Δοκιμάζουμε το Νέο Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi diesel των 110 ίππων

Το νέο κόμπακτ SUV μιλά άπταιστα γαλλικά στον τομέα της άνεσης, προσφέρει τη σωστή δόση lifestyle και γαρνίρει με την απαραίτητη πρακτικότητα και οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το B SUV της Citroen ανανεώθηκε και προσφέρεται με κινητήρες turbo βενζίνης 1.2 Puretech 110 και 130 ίππων και 1.5 Diesel BlueHDi 110 ή 120 ίππων, με τις ισχυρότερες να συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Εδώ, δοκιμάζουμε το C3 Aircross με τον 1.5 BlueHDi 110 PS και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

H Citroen είναι διαχρονικά συνυφασμένη με την έννοια της άνεσης και το νέο C3 Aircross δεν θα μπορούσε παρά να εστιάζει σε αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό, για να ξεχωρίσει στην ολοένα και πιο απαιτητική κατηγορία των B SUV. Οι Γάλλοι παντρεύουν ευρηματικά την παράδοση με νέες ιδέες κάτω από τη φιλοσοφία Advanced Comfort, την οποία το νέο κόμπακτ SUV ασπάζεται με κάθε του πτυχή.

Βέβαια, δεν είναι το μόνο στοιχείο που κάνει ξεχωριστό το ανανεωμένο C3 Aircross. Αποκλείεται π.χ. να μην τραβήξει το βλέμμα σου η νέα, πιο δυναμική εμφάνιση του εμπρός μέρους. Οι διπλοί, στενοί προβολείς χαρίζουν ένα έντονα ψαρωτικό “βλέμμα” στο γαλλικό SUV και συνδυάζονται αρμονικά με το διπλό σιρίτι που αποτελεί συνέχεια του λογοτύπου, και την κυρτή προς τα έξω μάσκα. Σαφώς πιο τολμηρό σε σχέση με το παρελθόν, το νέο C3 Aircross διαμορφώνεται ποικιλοτρόπως με 7 χρώματα, 70 εξωτερικούς συνδυασμούς και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16’’ και 17’’.

 

Μπαίνοντας στην καμπίνα και πριν ακόμη αρχίσεις να περιεργάζεσαι το ταμπλό, θα νιώσεις την φοβερή άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα Advanced Comfort με το αφρώδες υλικό διαβαθμισμένης σκληρότητας, τα οποία πρωτοσυναντήσαμε στα C4 Cactus και C5 Aircross. Έπειτα, το βλέμμα θα σταθεί στη μεγαλύτερη οθόνη αφής 9’’ στο ταμπλό. Περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Shine που δοκιμάζουμε και φροντίζει για συνδεσιμότητα με smartphones, ψυχαγωγία, έλεγχο του κλιματισμού και πλοήγηση - στην κορυφαία έκδοση Shine Pack συνοδεύεται ακόμη από κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη φόρτιση κινητού.

Ανασχεδιασμένη είναι και η κεντρική κονσόλα που προσφέρει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο, καθώς οι ποτηροθήκες έχουν μετακομίσει πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων, δίπλα στο καινούριο χειρόφρενο, έχοντας μάλιστα αποκτήσει το επιθυμητό βάθος (οι προηγούμενες ήταν ρηχές και άβολες).

 

Κατά τα λοιπά η σχεδίαση παραμένει μοντέρνα, ο πίνακας οργάνων διακρίνεται για την ολοκληρωμένη πληροφόρηση, η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και σωστή εργονομία, ενώ τα υλικά έχουν ποιοτική υφή και προσεγμένη συναρμογή. Επιπλέον, από τα 4 διαφορετικά πακέτα διακόσμου για το εσωτερικό, τα τρία είναι καινούρια.

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του C3 Aircross είναι φυσικά οι χώροι του. Το μήκους 4,15 m αμάξωμα με την ψηλή σιλουέτα προϊδεάζει άλλωστε για ένα ευρύχωρο σαλόνι. Όντως, στις πίσω θέσεις βολεύονται με άνεση δύο ενήλικες (στην ανάγκη και τρεις), ενώ το κάθισμα είναι διαιρούμενο (60:40) και αναδιπλούμενο. Στην έκδοση Shine Pack αποκτά και πολυμορφικές αρετές, αφού είναι συρόμενο κατά 15 εκατοστά σε δύο ανεξάρτητα μέρη, αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών από τα 410 μέχρι και τα 520 λίτρα! Ο τελευταίος έχει τετραγωνισμένο σχήμα, χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει την φόρτωση και διπλό δάπεδο έτσι ώστε όταν οι πλάτες του πίσω καθίσματος πέσουν, να δημιουργείται ένας μεγάλος και εντελώς επίπεδος χώρος 1.289 λίτρων.

