Δοκιμάζουμε το Mitsubishi L200 Black Edition: Blackout

Στην έκδοση Black Edition, το Mitsubishi L200 ξεχωρίζει με την εμφάνισή του χάρη στο μαύρο χρώμα στο αμάξωμα και τις ζάντες, όμως δεν νερώνει καθόλου το κρασί του και παραμένει ένα σκληρό pick-up, όπως όλα τα υπόλοιπα L200.

  • -
  • -
με μια ματιά

Ένα pick-up για όποιον απεχθάνεται τους συμβιβασμούς, έχοντας να επιδείξει ανεξάντλητες εκτός δρόμου ικανότητες, σκληροτράχηλο χαρακτήρα, ταιριαστό «πάντρεμα» κινητήρα-κιβωτίου και μια δόση μεγαλύτερου στιλ στην έκδοση Black Edition. Σημαντικά αναβαθμισμένο από την προηγούμενη γενιά του, το νέο Mitsubishi L200 είναι ένα πραγματικό εργαλείο δουλειάς που πάει παντού και παράλληλα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν ένα καθημερινό… SUV!


Με όνομα βαρύ στον κόσμο των Pick-Up μοντέλων, η Mitsubishi έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό της σταθερό πελατολόγιο με το L200 και από ότι φαίνεται, υπάρχουν πολλοί λόγοι που οι υποστηρικτές του παραμένουν πιστοί. Στην έκτη του γενιά πλέον, το L200 σε κερδίζει με τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του έξω από την άσφαλτο, αλλά κυρίως, με τη διττή προσωπικότητά του. Πού ξεχωρίζει; Στο ότι οι ανεξάντλητες εκτός δρόμου ικανότητές του δεν σε κάνουν να δυσανασχετείς στην άσφαλτο και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο συν στην καθημερινή συμβίωση με ένα αυτοκίνητο, ακόμη και αυτής της κατηγορίας.

Η συνταγή της Mitsubishi ήταν να πάρει το προηγούμενο L200 (πέμπτης γενιάς) και να το βελτιώσει σημαντικά στους περισσότερους τομείς, για να φτιάξει τελικά το νέο (έκτης γενιάς). Η φίρμα επένδυσε πολύ πάνω στο L200 και θέλησε να του δώσει έναν φρέσκο αέρα σαν να είναι εντελώς νέο μοντέλο και όχι απλώς μια εξέλιξη, οπότε δούλεψε πολύ πάνω στην εξωτερική εμφάνιση.

Επιστροφή στο σχεδιαστήριο

Το εμπρός μέρος είναι σίγουρα το πιο… ψαρωτικό της κατηγορίας, με έντονες γραμμές να τονίζουν τον όγκο του και να το κάνουν να δείχνει ακόμη μεγαλύτερο από ότι είναι. Τα κύρια φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς σε όλες τις σκάλες (θέσεως, κανονικής, μεγάλης, ημέρας) τοποθετήθηκαν τέσσερα εκατοστά ψηλότερα χάρη σε αυτή την επιθετική σχεδίαση που ακολουθήθηκε και αυτό επέτρεψε τη δημιουργία ενός προφυλακτήρα με διαφορετικές γραμμές, που φέρνει καλύτερη γωνία προσέγγισης στο L200 σε σχέση με τον προκάτοχό του, με όφελος στις εκτός δρόμου ικανότητες.

Η έκδοση Black Edition που δοκιμάζουμε εδώ, τονίζει την ταυτότητά της από το μαύρο χρώμα αμαξώματος και τις μαύρες ζάντες, όπως και τα μαύρα κάγκελα πίσω στην καρότσα. Η εμφάνισή του γίνεται πιο… άγρια και δένει ιδανικά με την αισθητική του ιαπωνικού pick-up. Πίσω τα φωτιστικά σώματα με τη νέα υπογραφή LED κάνουν το Pick-Up της Mitsubishi να ξεχωρίζει ακόμη πιο εύκολα, ενώ ένα μικρό σπόιλερ που υπάρχει σε συγκεκριμένες εκδόσεις, βοηθά στην επίτευξη μιας δυναμικής εικόνας.

