Hyundai i30 N – Το δοκιμάζουμε στην πίστα των Σερρών [video]

Η Hyundai υποστηρίζει ότι η σειρά μοντέλων Ν δημιουργήθηκε για την απόλαυση της οδήγησης στην πίστα. Και εμείς ταξιδέψαμε ως τις Σέρρες με το νέο i30 N για να το διαπιστώσουμε στην πράξη.

  • -
  • -

Το νέο Hyundai i30 N στην πίστα των Σερρών. Στο φυσικό του περιβάλλον δηλαδή. Η σειρά σπορ μοντέλων της κορεατικής μάρκας έχει πάρει το όνομα της από το πρώτο γράμμα του Nurburgring. Της πλέον φημισμένης και απαιτητικής πίστας αγώνων και δοκιμών στον κόσμο. Έχει πάρει όμως και τη χάρη; Με το νέο i30 N είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε στο track day του Speedsector, στην καλύτερη πίστα των Βαλκανίων, στις Σέρρες. Και να το διαπιστώσουμε στην πράξη.

Χάρη στη δυνατότητα παραμετροποίησης της λειτουργίας τιμονιού, γκαζιού, διαφορικού και ανάρτησης, το αυτοκίνητο έχει ένα πολύ ευρύ ρεπερτόριο. Ταξιδεύει στην εθνική άνετα και με καθησυχαστική ασφάλεια, με την ίδια άνεση που «πυροβολεί» όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Ή το απαιτούν. Έτσι φτάσαμε στις Σέρρες «ατσαλάκωτοι», κινούμενοι σταθερά στη ζώνη των 140 km/h, με κατανάλωση μόλις πάνω από 9 lt/100 km. Απολαμβάνοντας την ποιότητα της καμπίνας και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.



Στην πρόσφατη σχεδιαστική ανανέωση, το i30 N απέκτησε νέους προβολείς LED, νέα γρίλια στη μάσκα και έναν προφυλακτήρα που συνδυάζει την αισθητική με την ουσία σε ό,τι έχει να κάνει με την αεροδυναμική απόδοση. Στο πίσω μέρος, την παραμικρή αμφιβολία ότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό διαλύουν η πτέρυγα και το diffuser που φιλοξενεί τις δύο εξατμίσεις. Ο ήχος τους είναι διακριτικός στην καθημερινή μετακίνηση, με ένα μπάσο γουργουρητό να φτάνει στην καμπίνα γεμίζοντας αυτοπεποίθηση των οδηγό για τις δυνατότητες του δεξιού πεντάλ. Και γίνεται ενθουσιώδης, εκρηκτικός, όταν ο οδηγός επιλέξει να ελευθερώσει την εξαγωγή και να απολαύσει τα σκασίματα σε κάθε κατέβασμα.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ HYUNDAI i20 N ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ

Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα συμβαδίζει με τον σπορ χαρακτήρα, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, τις ανέσεις και την τεχνολογία. Μιλώντα για την ουσία της οδήγησης και μάλιστα στην πίστα, τα έξτρα N Light Seats διαθέτουν κορυφαία στήριξη και εξοικονομούν 2,2 κιλά, κάνουν τη διαφορά πριν ακόμη γυρίσει η μίζα.



 Το νέο i30 N διαθέτει μια αναβαθμισμένη έκδοση του αλουμινένιου 2λιτρου τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού. Στην έκδοση Performance Package που οδηγούμε, αποδίδει 280 ίππους (συν 10 από το προηγούμενο μοντέλο) και 392 Nm ροπή. Ο όρος “flat power” χρησιμοποιείται συχνά στη γλώσσα της Hyundai για να περιγράψει όχι απλώς την κορυφή, αλλά το οροπέδιο ισχύος και ροπής. Οι μέγιστες τιμές διατηρούνται σταθερές από τις 5.500 ως τις 6.000 rpm (ιπποδύναμη) και από τις 2.100 ως τις 4.700 rpm (ροπή).

Η δύναμη περνά στο δρόμο από ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με εξαιρετικά ακριβή λεβιέ, με σαφείς, κοντές διαδρομές και άψογη μηχανική αίσθηση, σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό το οποίο μπορεί να ανακατανέμει τη ροπή μεταξύ των εμπρός τροχών σε πραγματικό χρόνο μέσα στη στροφή. Για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο η Hyundai ανακοινώνει 0-100 km/h σε 5,9”. Δύο δέκατα ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.  



Νέας σχεδίασης είναι και οι σφυρήλατες ζάντες, ελαφρύτερες κατά 14 kg στο σύνολο. Με την εξοικονόμηση βάρους από τη μη αναρτώμενη μάζα και επεμβάσεις στη γεωμετρία, όπως η αύξηση της γωνίας κάμπερ κατά 1,5 μοίρα, αλλά και την αναθεωρημένη σχέση σκληρότητας ελατηρίων / αμορτισέρ η Hyundai κλίνει προς ένα πιο πισταδόρικο set-up. Το οποίο ταιριάζει γάντι στη πίστα των Σερρών.

Συγκροτημένο ακόμη και υπό εξαιρετική πίεση, επιθετικό όσο πρέπει και φιλικό ταυτόχρονα, το νέο i30 N γράφει εντυπωσιακούς χρόνους (τους οποίους καταγράψαμε με τo ελληνικής επινόησης σύστημα τηλεμετρίας VPR) και βγάζει πολλούς γύρους στην πίστα χωρίς να δυσανασχετεί. Δουλεύει τα λάστιχα του χωρίς να τα φθείρει πρόωρα, γεγονός που δείχνει το προσεγμένο στήσιμο και το σωστό έλεγχο του βάρους. Τα φρένα δεν χλωμιάζουν από τη σκληρή χρήση, ούτε και η μετάδοση.



Το διαφορικό βάζει τη δύναμη κάτω πολύ αποτελεσματικά χωρίς αντιδράσεις στο μπροστινό σύστημα. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό, αλλά δεν σε πηγαίνει. Το οδηγείς. Είσαι στο επίκεντρο και το νιώθεις σε κάθε εντολή με το τιμόνι, το λεβιέ ή τα πεντάλ καθώς το αυτοκίνητο σε τροφοδοτεί με πληροφόρηση και ταυτόχρονα ανταποκρίνεται με αμεσότητα.

Γενικά, το νέο i30 N βγάζει μια «χαρντκορίλα» που δεν είχαμε νιώσει με το προηγούμενο μοντέλο. Και πλέον, οδηγικά τουλάχιστον, τοποθετείται πιο κοντά στo Type R στοχεύοντας σε ένα πιο απαιτητικό οδηγικά κοινό από αυτό του Golf GTI, το οποίο ήταν ο αρχικός στόχος της Hyundai. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...