Δοκιμάζουμε το Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS

Η ανανέωση έφερε το VW Polo λίγο πιο κοντά στο Golf και το προίκισε με σύγχρονη τεχνολογία ασφάλειας και ψυχαγωγίας.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή175 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)118,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Με μικρές βελτιώσεις στους περισσότερους τομείς και μια γενναία τεχνολογική αναβάθμιση στην καμπίνα, το Polo διατηρείται στην αιχμή της κατηγορίας του.

Πιστή στην τακτική που τη θέλει να ανανεώνει τα μοντέλα της με μικρές επεμβάσεις εκσυγχρονισμού και όχι με ριζικές αλλαγές, η Volkswagen προχώρησε νωρίτερα φέτος στην παρουσίαση του φρεσκαρισμένου Polo. Έριξε ιδιαίτερο βάρος στην ψηφιακή τεχνολογία και στις τεχνολογίες ασφάλειας με τις οποίες προσφέρεται πλέον το supermini της, ενώ για την εμφάνιση το brief ήταν μάλλον πιο απλό: Έπρεπε να αλλάξει ελάχιστα, και να μοιάσει λίγο πιο πολύ στο Golf.

γλυκά
Χώροι
Εργονομία
Απτή ποιότητα
Ποιότητα κύλισης
Λειτουργία ανάρτησης
ξυνά
Τιμή
Κιβώτιο 5 σχέσεων
Εγγύηση 2 ετών

Τα φωτιστικά σώματα ακολούθησαν τη λογική του μεγαλύτερου αδερφού, με τα μπροστά να γίνονται πιο λεπτά στην εσωτερική πλευρά τους, ενώ τα πίσω φάρδυναν αρκετά, καλύπτοντας πλέον ένα μέρος της 5ης πόρτας. Είναι όλα LED από τη βασική έκδοση, ενώ στη λίστα με τα έξτρα υπάρχουν και προβολείς προσαρμοζόμενης δέσμης IQ.LIGHT LED matrix. Ο νέος εμπρός προφυλακτήρας έχει πιο λιτή σχεδίαση που τονίζει το πλάτος του Polo, ενώ ο πίσω ενσωματώνει πλέον δύο κόκκινα ανακλαστικά στοιχεία.

Στο εσωτερικό η βασική σχεδίαση του ταμπλό δεν έχει αλλάξει, ούτε και τα πολύ προσεγμένα υλικά. Η γυαλιστερή επιφάνεια που διατρέχει όλο το πλάτος του περιλαμβάνει και την οθόνη πολυμέσων. Νέο στοιχείο είναι ο έγχρωμος, ψηφιακός πίνακας οργάνων Digital Cockpit 8" που ανήκει στον βασικό εξοπλισμό κάθε Polo. Δεν προσφέρει τις δυνατότητες του έξτρα Digital Cockpit Pro 10,25", αλλά τρεις χρήσιμες επιλογές: Μεγάλο ταχύμετρο, μεγάλο στροφόμετρο ή μια λιτή διαμόρφωση με λίγες ψηφιακές ενδείξεις. Νέο είναι και το τιμόνι που προέρχεται από το Golf και διαθέτει 18 πλήκτρα (!), τα οποία προσφέρουν εύκολο χειρισμό του καντράν, του ηχοσυστήματος και του cruise control.

Polo 1.0 TSI

Άλλωστε, γενικότερα η εργονομία δύσκολα θα προβληματίσει. Χάρη στα φυσικά πλήκτρα για το a/c αλλά και για βασικές λειτουργίες της κεντρικής οθόνης, νιώθεις αμέσως άνετα. Ίσως βέβαια νιώθεις και λίγο εκτός εποχής, αφού η πολύ ευκρινής οθόνη 6,5" του βασικού infotainment Composition δείχνει μικρή, μετά από τις 8ιντσες προτάσεις του ανταγωνισμού. Πάντως προσφέρεται συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, όπως και έλεγχος μέσω εφαρμογής We Connect, ενώ πολύ θετικά κρίνεται η παρουσία συνολικά τεσσάρων θυρών USB-C, αφού υπάρχουν δύο και για τους πίσω επιβάτες.

