Δοκιμή Volkswagen Golf GTE: Το εναλλακτικό “hot hatch”

Σχεδιασμένο να συνδυάζει τον οικολογικό χαρακτήρα με τη φιλοσοφία ενός hot hatch, το Volkswagen Golf GTE αποτελεί αναμφίβολα μία εναλλακτική πρόταση

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.1,5 lt/100km
Κατανάλωση ενέργειας11,40 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)26,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το Volkswagen Golf με το διακριτικό GTE αποτελεί μία εναλλακτική στα «καυτά» GTI, αφού με την αρωγή της plug-in τεχνολογίας προσφέρει χαμηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 62 km, αποδίδοντας παράλληλα 245 ολοζώντανους ίππους.


Η νεότερη γενιά του Volkswagen Golf διακρίνεται για την πολυσυλλεκτική γκάμα του, περιλαμβάνοντας εκδόσεις σχεδόν για κάθε γούστο και επιθυμία! Από τις μικρότερες και… ταπεινές των 110 ίππων, έως και την σκληροπυρηνική τετρακίνητη εκδοχή συνοδευόμενη από τον κωδικό «R» με τα 320 άλογα, το γερμανικό χάτσμπακ αποδεικνύεται πως ανάλογα την περίσταση μπορεί να υιοθετήσει διαφορετικό προφίλ.

Στην περίπτωση της έκδοσης GTE, το Golf εκμεταλλεύεται τις αρετές τις plug-in τεχνολογίας που του επιτρέπει να απολαμβάνει τις χιλιομετρική ελευθερία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που κάνει χρήση μίας επαναφορτιζόμενης μπαταρίας. Κάτι που μεταφράζεται σε σημαντική αυτονομία με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, και φυσικά κατά τη χρήση του μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όμως, σε σχέση με την μικρότερη plug-in έκδοση των 204 ίππων, το Golf που συνοδεύεται από το αρκτικόλεξο GTE ξεχωρίζει για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Με 245 ίππους και σπορ στήσιμο στην ανάρτηση, κάλλιστα θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί την εναλλακτική και οικολογική εκδοχή του φημισμένου GTI.

 


Με σημαία τη διακριτικότητα

Η ταυτότητα του GTE δεν είναι ευδιάκριτη με την πρώτη ματιά. Η Volkswagen έχει συγκεκριμένη φιλοσοφία αναφορικά με τη σχεδιαστική διαφοροποίηση των μοντέλων της, επιλέγοντας παραδοσιακά τις διακριτικές αλλαγές ανάμεσα τους. Από τον κανόνα δεν ξεφεύγει η plug-in εκδοχή του Golf των 245 ίππων. Με την πρώτη ματιά, ξεχωρίζεις τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών με το 45άρι προφίλ. Στο εμπρός μέρος, η μπλε γραμμή (κόκκινη στην περίπτωση του GTI) που ενώνει τα λεπτά φωτιστικά σώματα, μαζί με το λογότυπο GTE, όπως και ο προφυλακτήρας με τη χαρακτηριστική κυψελοειδή σχεδίαση, είναι τα στοιχεία που μαρτυρούν την ταυτότητα της κορυφαίας plug-in έκδοσης των 245 ίππων. Οι διακριτικές αλλαγές συνεχίζονται με τα διαφοροποιημένα πλαϊνά μαρσπιέ και τον νέο πίσω προφυλακτήρα, αλλά και τη μεγαλύτερη σε διαστάσεις αεροτομή στην 5η πόρτα. Μία ακόμα πινελιά που προσδίδει σπορ αύρα αποτελούν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων.



Αντίστοιχη εικόνα συναντάμε και στο εσωτερικό, αφού ο διάκοσμος και το περιβάλλον ακολουθεί τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία που έχουμε συναντήσει στις υπόλοιπες εκδόσεις του γερμανικού χάτσμπακ. Στη δική μας περίπτωση, το λογότυπο GTE στο τιμόνι και τα τύπου μπάκετ καθίσματα με την καρό επένδυση, είναι στοιχεία που ανήκουν στη συγκεκριμένη έκδοση και ουσιαστικά μαρτυρούν την ταυτότητα της. Από εκεί και πέρα, όπως σε όλες τις εκδόσεις της 8ης γενιάς του Golf, έτσι και εδώ συναντάμε ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον. Μπροστά από τον οδηγό ξεχωρίζει η ευμεγέθης οθόνη των 12,3’’ με τις σημαντικές δυνατότητες παραμετροποίησης, η οποία και συνοδεύεται από μία οθόνη αφής 10 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας. Εκτός από τις συνηθισμένες λειτουργίες και ενημερώσεις, προσφέρει μία σειρά από πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα, ενώ εξακολουθεί να απαιτεί μία μικρή περίοδο προσαρμογής μέχρι να συνηθίσεις τον τρόπο λειτουργίας της.