 

Στην οδήγηση, η “πολυθρονάτη” άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα έχει το τίμημά της σε πλευρική στήριξη. Βέβαια, η σπορ διάθεση δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του C3 Aircross, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το γαλλικό SUV υστερεί σε οδική συμπεριφορά – κάθε άλλο! Απλώς, κάνει σαφές πως προτιμά το σβέλτο ρυθμό με ροή παρά τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και συνδυάζει ασφαλέστατο κράτημα με κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Αντιμετωπίζει με γαλλική αρχοντιά λακκούβες και ανωμαλίες προσφέροντας ποιότητα κύλισης που θα ζήλευαν μεγαλύτερα και ακριβότερα SUV.

Παράλληλα, το κόμπακτ SUV της Citroen είναι πολύ συγκροτημένο στη γρήγορη οδήγηση. Παρότι γέρνει αισθητά, διακρίνεται για το ιδιαίτερα υψηλό περιθώριο πρόσφυσης στις στροφές. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση και αμεσότητα, η στιβαρότητα του πλαισίου εμπνέει σιγουριά και τα φρένα διακρίνονται σε αποτελεσματικότητα.

 

Άριστες οι εντυπώσεις και στον αυτοκινητόδρομο, όπου το C3 Aircross ταξιδεύει ήσυχα εμπνέοντας ασφάλεια. Βοηθούν βέβαια και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δημιουργούν μια ομπρέλα προστασίας και ενημέρωσης σε πιθανές κακοτοπιές. Συστήματα που μεταξύ άλλων φρενάρουν αυτόματα το αυτοκίνητο όταν χρειαστεί και το βοηθούν να παραμείνει στη λωρίδα του, αναγνωρίζουν και ενημερώνουν για τα όρια ταχύτητας ή δεν αφήνουν το αυτοκίνητο να κυλίσει όταν ξεκινά σε δρόμο με κλίση.

Αν θελήσεις να εκμεταλλευτείς την SUV υπόσταση του C3 Aircross και να εξερευνήσεις τη φύση από χωμάτινες οδούς, έχεις σύμμαχο την ικανή απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 178 mm. Αν πάλι σου αρέσουν πιο δύσκολες off-road διαδρομές, η έκδοση Shine Pack εξοπλίζεται με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Grip Control που διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης: Standard, Sand, All-Road, Snow και ESP-Off, αλλά και Hill Descent.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι επιβατών & αποσκευών
  • Ορατότητα
  • Τεχνολογίες
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξiνά
  • Πλευρική στήριξη καθισμάτων

Ευχάριστο, ασφαλές και αποτελεσματικό λοιπόν, τόσο στην καθημερινότητα της πόλης όσο και στις εκδρομικές αποδράσεις του Σαββατοκύριακου. Σε όλα αυτά συνδράμει βέβαια ο 1.500άρης turbodiesel των 110 ίππων. Αναμφίβολα, η τάση της εποχής προκρίνει τον εξαιρετικό 1.2 Puretech βενζίνης, ωστόσο όσοι επιλέξουν τον BlueHDi της Citroen θα ανταμειφθούν με πλουσιοπάροχη ροπή και ακόμη καλύτερη οικονομία. Τα 250 Nm καλύπτουν ιδανικά τα κενά στο 6άρι κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση, προσφέροντας σβέλτες επιταχύνσεις και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Τα 11,2 sec που ανακοινώνουν οι Γάλλοι για το 0-100 km/h δεν είναι ενδεικτικά της μεγάλης προθυμίας με την οποία το κόμπακτ SUV ολοκληρώνει τις προσπεράσεις. Από την άλλη, η επίσημη τιμή μέσης κατανάλωσης των 4,7 lt/100 km δεν απέχει πολύ από τα 5,8 lt/100 km που καταγράψαμε ως μέσο όρο στη δοκιμή μας.

συμπέρασμα

Τελικά, το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross τονώνει το σεξαπίλ του με πιο τολμηρή σχεδίαση και ενισχύει τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία. Επιλέγει σαφέστατα το δρόμο της άνεσης την οποία υποστηρίζει με κάθε του πτυχή: την κορυφαία ποιότητα κύλισης από την ανάρτηση, τα αναπαυτικά καθίσματα, την πρακτικότητα και ευρυχωρία που προσφέρει το φινετσάτο σαλόνι, τις ροπάτες επιδόσεις του 1.500άρη diesel και τις σύγχρονες τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση πιο ξέγνοιαστη και ασφαλή.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



VIDEOS

GOCAR TEST - CITROEN C3 AIRCROSS 1.5 BLUEHDI 100 PS

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...