Το εσωτερικό είναι ένα κομμάτι του αυτοκινήτου που επίσης άλλαξε πολύ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Το βασικό μοτίβο δεν διαφοροποιείται σημαντικά, όμως εκσυγχρονίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό και αυτό είναι το ζητούμενο. Ο πίνακας οργάνων, πιο καλαίσθητος και με ευδιάκριτα όργανα, πλαισιώνεται από μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με αναβαθμισμένα γραφικά. Η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας είναι εντελώς νέα και υποστηρίζει όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως Apple CarPlay και Android Auto, κάνοντας τη συμβίωση με το Pick-Up ακόμη πιο ευχάριστη, ακόμη και αν μιλάμε για στοιχεία που δεν φανταζόμασταν καν για ένα «αγροτικό», μερικά χρόνια πριν.

Η Mitsubishi ήθελε το εσωτερικό του L200 να είναι ευρύχωρο, αλλά και πρακτικό, παίρνοντας πολύ καλή βαθμολογία και στους δύο τομείς. Στο πίσω κάθισμα βολεύονται με άνεση δύο ψηλοί ενήλικες και μάλιστα, υπάρχουν τέσσερις θύρες USB για φόρτιση φορητών συσκευών. Συγχαρητήρια στη Mitsubishi λοιπόν, που κατανόησε ότι οι εποχές άλλαξαν και η φόρτιση πάσης φύσεως ηλεκτρονικών ειδών είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.

Το αυτόματο «εμψυχώνει» τον ντίζελ

O κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό είναι ένας τετρακύλινδρος τουρμποντίζελ των 2.2 λίτρων με 150 ίππους και 400 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, η μετάδοση της κίνησης προς τους τροχούς γίνεται μέσω ενός αυτόματου σασμάν έξι σχέσεων το οποίο συνδυάζεται τέλεια με τον κινητήρα. Αν και οι 150 ίπποι δεν… ακούγονται πολλοί, ειδικά σε συνδυασμό με το βάρος που φτάνει στους δύο τόνους, το σασμάν φροντίζει ώστε ο άμεσου ψεκασμού ντίζελ να βρίσκεται πάντοτε στο ωφέλιμο φάσμα των στροφών του και τελικά, τον συμπληρώνει ιδανικά. Με  μικρή πίεση στο δεξί πεντάλ το L200 επιταχύνει ξεκούραστα και κρατάει χωρίς κανέναν κόπο πολύ υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Θα πρέπει να ζητήσεις πλήρη επιτάχυνση ώστε το σασμάν να μην μπορεί πλέον να… καλύψει τον κινητήρα και να αποκαλυφθεί ότι η ισχύς του θα μπορούσε να είναι και περισσότερη.

Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 8,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, με ευρεία κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακές διαδρομές, αλλά και εκτός δρόμου κομμάτια. Η επίδοση είναι πολύ καλή για αυτοκίνητο της κατηγορίας και σε αυτή σίγουρα έπαιξε ρόλο ότι ο κινητήρας αποδίδει ιδανικά στο χαμηλομεσαίο φάσμα του. Η πλούσια ροπή έρχεται από πολύ χαμηλά, οπότε η περεταίρω πίεση μοιάζει μάλλον ανούσια.

Το θηρίο εξημερώθηκε

Η πολυδιάστατη προσωπικότητα του Mitsubishi L200 αποκαλύπτεται και στο δρόμο. Η ιαπωνική μάρκα λέει ότι στην πίσω ανάρτηση, προστέθηκε ακόμη ένα φύλλο σούστας σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας πλέον στα έξι και μεγάλο μέρος των ξερών αντιδράσεων στην άσφαλτο, εξαφανίστηκε. Ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας των Pick-Up με τα φύλλα σούστας έχει σαν αποτέλεσμα την αναπήδηση της καρότσας στην παραμικρή κακοτεχνία του δρόμου αν δεν υπάρχει φορτίο στο πίσω μέρος, οπότε η κίνηση αυτή της Mitsubishi ήταν ευπρόσδεκτη.