Οι… GTE τεχνικές παρεμβάσεις

Το υβριδικό σύνολο που δίνει ζωή στην έκδοση GTE είναι γνωστό, αφού ουσιαστικά το έχουμε συναντήσει ήδη στην αντίστοιχη εκδοχή του Cupra Leon. Ουσιαστικά, αποτελείται από έναν θερμικό υπερτροφοδοτουμενο TSI κινητήρα 1.400 cc, ο οποίος με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων αποδίδει συνδυαστικά 245 ίππους, αλλά και 400 Nm ροπής! Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά και χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις στο GTE. Για του λόγου το αληθές, σημειώστε πως για τα πρώτα 100 km/h από στάση απαιτούνται μόλις 6,7 sec. Νούμερο που το κατατάσσει εύκολα στην κατηγορία των hot hatch. Για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με ηλεκτρική ενέργεια έχει χρησιμοποιηθεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh. Η συγκεκριμένη επιλογή προσφέρει στο Golf GTE ηλεκτρική αυτονομία που ανάλογα την οδήγηση μπορεί να φτάσει έως και τα 62 km. Για τη φόρτιση της σε οικιακή πρίζα απαιτούνται πέντε ώρες, ενώ αν έχετε στη διάθεση σας wallbox της Volkswagen των 3,6 Kw, για την ίδια διαδικασία χρειάζονται μόλις 3 ώρες και 40 λεπτά.



Όσον αφορά την ανάρτηση, η τελευταία έχει δεχθεί πιο σφικτή ρύθμιση, ενώ η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας ήταν εφοδιασμένη με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Το γνωστό DCC Adaptive Chassis Control κοστίζει επιπλέον 640 ευρώ, αλλά αναμφίβολα ταιριάζει στο ύφος της κατασκευής. Όσον αφορά την αρχιτεκτονική της ανάρτησης έχει ακολουθηθεί η λογική των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με την κίνηση να μεταφέρεται στο δρόμο από τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματο κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Μάλιστα, για την καλύτερη διαχείριση της αυξημένης ισχύς από τους εμπρός τροχούς, στο GTE έχει τοποθετηθεί και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS.



Get in hybrid mood!

Όπως τα περισσότερα υβριδικά, και όχι μόνο, μοντέλα, το Golf GTE έχει μία σειρά από προγράμματα λειτουργίας που εξασφαλίζουν τη βέλτιστη αποδοτικότητα. Το γερμανικό χάτσμπακ ξεκινάει πάντα ως υβριδικό, με το σύστημα να επιλέγει αυτόματα τη λειτουργία του θερμικού ή του ηλεκτρικού κινητήρα. Αυτό προκύπτει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, αλλά φυσικά και τα αποθέματα ενέργειας στη μπαταρία. Ο οδηγός μπορεί να κάνει αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από το πρόγραμμα E-Mode, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να κινηθεί με ταχύτητες που φτάνουν τα 130 km/h! Τέλος, υπάρχει η επιλογή εξοικονόμησης και αποθήκευσης της ενέργειας για μετέπειτα χρήση, σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού. Η συνδυαστική λειτουργία του υβριδικού συνόλου έχει σαν αποτέλεσμα το Golf GTE να έχει μόλις 38 gr/km CO2 εκπομπές ρύπων, στοιχείο που μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη και φυσικά ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Όσον αφορά την ηλεκτρική αυτονομία, θέλει αρκετή προσπάθεια για να φτάσεις τα θεωρητικά 62 km, με τα 50 χιλιόμετρα να αποτελούν ένα σαφώς πιο ρεαλιστικό νούμερο.



Σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου, αυτό είναι σχετικό και σίγουρα εξαρτάται από τη διαδρομή, αλλά και τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Κινούμενοι σε αστικό κύκλο εύκολα διατηρήσαμε τη σχετική ένδειξη κάτω από τα 4 lt/100km, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς έφτασε έως και τα 6 lt/100 km. Νούμερο που μπορεί να φτάσει και τα 8,5 lt/100 km σε περίπτωση που ξεχάσει κανείς τον παράγοντα οικονομία καυσίμου και θελήσει να εκμεταλλευθεί και τους 245 ίππους.

Η πολυσχιδής προσωπικότητα του Volkswagen Golf GTE είναι εμφανής από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Στην πόλη είναι ένα φιλικό χάτσμπακ, με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση να αποσβαίνει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη συνδυάζεται αρμονικά με το υβριδικό σύνολο, στοιχεία που χαρίζουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο Golf GTE. Κάτι που ισχύει και στον αυτοκινητόδρομο, με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας να δημιουργεί ένα ευχάριστο και άνετο περιβάλλον στο εσωτερικό του.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Άνεση
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
ξινά
  • Τιμή
  • Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές

Η πιο… άγρια πτυχή της προσωπικότητας του γίνεται ευδιάκριτη με τη χρήση του προγράμματος Sport και σε δρόμο με χαμηλή κυκλοφορία. Το σύστημα διεύθυνσης αποκτά μεγαλύτερο βάρος, η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση, ενώ η ανάρτηση διαβάζει πιο έντονα τις ανωμαλίες του δρόμου, περιορίζοντας παράλληλα σημαντικά τις κλίσεις. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς το υβριδικό σύνολο δικαιολογεί και σε αίσθηση τους 245 ίππους που αναφέρει το γερμανικό εργοστάσιο. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, με τον ηλεκτροκινητήρα να φροντίζει για την πολύ καλή επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες και στροφές του θερμικού κινητήρα. Δεν «τρομάζεις» με τον τρόπο που επιταχύνει, αφού η κινητήρια μονάδα είναι γεμάτη σε όλο το εύρος στροφών. Μάλιστα, η απόδοση του δεν εμφανίζει πτωτικές τάσεις ακόμα και έως το όριο περιστροφής, αν και σε εκείνο το σημείο το επίπεδο θορύβου αυξάνεται σημαντικά. Με τον κινητήρα γεμάτο και τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει αυτή την έξτρα ώθηση χαμηλά, η αλήθεια είναι ότι μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα στον επαρχιακό δρόμο. Και πάνω από όλα με ασφάλεια! Το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία της ανάρτησης, χαρίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στο Golf GTE. Ουσιαστικά είναι ουδέτερο και μόνο στα κλειστά κομμάτια θα διαπιστώσεις το αυξημένο βάρος των 1.624 kg! Αλλά και σε αυτή την περίπτωση, με την αρωγή του διαφορικού XDS, η τροχιά του μπροστινού μέρους δεν θα ανοίξει σημαντικά. Αντίθετα, στις πιο γρήγορες και ανοικτές στροφές, θα διαγράψει την πορεία που θα επιλέξει ο οδηγός και μόνο οριακά θα γλιστρήσει, με το πίσω μέρος να αποδεικνύεται εξαιρετικά σταθερό. Σε κάθε περίπτωση, σύμμαχος είναι το τιμόνι με το σωστό βάρος και την καλή πληροφόρηση. Όπως και τα ισχυρά φρένα, που παρά την παρουσία του συστήματος ανάκτησης δεν υπολείπονται σε αίσθηση.

συμπέρασμα

Οικολόγος εναλλακτικός; Κάπως έτσι… Για όσους αναζητούν ένα hot hatch με φιλικές προς το περιβάλλον διαθέσεις, το Volkswagen GTE αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση. Οι πολύ καλές επιδόσεις και τα ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, συνοδεύονται από υψηλά επίπεδα αποδοτικότητας. Βέβαια, το τίμημα δεν είναι μικρό, αφού με κόστος κτήσης 43.350 για τη βασική έκδοση, είναι αρκετά ακριβότερο από το GTI. Κάτι που σίγουρα θα βάλει σε σκέψεις όσους περισσότερο… παραδοσιακούς και λάτρεις των ξεκάθαρα σπορ κατασκευών.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...