Το Polo ήταν ένα από τα πιο ευρύχωρα supermini, κι αυτό δεν άλλαξε με το πρόσφατο facelift. Η θέση οδήγησης βολεύει ανεξαρτήτως αναστήματος, με επιπλέον ατού την καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Πίσω, ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι επαρκής, ενώ το πλάτος παραπέμπει σε μεγαλύτερο μοντέλο και κάνει πιο διαχειρίσιμη τη μεταφορά ενός πέμπτου επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών έχει πρακτικό σχήμα, διπλό πάτωμα και γάντζους για τη στήριξη αποσκευών, αλλά σε μέγεθος δεν ξεφεύγει από το μέσο όρο της κατηγορίας, με ονομαστική χωρητικότητα 351 lt με το χώρο που καταλαμβάνει η ρεζέρβα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος 1.0 TSI στην πιο ήπια εκδοχή του, με 95 PS και πολιτισμένη λειτουργία που κρύβει καλά την 3κύλινδρη φύση του. Η ροπή των 175 Nm στο φάσμα 1.600-3.500 rpm επαρκεί για να κινήσει ζωηρά το Polo, και μόνο αν βρεθείς με 3η σε στροφές κοντά στο ρελαντί θα εντοπίσεις έλλειψη δύναμης. Το κιβώτιο που έχει μόνο 5 σχέσεις, οπότε και πιο αραιή κλιμάκωση απ' ό,τι ένα 6άρι, δεν βοηθάει την κατάσταση. Είναι όμως ευχάριστο στη χρήση, με μαλακό λεβιέ και ακριβές κούμπωμα.

Η κατανάλωση διατηρείται σε καλό επίπεδο. Ξεπερνά ελάχιστα τα 7 lt/100 km στην πόλη, και μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6 lt/100 km στο ταξίδι. Επιπλέον, χάρη στις εκπομπές 118 g CO2/km, αυτό το Polo απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στον νέο, Καθαρό Δακτύλιο.

Παρότι η Volkswagen δεν ανακοινώνει αλλαγές στην ανάρτηση, αυτό το Polo φαίνεται να είναι ένα πιο κλικ πιο σφιχτό. Όχι τόσο ώστε να πλήξει την άνεση και την κορυφαία ποιότητα κύλισης που πετυχαίνει, αλλά όσο χρειάζεται για να ελέγχει λίγο πιο αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα και σιγουριά σε υψηλή ταχύτητα. Έτσι, ενώ παραμένει το ίδιο άνετο και ευκολοοδήγητο εντός πόλης, είναι ακόμα καλύτερο εκτός αυτής. Στην ξεκούραστη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων συμβάλλει και ο περιορισμένος θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο.

Polo 1.0 TSI

Η φιλικότητα του Polo και η αίσθηση που σου μεταφέρει πως... όλα θα πάνε καλά, διατηρείται και στη γρήγορη οδήγηση. Η κλίση είναι λογική και η τροχιά δεν επηρεάζεται εύκολα ούτε από ανωμαλίες εντός της στροφής, ούτε από κάποια άτσαλη κίνηση του οδηγού. Πρόκειται για ένα συγκροτημένο σύνολο που δεν σε ενθουσιάζει οδηγικά αλλά ακολουθεί χωρίς να διαμαρτύρεται, με το σύστημα ευστάθειας να επεμβαίνει αρκετά διακριτικά για να διατηρήσει τον έλεγχο πριν κινδυνέψεις.

Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDI 110

Η Volkswagen έχει προικίσει αυτή τη γενιά του Polo με τεχνολογίες ασφάλειας που προέρχονται από τα μεγαλύτερα μοντέλα της, όπως είναι το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης IQ.DRIVE Travel Assist και η επίβλεψη τυφλού σημείου Side Assist, ωστόσο αυτά αφορούν άλλες εκδόσεις. Στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Life περιλαμβάνεται το αυτόματο φρενάρισμα Front Assist και η διατήρηση λωρίδας Lane Assist, αλλά και ένας αερόσακος μεταξύ οδηγού-συνοδηγού για την αποφυγή επαφής μεταξύ τους. Το συνολικό επίπεδο εξοπλισμού είναι καλό αλλά υπάρχουν και ελλείψεις, όπως ο αυτόματος κλιματισμός ή η κάμερα οπισθοπορείας, τις οποίες δεν θα περίμενες να βρεις σε αυτό το επίπεδο τιμής.

Με τιμή 19.250€, το VW Polo 1.0 TSI 95 PS Life τοποθετείται σίγουρα στο άνω άκρο της κατηγορίας. Μπορείς να βρεις πολύ καλά supermini 90-100 ίππων με πιο πλούσιο εξοπλισμό κοντά στις 18.000€ ή και χαμηλότερα, οπότε σίγουρα το value for money δεν είναι δυνατό του σημείο. Όμως ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας, η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, οι χώροι και η ψηφιακή τεχνολογία, είναι στοιχεία που μπορούν να προσελκύσουν αγοραστές.


Φωτογραφίες: Εύη Περράκη

συμπέρασμα

Ένα ολοκληρωμένο και ευχάριστο στη χρήση supermini, με σύγχρονες λύσεις σε κάθε τομέα. Αν ξεπεράσεις το υψηλό κόστος αγοράς, δύσκολα θα βρεις κάτι να σε ενοχλήσει στην καθημερινή σου συμβίωση με αυτό.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...