Στον αυτοκινητόδρομο ξεχωρίζεις αμέσως την πολύ προσεγμένη ηχομόνωση. Ακόμη και με ταχύτητες πάνω από το όριο, το L200 δεν γίνεται κουραστικό και παρά τις μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες, ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν κάνει την εμφάνισή του στο εσωτερικό. Όσο ακόμη πατάς άσφαλτο, εκτιμάς τον μικρό (αναλογικά) κύκλο στροφής με ακτίνα 5,9 μέτρα, επίδοση που το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας του. Το γεγονός ότι κόβει το τιμόνι σου «λύνει» τα χέρια μέσα στην πόλη, αλλά και στα στενά εκτός δρόμου περάσματα, αν και οι τεράστιες διαστάσεις του Pick-Up δεν κρύβονται εύκολα.

Καταπίνει τα εκτός δρόμου κομμάτια

Η στιγμή που οι τροχοί του Mitsubishi L200 θα πατήσουν χώμα, είναι και η στιγμή που ανακαλύπτεις πραγματικά για τι έχει φτιαχτεί. Ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης για την επιλογή μετάδοσης της κίνησης στην κονσόλα έχει τέσσερις θέσεις και ψηλότερα, υπάρχει ένας διακόπτης που κλειδώνει και το πίσω διαφορικό. Επίσης, μέσα από ένα μπουτόν αλλάζεις το πρόγραμμα οδήγησης (Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock) για εξασφάλιση της καλύτερης δυνατής πρόσφυσης σε κάθε τερέν.

Στον διακόπτη επιλογής κίνησης η πρώτη θέση στέλνει την ισχύ αποκλειστικά στον πίσω άξονα. Στη δεύτερη θέση, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, ενώ στην τρίτη, κλειδώνει και το κεντρικό διαφορικό. Υπάρχει και μια τέταρτη θέση που συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά της τρίτης επιλογής, αλλά με κοντές σχέσεις.

γλυκά
  • Εκτός δρόμου ικανότητες
  • Λειτουργία αυτόματου σασμάν
  • Χώροι καμπίνας
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα
  • Συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο
  • Εξοπλισμός
ξiνά
  • Επιδόσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι το L200 είναι το μοναδικό PickUp της κατηγορίας που προσφέρει τη δυνατότητα τετρακίνησης «δρόμου» (η 2η επιλογή). Με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό, μπορεί να κινείται με υψηλές ταχύτητες για καλύτερη πρόσφυση (π.χ. στο βρεγμένο) και στις χαμηλές ταχύτητες έχεις τη δυνατότητα να στρίβεις τέρμα το τιμόνι χωρίς τα τραντάγματα και το κοπάνημα που θα διαπιστώσεις με ένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας (ή γυρνώντας το διακόπτη στην τρίτη θέση).

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής το L200 πέρασε… δύσκολα σε απαιτητικά εκτός δρόμου κομμάτια. Με πολύτιμη βοήθεια από τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), ράμπας (24 μοίρες) και διαφυγής (22 μοίρες), το πρώτο εμπόδιο ήρθε από τα σκαλοπάτια επιβίβασης στο πλάι του αμαξώματος. Ακόμη κι έτσι δεν μάσησε πουθενά και χωρίς να χρειαστεί καν η επιλογή των κοντών σχέσεων ή του πίσω μπλοκέ διαφορικού, πέρασε από σημεία που αγχώνεσαι μόνο που τα βλέπεις.

Το Mitsubishi L200 στην έκτη γενιά του σε συναρπάζει από την πρώτη στιγμή που συμβιώνεις μαζί του με όπλο του τον χαρακτήρα που τα κάνει… όλα. Είτε το ζητούμενο είναι ένας σκληρός εργάτης για εκτός δρόμου εργασίες, είτε ένα αυτοκίνητο με χώρο φόρτωσης που απλώς μπορεί να σε πάει παντού, θα ικανοποιήσει με το παραπάνω και η πολυσχιδής του προσωπικότητα ενισχύεται από το υψηλό τεχνολογικό προφίλ, με τη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια σε προτεραιότητα.

συμπέρασμα

Το Mitsubishi L200 εκμεταλλεύεται την εδραιωμένη θέση του στην κατηγορία και παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ, βρίσκοντας τη χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση της καθημερινής χρήσης και στον χαρακτήρα ενός πραγματικού εργαλείου που θα εκτελέσει κάθε είδους δουλειά, σε κάθε είδους έδαφος. Ποιοτικό, με ένα ικανό αυτόματο κιβώτιο και πολύ καλούς χώρους, πλέον είναι και στιλάτο στην έκδοση Black Edition.



ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...