένο στο πάτωμα του Polo, με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις και πρακτικό-νεανικό χαρακτήρα, κέρδισε το στοίχημα στην κατηγορία. Η ισχυρότερη έκδοση της σειράς εφοδιάζεται σήμερα με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο TSI των 1.500 cc και 150 ίππων. Όπου αν συνυπολογίσουμε το βάρος των 1.249 kg, είναι εμφανές πως το στιλάτο T-Cross αποκτά νέο ενδιαφέρον.

 


Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Οι κόμπακτ διαστάσεις, σε συνδυασμό με τη σχεδίαση του αμαξώματος, του χαρίζουν νεανικό χαρακτήρα. Σε αυτό συμβάλλουν και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρει η Volkswagen, περιλαμβάνοντας διαφορετικούς χρωματισμούς για το αμάξωμα, τους καθρέπτες, αλλά και τους τροχούς. Σε κάθε περίπτωση, μαρτυρά την ταυτότητα του από μακριά, αφού η σχεδιαστική του φιλοσοφία «φωνάζει» Volkswagen... Παρά τις μικρές διαστάσεις που το χαρακτηρίζουν, στο εσωτερικό του άνετα θα βολευτούν τέσσερις επιβάτες, ενώ εξαιρετικά βολικό αποδεικνύεται το συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά 14 cm. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται σημαντικά ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί φτάσει έως και τα 455 lt. Νούμερο που μπορεί να εκτοξευθεί έως και τα 1.281 αν ρίξει κανείς τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

 


Τον πρακτικό χαρακτήρα του T-Cross αυξάνει η παρουσία αρκετών θηκών στο εσωτερικό, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Η καμπίνα διακρίνεται για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αν και σε αρκετά σημεία γίνεται χρήση σκληρών πλαστικών. Η εκδοχή των 150 ίππων προσφέρεται αποκλειστικά σε μία έκδοση, την Style, που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα σε επίπεδο εξοπλισμού. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,8’’, ενώ στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής 8’’ που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων και όλες τις γνωστές εφαρμογές. Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα ασφαλείας, με την ομπρέλα της Volkswagen να περιλαμβάνει Front Assist, με αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αλλά και σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου.

Βέβαια, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κάτω από το εμπρός καπό, με τον 1.500άρη TSI των 150 ίππων, με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο να προσφέρει επίσης 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm.



Ο ισχυρός κινητήρας των 150 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, που διαθέτει επτά σχέσεις. Η συνύπαρξη των δύο μηχανικών μερών είναι ιδανική. Η ροπή και η ελαστικότητα που διακρίνει το σύνολο των 1.500 cc, σε συνδυασμό με την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, χαρίζουν ζωντάνια στο T-Cross. Αρκεί να περάσεις το ψυχολογικό όριο των 2.000 rpm και αμέσως επιταχύνει πρόθυμα. Η λειτουργία του κινητήρα δεν θυμίζει υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, αφού είναι εξαιρετικά γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα ή έκρηξη ισχύος που συνήθως συνοδέυει τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Μάλιστα, η απόδοση του δεν μειώνεται σημαντικά όσο πλησιάζεις το όριο περιστροφής, έχοντας παράλληλα και βάθος λειτουργίας.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση ανάρτησης
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης

Οι επιδόσεις που υπόσχεται το γερμανικό εργοστάσιο, με 8,5 sec για το 0-100 km/h, δεν απέχουν από την πραγματικότητα και είναι ενδεικτικές του ρυθμού που μπορεί να κινηθεί το T-Cross. Βέβαια, υφίσταται και το σχετικό τίμημα στην κατανάλωση, αφού κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 8,0 lt/100 km. Τιμή που μπορεί να πέσει κάτω από τα 7 lt αν είστε αρκετά συνετοί με το πεντάλ της βενζίνης. Αξιοσημείωτο είναι πως η επιπλέον ισχύς δεν έχει διαταράξει την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του γερμανικού crossover. Με μοναδική εξαίρεση το σπινάρισμα των εμπρός τροχών σε πλήρη επιτάχυνση σε γλιστερό οδόστρωμα, το Τ-Cross εξακολουθεί να παραμένει φιλικό και προβλέψιμο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ οι σχετικά αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος που οφείλονται στη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, δεν είναι αρκετές για να σου προκαλέσουν ανασφάλεια πίσω από το τιμόνι του. Βέβαια, όπως και στις μικρότερες εκδόσεις του T-Cross, θα θέλαμε το σύστημα διεύθυνσης να έχει καλύτερη αίσθηση, ενώ τα φρένα εξακολουθούν να έχουν εξαιρετική απόδοση, αλλά και διάρκεια. Σε κάθε περίπτωση, η άνεση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά κύλισης είναι στοιχεία που εξακολουθούν να διακρίνουν το γερμανικό crossover.

συμπέρασμα

Το T-Cross αποτελεί μία εξαιρετική βάση και ήταν δεδομένο πως η προσθήκη του ισχυρού 150άρη κινητήρα δεν αποτελούσε πρόβλημα. Αντίθετα, του επιτρέπει να ξεδιπλώσει μία πιο… ανήσυχη πτυχή του χαρακτήρα του, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο ισχύος. Την ίδια ώρα, εξακολουθεί να παραμένει ισορροπημένο διατηρώντας στοιχεία όπως η άνεση, πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Αν και με σημαντικό τίμημα σε επίπεδο κόστους…

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...